Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Ane Arnth Jensen har et "synspunkt"

3 deltagere

Go down

Ane Arnth Jensen har et "synspunkt" Empty Ane Arnth Jensen har et "synspunkt"

Indlæg af Thomas Ons Feb 08, 2012 3:25 am

Berlingske

Ikke nogen grund til at gentage herinde.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Ane Arnth Jensen har et "synspunkt" Empty Sv: Ane Arnth Jensen har et "synspunkt"

Indlæg af Shintai Ons Feb 08, 2012 3:31 am

Kort sagt piver hun over, at man ikke kan overbelåne en ejendom uden konsekvenser. Og at det er slemme slemme EUs skyld. Hun er bare så sjaaw Very Happy
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Ane Arnth Jensen har et "synspunkt" Empty Sv: Ane Arnth Jensen har et "synspunkt"

Indlæg af Gæst Ons Feb 08, 2012 11:14 pm

Bare en enkelt kommentar. Det var bankerne som ville have mulighed for at udstede SDO obligationer. Ikke realkreiditforeningerne, som nok gerne ville være konkurrence fra bankernes prioritetslån foruden.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Ane Arnth Jensen har et "synspunkt" Empty Sv: Ane Arnth Jensen har et "synspunkt"

Indlæg af Thomas Tors Feb 09, 2012 10:06 pm

Johs skrev:Bare en enkelt kommentar. Det var bankerne som ville have mulighed for at udstede SDO obligationer. Ikke realkreiditforeningerne, som nok gerne ville være konkurrence fra bankernes prioritetslån foruden.
Jo; men hvem ejer kridterne?

At jeg så altid har undret mig over, hvad Nykredit ville på den ubåd - det er så en anden sag; men det var måske det, der skilte Nordea og RD ud i Realkreditforeningen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Ane Arnth Jensen har et "synspunkt" Empty Sv: Ane Arnth Jensen har et "synspunkt"

Indlæg af Gæst Tors Feb 09, 2012 10:16 pm

De realkreditselskaber som ikke er er ejet af en bank var i hvert fald ikke tilhængere af forslaget. Som mig bekendt er et EU direktiv. Så egentlig ikke så interessant at diskutere hvme der var for og imod

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Ane Arnth Jensen har et "synspunkt" Empty Sv: Ane Arnth Jensen har et "synspunkt"

Indlæg af Plyds Fre Feb 10, 2012 12:13 am

Det kan være, at DU finder det uinteressant - det gør vi andre nu ikke. Vi er vidne til, at ca. 400 års velfungerende realkredit er blevet ødelagt, og at de nye obligationsformer udfør en reel og stigende risiko for samfundsøkonomien.

Og kan du ikke forstå det, vil jeg anbefale et kursus i Nationaløkonomi til dig. Det kan måske hjælpe lidt på forståelsen.
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Ane Arnth Jensen har et "synspunkt" Empty Sv: Ane Arnth Jensen har et "synspunkt"

Indlæg af Gæst Fre Feb 10, 2012 11:32 am

Plyds skrev:Det kan være, at DU finder det uinteressant - det gør vi andre nu ikke. Vi er vidne til, at ca. 400 års velfungerende realkredit er blevet ødelagt, og at de nye obligationsformer udfør en reel og stigende risiko for samfundsøkonomien.

Og kan du ikke forstå det, vil jeg anbefale et kursus i Nationaløkonomi til dig. Det kan måske hjælpe lidt på forståelsen.

Hvis du læser hvad jeg skriver så er det måske ikke så interessant hvem der var for og hvem der var imod SDO lovgivningen da det mig bekendt er et EU-direktiv. Der var et indlæg (slettet ?) om at Realkreditinstutterne selv ønskede SDO-lovgivningen. Det var det jeg reagerede på.

Det betyder selvfølgelig ikke at det er uinteressant at diskutere om lovgivingen er med til at ødeligger realkreditten.

Jeg har nu læst Nationaløkonomi Smile , men hvis du udbyder et kursus hvor du uddyber din beregning af at den "sande" rente på flex'ere skulel være 3% fordi udlandet har en 1/3 til 1%, så kan det være jeg skulle tilmelde mig Laughing

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Ane Arnth Jensen har et "synspunkt" Empty Sv: Ane Arnth Jensen har et "synspunkt"

Indlæg af Thomas Fre Feb 10, 2012 12:00 pm

Plyds skrev:Det kan være, at DU finder det uinteressant - det gør vi andre nu ikke. Vi er vidne til, at ca. 400 års velfungerende realkredit er blevet ødelagt, og at de nye obligationsformer udgør en reel og stigende risiko for samfundsøkonomien.

Og kan du ikke forstå det, vil jeg anbefale et kursus i Nationaløkonomi til dig. Det kan måske hjælpe lidt på forståelsen.

400 år? Så har du taget både 1. og 2. prioritet med - og den sædvanlige overbelåning..... Skal vi ikke sige 200 år?

At Johs har læst nationaløkonomi skal nok være sandt - det har Ulrikke og Bocian også: Resultatet fremgår jo tindrende klart.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Ane Arnth Jensen har et "synspunkt" Empty Sv: Ane Arnth Jensen har et "synspunkt"

Indlæg af Plyds Fre Feb 10, 2012 12:06 pm

Ja - sorry - det var en fejl - 215 år for at være præcis. beklager!
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Ane Arnth Jensen har et "synspunkt" Empty Sv: Ane Arnth Jensen har et "synspunkt"

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum