Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Eksporten er reddet

5 deltagere

Go down

Eksporten er reddet  Empty Eksporten er reddet

Indlæg af Plyds Tirs Jun 12, 2012 1:08 am

Sådan da....

Nap en småkage til the'en
http://www.business.dk/foedevarer/danske-smaakager-storsaelger-i-kina

Klassisk eksportvare gennem utallige år.

Men det lader til at Dansk Eksport buldrer frem. Samtidig gør krisen at importen falder, så betalingsbalancen strutter af overskud.
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Eksporten er reddet  Empty Sv: Eksporten er reddet

Indlæg af Thomas Tirs Jun 12, 2012 5:35 am

Plyds skrev:Sådan da....

Nap en småkage til the'en
http://www.business.dk/foedevarer/danske-smaakager-storsaelger-i-kina

Klassisk eksportvare gennem utallige år.

Men det lader til at Dansk Eksport buldrer frem. Samtidig gør krisen at importen falder, så betalingsbalancen strutter af overskud.

Jamen eksporten har det udmærket.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34092
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Eksporten er reddet  Empty KOM UD AF SKABET

Indlæg af doctor Fre Aug 10, 2012 10:04 am

Ja, men ikke i modebranchen.

https://oekonomidebatten.danskforum.net/t1949-eksporten-er-reddet

Men hvis arbejdspladserne skal reddes, bliver man nødt til også at satse på et så stort vækstmarked som Kina, vurderer seniormanager hos Deloitte, Morten Gade Steinmetz.

- Jeg tror bestemt, at den danske modeindustri skal have kraftig fokus på vækstmarkederne og særligt på Kina, for her er der et stort potentiale. Det kræver bare nogle rigtig store ressourcer at komme ind på markedet, men så skal det nok også give bonus. I Kina er man helt vild med dansk designs enkelthed og kvalitet, siger han.


Igår så man så een enkelt kineser på modemesse i Danmark. Ialt var der ca. 20, og alle undrede sig over, HVORFOR kineserne udeblev.

Det kan jeg godt sige.
Tøjet er designet til en høj og slank krop. 180 cm og 50 kg.

En kineser er ca. 150 cm og når det går højt lige over 160 cm og vejer 40-45 kg. Der skal helt andre smarte designs til sådan nogle små størrelser.

Og så er vi nogen der også godt kunne tænke os flot design til mellemvaren,
og en meget stor gruppe af danskere der har BMI over 25 kan slet ikke finde tøj. Vågn op modebranche.
Det er ikke nok at være smart på podiet. Salget skal igang.
Tak - det var alt -
Nu går jeg på slankekur, så jeg kan opfylde målene, men hvorledes jeg skal opnår en højde på 180 cm er stadigt et videnskabeligt mysterium. Smile

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Eksporten er reddet  Empty Sv: Eksporten er reddet

Indlæg af Thomas Fre Aug 10, 2012 10:50 am

doctor skrev:Ja, men ikke i modebranchen.

http://www.xn--konomidebatten-pqb.dk/t1949-eksporten-er-reddet

Men hvis arbejdspladserne skal reddes, bliver man nødt til også at satse på et så stort vækstmarked som Kina, vurderer seniormanager hos Deloitte, Morten Gade Steinmetz.

- Jeg tror bestemt, at den danske modeindustri skal have kraftig fokus på vækstmarkederne og særligt på Kina, for her er der et stort potentiale. Det kræver bare nogle rigtig store ressourcer at komme ind på markedet, men så skal det nok også give bonus. I Kina er man helt vild med dansk designs enkelthed og kvalitet, siger han.


Igår så man så een enkelt kineser på modemesse i Danmark. Ialt var der ca. 20, og alle undrede sig over, HVORFOR kineserne udeblev.

Det kan jeg godt sige.
Tøjet er designet til en høj og slank krop. 180 cm og 50 kg.

En kineser er ca. 150 cm og når det går højt lige over 160 cm og vejer 40-45 kg. Der skal helt andre smarte designs til sådan nogle små størrelser.

Og så er vi nogen der også godt kunne tænke os flot design til mellemvaren,
og en meget stor gruppe af danskere der har BMI over 25 kan slet ikke finde tøj. Vågn op modebranche.
Det er ikke nok at være smart på podiet. Salget skal igang.
Tak - det var alt -
Nu går jeg på slankekur, så jeg kan opfylde målene, men hvorledes jeg skal opnår en højde på 180 cm er stadigt et videnskabeligt mysterium. Smile
Jeg mener at have set, at årsagen til at mannequiner er så radmagre, at det kun er marginalt foreneligt med livets opretholdelse skyldes at tøjet skal hænge på hende som det hænger på en bøjle.
Når tøjet skal være beregnet på ikke at blive brugt........

Som Ninotchka siger: "It won't be long, comrades...."
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34092
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Eksporten er reddet  Empty Sv: Eksporten er reddet

Indlæg af doctor Fre Aug 17, 2012 10:56 am

Jeg har min egen teori, om det med koncentrationslejr tynde fotomodeller.

De skal ligne kopier af bøsser. (undskyld det er ikke for at diskriminere bøsser, men deres idealer om den perfekte kvinde ligger altså nærmere et mandsideal end et kvindeideal).

Der er rigtig - rigtig - ekstremt mange kvinder der lider dagligt over kampen med vægten, som ifølge idealer lidt langt - langt - langt under hvad der er naturligt og sundhedsmæssigt forsvarligt.
JEG fatter ikke, at kvinderne ikke gør oprør.
Det var død pine mig uhyggeligt at se de knogler og ben med tøj på.
Faktisk taler jeg med mange kvinder (slanke) men ikke koncentrationslejrtynde der får størstedelen af deres ungdom ødelagt.

Vi sætter ind mod alle former for usund levevis.
Kunne vi nu ikke fokusere på at askese og udsultning skulle være forbudt.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Eksporten er reddet  Empty Sv: Eksporten er reddet

Indlæg af doctor Fre Aug 17, 2012 11:02 am

Tilbage til eksporten:

Liberal alliace eller ej:
Han har ret:

http://www.b.dk/kommentarer/hvad-skal-danmark-leve-af

Den største forhindring for at oplære folk er faktisk en indre lille djævel hos medarbejderne, som siger at de ikke skal have konkurrence.
Det er så dejligt når det går nogen værre end en selv.

En anden problem vi har i det danske system er at vi har et arbejdsteam uden hieraki. Ingen må fortælle andre hvad de skal gøre, og hvorfor de skal gøre det på en bestemt måde.
Den dumme kællling - tænkes der ----
Det er noget fagforeningerne kunne tale med deres medlemmer om.
Arbejdsgiverne gider ikke kaste perler og tid for svin.

ja jeg er grov... men siger tingene som jeg oplever dem.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Eksporten er reddet  Empty Sv: Eksporten er reddet

Indlæg af francoVona Fre Aug 17, 2012 7:51 pm

Der er ikke ret mange stk. tøj produceret i meget af det tøj der bliver fremvist på modemessen i københavn. Meget af det bære mest præg af haut couture, og er ikke stang tøj.

Mange af de firmaer "Designere" , går konkurs med jævne mellemrum, forretningsdelen er ikke den stærke side.

Jeg tror Kineseren er mere interesseret i H&M osv.

Sagen er bare at H&M er ikke specielt interesseret i Kina ;o)

Mht. til modellerne, vil jeg betegne dem som værende i en anden verden betalt af nogen på en anden planet. Egentligt ikke noget at gøre forfærdeligt meget ud af.

francoVona

Antal indlæg : 44
Join date : 23/11/11

Tilbage til toppen Go down

Eksporten er reddet  Empty Modebranchen

Indlæg af Thomas Fre Aug 17, 2012 10:06 pm

francoVona skrev:Der er ikke ret mange stk. tøj produceret i meget af det tøj der bliver fremvist på modemessen i københavn. Meget af det bære mest præg af haut couture, og er ikke stang tøj.

Mange af de firmaer "Designere" , går konkurs med jævne mellemrum, forretningsdelen er ikke den stærke side.

Jeg tror Kineseren er mere interesseret i H&M osv.

Sagen er bare at H&M er ikke specielt interesseret i Kina ;o)

Mht. til modellerne, vil jeg betegne dem som værende i en anden verden betalt af nogen på en anden planet. Egentligt ikke noget at gøre forfærdeligt meget ud af.
De har også for mig stået som lidt af en gåde, hvad de levede af - nu forstår jeg på doctor: Ingenting.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34092
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Eksporten er reddet  Empty Sv: Eksporten er reddet

Indlæg af dkguy66 Lør Aug 18, 2012 8:26 am

Jamenn den snak om modeller og modemesse og de tynde modeller, er jo kun et spørgsmål om idealer. Og det er mega business.

Forestil jer at dette kvindeideal forsvandt til fordel for den "naturlige" kvinde, så ville omsætning og mega indtjening på alt lige fra slankepulver, over make-up til dameblade jo forsvinde med store tab for mega koncernerne indenfor de brancher.

Det handler jo ikke om andet end at sælge en drøm. Og der viser det sig jo at kvinderne jo i højere grad lader sig påvirke end mænd.

Men haute couture, er jo grundlæggende ikke andet end når de store bilmesser viser producenternes fantasier, og sjove/ frække design, der aldrig kommer på gaden.

Big business er jo stangvarer, som H & M, Marks & spenser i UK osv. Så ikke andet end kultur og inspiration. Inspiration til de fabriksdesignere, der laver de produkter der kommer på markedet.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Eksporten er reddet  Empty Sv: Eksporten er reddet

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum