Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Farvel til efterløn kan koste 50-årige dyrt. Gorrion... NÅ "igen"

+2
klogeaage 35
Gorrion
6 deltagere

Go down

Farvel til efterløn kan koste 50-årige dyrt. Gorrion... NÅ "igen" Empty Farvel til efterløn kan koste 50-årige dyrt. Gorrion... NÅ "igen"

Indlæg af Gorrion Lør Jul 28, 2012 1:42 pm

http://epn.dk/samfund/arbmarked/article4791314.ece

Jeg tror nu ikke det bliver så dyrt for den 50 årige....er man derimod 56+ børe man tænke sig om.

Det bliver næppe arbejdsløsheden der bliver et problem om nogle år, det tilsiger den demografiske udvikling ganske enkelt.
Men beskæftigelsesløsheden....uha, det er en HEEELT anden sag.

Senior-job ordningen kan da godt blive et problem for nogle kommuner, men jeg tror simpelthen at de store årgange der nu er i gang med at gå på efterløn og pension vil frigøre arbejdspladser i et omfang der sagtens kan absorbere evt. arbejdsløse, længe inden at de kommer i betragtning til en seniorjob ordning.
Så den forsikring der ligger heri....en i øvrigt meget fortiet ordning indtil for nylig, blive næppe noget som vil blive voldsomt udbredt, hvis overhovedet.

Nææ det som de der forlader efterlønsordningen skal skrive sig bag øret, er RETTEN til en SENIOR-Førtidspension hvis batteriet i kroppen er udslidt.
En ordning jeg i den grad regner med at Fagforeningerne sætte alvorligt på dagsordnen, sideløbende med at få dagpenge-forsikringen tilbage til den NORMALE 4 årige periode!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Farvel til efterløn kan koste 50-årige dyrt. Gorrion... NÅ "igen" Empty Efterlønsplan tager uventet drejning

Indlæg af klogeaage 35 Tors Aug 16, 2012 1:39 pm

"Det er bekymrende, at så mange ældre melder sig ud af efterlønsordningen," mener formand.



Morten prøv at tænke i nye baner ,udover din egen og A-kassens pengepung.
Kunne det være manglende tillid til om gældende regler også er de samme i morgen Question
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Farvel til efterløn kan koste 50-årige dyrt. Gorrion... NÅ "igen" Empty Sv: Farvel til efterløn kan koste 50-årige dyrt. Gorrion... NÅ "igen"

Indlæg af Thomas Tors Aug 16, 2012 2:17 pm

klogeaage 35 skrev:"Det er bekymrende, at så mange ældre melder sig ud af efterlønsordningen," mener formand.



Morten prøv at tænke i nye baner ,udover din egen og A-kassens pengepung.
Kunne det være manglende tillid til om gældende regler også er de samme i morgen Question
Kontanter ved man hvad er - det samme gælder pensionskassers løfter.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Farvel til efterløn kan koste 50-årige dyrt. Gorrion... NÅ "igen" Empty Sv: Farvel til efterløn kan koste 50-årige dyrt. Gorrion... NÅ "igen"

Indlæg af doctor Lør Aug 18, 2012 12:20 pm

De værste ved alle de brudte løfter er at man overlader det til folk at spille på rouletten. Der er ikke en sjæl der kan finde ud af om man er købt er solgt, hvis man som 40 årig bliver ved med at indbetale til efterløn.

DET ER SKAMMELIGT

DEt er et stort LAS VEGAS.

Personligt valgte jeg efterlønnen fra da man blev tvunget til at tage stilling til det i 90 erne udfra den her betragtning:

http://epn.dk/privat/pension/article4811998.ece

Det må da alt andet lige være mere rentabelt at blive 5 år mere på arbejdsmarkedet med høj løn og fortsat indbetaling til pension.

Så er der bare lige det lille: HVIS man altså kan.

Og her kommer arbejdsløshed og svigtende helbred altså ind som ubekendte konkurrende faktorer, som ingen kan forudsige.
Heller ikke de ypperste statistikere.

Så kommer politikerne ind og lapper lidt på det med seniorordninger, som man overhovedet ikke ved om det kommer til at fungere eller gælde når man selv når den alder.

Jeg gider simpelthen ikke være afhængig af sådan en gang roulette med mit liv.

Jeg har valgt. Jeg bor til leje spartansk, og er altså berettiget til div. tilskud hvis indkomsten bliver lav nok, eller man ikke kan arbejde.

Nu skal jeg bare lige bruge min formue. Det skulle ikke være så svært. Rolling Eyes

men det bliver ikke på spekulation i hverken i aktier , obligationer eller andre højst risikable og dårligt rentable invisteringsobjekter. Evil or Very Mad

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Farvel til efterløn kan koste 50-årige dyrt. Gorrion... NÅ "igen" Empty Sv: Farvel til efterløn kan koste 50-årige dyrt. Gorrion... NÅ "igen"

Indlæg af Plyds Lør Aug 18, 2012 12:30 pm

Du kan hen ad vejen veksle formuen til ædelmetaller - f.eks. guldmønter m.v. Den slags står ikke registreret nogen steder. Det gør indholdet af din bankbox heller ikke - så er du pr. definition jo ikke formuende længere.
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Farvel til efterløn kan koste 50-årige dyrt. Gorrion... NÅ "igen" Empty Sv: Farvel til efterløn kan koste 50-årige dyrt. Gorrion... NÅ "igen"

Indlæg af dkguy66 Lør Aug 18, 2012 12:43 pm

Jamen efterlønnen har jo også været et stort pyramidespil, hvor man indtil nu har kunnet rage et massivt offentligt tilskud til sig ved at gå på efterløn, med en minimal indbetaling.

Som tidligere beregnet, så skulle man indbetale ca 17.000 hvert eneste år i min. 30 år, for at det ville svare til hvad man fik udbetalt de 5 år man gik på efterløn.
Resultatet kender vi jo nu. Det blev pludseligt alt for attraktivt at smutte på efterløn som 60 årig, med massive offentlige udgifter til følge, og nedskæring på alt andet, for ikke at pisse 68'erne af, "for deres ""velerhvervede"" rettigheder".

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Farvel til efterløn kan koste 50-årige dyrt. Gorrion... NÅ "igen" Empty Sv: Farvel til efterløn kan koste 50-årige dyrt. Gorrion... NÅ "igen"

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum