Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Opfølgning på "Knækker Danske Bank i dag?"

5 deltagere

Go down

Opfølgning på "Knækker Danske Bank i dag?" Empty Opfølgning på "Knækker Danske Bank i dag?"

Indlæg af Thomas Man Aug 01, 2011 5:36 pm

Hvem ejer flexlortet?

Det var vel det, der tændte bankklakørerne af. Jeg kikkede på aktiekursen, Tommyjo kikkede på obligationerne, som sank i kurs.
Nu har vi obligationsbeholdningerne ultimo JUN 11 fra værdipapircentralen.

Se på den røde kurve: Bankernes obligationsbeholdninger ligger 100 mia. UNDER hvad den gjorde på samme tidspunkt sidste år!
Den lyserøde kurve viser realkreditternes egenbeholdning. Læg mærke til, at de obligationer IKKE er forsvundet ind i kridternes egenbeholdning.

Man har kunnet overtale pensionskasserne til at tage ca. 10 mia. - og kender jeg Lars Rohde ret - så har det IKKE været gratis.

Udlandet (den orange kurve) har kunnet overtales til at tage 40 mia. - hvilket heller ikke har været omkostningsfrit.

Der var så et pengepolitisk udlån på 10 mia. på en uge, der blev tilbagebetalt umiddelbart INDEN månedsafslutningen

Men det giver kun 50 mia! Hvor er de sidste 50 MIA??? Hvilken jysk prangertegnedreng har dog fjælet 50 mia. - vi kan godt gå ud fra, at det ikke har været i tusser!

Se repoerne!
Pensionskasserne har købt mod garanteret tilbagekøb FOR 50 mia. (Jeg tror så repoerne mest er NYkredit - det er så noget andet).

Det kan da godt være at Danske Bank IKKE knækkede; men det var Satan galeme tæt på!

Åhhh, hvor ville jeg have nydt at være en flue på væggen, når Straarup kom kravlende på knæ til Hillerød - og portneren meddelte ham, at direktør Rohde desværre ikke var helt færdig med sine lune frikadeller . med SURT i kantinen: "Om Danske Bank venligst ville tage plads? Ja, i de arkitekttegnede - oprindelig bestilt af den Spanske Inkvisition til afskrækkende anvendelse!"

Jeg tror ikke ATP vil møde modstand mod sine planer i fremtiden: Det bliver alt, alt for dyrt for Danske Bank!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Opfølgning på "Knækker Danske Bank i dag?" Empty Til tommyjo, der spår smæk på børsen til Danske Bank

Indlæg af Thomas Ons Aug 03, 2011 10:30 am

Jeg her gennem nogen tid påpeget, at finansieringen af flexlortet sker ved at Danske Bank optager 3 mdr. usikrede kreditter. Derfor har jeg undersøgt på Nationalbanken/Danmarks Statistik, hvordan det dog ser ud for den.

3 mdr kreditter

1) Læg mærke til den stadige stigning på 1/3 % i år. Den følger nogenlunde euroområdet.
2) Gå så ind på dagsobservationerne: Den 25 og 26 juli 2011 hopper denne rente 1/4 % OP.
Et sjovt sammentræf......UMIDDELBART efter min banning! Jeg konstaterer bare et tidsmæssigt sammenfald... Suspect

Så graver jeg jo videre - og kikker på de helt korte pengemarkedsrenter:

a) Den 30/6 springer den helt, helt korte rente (Tomorrow/Next) OVER den usikrede 3mdr. rente ( der samtidig dykker) - så kan vi godt gå ud fra, at der er nogle kreditter på 3 mdr., der ikke er blevet forlænget OG de er så afløst af en endnu kortere kredit.

b) En UGE efter 7/7 sker der tilsyneladende 2 ting: Dels forlænges den uges kredit indgået den 30/6 med endnu en uge (noget af den) - OG en del af den omlægges til en 3 mdr. kredit.

c) Den 13/7 gentager man tilsyneladende nummeret - anført under b).

d) Den 20/7 forlænges endnu en uge. Og Thomas bliver banned - sammenhæng eller sammenfald???

e) Den 26/7 optages en 3 mdr. kredit en hamper rente på 1½%

f) Den 29/7 optages en kort kredit (formentlig til månedsskiftets betalinger)

g) Den 1/8 optages endnu en 3 mdr. kredit.

Det kan gerne være jeg lægger for meget i disse tal; MEN

i) Hypotesen passer med observationerne - lad så være, at en masse andre også passer med de samme observationer.
ii) Den officiøse forklaring - eller rettere manglen på samme - om alt er i den skønneste orden: Den passer ikke med observationerne!

Når man ikke kommer med en hæderlig og fyldestgørende reportage og forklaring - ja, så henviser man den undrende offentlighed - herunder overtegnede - til at gætte. I gætværk har den mindst smigrende forklaring den største sandsynlighed!


Hvis - og det er HVIS - min hypotese har nogenlunde validitet, så er en af de større banker i alvorlige likviditetsmæssige problemer: Her peger fingeren på de bankerkoncerner med de største beholdninger af korte realkreditobligationer (direkte og indirekte) Danske Bank og Nykredit - evt. dem begge.
Alene det, at de kan give de slag i bolledejen.

Det uhyggelige er, at flexobligationerne på et års løbetid skal finansieres med 3 mdr. kreditter. Hvad værre er; man er tilsyneladende tvunget til at finansiere de kreditter fra uge til uge!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Opfølgning på "Knækker Danske Bank i dag?" Empty Sv: Opfølgning på "Knækker Danske Bank i dag?"

Indlæg af Lars_HH Ons Aug 03, 2011 11:40 am

Thomas skrev:
Et sjovt sammentræf......UMIDDELBART efter min banning! Jeg konstaterer bare et tidsmæssigt sammenfald... Suspect

Haha affraid

Lars_HH

Antal indlæg : 954
Join date : 30/10/08

Tilbage til toppen Go down

Opfølgning på "Knækker Danske Bank i dag?" Empty Sv: Opfølgning på "Knækker Danske Bank i dag?"

Indlæg af Thomas Ons Aug 03, 2011 11:50 am

Lars_HH skrev:
Thomas skrev:
Et sjovt sammentræf......UMIDDELBART efter min banning! Jeg konstaterer bare et tidsmæssigt sammenfald... Suspect

Haha affraid

A great disturbance in the Force - I felt!

alien
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Opfølgning på "Knækker Danske Bank i dag?" Empty Nu føler Onkel Nils også

Indlæg af Thomas Tors Aug 18, 2011 3:38 pm

Så for pokker

»Det er et fornuftigt tiltag i forhold til situationen i sektoren, men Danske Bank har en stærk likviditet og har ingen aktuelle planer om at benytte det nye redskab,« siger afdelingsdirektør i Danske Bank, Anders Klinkby.


Propagandaministeren i byen!
Så er vi jo klar over, at den er gal for alvor.

Jeg tror så heller ikke, at det lange lånemarked er interessant for Danske Bank - de har problemer nok med dagen og vejen.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Opfølgning på "Knækker Danske Bank i dag?" Empty Nu begynder bekræftelserne at komme.

Indlæg af Thomas Man Aug 22, 2011 3:19 pm

PFA

Det var lige den jeg havde set i handelsmønstret i juni.

Der er altså tale om, at større investorer vil helt ud af bankaktier - altså aktier i nuværende banker.

At udmeldingen kommer nu - så tidligt - kan måske undre. Men mon ikke man ser i øjnene, at tapsalg kun kan hive så og så meget ud af fjolserne.
Man har fået solgt til OK priser, nu holder spekulanternes bremser ikke til mere.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Opfølgning på "Knækker Danske Bank i dag?" Empty Sv: Opfølgning på "Knækker Danske Bank i dag?"

Indlæg af Thomas Tirs Aug 23, 2011 4:57 pm

Der var måske nogen amatørspekulanter, der kunnet have reddet sig en lidt mindre desperat fremtid, hvis de havde hørt efter, hvad jeg sagde i juni; men næh nej, jeg var jo bare en negativ idiot.....
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Opfølgning på "Knækker Danske Bank i dag?" Empty Sv: Opfølgning på "Knækker Danske Bank i dag?"

Indlæg af dkguy66 Tirs Aug 23, 2011 5:06 pm

Allerede i starten af det nye år anbefalede jeg en kammerat at sælge sine DDB aktier, der på daværende tidspunkt lå omkring de 140. Det mente han ikke var nødvendigt. Selv om gevinsten ved salget var betragteligt, da de var købt i kurs ca 60. Så enten var han stædig, eller har for mange penge. Nu kan han konstatere at han snart ikke får sit oprindelige indskud tilbage.

Og mister alt, skulle banken ryge på gulvet.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Opfølgning på "Knækker Danske Bank i dag?" Empty Sv: Opfølgning på "Knækker Danske Bank i dag?"

Indlæg af tommyjo Tirs Aug 23, 2011 6:08 pm

Thomas skrev:Der var måske nogen amatørspekulanter, der kunnet have reddet sig en lidt mindre desperat fremtid, hvis de havde hørt efter, hvad jeg sagde i juni; men næh nej, jeg var jo bare en negativ idiot.....
Hvem har sagt at det skulle være nemt at være grøn, gammel og gnaven og så lettere uforståelig, for nogle cheers

tommyjo

Antal indlæg : 377
Join date : 25/07/11

Tilbage til toppen Go down

Opfølgning på "Knækker Danske Bank i dag?" Empty Sv: Opfølgning på "Knækker Danske Bank i dag?"

Indlæg af Storebror Tirs Aug 23, 2011 7:17 pm

på zerohedge.com var der for et par dage siden et indlæg om de canadiske banker: http://www.zerohedge.com/news/next-domino-fall-canada.

I indlægget blev TCE (tangible common equity) listet for globale banker, mindst først:
Opfølgning på "Knækker Danske Bank i dag?" Canada%20Risk

... læg mærke til plads nr. 12.

NB! det var dette mål der viste at Lehamn Brothers var i problemer. Omend målet ikke nødvendigvis giver et fuldt billede at bankens status.

Storebror

Antal indlæg : 493
Join date : 25/10/08

http://siksak.dk

Tilbage til toppen Go down

Opfølgning på "Knækker Danske Bank i dag?" Empty Sv: Opfølgning på "Knækker Danske Bank i dag?"

Indlæg af Thomas Tirs Aug 23, 2011 8:19 pm

tommyjo skrev:
Hvem har sagt at det skulle være nemt at være grøn, gammel og gnaven og så lettere uforståelig, for nogle cheers

Problemet er, hvis man udtrykker sig forståeligt på deres plan af degeneration - så bliver de fornærmede, fordi man ikke taler "pænt".

Jeg mener bare: Hvordan kan man udtrykke: Stupid, idiotisk, ondsindet, frastødende - "pænt" ???

Hvordan kan man respektere noget sådant??

En åndssvag kan som regel ikke gøre for, at han er åndsvag; men uanset, hvad man siger, så er han stadig åndssvag.

alien
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Opfølgning på "Knækker Danske Bank i dag?" Empty Sv: Opfølgning på "Knækker Danske Bank i dag?"

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum