Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

ECB overrasker med 3.600 mia. kr.

+5
Gorrion
Skizo
Thomas
Storebror
Shintai
9 deltagere

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Go down

ECB overrasker med 3.600 mia. kr. - Page 2 Empty Sv: ECB overrasker med 3.600 mia. kr.

Indlæg af Cirb Lør Dec 31, 2011 12:01 am

Okay, enten tager jeg helt fejl, (og det er vel en afgjort mulighed) eller også er det her en ganske gylden investeringsmulighed ?

Pros et cons modtages med taknemmelighed Smile

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

ECB overrasker med 3.600 mia. kr. - Page 2 Empty Sv: ECB overrasker med 3.600 mia. kr.

Indlæg af Plyds Lør Dec 31, 2011 3:03 am

Tjaa - penge og Italien . njaaa - jeg holder mig i lat fald langt væk. Hader at få tilbage i bananer når jeg betalte i hård valuta.
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

ECB overrasker med 3.600 mia. kr. - Page 2 Empty Sv: ECB overrasker med 3.600 mia. kr.

Indlæg af Thomas Lør Dec 31, 2011 10:06 am

Plyds skrev:Tjaa - penge og Italien . njaaa - jeg holder mig i lat fald langt væk. Hader at få tilbage i bananer når jeg betalte i hård valuta.

Tja, når det hænger på italiensk vilje til at gennemføre de ubehagelige reformer, så har jeg også mine reservationer.
Pengene er der jo i Italien!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

ECB overrasker med 3.600 mia. kr. - Page 2 Empty Sv: ECB overrasker med 3.600 mia. kr.

Indlæg af Cirb Lør Dec 31, 2011 10:35 am

Thomas skrev:
Plyds skrev:Tjaa - penge og Italien . njaaa - jeg holder mig i lat fald langt væk. Hader at få tilbage i bananer når jeg betalte i hård valuta.

Tja, når det hænger på italiensk vilje til at gennemføre de ubehagelige reformer, så har jeg også mine reservationer.
Pengene er der jo i Italien!

1) Italiensk økonomi er grundlæggende sund. Norditalien er det rigeste og bedst uddannede område i Europa, med en kolossal industri produktion- problemet er politisk.
2) Enten a) skal viljen være tilstede i Italien til at gennemføre de nødvendige reformer - eller også b) skal den være tilstede i Tyskland til at tvinge dem. Jeg tolker ECBs udspil før jul, som om både a og b er tilstede.

Men et eller andet stopper mig. Mit problem er måske basalt set Berlusconi - han har lavet for mange umulige come-backs til, at jeg tør dømme ham (og dermed mafiaen) helt ude.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

ECB overrasker med 3.600 mia. kr. - Page 2 Empty Sv: ECB overrasker med 3.600 mia. kr.

Indlæg af Thomas Lør Dec 31, 2011 10:43 am

Cirb skrev:

1) Italiensk økonomi er grundlæggende sund. Norditalien er det rigeste og bedst uddannede område i Europa, med en kolossal industri produktion- problemet er politisk.
2) Enten a) skal viljen være tilstede i Italien til at gennemføre de nødvendige reformer - eller også b) skal den være tilstede i Tyskland til at tvinge dem. Jeg tolker ECBs udspil før jul, som om både a og b er tilstede.

Men et eller andet stopper mig. Mit problem er måske basalt set Berlusconi - han har lavet for mange umulige come-backs til, at jeg tør dømme ham (og dermed mafiaen) helt ude.

Mvh
Cirb

Tjoo; men italiensk administration rider bestemt ikke samme dag som de sadler. Vi taler reelt om at ruinere de italienske pensionister, som udgør flertallet af vælgerne.
Den tanke kræver - som i Danmark - en vis tilvænning.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

ECB overrasker med 3.600 mia. kr. - Page 2 Empty Sv: ECB overrasker med 3.600 mia. kr.

Indlæg af Jomsviking Lør Dec 31, 2011 12:23 pm

@Crib
Jeg er meget enig i din vurdering af Italien. Hun var offer for uvidenhed om Italien ude i verden, der antog at man nok kun drak vin, lavede oliven og bedrev mafia virksomhed der - ligesom i Hollywood filmene.

Stort set et hvert problem i Italien er løst ved at befolkningen begynder at betale den skat de skal, og den italienske økonomi er langt større end de officielle tal (og derved er gælden også mindre i forhold til reelt BNP).

Ligeledes er den italienske stat stærk, dog er det politiske system umodent.

Italien har ikke haft den historiske fordel som Tyskland havde, idet (vest)Tyskland blev omkalfatret som en moderne stat, efter den lidt uheldige historie i 40'erne eller Spanien reelt havde da de med EU's hjælp omkalfatrede Franco's Spainen til det moderne samfund de har i dag (ligeså med øst-landene). Men med EU, Euroen og fællesmarkedet er Italien under stærk indflydelse til det bedre, det går bare lidt langsommere.

Når vi taler om Europa og hendes fremtid, skal vi huske på at den amerikanske union var 90 år gammel da den ligefrem gik i krig med sig selv, for at skabe det moderne USA. Det tager tid, men tiden arbejder for Europa.

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

ECB overrasker med 3.600 mia. kr. - Page 2 Empty Sv: ECB overrasker med 3.600 mia. kr.

Indlæg af Cirb Tirs Feb 14, 2012 3:30 pm

Cirb skrev:Okay, enten tager jeg helt fejl, (og det er vel en afgjort mulighed) eller også er det her en ganske gylden investeringsmulighed ?

Pros et cons modtages med taknemmelighed Smile

Mvh
Cirb

Hvis tårer var guld - skulle have gjort det....

selv om Italiens kreditværdighed natten til tirsdag blev nedgraderet af kreditvurderingsinstituttet Moody's, havde det ingen indflydelse på investorernes lyst til at låne Italien penge.

Italien havde tirsdag auktion over nye 2-årige statsobligationer for op til 4 mia. euro. Og ikke alene blev beløbet overtegnet - investorerne gav også så høj en kurs for de nye italienske statsobligationer, at renten på auktionen faldt til 3,41 pct.

Det er et væsentligt rentefald i forhold til de 4,83 pct., som Italien måtte låne til på en tilsvarende auktion for blot en måned siden. Og de 3,41 pct., Italien nu kan låne til, er under det halve af den rente på over 7,50 pct, Italien måtte låne til i slutningen af november sidste år.

Den nye lånerente på 3,41 pct. er den laveste rente, Italien har kunnet låne til i knapt et år.

Merkel rules.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

ECB overrasker med 3.600 mia. kr. - Page 2 Empty Sv: ECB overrasker med 3.600 mia. kr.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum