Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Link efterlyses. Ny opgørelse fra DST: Jordpriser

2 deltagere

Go down

Link efterlyses. Ny opgørelse fra DST: Jordpriser Empty Link efterlyses. Ny opgørelse fra DST: Jordpriser

Indlæg af HappyCamper Fre Jun 01, 2012 1:28 pm

Hej

Punkt 1. Jeg er en klovn........til at finde rundt inde på dst.dk Very Happy

Punkt 2. Jeg så denne artikel http://www.landbrugsavisen.dk/Nyheder/Netnyheder/2012/6/1/Jordpriserfra125000til235000kr.htm?fag=A der henviser til en spritny-opgørelse. Jeg har selv forsøgt at finde frem til opgørelsen, men uden held(jvf. punkt 1.)

Er der en herindefra der kan hjælpe..

mhv HappyCamper
HappyCamper
HappyCamper

Antal indlæg : 26
Join date : 01/08/11

Tilbage til toppen Go down

Link efterlyses. Ny opgørelse fra DST: Jordpriser Empty Sv: Link efterlyses. Ny opgørelse fra DST: Jordpriser

Indlæg af Thomas Fre Jun 01, 2012 4:48 pm

HappyCamper skrev:Hej

Punkt 1. Jeg er en klovn........til at finde rundt inde på dst.dk Very Happy

Punkt 2. Jeg så denne artikel http://www.landbrugsavisen.dk/Nyheder/Netnyheder/2012/6/1/Jordpriserfra125000til235000kr.htm?fag=A der henviser til en spritny-opgørelse. Jeg har selv forsøgt at finde frem til opgørelsen, men uden held(jvf. punkt 1.)

Er der en herindefra der kan hjælpe..

mhv HappyCamper

Ikke umiddelbart.
Men Finanstilsynets vurderingsgrundlag er - som jeg husker det - 110.000 kr/ha. for Vestjylland og 160.000 kr/ha. for Lolland Falster.

Dvs. Jylland ligger en 1/3 over den realistiske vurdering og Lolland-Falster 50% over.

Nu skal man nok tage sådanne tal med forbehold, fordi der næppe er tale om alm. fri handel. Jeg tror ikke der er nogen videre handel med landbrugsjord i øjeblikket, så derfor vil de tal være rimelig fiktive.

MEN, det forklarer hvorfor Spar Lolland er i så store vanskeligheder.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum