Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Der er flere ledige end tallene viser

+5
wh
doctor
dkguy66
Gorrion
klogeaage 35
9 deltagere

Go down

Der er flere ledige end tallene viser Empty Der er flere ledige end tallene viser

Indlæg af klogeaage 35 Tors Jan 31, 2013 5:10 pm

Dyk i ledigheden i december

Nordea og BRFkredit kalder faldet i antal arbejdsløse for overraskende og glædelig cheers



Men faldet er rent miskmask Crying or Very sad

Arbejdsløshedstallene dækker jo kun folk på dagpenge eller på kontanthjælp.
Folk, der ikke kan få hjælp, forsvinder ud af opgørelsen
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2554
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Der er flere ledige end tallene viser Empty Sv: Der er flere ledige end tallene viser

Indlæg af Gorrion Tors Jan 31, 2013 7:05 pm

Det er jo det at bla jeg flere gange har påpeget!

At det forhold at mennesker bliver spøgelser i samfundet, optræder de ikke længere i arbejdsløsheds-statistikken, selvom denne rent faktisk forværres.

Når folk lige pludselig tvinges til at bruge de sølle 200.000 kroner -60% i tvangsskat som de slidsomt har brugt 500 kroner om måneden i mange år på at spare op, til deres pensions rejser....ja så sidder Margrethe Vestager og klapper i sine små fede hænder og siger....nejjjj hvor er vi altså dygtige os der sidder og laver landsskadelige politiske beslutninger. Se engang hvor vi kan træde folk helt ned i sølet....og de brokker sig næsten ikke.
Skulle du have det sjovt i din pensions alder?...altså er du så uforskammet at blive 80 år?....nææ nej....bordet fanger...du troede du skulle ud og have nogle gode år og se verden....men nej, hver en krone du møgsommeligt har lagt til side, skal gå til at betale din kummerlige lejlighed, og den robotstøvsuger der går i stykker hver anden måned.
Nå tvang vi dig til at bruge din pensions opsparing for 8 år siden....surt for dig!
Sæt du dig ned på den tomme ølkasse og kig ud af vinduet....det er hvad man kan forvente som pensionist i Danmark!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Der er flere ledige end tallene viser Empty Sv: Der er flere ledige end tallene viser

Indlæg af dkguy66 Fre Feb 01, 2013 2:32 am

Gorrion skrev:Det er jo det at bla jeg flere gange har påpeget!

At det forhold at mennesker bliver spøgelser i samfundet, optræder de ikke længere i arbejdsløsheds-statistikken, selvom denne rent faktisk forværres.

Når folk lige pludselig tvinges til at bruge de sølle 200.000 kroner -60% i tvangsskat som de slidsomt har brugt 500 kroner om måneden i mange år på at spare op, til deres pensions rejser....ja så sidder Margrethe Vestager og klapper i sine små fede hænder og siger....nejjjj hvor er vi altså dygtige os der sidder og laver landsskadelige politiske beslutninger. Se engang hvor vi kan træde folk helt ned i sølet....og de brokker sig næsten ikke.
Skulle du have det sjovt i din pensions alder?...altså er du så uforskammet at blive 80 år?....nææ nej....bordet fanger...du troede du skulle ud og have nogle gode år og se verden....men nej, hver en krone du møgsommeligt har lagt til side, skal gå til at betale din kummerlige lejlighed, og den robotstøvsuger der går i stykker hver anden måned.
Nå tvang vi dig til at bruge din pensions opsparing for 8 år siden....surt for dig!
Sæt du dig ned på den tomme ølkasse og kig ud af vinduet....det er hvad man kan forvente som pensionist i Danmark!

Ahhh det er jo det værste sludder du endnu har skrevet.

En enlig folkepensionist uformuende, har ca. et dobbet så stort rådighedsbeløb som en enlig uformuende kontanthjælpsmodtager.

Så den form for overdrivelse fremme altså ikke lige forståelsen for det store problem. nemligg store ændringer i reglerne på kort tid. mens 68'erne sjovt nok har fået laaaaaaaaange overgangstider når dt kommer til efterløn og hvad ved jeg.

Men billedet af den åhh så fattige pensionist på ølkasser er pladder fra ende til anden.

Og havde de sparet op i beskattede penge kunne man jo ha gemt dem. men nej, man skulle jo lige ha fradraget, så staten betaler en del af det.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Der er flere ledige end tallene viser Empty Sv: Der er flere ledige end tallene viser

Indlæg af doctor Fre Feb 01, 2013 11:10 am

Nu har jeg aldrig været god til sprog. Jeg hader at bøje verber:

De forskellige tider er: imperativ (bydemåde), infinitiv (navnemåde), præsens (nutid), præteritum/imperfektum (datid), perfektum (før nutid), pluskvamperfektum (før datid). Desuden findes de to tillægsformer: perfektum participium (kort tillægsform) og præsens participium (lang tillægsform).

VAr der ikke også noget der hed "futurum". fremtid.
Jeg tror Gorrion taler om fremtiden og ikke nutiden.
Men OK det er ikke min stærke side.



doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Der er flere ledige end tallene viser Empty Sv: Der er flere ledige end tallene viser

Indlæg af wh Fre Feb 01, 2013 11:49 am

Gorrion skrev:Når folk lige pludselig tvinges til at bruge de sølle 200.000 kroner -60% i tvangsskat som de slidsomt har brugt 500 kroner om måneden i mange år på at spare op, til deres pensions rejser....ja så sidder Margrethe Vestager og klapper i sine små fede hænder og siger....nejjjj hvor er vi altså dygtige os der sidder og laver landsskadelige politiske beslutninger. Se engang hvor vi kan træde folk helt ned i sølet....og de brokker sig næsten ikke.

500 kr om måneden?? Razz

Langt hovedparten af mennesker i arbejde har en arbejdsgiverbetalt pensionsordning og derudover kan man naturligvis supplere selv. Oftest ligger arbejdsgiverindbetalingen på noget i omegnen af 10% så dine 500 kr. skulle så betyde, at der findes mennesker i arbejde der kun tjener 5000 kr om måneden? Kom nu ind i kampen menneske. Du har jo ikke kinamands idé om hverken lønniveauer eller pensionsopsparinger - har du ikke noget arbejde selv??

Dine indlæg er efterhånden mere og mere virkelighedsfjerne og ynkelige.

wh

Antal indlæg : 414
Join date : 29/08/12

Tilbage til toppen Go down

Der er flere ledige end tallene viser Empty Vi kan ikke være bankfolk alle sammen

Indlæg af klogeaage 35 Fre Feb 01, 2013 1:35 pm

wh skrev:
Gorrion skrev:Når folk lige pludselig tvinges til at bruge de sølle 200.000 kroner -60% i tvangsskat som de slidsomt har brugt 500 kroner om måneden i mange år på at spare op, til deres pensions rejser....ja så sidder Margrethe Vestager og klapper i sine små fede hænder og siger....nejjjj hvor er vi altså dygtige os der sidder og laver landsskadelige politiske beslutninger. Se engang hvor vi kan træde folk helt ned i sølet....og de brokker sig næsten ikke.

500 kr om måneden?? Razz

Langt hovedparten af mennesker i arbejde har en arbejdsgiverbetalt pensionsordning og derudover kan man naturligvis supplere selv. Oftest ligger arbejdsgiverindbetalingen på noget i omegnen af 10% så dine 500 kr. skulle så betyde, at der findes mennesker i arbejde der kun tjener 5000 kr om måneden? Kom nu ind i kampen menneske. Du har jo ikke kinamands idé om hverken lønniveauer eller pensionsopsparinger - har du ikke noget arbejde selv??

Dine indlæg er efterhånden mere og mere virkelighedsfjerne og ynkelige.


wh

Hvad med dine indlæg Question Idea

Du kommer som vanligt kun ind med fornærmelser.
Gorrion har siden 2007 ikke lagt skjul på at han er multihåndværker og ser billedet fra den vinkel af, og når hans indlæg med slet skjult had til bankerne er skraldet af, ligger der i hans posts, masser af guldkorn,lige til at samle op.

Han har en mening om fremtiden.

Du som har været med ligeså længe ,i et hav af nicks ,kan så forklare løsningen af de kæmpe problemer ,familien Danmark står overfor, uden trolls og fornærmelser.

vh



,
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2554
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Der er flere ledige end tallene viser Empty Sv: Der er flere ledige end tallene viser

Indlæg af Thomas Fre Feb 01, 2013 2:30 pm

klogeaage 35 skrev:

wh

Hvad med dine indlæg Question Idea

Du kommer som vanligt kun ind med fornærmelser.
Gorrion har siden 2007 ikke lagt skjul på at han er multihåndværker og ser billedet fra den vinkel af, og når hans indlæg med slet skjult had til bankerne er skraldet af, ligger der i hans posts, masser af guldkorn,lige til at samle op.

Han har en mening om fremtiden.

Du som har været med ligeså længe ,i et hav af nicks ,kan så forklare løsningen af de kæmpe problemer ,familien Danmark står overfor, uden trolls og fornærmelser.

vh
,

Altså KlogeAage, hvis man virkelig skal se noget, der er ynkeligt, så er det Danske Banks "Public Relation"! Det betyder selvfølgelig, at skadedyret Klinkby (~wh) har fået nogen over nakken - giftighederne kunne tyde på, at han står overfor en fyring - bare rolig, der er nogen, der vil følge hans videre færd - lige gyldig hvilken kloak han end søger tilflugt i.

Nu har man været nødsaget til at sende det Konservative Folkepartis "hovedmeningsdanner" i byen med en belæring på sin blog i Berlingske med titlen: "Brænd Danske Bank på Bålet" - og efter omhyggelig redaktion og beskæring i de fremsendte kommentarer, prøve at give "folket" den rette mening. Reaktionen har jo stort set været: "...... hvor Fanden er tændstikkerne???"

Man har jo også sendt en underdirektør i Realkredit Danmark ind med en anonymiseret kronik om, at den skyldige i hele realkreditskandalen var Anders Fogh og bankkunderne.
Det tyder på, at man i sine afpresningsforsøg har gået forgæves til Venstre - det er i hvert fald ikke den måde man gør sig populær på det sted. At man nu har sat Klinkby på de småslimede LA'er må jo nok siges at være et nederlag. Krause-Kjær gjorde det rimelig klart, at man fra det Konservative Folkeparti IKKE vil lade sig rive med i faldet. Det har også været antydet fra flere steder at Barfoeds "finansbaggrund" er en belastning.

I mens gør Danske Bank "Det, de er bedst til." Ondsindet skadedyrs aktivitet. Her er Gorrion så en af Skadedyrskontrollens udfarende kræfter. Det afficerer næppe Gorrion: Kloakker lugter nu engang af lort! Danske Bank er et overgødsknings problem af de store - her må Miljøkommissæren på banen.

Vi har næppe hørt det sidste i den sag - selvom det lille fjols til Vilhelmsen har fået nogen på hovedet i et tilsyneladende resultatløst møde med Horrorvits.
Nu er Jan Andreassen sendt i byen for at forberede jorden for andre statslige indgribender (nix - lovgivning er ikke nødvendig) - det er gået op for socialdemokraterne, at dem, der hader Danske Bank ikke bare er landsbytosserne i Dansk Folkeparti: Det er faktisk nogle af deres få tilbageværende kernevælgere.

Det morsomme i det hele er så, at den egentlige skurk her i efteråret har jo været Nordea. En lejlighed som Danske Bank så har brugt på at dumme sig eftertrykkeligt igen - i forsøget på at blive anset for noget, der blot tilnærmelsesvis har krav på en human aflivning.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Der er flere ledige end tallene viser Empty Sv: Der er flere ledige end tallene viser

Indlæg af Gorrion Fre Feb 01, 2013 4:32 pm

500 kr om måneden??

Langt hovedparten af mennesker i arbejde har en arbejdsgiverbetalt pensionsordning og derudover kan man naturligvis supplere selv. Oftest ligger arbejdsgiverindbetalingen på noget i omegnen af 10% så dine 500 kr. skulle så betyde, at der findes mennesker i arbejde der kun tjener 5000 kr om måneden? Kom nu ind i kampen menneske. Du har jo ikke kinamands idé om hverken lønniveauer eller pensionsopsparinger - har du ikke noget arbejde selv??

Dine indlæg er efterhånden mere og mere virkelighedsfjerne og ynkelige.

Hvis der er nogen der er fuldstændigt virkelighedsfjerne og ikke mindst ynkelige er det sku da taber hjerner som dig....hold da kæft hvor er du da en amatør af rang....du er ligeved at overgå Mavse på den gamle debat.

Og om jeg ikke har noget arbejde selv, og om jeg har pensionsopsparinger, ville du vide hvis du eller havde hjerne nok til at følge med i debatten....men det er du alt for stor en tomhjerne til at kunne overskue.
Jeg har nok arbejdet mere end de fleste i en alder af 40, og 3 håndværksuddannelser at trække på.

Jeg taler ikke om de "nyere" arbejdsmarkedspensioner" som ansatte og arbejdsgivere indbetaler til....om som for mit eget vedkommende pt er 16%.

Nej jeg taler om de private pensionsopsparinger som mange har haft i flere år, hvor små indbetalinger om måneden nu "måske udgør" 200.000 kroner+- .
Det er dybt uretfærdigt at disse....på grund at tåbelige/landsskadelige politiske beslutninger skal tavngsindlægges "måske i en alder af 52....til at bruge denne opsparing, og ovenikøbet strafbeskattes med yderligere 20%.

Det er som om at det kun er den meninge mand der skal betale for krise og reformer. Vi har ikke set en skatelettelse af betydning der virkelig har givet mellem/lav-indkomstgrupperne en gedin skattelettelse, og de få hundrede kroner det måske er blevet til er jo mangefold slagtet af voldsomme afgiftstigninger, og inflation.....og så skal de samtidig hensætte en del af deres løn til en pensionsalder....selvom de er med til at finansiere folkepensionsordning med den skat de betaler nu.

I øvrigt undskyld til trådstarter....debatten var om det røgslør der bliver lagt over ledigheden, når mennesker...heler familier ryger helt ud af systemet, og skal leve af de brødkrummer de havde lagt til side til alderdommen.....
så jo....den tomme ølkasse passer fint!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Der er flere ledige end tallene viser Empty Sv: Der er flere ledige end tallene viser

Indlæg af doctor Lør Feb 02, 2013 7:43 am

Nu er jeg så gammel, at jeg kan huske livet på landet og i provinsen før velfærdssamfundet blev indført.
Som 3 årig boede vi 1/2 år ved en fjord i et lille landsbysamfund.
Hr. og Fru B. boede i et lille hus, som de ejede og kun var på 4 værelser.
Herren var fisker og hans indtægt kom fra fjorden. Han roede alene ud i en båd og hæv torsk ind. Torsken blev solgt til landsbyens beboere bl.a. min mor som fik en stor levende torsk ned i køkkenvasken. Fruen ernærede sig ved at gøre rent for folk bl.a. min mor. Herudover havde de høns, som forsynede os og dem selv med dejlige friske æg, bl.a. til æggesnaps som min søster og jeg ofte fik serveret i deres hyggelige stue. Mælk hentede de fra deres familie som havde en "meget lille" nærliggende gård (5o m) og som de sikkert fik gratis for at hjælpe lidt til. Bedømt efter mængden af skidt i Søren Fiskers store ører hjalp han meget til.
De klagede aldrig og var aldrig stressede.
Måske lige den ene gang min mor så to røde huer i robåden ude på fjorden.
Det var min søster og jeg der havde plaget Søren fisker om at komme med.
Vi var 3 og 4 år. Da tabte min mor lissom den faste grund under fødderne, og indtægtskilde fra tilflytterne for Søren og hans kone kunne nemt være tørret ud. Men på en eller anden måde var man jo nødt til at komme overens, og få den lille konflikt løst til alles fortsatte tilfredshed.

Og hvorfor fortæller jeg nu den historie.
Det var dengang Hr. og Fru B ikke kunne få kontanthjælp og arbejdsløshedsunderstøttelse. Det fandtes ikke.
Det var dengang man fandt indtægten i det nære samfund uden at man skulle betale skat og moms af bytteriet.
Det var dengang udgifterne til bolig var 0 kr.
Det var dengang varmen blev holdt med brænde fra den omkringliggende skov, og før det blev livsfarligt at indånde røgen fra en kakkelovn eller pejs.
Det var dengang man ikke købte ind i store supermarkeder
Det var dengang man ikke behøvede så meget for at være glad og tilfreds.
Det var dengang man tog ansvaret for sit eget liv uden at involvere staten.

Måske skulle vi bare blande staten lidt mere udenom og til gengæld forvente lidt mindre fra den.
Det er den vej politikerne er ved at anvise os. Ikke helt så grelt, men næsten.

Og hvorfor dur velfærdssamfundet i sin nuværende form så ikke?
Der kan folk passende se på deres egen ageren, og så multiplicere det med 5.000.000 mill.

1: Folk snyder som ind i bare helvedet
http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/496494:Danmark--Danskerne-snyder-faelleskassen-for-mindst-50-milliarder

2: Folk passiviseres
http://jyllands-posten.dk/politik/article5127447.ece


doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Der er flere ledige end tallene viser Empty Sv: Der er flere ledige end tallene viser

Indlæg af dkguy66 Lør Feb 02, 2013 8:13 am

Gorrion

Jeg kan som sagt ikke helt følge din harme, når du "i tidens tegn" blot forholder dig til det "åhhh så forfærdelige med at skulle førtidsindfri sin pensionsopsparing" pga ledighed.

Hvor er din harme over alle de danskere, der hvert år, de sidste 30 år har måttet gå fra hus og hjem, hævet pensionsopsparinger med en strafskat på 60% , fordi de efter en årrække som selvstændig erhvervsdrivende måtte sande at markedet havde ændret sig, eller kæderne tog over ?

Hvor er din harme over disse menneskers skæbne ? Den mangler jeg stadig at høre fra dig, før jeg kan tage " din harme" seriøst.

Skyldes det mon at de selvstændige, på trods af at de fleste skabte arbejdspladser, fortsat nyder denne opfattelse i DK, at en selvstændig "selv er ude om det" ? Eller ?

Du er harm over den længere optjeningsperiode på 1 år. FInt nok, er enig.

Men hvor er din harme over at de selvstændige har en optjeningsperiode på 3 år. ???? Og at deres dagpenge beregnes af virksomhedens resultat de seneste 3 år ud af 5.

Jeg har tidligere skrevet, at jeg grundlæggende er enig i, at det var helt forfejlet at man fra dag til dag halverede dagpengeperioden, og at man fordoblede optjeningsperioden. Så langt så godt.

Men jeg har så den holdning at skal man være harm over et problem, SÅ SKAL MAN FANDENGALEME VÆRE HARM PÅ VEGNE AF ALLE DE DER, HAR VÆRET BERØRT, ER BERØRT OG BLIVER BERØRT.

Og jeg kan altså ikke se et problem i at en person der de sidste 20 har skrabet en pensionsopsparing sammen på 4-5-6-800.000 kr. IKKE bør leve af en del af denne formue inden man kan få kontanthjælp. For en ændring betyder jo netop at man derved forfordeler de bedst lønnede - der jo har en stor formue i pensionen, evt en friværdi i huset, og måske endda en god opsparing. Man kan jo ikke lave særregler for folk med en lille pensionsformue.

Men jeg er også harm. Og det har jeg været de sidste 10 år, over den ekstreme leflen for boligejerne med hensyn til fastfrysningen af ejendomsværdiskatten. En leflen, som åbenbart fortsætter.

Jeg er harm over at læse en professor udtale at man bør forlænge mulighederne for de afdragsfrie lån. Så disse "nydere" kan fortsætte på 1.klasse, uden konsekvens for egne dispositioner. Og en frygt for yderligere faldende ejendomspriser - så flere danskere får mulighed for at erhverve egen bolig -

Og så er jeg harm over at læse jobcenterchefer udtale at en lavere kontanthjælps sats for de 25-30 årige vil få flere i job.
De kan sku bare udføre sit job og få sine medarbejdere til at yde noget for sin løn, i stedet for blot at betragte de ledige som "fortsat beskæftigelse og mad på bordet" . Det er jo et paradoks, at medarbejderne i jobcentrene risikerer at miste sit job, skulle de være effektive. Og det beskriver jo ganske godt det kommunale problem mht beskæftigelsesindsatsen. Har man succes, er der ingen kunder i butikken, og er man dårlig, er der rigelig med jobsikkerhed.

Iøvrigt betyder en lavere sats til de 25-30 årige, blot at flere enlige kvinder får et barn, da de så slipper for det problem. Og tilbage sidder de enlige mænd, som tabere igen igen.

Så ja, jeg er også harm, men på alles vegne, ikke kun lige pga dagens menu.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Der er flere ledige end tallene viser Empty Sv: Der er flere ledige end tallene viser

Indlæg af dkguy66 Lør Feb 02, 2013 9:18 am

doctor skrev:Nu er jeg så gammel, at jeg kan huske livet på landet og i provinsen før velfærdssamfundet blev indført.
Som 3 årig boede vi 1/2 år ved en fjord i et lille landsbysamfund.
Hr. og Fru B. boede i et lille hus, som de ejede og kun var på 4 værelser.
Herren var fisker og hans indtægt kom fra fjorden. Han roede alene ud i en båd og hæv torsk ind. Torsken blev solgt til landsbyens beboere bl.a. min mor som fik en stor levende torsk ned i køkkenvasken. Fruen ernærede sig ved at gøre rent for folk bl.a. min mor. Herudover havde de høns, som forsynede os og dem selv med dejlige friske æg, bl.a. til æggesnaps som min søster og jeg ofte fik serveret i deres hyggelige stue. Mælk hentede de fra deres familie som havde en "meget lille" nærliggende gård (5o m) og som de sikkert fik gratis for at hjælpe lidt til. Bedømt efter mængden af skidt i Søren Fiskers store ører hjalp han meget til.
De klagede aldrig og var aldrig stressede.
Måske lige den ene gang min mor så to røde huer i robåden ude på fjorden.
Det var min søster og jeg der havde plaget Søren fisker om at komme med.
Vi var 3 og 4 år. Da tabte min mor lissom den faste grund under fødderne, og indtægtskilde fra tilflytterne for Søren og hans kone kunne nemt være tørret ud. Men på en eller anden måde var man jo nødt til at komme overens, og få den lille konflikt løst til alles fortsatte tilfredshed.

Og hvorfor fortæller jeg nu den historie.
Det var dengang Hr. og Fru B ikke kunne få kontanthjælp og arbejdsløshedsunderstøttelse. Det fandtes ikke.
Det var dengang man fandt indtægten i det nære samfund uden at man skulle betale skat og moms af bytteriet.
Det var dengang udgifterne til bolig var 0 kr.
Det var dengang varmen blev holdt med brænde fra den omkringliggende skov, og før det blev livsfarligt at indånde røgen fra en kakkelovn eller pejs.
Det var dengang man ikke købte ind i store supermarkeder
Det var dengang man ikke behøvede så meget for at være glad og tilfreds.
Det var dengang man tog ansvaret for sit eget liv uden at involvere staten.

Måske skulle vi bare blande staten lidt mere udenom og til gengæld forvente lidt mindre fra den.
Det er den vej politikerne er ved at anvise os. Ikke helt så grelt, men næsten.

Og hvorfor dur velfærdssamfundet i sin nuværende form så ikke?
Der kan folk passende se på deres egen ageren, og så multiplicere det med 5.000.000 mill.

1: Folk snyder som ind i bare helvedet
http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/496494:Danmark--Danskerne-snyder-faelleskassen-for-mindst-50-milliarder

2: Folk passiviseres
http://jyllands-posten.dk/politik/article5127447.ece


Hyggelig fortælling doctor. Lige som taget ud af Fiskerne Very Happy

Dog kan jeg så konstatere at du så nok er en del ældre end mig. Very Happy

Men mht til dine 2 konstateringer vil jeg lige anholde dem en smule.

ad.1. Det er muligt at danskerne snyder. Men nu er det jo ikke endegyldig bevist, men en formodning baseret på økonomiske formler. Og derfor et postulat. Forskerne skal jo også vise at de er berettiget til sin løn.
Men det store spørgsmål er jo: HVORFOR SNYDER DANSKEN ?

Svaret er ganske enkelt. : FORDI POLITIKERNE GIVER DANSKEN MULIGHED DERFOR !

Den store synder i dette, er den ekstreme detaillovgivning, som politikerne de sidste 30 år har brugt sin energi på at indføre. Og jo nærmere nutiden vi kommer, jo mere detaillovgivning. Slår fru Jensen en prut forkert, og dansken holder sig for næsen pga den odeur der breder sig, bliver der straks lovgivet imod fru Jensens prutter. osv. ( you get the picture )

Jeg mindes stadig min lærer i erhvervsret på HD studiet beskrive den danske lovgivning som et spindelvæv.
Har du en enkelt lovgivning, finder du måske 1 hul i loven. Det vil du så lukke, ved at væve en tråd over hullet, desværre skaber det så 2 mindre huller. Når det bliver kendt, vil man lukke disse med at væve en ny tråd over hullerne. Det skaber så blot 4 mindre huller. osv. Så jo mere du forsøger at lukke huller i lovgivningen jo flere huller skaber du faktisk. Og til gavn for de, der har mulighed for at betale folk for at finde dem.

Og jeg mindes da stadig da min far og jeg i 80'erne havde en lille jolle ved sommerhuset, hvor vi måske 6 gange årligt tog ud for at fiske.( for at vende tilbage til din historie) Og med fornøjelse spiste dagens fangst - hvis der var nogen. Denne lille hyggelige glæde, fik åbenbart visse byboers pis i kog, over den "gratis mad" så politikerne straks så en mulighed for at tilgodese disse sure byboere. Så man indførte pludselig et statsligt fisketegn, som alle skulle betale, såfremt de fiskede i danskens vande, og skulle være så heldig at fange lidt. Så fra at være en hyggelig tur, ja så blev det pludselig et økonomisk incitament. - " når vi skal betale et gebyr for at fiske, skal vi fanden galemig også fange mest muligt, og sætte alle de garn vi må. "
Og hvor mange ekstra fiskeriinspektørere blev mon ansat til at luske rundt i søer og åer, og sommerhusområder, for at tjekke at hr. jensen og hr Sørensen havde betalt fisketegn og ikke havde flere garn end de måtte ?

Og den danske lovgivning er fyldt med 10.000 vis af eksempler som disse.
- Er det så snyd hvis hr. jensen i nattens mulm og mørke sejler ud i sin jolle og sætter et garn og måske fanger 4 fladfisk, uden at have betalt for et fiskeritegn ? Ja ifølge lovgivningen er det snyd. Og straffes med bøde. Er det en københavner og misundelseslov ? Ja uden tvivl.
Bare se på ideen om afgift på brænde. Københavner og misundelseslovforslag ? Ja uden tvivl.
Sjovt nok er de misundelige dog ikke en skid interesseret i at flytte til områder, hvor de rent faktisk kunne have brændeovn og adgang til en jolle og havet.

Og bare vent. Nu hvor det bliver mere og mere populært at deltage i div. bagagerums markeder, og sælge sine overflødige ejendele, er der sikkert nogen der en dag får ondt i røven over det, elelr man ser sit snit til at indkræve lidt ekstra. Så en dag ender det nok med at folk skal svare moms af salget, eller betale en statsafgift for at deltage. Herrens og politikernes veje er uransaglige.

ad 2. "Folk passiviseres"

Ja naturligvis passiviseres folk. Det er jo fast beskæftigelse for de offentligt ansatte. - som skrevet i det tidligere indlæg. Det er jo som at lade ulven vogte får.

At folk så gøres dummere med et hav af ligegyldige og totalt "blondine"-reality programmer i TV, er yderligere med til at passivisere og fordumme folk.

Det seneste eksempel er denne hund Thor. At en hund kan få folk til at reagere sådan viser virkelig hvad der bekymrer folk i dagens Dk. Så mangler vi lige at få TV2 News til at dække sagen om den forsvundede skildpadde Oskar, der er set forlade sit bur for 2 år siden, og set i Tissø området.

Jeg kan huske da vi i sin tid gjorde tykt nar af "forbudsSverige", og alle deres forbud. I dagens Danmark har vi ikke noget at lade svensken høre for. Og det er disse forbud der er med til at passivisere folket. For du må jo snart sagt ikke noget, uden du skal betale ved statens kasse 1.

Med hensyn til passivisering af de ledige, skyldes det også rigide regler.

Når det først ikke kan betale sig at tage blot en dags arbejde, så har vi et problem. Og jeg har tidligere påpeget problemet på eks. kontanthjælpsområdet.
DET KAN IKKE BETALE SIG FOR EN PERSON PÅ KONTANTHJÆLP AT ARBEJDE EN UGE !

Fordi lønnen modregnes krone for krone, bortset fra et lille tilskud på 20 kr pr time som man må beholde.
Dog betyder den lavere kontanthjælp, at enhver tillægsydelse beregnes efter den lavere kontanthjælp og dermed reduceres, og man derfor netto får
0 kr. for sit arbejde. JA undskyld men så er det ganske forståeligt at folk i den situation da ikke gider at påtage sig 1-2 ugers arbejde, hvis muligheden byder sig.
Men hovsa, hvorfor kan man ikke lave regler som på dagpengeområdet. For der er det antallet af timer der fratrækkes i dagpengene. Og selv om du så arbejder en hel dag for 1000 kr, kan man jo snildt nøjes med at skrive 4 timer på kortet med en timeløn på 250.00 kr. Det er der jo ingen der tjekker. Hovsa så er vi over i det med snyd igen.

Men når vi har en kombination af at det er ulven der vogter får i det offentlige beskæftigelsessystem, og det pga rigide regler så absolut ikke kan betale sig for en kontanthjælpsmodtager at arbejde mindre end en fuld mdr. så er resultatet at folk holdes i passivistet. Læg dertil at en person på kontanthjælp både skal have kontakt til en medarbejder i økonomiafd. mht udbetaling, og en medarbejder i beskæftigelsesafd. mht arbejde, og folk indkaldes 1 gang hver 3. mdr, til et møde på 20 min, ja så er det jo klart at der kan gå lang tid inden der for den enkelte sker noget reelt. Ofte flere år, hvis det ikke kun er ledighed der er problemet. Så passivitet JA. Pga systemet.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Der er flere ledige end tallene viser Empty Sv: Der er flere ledige end tallene viser

Indlæg af doctor Lør Feb 02, 2013 12:24 pm

Enig dkguy66.
Ja samfundet gennemgik en lydløs revolution på de 12 år fra min til din fødsel. Very Happy

Der blev vævet - desværre ikke mere dejligt linned:
Jeg mindes stadig min lærer i erhvervsret på HD studiet beskrive den danske lovgivning som et spindelvæv.
Har du en enkelt lovgivning, finder du måske 1 hul i loven. Det vil du så lukke, ved at væve en tråd over hullet, desværre skaber det så 2 mindre huller. Når det bliver kendt, vil man lukke disse med at væve en ny tråd over hullerne. Det skaber så blot 4 mindre huller. osv. Så jo mere du forsøger at lukke huller i lovgivningen jo flere huller skaber du faktisk. Og til gavn for de, der har mulighed for at betale folk for at finde dem.


Nemlig.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Der er flere ledige end tallene viser Empty Sv: Der er flere ledige end tallene viser

Indlæg af doctor Søn Feb 03, 2013 8:00 pm

Søren fisker lavede forresten også honning.

En CBS uddannet ville nok have sagt til Søren, at han skulle koncentrere sig om et enkelt produkt og udvikle sit distributionsnet. Rolling Eyes


doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Der er flere ledige end tallene viser Empty Sv: Der er flere ledige end tallene viser

Indlæg af Lars_HH Søn Feb 03, 2013 11:35 pm

Kig ALTID på beskæftigelsen - ALDRIG ledigheden.

Lars_HH

Antal indlæg : 954
Join date : 30/10/08

Tilbage til toppen Go down

Der er flere ledige end tallene viser Empty Sv: Der er flere ledige end tallene viser

Indlæg af dkguy66 Man Feb 04, 2013 5:05 am

klogeaage 35 skrev:Dyk i ledigheden i december

Nordea og BRFkredit kalder faldet i antal arbejdsløse for overraskende og glædelig cheers



Men faldet er rent miskmask Crying or Very sad

Arbejdsløshedstallene dækker jo kun folk på dagpenge eller på kontanthjælp.
Folk, der ikke kan få hjælp, forsvinder ud af opgørelsen

Det er så ikke korrekt.

I dag tilmelder man sig jobcenteret ved ledighed. Derved bliver man registreret som ledig.

Først derefter kommer man til at søge om hhv. dagpenge eller kontanthjælp. Skulle man så hverken kunne få dagpenge eller kontanthjælp, ja så ændrer det jo ikke ved at man stadig er registreret som jobsøgende.

Så du kan sagtens være registreret som jobsøgende hos jobcenteret, og efterfølgende få afslag på eks. kontanthjælp pga for stor formue.
Eller være registreret som jobsøgende, og efterfølgende få besked om at man ikke har optjent ret til dagpenge.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Der er flere ledige end tallene viser Empty Sv: Der er flere ledige end tallene viser

Indlæg af Nærigfryns Man Feb 04, 2013 9:53 am

dkguy66 skrev:
klogeaage 35 skrev:Dyk i ledigheden i december

Nordea og BRFkredit kalder faldet i antal arbejdsløse for overraskende og glædelig cheers



Men faldet er rent miskmask Crying or Very sad

Arbejdsløshedstallene dækker jo kun folk på dagpenge eller på kontanthjælp.
Folk, der ikke kan få hjælp, forsvinder ud af opgørelsen

Det er så ikke korrekt.

I dag tilmelder man sig jobcenteret ved ledighed. Derved bliver man registreret som ledig.

Først derefter kommer man til at søge om hhv. dagpenge eller kontanthjælp. Skulle man så hverken kunne få dagpenge eller kontanthjælp, ja så ændrer det jo ikke ved at man stadig er registreret som jobsøgende.

Så du kan sagtens være registreret som jobsøgende hos jobcenteret, og efterfølgende få afslag på eks. kontanthjælp pga for stor formue.
Eller være registreret som jobsøgende, og efterfølgende få besked om at man ikke har optjent ret til dagpenge.

Når du ansøger om kontanthjælp bliver du registreret som kontanthjælpsansøger, når du bevilges kontanthjælp ændres din status til kontanthjælpsmodtager. Jeg kunne forestille mig den gennemsnitlige sagsbehandlingstid for en vurdering om kontanthjælp ligger på omkring 14 dage.

Der er MEGET få der søger dagpenge uden at være berettiget til det. Det har man lissom styr siden man selv enten betaler, eller ikke betaler.

Så de fejlkilder du nævner her, er i min vurdering så små, at de må regnes for ubetydelige

Nærigfryns

Antal indlæg : 182
Join date : 25/10/08

Tilbage til toppen Go down

Der er flere ledige end tallene viser Empty Sv: Der er flere ledige end tallene viser

Indlæg af dkguy66 Man Feb 04, 2013 12:09 pm

Jeg kan garantere dig at der er nogen der har fået en brat opvågning mht at opfylde kravene til dagpenge.

Der er faktisk ret mange eksempler på folk, der lige havde overset div ferier etc, som får et afslag.

Og tror du at bare man betaler, såe r alt fryd og gammen, har du vist ikke fattet end del af den debat vi har lige pt. mht optjeningsperioden for dagpenge.

Iøvrigt har det som sagt intet at gøre med din registrering som ledig, da du starter med at møde op på jobcenteret og bliver registreret som ledig. Derefter afhænger dit videre forløb af din status som enten a-kassemedlem, eller ikke.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Der er flere ledige end tallene viser Empty Sv: Der er flere ledige end tallene viser

Indlæg af Nærigfryns Man Feb 04, 2013 5:38 pm

Du snakker videre om emner der er relateret til min kommentar, men ikke decideret relevant

Jeg fastholder: De fejlkilder du nævner ovenfor er ubetydelige

Nærigfryns

Antal indlæg : 182
Join date : 25/10/08

Tilbage til toppen Go down

Der er flere ledige end tallene viser Empty Sv: Der er flere ledige end tallene viser

Indlæg af dkguy66 Man Feb 04, 2013 10:36 pm

Jamen hvad er det da for noget sludder.

Min kommentar er baseret på klogeaage 35's bemærkning om at folk der ikke kan få hjælp falder ud af opgørelsen.

Så fortalt mht systemet i dag,

SÅ INDEHOLDER OPGØRELSERNE OGSÅ FOLK DER IKKE KAN FÅ HJÆLP, MEN SOM DOG FORTSAT ER TILMELDT JOBCENTERET.

Og så er det da bedøvende lige meget om du kalder det fejlkilder eller sporvogne. Har intet med sagen at gøre.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Der er flere ledige end tallene viser Empty Sv: Der er flere ledige end tallene viser

Indlæg af Nærigfryns Tirs Feb 05, 2013 3:22 pm

Ja opgørelserne indeholder folk der ikke kan få hjælp, men fortsat er tilmeldt jobcentret.

Der er bare virkelig få!

Nærigfryns

Antal indlæg : 182
Join date : 25/10/08

Tilbage til toppen Go down

Der er flere ledige end tallene viser Empty Sv: Der er flere ledige end tallene viser

Indlæg af doctor Ons Feb 06, 2013 3:18 pm

http://www.jyllands-posten.dk/premium/satire/article5154338.ece

En undersøgelse foretaget af Servicestyrelsen viser, at halvdelen af alle ansatte i pornobranchen er i job med løntilskud.

»Da Pinsekirken ønskede at ansætte en præst i løntilskud, sendte vi også bare den næste ledige i rækken, selvom han ikke er teolog og i øvrigt buddhist,« fortæller han.

På landets skoler er man ligeledes kun interesseret i, om der er tale om lovlige erhverv, når eleverne skal i erhvervspraktik.

»Vi har sendt 14-årige i praktik som både pornomodeller og obduktionslæger,« bekræfter studievejleder Henning Boe fra Kornmarkskolen i Hillerød.

DET er da ikke 1. april - er det?

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Der er flere ledige end tallene viser Empty Sv: Der er flere ledige end tallene viser

Indlæg af moniulven Ons Feb 06, 2013 3:23 pm

RokokoPosten er en parodi på den aktuelle nyhedsstrøm. Alle RokokoPostens nyheder er således fiktive, selv om de er stærkt inspirerede af virkeligheden

moniulven

Antal indlæg : 126
Join date : 18/08/11

Tilbage til toppen Go down

Der er flere ledige end tallene viser Empty Sv: Der er flere ledige end tallene viser

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum