Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Kridterne aner ikke hvad de skal stille op

3 deltagere

Go down

Kridterne aner ikke hvad de skal stille op Empty Kridterne aner ikke hvad de skal stille op

Indlæg af Thomas Fre Feb 24, 2012 9:23 pm

bla bla bla

Man kan vende og dreje det som man vil: Boligejerne hverken kan eller vil betale.

Man kan kalde det rente eller administrationsbidrag - det er ét fedt: Det er penge fra flextumper.

Det kan ikke lade sig gøre.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Kridterne aner ikke hvad de skal stille op Empty Sv: Kridterne aner ikke hvad de skal stille op

Indlæg af Cirb Fre Feb 24, 2012 11:49 pm

Den her er da sød.

»Til de gode kunder vil vi altid være konkurrencedygtige,« siger Tonny Thierry Andersen.

Vil det sige, at kunder, der har afdragsfrihed kombineret med F1-lån, har I ikke noget imod at tabe?

»Ja, ........

Danske banks realkredit chef har lige givet dig ret !
Flextumber er skodlånere som de helst ser ryggen af. Hjerte hvad vil du mere ?

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Kridterne aner ikke hvad de skal stille op Empty Sv: Kridterne aner ikke hvad de skal stille op

Indlæg af Plyds Ons Feb 29, 2012 1:49 am

Deres udlånspolitik i randområderne stinker i alt fald også. Jeg har aldrig oplevet noget så dumt, og det ligger på kanten af, at stride mod Realkreditloven. Jeg håber, at de i den grad får en over nallerne.

De bestemmer jo selv SUVERÆNT dels hvad de vurderer ejendomen til, hvilke lån de ønsker at tilbyde m.m.

Dvs. er vi i udkanten, så kunne man jo bare tilbyde en 60% belåning (eller 50 for den sagsskyld) og desuden kun give fastrente lån med afdrag. Så var den ged sku da barberet, uden den mindste risiko for realkreditten.

Alt det andet pjat her vil jo sætte store områder af landet helt i stå.

Det er i den grad hul i hovedet, at det kun kan være nogle økonomer der sidder og træffer de beslutninger. (Kender ikke andre der kan være så snævetsynede (læs dumme)).
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Kridterne aner ikke hvad de skal stille op Empty Sv: Kridterne aner ikke hvad de skal stille op

Indlæg af Thomas Ons Feb 29, 2012 2:16 am

Plyds skrev:Deres udlånspolitik i randområderne stinker i alt fald også. Jeg har aldrig oplevet noget så dumt, og det ligger på kanten af, at stride mod Realkreditloven. Jeg håber, at de i den grad får en over nallerne.

De bestemmer jo selv SUVERÆNT dels hvad de vurderer ejendommen til, hvilke lån de ønsker at tilbyde m.m.

Dvs. er vi i udkanten, så kunne man jo bare tilbyde en 60% belåning (eller 50 for den sagsskyld) og desuden kun give fastrente lån med afdrag. Så var den ged sku da barberet, uden den mindste risiko for realkreditten.

Alt det andet pjat her vil jo sætte store områder af landet helt i stå.

Det er i den grad hul i hovedet, at det kun kan være nogle økonomer der sidder og træffer de beslutninger. (Kender ikke andre der kan være så snævertsynede (læs dumme)).

Kan du referere til en konkret bestemmelse i Realkreditloven? For jeg tror ikke nemlig ikke, at det er ulovligt.
Det er sådan set mindre væsentligt.

Der er heller ikke nogen, der har lovet flextumperne at afdragsfrie flexlån skulle være billigere. Det har flextumperne bare troet var tilfældet - men de har jo ikke tænkt sig om på noget tidspunkt. Der er i det hele taget en diskrepans mellem hvad folk tror, de har ret til og hvad de rent faktisk har ret til.

Der er ikke nogen, der har skrevet at administrationsbidraget ikke må overstige renter og afdrag.
Der er helt klart ved at være en invers rentestruktur på realkreditten.

Problemet er bare, at flexlånerne ikke kan konvertere til fastlån - det er det, jeg har sagt hele tiden.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Kridterne aner ikke hvad de skal stille op Empty Sv: Kridterne aner ikke hvad de skal stille op

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum