Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Bruger du nok tid på pensionen?. Gorrion: åh nej ikke igen!

2 deltagere

Go down

Bruger du nok tid på pensionen?. Gorrion: åh nej ikke igen! Empty Bruger du nok tid på pensionen?. Gorrion: åh nej ikke igen!

Indlæg af Gorrion Tors Aug 30, 2012 2:20 pm

http://epn.dk/privat/pension/article4824328.ece

selv om de fleste af os kan se frem til over 25 år som pensionister, er det ufatteligt lidt tid, vi bruger til at se på, hvordan vores pensionsindbetalinger har det.

At de fleste kan se frem til 25 år som pensionister er vist noget man liiige skal vudere nøjere.

Jo...dem der i de nærmeste år går på efterløn og pension kan med rimelig sandsynlighed se frem til 20...måske 25 år som pensionister...nogle få endnu flere år.

Men de af os der får hele den sure klud af tilbagetræknings-reformen i hovedet skal vist være glade hvis vi får 10-12 år som pensionister.
Det er jo en himmelråbende løgn at vi alle går hen og bliver 90+ i år 2040+

Dog vil jeg godt bøje mig lidt i retning af at vi får nogle flere år som "pensionister" end jeg selv antyder, men det er i kraft af at ti-tusindvis får tildelt seniorførtidspension eller desideret førtidspension en del år før de bliver 70 år.

De få jeg kender der idag er mellem 85 og 90, lever alligevel af 1-2 skiver rugbrød uden skorpe, 1 kartoffel og 1 frikadelle skåret ud i små bidder, og måske et glas mælk.
halvdelen af dem har dårlig førelighed, yderligere 1/4 kan dårligt høre, og resten er så svagtsynet at de kun genkender en på stemmen hvis de overhovedet kan høre.

Jeg tror nærmere målet er at man ønsker folk spare så meget op at man bliver modregnet så meget at der ikke udbetales en krone i folkepension!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Bruger du nok tid på pensionen?. Gorrion: åh nej ikke igen! Empty Sv: Bruger du nok tid på pensionen?. Gorrion: åh nej ikke igen!

Indlæg af dkguy66 Tors Aug 30, 2012 9:27 pm

Så skal man da lige ændre reglerne for modregning først.

For lige nu, og sikkert i alle de år 68'erne er i live, da kan man jo sidde trygt og godt med en mio i pension hvert år, og fortsat modtage 68.000 kr i folkepension (grundbeløbet ) hvert eneste år.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum