Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Det her er da en god nyhed for lånerne

3 deltagere

Go down

Det her er da en god nyhed for lånerne Empty Det her er da en god nyhed for lånerne

Indlæg af Plyds Man Jan 09, 2012 5:42 pm

De lader til, at de nye 3½% lån kommer ud med fine kurser (97,5) og at der er stor interesse for dem. Det må da være en god nyhed, selv om Thomas andet steds udtaler, at vi her inde kun kommer med dårlige nyheder.

Nu hører jeg ikke til dem, som mener at sandheden er dårlige, men sådan kan de jo se ud til for nogle.

Newer mind - læs selv artiklen:

http://epn.dk/privat/bolig/finans/article2658209.ece
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Det her er da en god nyhed for lånerne Empty Sv: Det her er da en god nyhed for lånerne

Indlæg af Thomas Man Jan 09, 2012 6:36 pm

Plyds skrev:De lader til, at de nye 3½% lån kommer ud med fine kurser (97,5) og at der er stor interesse for dem. Det må da være en god nyhed, selv om Thomas andet steds udtaler, at vi her inde kun kommer med dårlige nyheder.

Nu hører jeg ikke til dem, som mener at sandheden er dårlige, men sådan kan de jo se ud til for nogle.

Newer mind - læs selv artiklen:

http://epn.dk/privat/bolig/finans/article2658209.ece

Tjoo; men det er ikke så godt for landet: Der er en vanvittig mangel på gode papirer, hvorfor de vil blive budt op. Vi kan jo se hvilken enorm likviditet, der er i markedet.
renter Indskud i nationalbanken på 160 mia. Simpelt hen penge, der ligger løst i lommen.

Men den gode nyhed for lånerne er nok så meget en dårlig nyhed: Flextumperne kan jo ikke konvertere - de er enten insolvente og/eller illikvide: De kan ikke betale afdrag.
En 3½ annuitet koster 5000 kr/md og et flexlån 1500 kr/md PR million.

Dem, der konverterer er de få tilbage, der ligger med 5-6% - dels er der ikke mange, dels er deres lånebeløb ret små.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Det her er da en god nyhed for lånerne Empty Sv: Det her er da en god nyhed for lånerne

Indlæg af Plyds Man Jan 09, 2012 8:29 pm

Jeg tror nu ikke at alle flexlånere sidder så dårligt i det, at de ikke kan klare en 3§% 30 år. Jeg kender da en del, som har afdraget og brugt den billigere rente til at afdrage ekstra på bankgæld.

Men det er muligvis under halvdelen, af den halvdel der ikke har afdragsfri, dvs. 25% eller mindre af de variable lån.

Hvordan det så evt. ser ud med refinansiering efter deres huse er faldet i værdig - tjooo - det er ikke til at vide noget om. Har de afdraget nok kunne der jo være plads - i det mindste i jylland.
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Det her er da en god nyhed for lånerne Empty Sv: Det her er da en god nyhed for lånerne

Indlæg af Shintai Man Jan 09, 2012 8:33 pm

2/3. af alle lån er afdragsfrie såvidt jeg husker.

Og man skal blot kigge tilbage på sidste år for at se at 9 ud af 10 nye lån var afdragsfrie.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Det her er da en god nyhed for lånerne Empty Sv: Det her er da en god nyhed for lånerne

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum