Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

De dumme danskere

2 deltagere

Go down

De dumme danskere Empty De dumme danskere

Indlæg af Plyds Søn Maj 20, 2012 1:48 am

Nu skal der åbenbart en kombination af en filosof og en økonom til at forklare os, hvorfor vi sidder dybt i en finansiel krise:

http://politiken.dk/debat/ECE1629277/kollektivt-fjolleri-hjalp-finanskrisen-paa-vej/

Og mon ikke rigtig mange bider på maddingen - nemlig at alle de andre var lige så snot dumme som de selv, og at de derfor selv naturligvis er uden skyld i nogen som helst - for jeg gjorde jo bare som alle andre.....

Ja - man må tage sig til hovedet over den ringe mentale kapacitet danskerne efterhånden er i besiddelse af.

Men piv og bortforklaringer er der masser af - særligt i København, hvor man piver over både boligpriser og lave rådighedsbesløb, samtidig med at man snyder i skat med firmabilen osv.

Al sund fornuft lader til at være kollektivt fordampet - ikke mindst i hovedstand og det hippe Nordsjælland - begge steder betaler man jo gladeligt 3 - 4x prisen for en normal bolig. Ikke så mærkeligt at både skattesnyderi og insolvens er udbredt - det koster jo at holde stilen og blærerøve sig frem sammen med de andre hippe overforgældende idioter.

I en anden tråd her på siden skriges der om generationen fra 18 - 30 der bestjæles og frarøves økonomiske muligheder. Uha da da. Siden hvornår er det blevet forbudt de 18 - 30 årige at klare sig selv, og tænke sig om - også rent økonomisk? Jeg ved godt, at den slags ikke er moderne - og da slet ikke i storstaden - men man kommer nu alligevel langt med den slags.

Alle flokkes om hovedstanden - og om at blive mest muligt forgældet - for at være med på vognen, og for at man så kan distancere sig fra den hjemstavn hovedparten af de nye københavnere kommer fra, har man opfundet det nedlandende udtryk "Udkantsdanmark" = der hvor de fleste nuværende københavnere kommer fra, men for alt i verden ikke vil tilbage til, for der er altså ikke så sjovt - der opføre de fleste sig nemlig rigtig kedeligt og fornuftigt.

Så det kollektive selvbedrag, folkmentaliteten og tåbelighederne fortsætter - for der er jo ingen grund til at slå hjernen til og begynde at tænke selv, og "Sandheden" præsenteres man løbende for på netaviserne (pressemeddelelser) på fjæsbogen (Andre tumber) og via mobilos og sms (Endnu flere tosser), alt sammen i en konstant strøm 24/7 som flertallet ikke evner at slå fra, hvorefter de går ned med stress.

Men det er naturligvis aldrig "deres egen skyld" - det er da samfundet, og alle gør det jo, så må jeg jo også......

Ak ja ........ Jeg er alvorligt bange for at vi i den grad er på vej i hullet med speederen i bund og bind for øjnene. Hjernen, den kritiske sans og den selvstændige tænkning er sammen med den sunde fornuft fordampet.
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

De dumme danskere Empty Sv: De dumme danskere

Indlæg af Marovingian Søn Maj 20, 2012 7:04 am

tror folk udvikler sund fornuft af nød ikke af lyst ... så dem der er under ca 22 i dag har sund fornuft. dem omkring 30 er lost cases - de kan ikke rumme boblen er forbi Smile

Marovingian

Antal indlæg : 633
Join date : 10/08/11
Geografisk sted : Her

Tilbage til toppen Go down

De dumme danskere Empty Sv: De dumme danskere

Indlæg af Gæst Søn Maj 20, 2012 7:11 am

Plyds skrev:
Alle flokkes om hovedstanden - og om at blive mest muligt forgældet - for at være med på vognen, og for at man så kan distancere sig fra den hjemstavn hovedparten af de nye københavnere kommer fra, har man opfundet det nedlandende udtryk "Udkantsdanmark" = der hvor de fleste nuværende københavnere kommer fra, men for alt i verden ikke vil tilbage til, for der er altså ikke så sjovt - der opføre de fleste sig nemlig rigtig kedeligt og fornuftigt.

Er "Udkantdanmark" ikke relativt veldefineret via flere faktorer ? Det er ikke blot et øgenavn. Det er ikke bare et geografisk udtryk som dets forgænger "Den Rådne Banan" eller efterfølgeren "Den rådne Halvmåne" = "Den Rådne Banan + Lolland Falster.

Defineres det ikke ud fra indkomstniveau, uddannelsesniveau, arbejdsløshed, faldende boligpriser etc.?

Jeg så for en tid siden, at i Region Sjælland lå nu udelukkende Roskilde By udenfor "Udkantdanmark". Selv Køge / Greve mv. var lige netop vippet ud i "Udkantdanmark? Jeg fandt aldrig ud af definitionen, men mit personlige gæt kunne være nogenlunde stabile boligpriser siden foråret 2009, indkomstniveauet, uddannelsesniveauet og arbejdsløsheden, da netop de fire (stadig) skiller Roskilde By lidt ud?

Måske har det noget med at gøre "hvor ville du gerne bo, hvis du havde råd"? Sådanne undersøgelser har der jo været nogle af.

Måske nogen andre har set en "definition"?

/BF




Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

De dumme danskere Empty Sv: De dumme danskere

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum