Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Er Thomas krøbet ind i Lars Nielsen ?

3 deltagere

Go down

Er Thomas krøbet ind i Lars Nielsen ? Empty Er Thomas krøbet ind i Lars Nielsen ?

Indlæg af Cirb Tirs Aug 09, 2011 5:46 pm

http://blogs.jp.dk/aconto/2011/08/09/lad-de-professionelle-tude-over-aktiekrisen/

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Er Thomas krøbet ind i Lars Nielsen ? Empty Lars Nielsen har jo, aktierne var kommet for højt op

Indlæg af SortKaffe Tirs Aug 09, 2011 6:53 pm

Jeg har i løbet af dagen leget lidt med C20 grafen på Euroinvestor for at finde forklaringer på dagens vilde stigninger.

Jeg har fundet flg. fakta:

All time high nås den 11.10.07 med index 517. Herefter svinger indexet lidt op og ned indtil den 19/05 08, hvor dagen sluttes i 468. Derefter begynder den store nedtur, som afsluttes i index 213 den 6/03 09.

Herfra er det bare gået op og op, indtil et nyt maksimum nåes den 18/1 i år. Index er da 475,eller næsten på niveau med all time high i den værste bobleperiode, og faktisk højere end umiddelbart før boblen sprang.

Jamen hov, så godt går det jo slet ikke. Godt nok har staterne "reddet" bankerne, men nu er det så (nogle) stater som er i dyb gældskrise. Boligmarkedet er stadig hårdt såret, og jobskabelsen (i den private sektor) kniber det gevaldigt med.

Så ja, aktierne er for dyre. Den foreløblige bund blev så nået idag med index 346. Herefter er det gået stejlt opad resten af dagen. Sådan var det også under den store nedtur. Kraftige fald blev afløst af kraftige stigninger, hvorefter der kom endnu kraftigere fald.

Derfor tror jeg ikke på at vi har set bunden endnu. Vi skal længere ned end 346 før aktierne er billige. Hvor langt er svært at sige, men jeg tror ikke vi ser den "rigtige" bund på denne side af 300. Men det er bare mit personlige gæt, og kun et gæt.
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : København

Tilbage til toppen Go down

Er Thomas krøbet ind i Lars Nielsen ? Empty Naaaaa

Indlæg af Thomas Tirs Aug 09, 2011 6:58 pm

Han er en typisk taber.

Når det viser sig, at han har været komplet idiot - og jeg har haft ret i alt væsentligt - og ikke så lidt uvæsentligt:
Så bliver han sur på mig, fordi han er et fjols.

Derefter kikker han de gamle poster igennem og skriver af.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Er Thomas krøbet ind i Lars Nielsen ? Empty Sv: Er Thomas krøbet ind i Lars Nielsen ?

Indlæg af Cirb Tirs Aug 09, 2011 10:26 pm

Ja, det var også min tanke. Han vil i virkeligheden bare have ro til skamløst at plagiere dig de næste måneder Wink

MVh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Er Thomas krøbet ind i Lars Nielsen ? Empty Cirb

Indlæg af Thomas Tirs Aug 09, 2011 10:31 pm

Det er jeg såmænd så vant til!

Men jeg skriver - dels for mig selv (hjælper til at klare tankegangen) - dels dem, der vil have den ægte vare uden sødemidler og kunstige tilsætningsstoffer.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Er Thomas krøbet ind i Lars Nielsen ? Empty Sv: Er Thomas krøbet ind i Lars Nielsen ?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum