Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

200.000 danskere dummer sig med efterlønnen. Gorrion....NÅ?

5 deltagere

Go down

200.000 danskere dummer sig med efterlønnen. Gorrion....NÅ? Empty 200.000 danskere dummer sig med efterlønnen. Gorrion....NÅ?

Indlæg af Gorrion Man Jul 23, 2012 3:16 pm

http://finans.borsen.dk/artikel/1/237502/200000_danskere_dummer_sig_med_efterloennen.html

Som det også fremgår af artiklen kan man OVERHOVEDET ikke have tillid til efterlønnen, eller for den sags skyld anden pensionsopsparing mere.

Staten snupper jo efterfølgende 5 kroner hver gang du spare 4 kroner op.


Næææ det som kommer til at ske er at staten bliver bestormet med folk der har RET til førtidspension og ikke mindst Senior-førtidspension!!!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

200.000 danskere dummer sig med efterlønnen. Gorrion....NÅ? Empty Sv: 200.000 danskere dummer sig med efterlønnen. Gorrion....NÅ?

Indlæg af Storebror Man Jul 23, 2012 4:50 pm

Nu har efterlønnen så vidt jeg ved altid været underfinansieret: forstået på den måde at indbetalingerne var/er mindre end udbetalingerne. Resten er skattefinansieret - eller udgifter der er blevet parkeret på næste generation. Personligt finder jeg de personer der hyler op om hvad de er blevet lovet for hyklere: Det er dem selv der har valgt de politikere der ville love dem at stjæle fra næste generation. De havde kun haft et argument hvis ordningen havde været fuldt finansieret af modtagerene.

Pensionskasserne er anderledes. Her er problemet at nye medlemmer "køber" sig ind i allerede eksisterende tab - altså endnu et generationstyveri.

Men du har ret - opsparing og rettidig omhu er p.t. skældsord i dagens Danmark. Utroligt og noget der vil få konsekvenser på længere sigt.

Storebror

Antal indlæg : 493
Join date : 25/10/08

http://siksak.dk

Tilbage til toppen Go down

200.000 danskere dummer sig med efterlønnen. Gorrion....NÅ? Empty Sv: 200.000 danskere dummer sig med efterlønnen. Gorrion....NÅ?

Indlæg af Thomas Man Jul 23, 2012 5:40 pm

Storebror skrev:Nu har efterlønnen så vidt jeg ved altid været underfinansieret: forstået på den måde at indbetalingerne var/er mindre end udbetalingerne. Resten er skattefinansieret - eller udgifter der er blevet parkeret på næste generation. Personligt finder jeg de personer der hyler op om hvad de er blevet lovet for hyklere: Det er dem selv der har valgt de politikere der ville love dem at stjæle fra næste generation. De havde kun haft et argument hvis ordningen havde været fuldt finansieret af modtagerene.

Pensionskasserne er anderledes. Her er problemet at nye medlemmer "køber" sig ind i allerede eksisterende tab - altså endnu et generationstyveri.

Men du har ret - opsparing og rettidig omhu er p.t. skældsord i dagens Danmark. Utroligt og noget der vil få konsekvenser på længere sigt.

Det er jeg så ikke sikker på er lovligt! Selvfølgelig vil pensionskasserne forsøge at lave den form for checkrytteri; men den går nok ikke.
Vi kan jo se det ved at deres reserver har fået et gok gennem pålæggelsen af de nye overlevelsestabeller.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34065
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

200.000 danskere dummer sig med efterlønnen. Gorrion....NÅ? Empty Sv: 200.000 danskere dummer sig med efterlønnen. Gorrion....NÅ?

Indlæg af doctor Ons Aug 22, 2012 11:57 am

Der mangler i den grad TRANSPARANS af efterløn og dagpenge, som de fleste lønmodtagere tror de er sikret via deres fagforening.

Det er staten der finansierer hovedparten af udgifterne.

Det er mig ubegribeligt at fagforeningerne ikke har sikret deres bidrag til ordningerne i langt større omfang, og gjort medlemmerne opmærksomme på hvor totalt afhængige disse "rettigheder" er af politiske og makroøkonomiske vinde.

Jeg vil faktisk gå så langt som at kalde det BEDRAG.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

200.000 danskere dummer sig med efterlønnen. Gorrion....NÅ? Empty Sv: 200.000 danskere dummer sig med efterlønnen. Gorrion....NÅ?

Indlæg af peter777 Ons Aug 22, 2012 6:04 pm

doctor skrev:Det er mig ubegribeligt at fagforeningerne ikke har sikret deres bidrag til ordningerne i langt større omfang, og gjort medlemmerne opmærksomme på hvor totalt afhængige disse "rettigheder" er af politiske og makroøkonomiske vinde.

Det var jo nok ikke noget som ville øge tilslutningen til dagpengene og efterlønnen. Her ser man de store spilleres interesse i at holde befolkningen i uvidenhed. Så længe man holder folk i uvidenhed, bliver der heller ikke stillet spørgsmålstegn ved hele setuppet.
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

200.000 danskere dummer sig med efterlønnen. Gorrion....NÅ? Empty Sv: 200.000 danskere dummer sig med efterlønnen. Gorrion....NÅ?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum