Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

A-kasse til ledige medlemmer: Akutpakken er oversolgt

+5
Storebror
mkof
klogeaage 35
wh
Gorrion
9 deltagere

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Go down

A-kasse til ledige medlemmer: Akutpakken er oversolgt Empty A-kasse til ledige medlemmer: Akutpakken er oversolgt

Indlæg af Gorrion Man Okt 22, 2012 11:42 am

A-kasse til ledige medlemmer: Akutpakken er oversolgt
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2012/10/22/093429.htm

Jeg er helt enig med de meldinger der kommer fra forbund og a-kasserne.
Det er minimalt hvad gavn akutpakken har....ideen er som sådan god, men burde være en del af den normale procedure uanset krise eller ej.

Det virker som om at regeringen endnu engang har stirret sig blindt på deres egen vision, omend den er totalt malpalceret i tid og sted. Det er ikke et spørgsmål længere (for regeringen) om at gøre det rigtige. Men at gennemføre beslutninger...blot fordi de nu er besluttet.
Er det mon forløbet om betalingsringen der får dem til at stirre blankt?

Det er ihvertfald helt sikkert at den siddende regering er ved at begå en af de største sociale "folkemord" i nyere tid, og kickstarte en voldsom og ukontroleret social deroute for ti-tusindvis af danskere.....lige midt i den største finansielle og økonomiske krise i en hel generation eller mere.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

A-kasse til ledige medlemmer: Akutpakken er oversolgt Empty Sv: A-kasse til ledige medlemmer: Akutpakken er oversolgt

Indlæg af wh Man Okt 22, 2012 12:34 pm

En anden vinkel:

http://agenda.da.dk/default.asp

Tankevækkende at så mange vælger at sige nej til et konkret job til trods for at de mister dagpengene i første halvår af 2013.

Principielt synes jeg at 2 år er rigeligt tid til enten at finde et job i egen branche eller starte omskoling. Jeg har svært ved at se hvad en udvidelse af perioden til 4 år skulle gør andet end at folk fortsætter på passiv forsøgelse.

Så kan du også læse den her:

http://www.samspil.info/files/PDF%20Artikler/2012/Nummer%2051/Samlede%20artikler%20til%20nr.%2051.pdf

Interessant at 14% fortsætter som selvforsøgende efter dagpengeperioden og også interessant, at 25% på magisk vis finder et job inden for 3 mdr efter udløbet af dagpengene.

Noget kunne da tyde på, at mange bruger dagpengene som en sovepude og så finder en løsning når der ikke er andre udveje.

Så den med det historiske "sociale folkemord" er da så langt fra virkeligheden som noget kan være.

wh

Antal indlæg : 414
Join date : 29/08/12

Tilbage til toppen Go down

A-kasse til ledige medlemmer: Akutpakken er oversolgt Empty Sv: A-kasse til ledige medlemmer: Akutpakken er oversolgt

Indlæg af Gorrion Man Okt 22, 2012 3:58 pm

Jeg giver INTET for dine såkaldte agumenter og skumle links.
Jeg ved godt at der måske kan skaffes 20 jobs nogle få steder hist og her....job som sikkert ligger i den absolute bund...men trods alt et job.
MEN HALLO....vi snakker om ti-tusindvis der med stor sandsynlighed bliver nød til at dumpe deres boliger på et i forvejen smadret boligmarked.
Om tusindvis familier der efter 20 - 30års konstant aflønning på arbejdsmarkedet ikke kan få et job trods mere end 400-500 ansøgninger de seneste år.
Hvis nogen er langt fra virkeligheden wh...så er det dig, og dine evendelige vederstyggelige indlæg, og totalt manglende indsigt i de forhold som udspiller sig pt.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

A-kasse til ledige medlemmer: Akutpakken er oversolgt Empty Sv: A-kasse til ledige medlemmer: Akutpakken er oversolgt

Indlæg af wh Man Okt 22, 2012 4:36 pm

Skumle links??

Jeg refererer til en undersøgelse som Arbejdsmarkedsstyrelsen har udarbejdet. Kan du uddybe hvad præcist der er forkert med denne? Har du belæg for og dokumentation der viser at undersøgelsen er forkert?

Det andet link refererer til nogle faktiske tal oplyst af Jobcenter Vallensbæk. Kan du uddybe hvad præcist der er forkert ved disse tal?

wh

Antal indlæg : 414
Join date : 29/08/12

Tilbage til toppen Go down

A-kasse til ledige medlemmer: Akutpakken er oversolgt Empty WH

Indlæg af klogeaage 35 Man Okt 22, 2012 5:01 pm

Kunne Du få den tanke at dine indlæg herinde på dette lille site, bliver læst og modtaget af personer der IKKE skylder banker /kreditforeninger andet end et overbærende smil og IKKE hoppede på ideen om den nye økonomi, den siddende regering i 00erne profilerede Question

Jeg vil med mine ,sikkert for dig ,fattige observationer ,men dog min frihed til at tænke klare tanker, komme med følgende udsagn:

Gorrion har med fuldkommenhed ret,en stor del af familien Danmark sidder i lort til halsen.


klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

A-kasse til ledige medlemmer: Akutpakken er oversolgt Empty Sv: A-kasse til ledige medlemmer: Akutpakken er oversolgt

Indlæg af mkof Man Okt 22, 2012 5:31 pm

Gorrion skrev:
Jeg giver INTET for dine såkaldte agumenter og skumle links.

Så må du jo forsøge at modargumentere. At blive gasblå i hovedet er ikke at argumentere.

Man kan diskutere timingen, men en dagpengeperiode på x antal år vil for langt de fleste blive udnyttet i præcis x år. Herefter vil aktiv jobsøgning påbegyndes. Det er blot dette faktum, wh forsøger at påpege.

mkof

Antal indlæg : 119
Join date : 06/08/11

Tilbage til toppen Go down

A-kasse til ledige medlemmer: Akutpakken er oversolgt Empty Sv: A-kasse til ledige medlemmer: Akutpakken er oversolgt

Indlæg af mkof Man Okt 22, 2012 5:36 pm

klogeaage 35 skrev:
Gorrion har med fuldkommenhed ret,en stor del af familien Danmark sidder i lort til halsen.

En situation som alle andre så skal betale for, eller hvad er det, I siger? Med samme logik skal vi alle vel også hæfte for de banker, der sidder i lort til halsen..? Nånej, vent ...

Man kan med rette blive fortørnet over en regering (uanset farve), der tillader den massedestruktion af produktive jobs, vi har set de seneste år. Men svaret er da ikke at flytte penge fra de stadigt færre produktive? Svaret må da være at skabe et klima i DK, der gør det muligt at skabe og tjene (mange!) penge på virksomheder. Det har vi bare ikke nu, og får det vist heller ikke, før lortet på et tidspunkt vælter helt.

mkof

Antal indlæg : 119
Join date : 06/08/11

Tilbage til toppen Go down

A-kasse til ledige medlemmer: Akutpakken er oversolgt Empty Sv: A-kasse til ledige medlemmer: Akutpakken er oversolgt

Indlæg af klogeaage 35 Man Okt 22, 2012 5:54 pm

mkof skrev:
klogeaage 35 skrev:
Gorrion har med fuldkommenhed ret,en stor del af familien Danmark sidder i lort til halsen.

En situation som alle andre så skal betale for, eller hvad er det, I siger? Med samme logik skal vi alle vel også hæfte for de banker, der sidder i lort til halsen..? Nånej, vent ...

Man kan med rette blive fortørnet over en regering (uanset farve), der tillader den massedestruktion af produktive jobs, vi har set de seneste år. Men svaret er da ikke at flytte penge fra de stadigt færre produktive? Svaret må da være at skabe et klima i DK, der gør det muligt at skabe og tjene (mange!) penge på virksomheder. Det har vi bare ikke nu, og får det vist heller ikke, før lortet på et tidspunkt vælter helt.

De jobs der bliver henvist til er midlertidige lavt løn job i f,eks rengøringsbrancen med lang transportvej,hvor den enkelte arbejdsløse kun sætter penge ,big time, til.
Det er, næsten, helt menneskeligt at de spekulerer i bedre udveje.

Der er INGEN eller få reelle job i Danmark

Gorrion har med fuldkommenhed ret,en stor del af familien Danmark sidder i lort til halsen.

klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

A-kasse til ledige medlemmer: Akutpakken er oversolgt Empty Sv: A-kasse til ledige medlemmer: Akutpakken er oversolgt

Indlæg af Storebror Man Okt 22, 2012 6:43 pm

Nu kan de forbund/mennesker der mener det er et problem at dagpenge periode kun er 2 år uden problemer lave deres egen ordning ...

... så hvorfor skal alle danskere tvinges til en sådan ordning?

Der er ingen grund til at blande staten ind i dette.

Ja selv den nuværende ordning kunne jo uden problemer fjernes fra staten og lægges i de enkelte forbund i stedet. Da kan de enkelte forbund, evt. i fagfællesskab, vælge en passende længde på forsikringen.


Storebror

Antal indlæg : 493
Join date : 25/10/08

http://siksak.dk

Tilbage til toppen Go down

A-kasse til ledige medlemmer: Akutpakken er oversolgt Empty Sv: A-kasse til ledige medlemmer: Akutpakken er oversolgt

Indlæg af Thomas Man Okt 22, 2012 6:44 pm

klogeaage 35 skrev:
mkof skrev:
klogeaage 35 skrev:
Gorrion har med fuldkommenhed ret,en stor del af familien Danmark sidder i lort til halsen.

En situation som alle andre så skal betale for, eller hvad er det, I siger? Med samme logik skal vi alle vel også hæfte for de banker, der sidder i lort til halsen..? Nånej, vent ...

Man kan med rette blive fortørnet over en regering (uanset farve), der tillader den massedestruktion af produktive jobs, vi har set de seneste år. Men svaret er da ikke at flytte penge fra de stadigt færre produktive? Svaret må da være at skabe et klima i DK, der gør det muligt at skabe og tjene (mange!) penge på virksomheder. Det har vi bare ikke nu, og får det vist heller ikke, før lortet på et tidspunkt vælter helt.

De jobs der bliver henvist til er midlertidige lavt løn job i f,eks rengøringsbrancen med lang transportvej,hvor den enkelte arbejdsløse kun sætter penge ,big time, til.
Det er, næsten, helt menneskeligt at de spekulerer i bedre udveje.

Der er INGEN eller få reelle job i Danmark

Gorrion har med fuldkommenhed ret,en stor del af familien Danmark sidder i lort til halsen.

Ja, tilpasning af lønniveau sker altid på den hårde måde - arbejdsløshed.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

A-kasse til ledige medlemmer: Akutpakken er oversolgt Empty Her fra reviret

Indlæg af klogeaage 35 Man Okt 22, 2012 7:26 pm

study

Tidligere udsendt og nu arbejdsløs soldat med de rigtige kvalifikationer for at blive taget i betragtning for en VEUD uddannelse hos Falck.

Han fik et svar i mail der forkortet ,kan ses sådan:

Duer end ikke til samtale: 1500 ANSØGNINGER, 200 bliver kaldt til samtale til 68 pladser på LANDSPLAN

klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

A-kasse til ledige medlemmer: Akutpakken er oversolgt Empty Her fra tv2

Indlæg af klogeaage 35 Man Okt 22, 2012 9:08 pm


Jobansøgning på dansk arbejdsplads:

Jestem duńskiej prace którzy chcą pracę tutaj na budowę autostrady Question Question

Nie, dzięki mamy mnóstwo ludzi domu Embarassed Twisted Evil

I dag er der op mod 18.000 udenlandske bygningsarbejdere i Danmark.
Samtidigt står 6.500 medlemmer af den faglige samarbejdsorganisation Bygge- Anlægs- og Trækartellet (BAT) uden job. Det svarer til 7,2 procent ud af den samlede arbejdsstyrke i byggebranchen.
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

A-kasse til ledige medlemmer: Akutpakken er oversolgt Empty Sv: A-kasse til ledige medlemmer: Akutpakken er oversolgt

Indlæg af Gorrion Man Okt 22, 2012 10:28 pm

Hvis ikke regeringen tilbageføre dagpengereformen.....(de kan tage den op igen senere). Så må de også tage konsekvenserne, og de bliver voldsomme.

Derudover skal de ikke bryde sig om at bruge så meget som 50øre på endnu en bankpakke, realkredit pakke, garantier, eller noget som helst andet.
Så skal falde, hvad ikke kan stå selv.
Om så det betyder at Danmark får JUNK status i løbet af en weekend!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

A-kasse til ledige medlemmer: Akutpakken er oversolgt Empty Flere må sælge huset pga pengenød

Indlæg af hobbylandmanden Tirs Okt 23, 2012 4:42 pm

Indlæg slettet
hobbylandmanden
hobbylandmanden

Antal indlæg : 126
Join date : 06/08/11

Tilbage til toppen Go down

A-kasse til ledige medlemmer: Akutpakken er oversolgt Empty Sv: A-kasse til ledige medlemmer: Akutpakken er oversolgt

Indlæg af Gæst Ons Okt 24, 2012 9:09 pm

Gorrion skrev:Det er minimalt hvad gavn akutpakken har....ideen er som sådan god, men burde være en del af den normale procedure uanset krise eller ej.

Så vidt jeg kan vurdere, så betyder den blot, at en typisk arbejdsløs nu i gennemsnit skal forvente 2 års ledighed. Indtil da, så vil job gå til andre, som har været meget længere arbejdsløse....

I stedet skulle de kloge politikere måske spekulere lidt over de faktiske mekanismer bag arbejdsløshed? Det er vel klart for de fleste, at en timeløn på 50 kr. frem for 500 kr. betyder flere jobs? Måske er der for mange som enten selv eller hvis fagforening tror, at de er nærmere 500 frem for 50 kr. værd i timen?

/BF


Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

A-kasse til ledige medlemmer: Akutpakken er oversolgt Empty Sv: A-kasse til ledige medlemmer: Akutpakken er oversolgt

Indlæg af Gæst Ons Okt 24, 2012 9:24 pm

Gorrion skrev:Så skal falde, hvad ikke kan stå selv.

Det er jo lige det, som de har gjort på dagpengeområdet? Kan man ikke på 2 år finde job til den løn, som man kræver, så forsørger man selv fra da af? Det må man da kalde, at lade falde?

Dagpengeperioden er sådan set OK. Den ville næppe være længere, hvis vi talte om rene forsikringsordninger, hvor hvert forbund selv skulle skaffe pengene til egne arbejdsløse medlemmer via en gensidig "forsikring". Den type ordning ville i øvrigt have en fornuftig dæmpende virkning på ublu lønkrav i opgangstider, som typisk overhovedet ikke reguleres ned igen i de dårlige tider. De dårlige tider bliver bare endnu værre på den bekostning.

Jeg tør ikke gætte på, hvordan et genoptjeningskravet ville se ud i ovenstående "ægte" arbejdsløshedsforsikring. Forsikringspræmien ville blive astronomisk høj, hvis genoptjeningsperioden var under 12 måneder?

Måske er det 12 måneder OK?

Jeg kan egentligt udelukkende få øje på een uretfærdighed: Den gensidige forsørgelsespligt for gifte par i en tid, hvor det er alment accepteret af bo sammen uden at være gift.

/BF


Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

A-kasse til ledige medlemmer: Akutpakken er oversolgt Empty Sv: A-kasse til ledige medlemmer: Akutpakken er oversolgt

Indlæg af Gorrion Tors Okt 25, 2012 1:58 am

Hør her, jeg har intet imod at man laver en dagpenge reform...slet ikke.
Men tidspunktet var/er himmelråbende elendigt valgt, netop midt i en af de værste finansielle og økonomiske kriser som historibøgerne er vidne om.
Den reform skulle have være lavet i 2001 eller lige der omkring, hvor folk troede trærene voksede ind i himlen....hvilket de et par år senere, på EPO, og Sterioider egentlig også så ud til at gøre...indtil ponzi scemet bag kollapsede.

Den demografiske udvikling de kommende år gør at en reform af den voldsomme art "som den er", vil kunne indføres lagt mere smertefrit lidt senere, og uden at vi skal være vidne til et socialt "folkemord", hvor ti-tusindvis står til at miste en indkomst/indtægt der fuldstændig vil vælte deres økonomi, selvom de forgæves har søgt 400-500 stillinger.
De har intet andet valg en at gå fra hus og hjem, eller begive sig ud i proforma skilsmisser og anden "bedragerisk" adfærd.

Det vil også give fagforeningerne tid til at få lavet en "muligvis privat" ordning eller forbedret forsikring i fremtidige overenskomster....og jeg skal da indrømme at jeg syntes fagforeningerne mangler at stå mere bombastisk frem....det har været en sovepude alt for længe. Det tyder dog på at visse af dem er begyndt at kridte skoene lidt igen.

Fordoblingen af optjeningsperioden for retten til dagpenge er virkelig også en bombe under mange arbejders økonomi, hvor mange måske kun er ansat 9 måneder af gangen....også her er man måske nød til, i private eller overenskomsmæssige aftaler, at tilføre en ny form for tilvalg i ansætteæsen, eller en forsikring der bringer balancen tilbage.
Uden dette vil en meget vigtig flexibilitet på arbejdsmarkedet være udslettet fuldstændig fra 1 januar 2013.

Men jeg mener det 100% når jeg siger at jeg meget hellere havde set finansverdenen styrte i grus, end at de fik så meget som 50øre i en bankpakke eller garanti. Finansverdenen er ikke den opgave voksen som samfundet har behov for at den skal være.
I USA ser det endelig ud til at staten for alvor sætter klingen for struben på de banker som hældte ponzi lån ud i markedet, som skatteyderne skulle rydde op i efterfølgende....selvom de tilsyneladende ikke går efter at lukke de banker, hvilket jeg syntes de skulle gøre.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

A-kasse til ledige medlemmer: Akutpakken er oversolgt Empty Sv: A-kasse til ledige medlemmer: Akutpakken er oversolgt

Indlæg af Gæst Tors Okt 25, 2012 7:43 am

Gorrion skrev:Men jeg mener det 100% når jeg siger at jeg meget hellere havde set finansverdenen styrte i grus, end at de fik så meget som 50øre i en bankpakke eller garanti. Finansverdenen er ikke den opgave voksen som samfundet har behov for at den skal være.
I USA ser det endelig ud til at staten for alvor sætter klingen for struben på de banker som hældte ponzi lån ud i markedet, som skatteyderne skulle rydde op i efterfølgende....selvom de tilsyneladende ikke går efter at lukke de banker, hvilket jeg syntes de skulle gøre.

Det er vi sådan set enige i.

Lad bankerne og realkreditten klare sig selv og åben en statsejet bank ved siden af, som kan have indlån og udlån.

/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

A-kasse til ledige medlemmer: Akutpakken er oversolgt Empty Sv: A-kasse til ledige medlemmer: Akutpakken er oversolgt

Indlæg af Gorrion Søn Dec 16, 2012 11:50 pm

Akutpakken har fået få arbejdsløse i job
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/12/16/175609.htm

Som jeg sagde!

Og så er der vel slynget yderligere 15-20 tusinde fyreseddler over disken siden okt.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

A-kasse til ledige medlemmer: Akutpakken er oversolgt Empty Sv: A-kasse til ledige medlemmer: Akutpakken er oversolgt

Indlæg af Gæst Man Dec 17, 2012 11:11 am

Gorrion skrev:Akutpakken har fået få arbejdsløse i job
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/12/16/175609.htm

Som jeg sagde!

Og så er der vel slynget yderligere 15-20 tusinde fyreseddler over disken siden okt.

Man kan jo ikke bare opfinde kunstige job med normal løn? Hverken det off. eller det private fungerer sådan nu?

I bedste fald kan man ende med at "bytte" fyring af et stk. velbetalt fuldtidsmedarbejder mod "ansættelse" af to dårligt betalte deltidsmedarbejdere. Jeg fornemmer, at den del kommuner vil ende med den model, hvis de da overhovedet vil gå ind på akutpakken? Samme problem med "efterlønsjobbene". Her udbyder kommunerne nu "gadefejerjobs" til lavest tænkelige løn.

Hvis vi vil have folk i arbejde, så må vi enten gøre dem attraktive (lavere løn), eller bare erkende at der ikke er flere jobs til de nuværende lønninger? Vi ved jo godt, at der stadig er boble i de danske lønninger / den danske timepris ift. bare Sverige og Tyskland (for slet ikke at tale om fjernere lande)?

De her løsninger løser intet på den lange bane. Det er den, som vi skal tage fat på i stedet.

/BF








Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

A-kasse til ledige medlemmer: Akutpakken er oversolgt Empty Sv: A-kasse til ledige medlemmer: Akutpakken er oversolgt

Indlæg af wh Ons Dec 19, 2012 8:35 pm

Gorrion skrev:Jeg giver INTET for dine såkaldte agumenter og skumle links.
Jeg ved godt at der måske kan skaffes 20 jobs nogle få steder hist og her....job som sikkert ligger i den absolute bund...men trods alt et job.
MEN HALLO....vi snakker om ti-tusindvis der med stor sandsynlighed bliver nød til at dumpe deres boliger på et i forvejen smadret boligmarked.
Om tusindvis familier der efter 20 - 30års konstant aflønning på arbejdsmarkedet ikke kan få et job trods mere end 400-500 ansøgninger de seneste år.
Hvis nogen er langt fra virkeligheden wh...så er det dig, og dine evendelige vederstyggelige indlæg, og totalt manglende indsigt i de forhold som udspiller sig pt.

Så har vi nogle mere pålidelige tal end Gorrions fornemmelser

http://www.dr.dk/P4/Sjaelland/Nyheder/RegionSjaelland/2012/12/19/073447.htm

Eller hvis man vender artiklen om: "3 ud af 4 kan klare sig uden dagpenge". Overraskende mange synes jeg nok. Især fordi en hel del af disse mennesker som bekendt har flexlån og de "hverken kan eller vil betale" santa Nå, det kan de jo så tydeligvis alligevel.

Estimatet for antallet af personer der ryger ud af dagpengene er 9-16.000. 1/4 svarer derfor til 2250-4000 boliger der kommer til salg hvis man overfører 3F's tal til hele landet.

Altså meget langt fra de "titusindvis" må man nok sige. Men artiklen er sikkert også løgn og spin ikke sandt? Very Happy

wh

Antal indlæg : 414
Join date : 29/08/12

Tilbage til toppen Go down

A-kasse til ledige medlemmer: Akutpakken er oversolgt Empty Sv: A-kasse til ledige medlemmer: Akutpakken er oversolgt

Indlæg af Lars_HH Ons Dec 19, 2012 9:44 pm

4000 boliger på tvang, samt udløb af afdragsfrihed, en rente der kun kan stige og reallønsfald

Lars_HH

Antal indlæg : 954
Join date : 30/10/08

Tilbage til toppen Go down

A-kasse til ledige medlemmer: Akutpakken er oversolgt Empty Sv: A-kasse til ledige medlemmer: Akutpakken er oversolgt

Indlæg af Gorrion Ons Dec 19, 2012 10:46 pm

Gu kan de sku da ej klare sig uden dagpenge, og slet ikke hvis de skal til at afdrage.
wh du er så fuldt af virkeligheds fornægtelse at det NÆSTEN tangere vores politikere.
Der bliver tale om ti-tusindvis !

Akutjob ordningen vil overhovedet ikke få nogen indvirkning på dette.

Denne reform er så tidsmæssigt mal-plaseret som noget kan være, og derudover smadre den flexibiliteten og folks muligheder for at planlægge langsigtet, da de ikke længere kan spare op til en evt udbetaling til bolig senere, da opsparing vil blive modregnet promte i de perioder hvor en stor del at arbejdstyrken bliver fyret i 3-4 måneder.
De får aldrig mulighed for at blive en del af det marked som økonomer, ejendomsmæglere, og politikere gerne vil have...nemlig ejendomsmarkedet.

Der er smidt vigtige brikker væk i puslespillet....det kommer aldrig til at kunne danne en helhed, og være et brugbart billede af en samlet enhed der passer sammen...

Artiklen er nok ikke en løgn.....den siger bare ikke hele sandheden....den ser den ikke...3F er lige vågnet op af en mangeårig bjørnesøvn...og de trænger i den grad til at gnide øjnene lidt mere.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

A-kasse til ledige medlemmer: Akutpakken er oversolgt Empty Sv: A-kasse til ledige medlemmer: Akutpakken er oversolgt

Indlæg af Gæst Ons Dec 19, 2012 11:25 pm

wh skrev:
Så har vi nogle mere pålidelige tal end Gorrions fornemmelser

http://www.dr.dk/P4/Sjaelland/Nyheder/RegionSjaelland/2012/12/19/073447.htm

Eller hvis man vender artiklen om: "3 ud af 4 kan klare sig uden dagpenge". Overraskende mange synes jeg nok. Især fordi en hel del af disse mennesker som bekendt har flexlån og de "hverken kan eller vil betale"

Du kan roligt skrue op på "4 ud af 4 kan klare sig uden dagpenge".

Artiklen siger nemlig ikke hvor længe. Hvis folk sælger bilen og dropper alt overflødigt forbrug, så kan de fleste nok klare den i mindst 6 måneder, uden at skulle sælge for enhver pris.

Det virker umiddelbart også som om, at bankerne (og realkreditten, hvis man ikke allerede er over på 1-årlig fleks uden afdrag) er villige til at sænke overliggeren og omlægge lån i en længere periode, tilskrive renter (renteoprulning), mens man i fællesskab beder til "opsvinget".

/BF




Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

A-kasse til ledige medlemmer: Akutpakken er oversolgt Empty Sv: A-kasse til ledige medlemmer: Akutpakken er oversolgt

Indlæg af wh Tors Dec 20, 2012 11:34 am

Lars_HH skrev:4000 boliger på tvang, samt udløb af afdragsfrihed, en rente der kun kan stige og reallønsfald

Mine tal var ikke korrekte eftersom det nok ikke er samtlige der mister dagpengene der har ejerbolig. Er der tale om halvdelen er tallet derfor 1125-2000 boliger. Endnu længere fra Gorrions nonsens.

wh

Antal indlæg : 414
Join date : 29/08/12

Tilbage til toppen Go down

A-kasse til ledige medlemmer: Akutpakken er oversolgt Empty Sv: A-kasse til ledige medlemmer: Akutpakken er oversolgt

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum