Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Tjoo; men hvad skal ligge som sikkerhed?

2 deltagere

Go down

Tjoo; men hvad skal ligge som sikkerhed? Empty Tjoo; men hvad skal ligge som sikkerhed?

Indlæg af Thomas Tors Sep 27, 2012 12:51 am

superlån?100 mia.

Det, der er hensigten er at få halet de gode udlån i land. Det viste sig jo, at Danske Bank var parat til at lade være med at udbetale pensioner. Nu kommer likviditetsklemmen mod bankerne.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tjoo; men hvad skal ligge som sikkerhed? Empty Sv: Tjoo; men hvad skal ligge som sikkerhed?

Indlæg af Bondeknolden Tors Sep 27, 2012 5:27 am

SLUT


Sidst rettet af Bondeknolden Lør Okt 13, 2012 12:27 pm, rettet 1 gang

Bondeknolden

Antal indlæg : 29
Join date : 27/08/11

Tilbage til toppen Go down

Tjoo; men hvad skal ligge som sikkerhed? Empty Sv: Tjoo; men hvad skal ligge som sikkerhed?

Indlæg af Thomas Tors Sep 27, 2012 8:54 am

Bondeknolden skrev:
Thomas skrev:superlån?100 mia.

Det, der er hensigten er at få halet de gode udlån i land. Det viste sig jo, at Danske Bank var parat til at lade være med at udbetale pensioner. Nu kommer likviditetsklemmen mod bankerne.

LOL

"Derudover er en række pengeinstitutter udfordret af tilbagebetalingen af statslån for samlet set 100 milliarder kroner optaget i 2009 og 2010. De forfalder senest næste år, og Danske Markets vurderer, at nogle pengeinstitutter kan forventes at ville bruge Nationalbankens udlån til formålet"
Den egentlige begrundelse er, at man vil have lagt sin klamme hånd på erhvervsudlånet, hvis jeg ikke tager fejl.

Her mener jeg virksomhedernes investeringer i maskiner og lignende - det er lidt for mange arbejdspladser til at bankerne bare må få lov til at ødelægge dem. Der kommer en alternativ finansieringsmulighed - hvis jeg ikke tager fejl.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tjoo; men hvad skal ligge som sikkerhed? Empty Sv: Tjoo; men hvad skal ligge som sikkerhed?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum