Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Nårhhh nu forstår jeg dagsordenen

Go down

Nårhhh nu forstår jeg dagsordenen Empty Nårhhh nu forstår jeg dagsordenen

Indlæg af Thomas Ons Feb 22, 2012 7:14 pm

Nykredit

Altså Nykredit vil:

1) Have boligpriserne op - for ellers ryger deres belåningsprocent i toilettet.
2) Der må IKKE komme gang i handlerne, fordi Nykredit (og de andre kridter) kan ikke finansiere. Der er mere end rigeligt med problemer med at anbringe toiletpapirerne som det ser ud nu.

Typisk Nykredit - altid et eller 2 år bagud - masser af halvsmarte løsninger.

Der er godt nok skrald på: Danmarks Statistik havde godt nok travlt med at få november-tallene igennem: Typisk et ønske fra regeringen og centraladministrationens embedsmænd. Men nu er de rapporter leveret, så går vi tilbage til gammel gænge. Dvs. konklusionerne er draget - og Nykredit fik lov til at aflevere årsregnskab.

Det interessante er i denne sammenhæng, at Nykredit har introduceret 2 lags belåningen - hvorfor ikke kalde det hypotek som i gamle dage. Men det bliver jo kun på den del, som bankerne garanterer for. Resten bliver gammeldags RO og ikke SD(R)O - det har man nemlig ikke råd til i NYK.

Det har Danske Bank og Realkredit Danmark ikke været begejstrede for: Formentlig er hovedparten af RD's boligudlån restfinansieret i Danske Bank.
Derfor får Danske Bank en 2% i rente på sine RD obligationer - dels rente og dels administrationsbidrag.
Nykredit har ikke samme muligheder for at pleje kursen som Danske Bank.



Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum