Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Fra SortKaffe: Franske Tal

Go down

Fra SortKaffe: Franske Tal Empty Fra SortKaffe: Franske Tal

Indlæg af Thomas Man Apr 30, 2012 1:13 am

Franske tal

Jeg har fået fat i en meget interessant frans statistik, som relaterer boligprisindekset til reallønsindexet.

Den sorte graf viser ejerboligpriserne, den blå graf lejeboligpriserne.

Jeg tænkte om Du ikke kunne vise den i din dropboks, da den underbygger vores teori om, at boligpriserne følger udviklingen i den disponible indkomst, samt at ligevægtssituationen ligger langt under det nuværende niveau.

Jeg har ikke kunnet finde tilsvarende danske tal, men tror at billedet vil være nogenlunde det samme, dog med den tilføjelse at "bobleudsvinget" i DK er større end det franske.

Kommentar:

Tager vi tallene ned til den postulerede ligevægtsposition til den disponible indkomst så taler vi (3/4)/(7/4) = 3/7 i fald til "stabiliteten". Den kommer heller ikke til at passe:
a) De bestående ejere kan ikke sælge p.gr.a. insolvens.
b) De potentielle købere vil ikke kunne godkendes, fordi de er arbejdsløse. Ungdomsarbejdsløsheden i Frankrig og Spanien er så høj som 20% og derover: Derfor bor folk hjemme til de er over 30.

Det understreger bare igen, at vi ikke kan anvende nogen af vore forestillinger om hvordan verden ser ud.
Alle fundamentale forudsætninger er ophævede.

Der kommer aldrig gang i det boligmarked.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34075
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Fra SortKaffe: Franske Tal Empty ValueWalk påstår at CNBC kopierer MIG

Indlæg af Thomas Man Apr 30, 2012 1:55 am

CNBC

Og så lader de en af padderne fra Danske Bank stå som kilde! Det kalder jeg sgu en fornærmelse.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34075
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum