Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Gud taler de spansk i Ødestaden?

4 deltagere

Go down

Gud taler de spansk i Ødestaden? Empty Gud taler de spansk i Ødestaden?

Indlæg af Thomas Tors Jul 12, 2012 6:12 am

Det var jeg ikke klar over Wink
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34067
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gud taler de spansk i Ødestaden? Empty Sv: Gud taler de spansk i Ødestaden?

Indlæg af Plyds Tors Jul 12, 2012 11:44 pm

Heller ikke her. Men der kommer efterhånden så mange tåbeligheder frem, at intet efterhånden kan overraske - bortset fra amængde af tåbeligheder i sig selv. Det overgår jo enhver form for fri fantasi.

Nu kan vi jo så også læse,at Gordon brown i 99/2000 solgte briternes guldbeholdning for at trykke priserne og dermed redde de britiske banker som havde spekuleret i at guldet skulle falde, mens det rent faktisk steg.

Ork ja da - sikken en idioti....

Skal vi ikke bare nøjes med at konstatere, at det meste af den vestlige verden er fallit, og kun holdes oppe at umådeholdent pengetrykkeri - det kan kun ende med en grim gang inflation, når det går op for folk hvad der egentlig foregår.

Banker burde forbydes!
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Gud taler de spansk i Ødestaden? Empty Sv: Gud taler de spansk i Ødestaden?

Indlæg af Thomas Fre Jul 13, 2012 3:42 am

Plyds skrev:Heller ikke her. Men der kommer efterhånden så mange tåbeligheder frem, at intet efterhånden kan overraske - bortset fra amængde af tåbeligheder i sig selv. Det overgår jo enhver form for fri fantasi.

Nu kan vi jo så også læse,at Gordon brown i 99/2000 solgte briternes guldbeholdning for at trykke priserne og dermed redde de britiske banker som havde spekuleret i at guldet skulle falde, mens det rent faktisk steg.

Ork ja da - sikken en idioti....

Skal vi ikke bare nøjes med at konstatere, at det meste af den vestlige verden er fallit, og kun holdes oppe at umådeholdent pengetrykkeri - det kan kun ende med en grim gang inflation, når det går op for folk hvad der egentlig foregår.

Banker burde forbydes!

Det er nu det omvendte problem: Der er for få penge.
Sagen er jo, at disse tabte penge aldrig kommer i omløb. Pengemængden ser derfor større ud end den er.

I det omfang man bliver nød til at tage tabene, så vil det vise sig, at pengemængden var for lille - og vi får deflation.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34067
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gud taler de spansk i Ødestaden? Empty Sv: Gud taler de spansk i Ødestaden?

Indlæg af Plyds Fre Jul 13, 2012 5:28 pm

Den defaltion varer lige præcist kun til det tidspunkt hvor folk for alvoer finder ud af hvilke "funny money" de i virkeligheden betales med.

Så skal de se løjer, guld, olie, metaller og alt andet, der repræsenterer en vis værdi vil hamre op i pris, og FIAT valutaerne falde som en sten i købekraft.

Hvad vil du kalde det?

Det er kun et spørgsmål om tid, før en de negative renter for alvor deriver fornuftige folk over i håndgribelige ting i stedet for vædiløse "funny-money"
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Gud taler de spansk i Ødestaden? Empty Sv: Gud taler de spansk i Ødestaden?

Indlæg af SimpleMind Fre Jul 13, 2012 5:42 pm

Men igen kan jeg bare sige, det er et politisk problem det her. Politikerne har hele tiden været klar over hvilket gigantisk svindelnummer der var gang i. Både i Spanien og andre steder.

Og ydermere, hvem er det der nu sender fantasilliarder ud i "hjælpepakker" for at redde bankerne: POLITIKERNE - Op i en lygtepæl med hele denne svindelbande.

SimpleMind

Antal indlæg : 276
Join date : 15/01/12

Tilbage til toppen Go down

Gud taler de spansk i Ødestaden? Empty Sv: Gud taler de spansk i Ødestaden?

Indlæg af SimpleMind Fre Jul 13, 2012 5:55 pm

Det er i alle tilfælde noget teoretisk vrøvl at blive ved med at tale om deflationært pres???

Priserne på ALT er eksploderet. Og de stiger stadig massivt. Alt imens renten fortsat er nær nul. Det er svindel og bedrageri i superklassen det her. Personligt har jeg absolut ingen respekt for, eller forpligtigelser overfor systemet længere.

SimpleMind

Antal indlæg : 276
Join date : 15/01/12

Tilbage til toppen Go down

Gud taler de spansk i Ødestaden? Empty Sv: Gud taler de spansk i Ødestaden?

Indlæg af Plyds Lør Jul 14, 2012 1:01 am

Hvilket "system"? "Systemet" ER brudt sammen!

FIAT money modellen er fundamentalt fejlbeheftet hvilket vi nu ser resultaterne af.

Fornuftige folk placerer værdierne i noget håndgribeligt, der har eller anden for for anvendelse, og måske en værdi i handel og vandel på et eller andet tidspunkt.

Alt andet giver p.t. negativt afkast, og det gør de håndgribelige værdier måske også, men et eller andet vil de i sidste ende kaste af sig.

Inflationen er allerede ude af kontrol. Alene i juni steg priserne 2,2% det svarer til ca. 25% om året. Er det hvad Thomas kalder deflation, så vil jeg nødig se hvad han kalder inflation.
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Gud taler de spansk i Ødestaden? Empty Sv: Gud taler de spansk i Ødestaden?

Indlæg af SimpleMind Lør Jul 14, 2012 9:50 am

Plyds skrev:Hvilket "system"? "Systemet" ER brudt sammen!

FIAT money modellen er fundamentalt fejlbeheftet hvilket vi nu ser resultaterne af.

Fornuftige folk placerer værdierne i noget håndgribeligt, der har eller anden for for anvendelse, og måske en værdi i handel og vandel på et eller andet tidspunkt.

Alt andet giver p.t. negativt afkast, og det gør de håndgribelige værdier måske også, men et eller andet vil de i sidste ende kaste af sig.

Inflationen er allerede ude af kontrol. Alene i juni steg priserne 2,2% det svarer til ca. 25% om året. Er det hvad Thomas kalder deflation, så vil jeg nødig se hvad han kalder inflation.

Som sagt, jeg vil hellere have de skyldige politikere op i en lygtepæl hvor de hører hjemme.

SimpleMind

Antal indlæg : 276
Join date : 15/01/12

Tilbage til toppen Go down

Gud taler de spansk i Ødestaden? Empty Sv: Gud taler de spansk i Ødestaden?

Indlæg af SimpleMind Søn Jul 15, 2012 8:51 am

Iøvrigt, rækker svindelen jo langt længere end blot pengesystemet.

Det må jo være sådan, at hvis ikke alle er omfattet af den private ejendomsret, så er man heller ikke forpligtiget til at respektere den.

Sætter man f.eks. sine sparepenge i banken bliver man jo netop systematisk udplyndret, og kan intet gøre ved det, andet end at kompensere, ved at tage selv i andre sammenhænge.
Dette kan man naturligvis ikke bygge et retssytem på, men det er det system, man bevidst har valgt.


SimpleMind

Antal indlæg : 276
Join date : 15/01/12

Tilbage til toppen Go down

Gud taler de spansk i Ødestaden? Empty Sv: Gud taler de spansk i Ødestaden?

Indlæg af Thomas Søn Jul 15, 2012 9:19 am

SimpleMind skrev:Iøvrigt, rækker svindelen jo langt længere end blot pengesystemet.

Det må jo være sådan, at hvis ikke alle er omfattet af den private ejendomsret, så er man heller ikke forpligtiget til at respektere den.

Sætter man f.eks. sine sparepenge i banken bliver man jo netop systematisk udplyndret, og kan intet gøre ved det, andet end at kompensere, ved at tage selv i andre sammenhænge.
Dette kan man naturligvis ikke bygge et retssytem på, men det er det system, man bevidst har valgt.


Du har ikke fattet en pind af det hele: Det, der foregår nu er en magtkamp mellem politikerne og bankerne.
Du forstår ikke at alt snakken om CIBOR svindel er politikerne og centralbankerne, der klemmer de store banker.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34067
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gud taler de spansk i Ødestaden? Empty Sv: Gud taler de spansk i Ødestaden?

Indlæg af SimpleMind Søn Jul 15, 2012 10:26 am

Jeg har fattet, at penge ikke er noget værd mere. Mere behøver jeg ikke at ikke vide.

SimpleMind

Antal indlæg : 276
Join date : 15/01/12

Tilbage til toppen Go down

Gud taler de spansk i Ødestaden? Empty Sv: Gud taler de spansk i Ødestaden?

Indlæg af Thomas Søn Jul 15, 2012 1:03 pm

SimpleMind skrev:Jeg har fattet, at penge ikke er noget værd mere. Mere behøver jeg ikke at ikke vide.
Nå......
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34067
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gud taler de spansk i Ødestaden? Empty Sv: Gud taler de spansk i Ødestaden?

Indlæg af peter777 Søn Jul 15, 2012 5:08 pm

Thomas skrev: Det, der foregår nu er en magtkamp mellem politikerne og bankerne.
Du forstår ikke at alt snakken om CIBOR svindel er politikerne og centralbankerne, der klemmer de store banker.

Jamen, hvis det er såvel, så er det da ikke så ringe endda. Smile
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Gud taler de spansk i Ødestaden? Empty Sv: Gud taler de spansk i Ødestaden?

Indlæg af Thomas Søn Jul 15, 2012 6:39 pm

peter777 skrev:
Thomas skrev: Det, der foregår nu er en magtkamp mellem politikerne og bankerne.
Du forstår ikke at alt snakken om CIBOR svindel er politikerne og centralbankerne, der klemmer de store banker.

Jamen, hvis det er såvel, så er det da ikke så ringe endda. Smile

Du kan jo se hvordan direktionerne i bankerne skal have mere tid til familien - hele dynen.

Du kan prøve at se, at den smelder samtidig i England, Danmark, Tyskland, Holland (og Gud hjælpe mig NORGE): Den oprindelige anmeldelse fra FED er 4 år gammel - hvorfor tror Du, at de hugger til nu?

Der skal nye direktioner ind, hvor medarbejderne ikke har noget på chefen, så han ikke kan fyre dem.

Prøv at se, hvordan Kolding barberer toppen af pyramiden - lag for lag. Nååårh, så din fyrede chef lavede svindel dér - det kan jeg ikke bruge til så meget - jeg skal have noget i forhold til denne forespørgsel fra Finanstilsynet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34067
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gud taler de spansk i Ødestaden? Empty Sv: Gud taler de spansk i Ødestaden?

Indlæg af SimpleMind Søn Jul 15, 2012 7:52 pm

Ja det flot - Hvor kan man forresten ansøge om et trecifret millionbeløb, og så samtidigt få mere tid til familien - Jeg melder mig frivilligt.

SimpleMind

Antal indlæg : 276
Join date : 15/01/12

Tilbage til toppen Go down

Gud taler de spansk i Ødestaden? Empty Sv: Gud taler de spansk i Ødestaden?

Indlæg af Thomas Man Jul 16, 2012 4:58 am

SimpleMind skrev:Ja det flot - Hvor kan man forresten ansøge om et trecifret millionbeløb, og så samtidigt få mere tid til familien - Jeg melder mig frivilligt.

Det tror jeg nu ikke - dels har du formentlig aldrig været i en position, hvor du kunne lave de numre, dels er dette langt fra ovre. Langt fra.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34067
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gud taler de spansk i Ødestaden? Empty Sv: Gud taler de spansk i Ødestaden?

Indlæg af SimpleMind Man Jul 16, 2012 6:26 pm

Hvis vi ser på det globalt, så er der nu gået snart 6 år siden man fandt ud af, at det hele - subprime og andre landes pendanter til "sjove" lån - kun handlede om eet stort bedrageri nummer.

Så når diverse finansielle svindlere ikke sidder i fængsel allerede nu, så kommer de nok aldrig til det.

Husk på, at de personer som var/er i en position, hvor svindel i denne målestok overhovedet er muligt, ja så er det mestendels ældre mennesker.

Tror du f.eks. at Peter Straarup og Nils Baggerstein havner bag tremmer, selvom Guderne skal vide, at det er der de hører til. Nej vel...

Ofte hører vi, at vi befinder os i en gråzone hvor paragrafferne ikke rigtig rækker til en egentlig anklage. Men det er jo det ren udenomssnak. Dels kunne man lave ny lovgivning(det har man gjort før), men man kunne også med god ret kigge på de paragarffer der omhandler landsskadelig virksomhed.Der er jo ikke længere der er nogen der er i tvivl om, at landene har taget skade af de overgreb den finansielle sektor har udsat dem for. Så det er bare at komme i gang(bag linjerne).

Men at man venter så længe med at lade lov og ret regere, kan kun betyde een ting: At det er så alvorligt, at man igen igen vælger at lade det ligge.

Og der , i samme sorte hul, ligger så også tilliden . Vi kommer ikke videre.


SimpleMind

Antal indlæg : 276
Join date : 15/01/12

Tilbage til toppen Go down

Gud taler de spansk i Ødestaden? Empty Sv: Gud taler de spansk i Ødestaden?

Indlæg af SimpleMind Man Jul 16, 2012 6:43 pm

Der kommer ikke til at ske noget som helst, udover at pøblen bliver tvangsfordret med regningen - Vi har set hele svindelnummeret udspillet før.

Det eneste jeg kan gøre er, at gøre så mange som muligt opmærksom på, at de er blevet godt og grundigt røvrendt igen igen.

SimpleMind

Antal indlæg : 276
Join date : 15/01/12

Tilbage til toppen Go down

Gud taler de spansk i Ødestaden? Empty Sv: Gud taler de spansk i Ødestaden?

Indlæg af Thomas Man Jul 16, 2012 7:06 pm

SimpleMind skrev:Hvis vi ser på det globalt, så er der nu gået snart 6 år siden man fandt ud af, at det hele - subprime og andre landes pendanter til "sjove" lån - kun handlede om eet stort bedrageri nummer.

Så når diverse finansielle svindlere ikke sidder i fængsel allerede nu, så kommer de nok aldrig til det.

Husk på, at de personer som var/er i en position, hvor svindel i denne målestok overhovedet er muligt, ja så er det mestendels ældre mennesker.

Tror du f.eks. at Peter Straarup og Nils Baggerstein havner bag tremmer, selvom Guderne skal vide, at det er der de hører til. Nej vel...

Ofte hører vi, at vi befinder os i en gråzone hvor paragrafferne ikke rigtig rækker til en egentlig anklage. Men det er jo det ren udenomssnak. Dels kunne man lave ny lovgivning(det har man gjort før), men man kunne også med god ret kigge på de paragarffer der omhandler landsskadelig virksomhed.Der er jo ikke længere der er nogen der er i tvivl om, at landene har taget skade af de overgreb den finansielle sektor har udsat dem for. Så det er bare at komme i gang(bag linjerne).

Men at man venter så længe med at lade lov og ret regere, kan kun betyde een ting: At det er så alvorligt, at man igen igen vælger at lade det ligge.

Og der , i samme sorte hul, ligger så også tilliden . Vi kommer ikke videre.


Lad mig starte med at sige, at din tillid kan jeg leve uden.

Om de ender i fængsel - det tvivler jeg også på: Det er imidlertid ikke det, det drejer sig om!

Det centrale er nu, at finanssektoren ALDRIG kommer op at køre igen som før - f.eks. 2004 - de vil så have en zombie eksistens i rigtig mange år fremover; men hvordan får vi bygget en ny banksektor op? Det er spørgsmålet, for bankvæsen - når det virker - så har det nogle helt afgørende samfundsmæssige funktioner.

Hvsd angår Bernstein, så tror jeg lige du skal hæfte dig ved den meddelelse fra Nationalbanken, hvor man fraskriver sig ansvaret for CIBOR renten. Den er dateret 30/3-2011.
Det tyder på, at de reservationer, som FED har haft mht. LIBOR - de er sendt til en langt bredere kreds end umiddelbart fremgår.

Det er en nærliggende tanke, at Onkel Nils har henvendt sig til Danske Banks bestyrelse og ganske klart og utvetydigt har sagt om Straarup: FJERN HAM!

Straarup har jo helt klart rodet med fastsættelsen af renten, hvilket han skal afholde sig fra - det er Nationalbankens anliggende.
Dertil kommer så roderiet med de pengepolitiske udlån: Når Onkel Nils taler om "kammeratlige samtaler", så er vi derhenne, hvor der er tale om et ultimativt krav.
Efterfølgende er sagen om LIBOR så dukket op.
Det nytter jo ikke meget at konfrontere Straarup med det - der er grænser for, hvor mange løgnehistorier, man gider høre på; men det er jo rimelig klart, at den rentemanipulation er foregået SAMTIDIG med at Danske Bank har fået "uofficiel hjælp" af Nationalbanken.
Der har Straarup jo så ikke følt trang til at nævne denne sag under skideballen for at låne af kassen.

Det må jo føre til, at man må konstatere, at ledelsen i Danske Bank er afgjort ikke er til at stole på. Jeg formoder, at man har gjort hovedaktionæren (APM) helt klart, at der ved passivitet vil kunne gøres et bestyrelsesansvar gældende.

Som det foreligger oplyst nu, så har jeg svært ved at se, at Nationalbanken kan handle ret meget anderledes. Man kunne ikke indlede en retssag mod Danske Bank og Straarup - de mails er jo formuleret som en "mistanke" fra FED side.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34067
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gud taler de spansk i Ødestaden? Empty Sv: Gud taler de spansk i Ødestaden?

Indlæg af Thomas Man Jul 16, 2012 7:08 pm

SimpleMind skrev:Der kommer ikke til at ske noget som helst, udover at pøblen bliver tvangsfordret med regningen - Vi har set hele svindelnummeret udspillet før.

Det eneste jeg kan gøre er, at gøre så mange som muligt opmærksom på, at de er blevet godt og grundigt røvrendt igen igen.

Men du har fand'me også knappet bukserne op og bukket dig forover med alle tegn på velbehag.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34067
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gud taler de spansk i Ødestaden? Empty Sv: Gud taler de spansk i Ødestaden?

Indlæg af SimpleMind Man Jul 16, 2012 8:36 pm

Thomas skrev:
SimpleMind skrev:Hvis vi ser på det globalt, så er der nu gået snart 6 år siden man fandt ud af, at det hele - subprime og andre landes pendanter til "sjove" lån - kun handlede om eet stort bedrageri nummer.

Så når diverse finansielle svindlere ikke sidder i fængsel allerede nu, så kommer de nok aldrig til det.

Husk på, at de personer som var/er i en position, hvor svindel i denne målestok overhovedet er muligt, ja så er det mestendels ældre mennesker.

Tror du f.eks. at Peter Straarup og Nils Baggerstein havner bag tremmer, selvom Guderne skal vide, at det er der de hører til. Nej vel...

Ofte hører vi, at vi befinder os i en gråzone hvor paragrafferne ikke rigtig rækker til en egentlig anklage. Men det er jo det ren udenomssnak. Dels kunne man lave ny lovgivning(det har man gjort før), men man kunne også med god ret kigge på de paragarffer der omhandler landsskadelig virksomhed.Der er jo ikke længere der er nogen der er i tvivl om, at landene har taget skade af de overgreb den finansielle sektor har udsat dem for. Så det er bare at komme i gang(bag linjerne).

Men at man venter så længe med at lade lov og ret regere, kan kun betyde een ting: At det er så alvorligt, at man igen igen vælger at lade det ligge.

Og der , i samme sorte hul, ligger så også tilliden . Vi kommer ikke videre.


Lad mig starte med at sige, at din tillid kan jeg leve uden.

Om de ender i fængsel - det tvivler jeg også på: Det er imidlertid ikke det, det drejer sig om!

Det centrale er nu, at finanssektoren ALDRIG kommer op at køre igen som før - f.eks. 2004 - de vil så have en zombie eksistens i rigtig mange år fremover; men hvordan får vi bygget en ny banksektor op? Det er spørgsmålet, for bankvæsen - når det virker - så har det nogle helt afgørende samfundsmæssige funktioner.

Hvsd angår Bernstein, så tror jeg lige du skal hæfte dig ved den meddelelse fra Nationalbanken, hvor man fraskriver sig ansvaret for CIBOR renten. Den er dateret 30/3-2011.
Det tyder på, at de reservationer, som FED har haft mht. LIBOR - de er sendt til en langt bredere kreds end umiddelbart fremgår.

Det er en nærliggende tanke, at Onkel Nils har henvendt sig til Danske Banks bestyrelse og ganske klart og utvetydigt har sagt om Straarup: FJERN HAM!

Straarup har jo helt klart rodet med fastsættelsen af renten, hvilket han skal afholde sig fra - det er Nationalbankens anliggende.
Dertil kommer så roderiet med de pengepolitiske udlån: Når Onkel Nils taler om "kammeratlige samtaler", så er vi derhenne, hvor der er tale om et ultimativt krav.
Efterfølgende er sagen om LIBOR så dukket op.
Det nytter jo ikke meget at konfrontere Straarup med det - der er grænser for, hvor mange løgnehistorier, man gider høre på; men det er jo rimelig klart, at den rentemanipulation er foregået SAMTIDIG med at Danske Bank har fået "uofficiel hjælp" af Nationalbanken.
Der har Straarup jo så ikke følt trang til at nævne denne sag under skideballen for at låne af kassen.

Det må jo føre til, at man må konstatere, at ledelsen i Danske Bank er afgjort ikke er til at stole på. Jeg formoder, at man har gjort hovedaktionæren (APM) helt klart, at der ved passivitet vil kunne gøres et bestyrelsesansvar gældende.

Som det foreligger oplyst nu, så har jeg svært ved at se, at Nationalbanken kan handle ret meget anderledes. Man kunne ikke indlede en retssag mod Danske Bank og Straarup - de mails er jo formuleret som en "mistanke" fra FED side.

Det er tidshorisonten og det absolutte fravær af konsekvens, der er det afgørende.

At du ikke giver en noget for min tillid - So be it - Men det er overhovedet ikke noget problem i det store spil (jeg efterspørger den ikke engang, men jeg anerkender din store viden omkring økonomi).

Det helt store problem er - som du selv antyder - Tilliden til den finansielle sektor og nutidens politikere for den sags skyld, den kommer IKKE tilbage igen. Bare vent og se, når det for alvor går op for folk, hvor slemt det er.

Man skulle have gjort alt for at samle Danskerne om opgaven. Man valgte det modsatte - Det var meget dumt.


SimpleMind

Antal indlæg : 276
Join date : 15/01/12

Tilbage til toppen Go down

Gud taler de spansk i Ødestaden? Empty Det er jo heller ikke rigtigt

Indlæg af Thomas Tirs Jul 17, 2012 5:16 am

SimpleMind skrev:

Det helt store problem er - som du selv antyder - Tilliden til den finansielle sektor og nutidens politikere for den sags skyld, den kommer IKKE tilbage igen. Bare vent og se, når det for alvor går op for folk, hvor slemt det er.

Man skulle have gjort alt for at samle Danskerne om opgaven. Man valgte det modsatte - Det var meget dumt.


Per Stig Møller forsøgte som formand for det Konservative at fortælle, at der f.eks. ikke var råd til den efterlønsordning - det var ved at udslette de konservative! Det gad man ikke høre på: Det betød jo at bankernes plattenslagere havde frit løb i de konservative.
Bankerne fortalte jo, at kunne sagtens lade sig gøre ....
NÅ det kunne det jo ikke; men sagen er - ingen gad høre på den ubehagelige sandhed.

At de børnefamilier, der sidder insolvente i deres ejerlejligheder - dem har jeg så heller ikke så forfærdelig ondt af: Jeg så dem i 2000-2008 - der var ikke det, de ikke syntes de fortjente.

Du kan se en som Simon Emil Amnitsbøl, der var åh så radikal - han havde ret til det hele - han var åh så vidunderlig - så radikool. Da skiderikken så bliver fortalt, at der er altså grænser for kaffe latten - og at det vigtigste på denne jord måske IKKE var at HAN kunne svanse rundt - så startede han et parti for svagt begavede bingotosser.

Nu er turen så kommet til Enhedslisten, der ellers havde deres vidunderlige lille dårekiste i det paralle univers, hvor naturlovene var ophævet - helt til deres fordel.

Det man gør med bankerne i øjeblikket - det er nok det rigtige:

Det er et kompromis mellem den måde man lukker dem ned - det tager 20 år, det gjorde med Varde Bank - for der er ikke en afløser på plads.
En af de ting man IKKE gør - noget steds - er at konfiskere de formuer, der ligger i pensionskasserne! I Spanien er man begyndt så ganske småt at fortælle det - men flæbende hysteri til resultat - lige som den små Johanne.

Det, der nu skal på plads i den finansielle sektor er en fornuftig formidling af kredit - og det tager sin tid. Her har vi så den yderlige ulempe, at vi ikke er med i Euroen: Det gav jo virkelig mulighed for at Danske Bank kunne gå ud og spille moderne, at de kunne få lov til at lege med valutaen - i Irland, i Estland, i Finland, i Tyskland.
Det NEJ til Euroen - det bliver ikke gratis.

Det pladder med at euroen er ustabil - sikke noget sludder: Det er bankerne I euroen, der er ustabile.

Du kan se hvordan euroen holder helt fint stand mod et massivt angreb fra Kina, hvor Kineserne forsøgte at holde deres valuta undervurderet i forhold til Euroen - det gik jo galt - for Kina. Nu er dollar/euro ved at være, hvor den skal være med en værdi på 0,8 USD/EUR - det var der den kom fra i 2005.

Nu kan Spanien ikke låne penge undtagen af sig selv. I første kvartal flygtede 100 mia. Euro ud af Spanien. Hvor endte de henne? Jo såmænd i tyske statsobligationer. De lånes så tilbage til Spanien som hæfter for dem. Det betyder at Spanien får lidt tid til at redde, hvad reddes kan i realøkonomien; men konfiskationen af pensionerne - den kommer også: Den ligger og venter på udløbet af de tyske statsobligationer.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34067
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gud taler de spansk i Ødestaden? Empty Sv: Gud taler de spansk i Ødestaden?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum