Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Udflytning

2 deltagere

Go down

Udflytning Empty Udflytning

Indlæg af Thomas Fre Okt 02, 2015 3:25 pm

Der flytter ikke nogen.

Erfaringerne fra Grønland med "hjemtagning" af opgaver er, at der er ikke nogen, der flytter med. Da Grønlands Energiforsyning flyttede fra København til Godthåb var der ikke én, der flyttede med. Man opdagede imidlertid, at der var adskillige, der ikke lavede noget - her mener jeg slet ingenting.

Resultatet bliver nok, at en hel del af de arbejdspladser ganske enkelt bliver nedlagt.

Der vil komme masser af sabotage - masser: Det er i hvert fald erfaringen.

Det kan kun gavne!

At det så betyder, at der bliver fyret nogle flextumper - ja, det kan jo kun glæde.

Der kommer flere udflytninger, stol på det.

Det er en udmærket lejlighed til at komme af med kommunister, for der er ikke nogen kvalificerede til at søge de stillinger.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Udflytning Empty Uha... de "beregninger"

Indlæg af Thomas Man Dec 14, 2015 5:06 am

kender vi også.

Tro mig, jeg har set dem før. Samme type i hvert fald.

Der er naturligvis nogle omkostninger ved at smide folk ud, der i årevis ikke har foretaget sig noget fornuftigt; men det er det værd.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Udflytning Empty Der kommer da ikke noget problem.

Indlæg af Thomas Man Mar 07, 2016 1:43 am

Man ville netop ikke have narrehovederne med!

Det er hele ideen; man vil af med de gamle idioter, der kun gør skade. De skal nok blive, hvor de er! De er nemlig insolvente flextumper.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Udflytning Empty Sv: Udflytning

Indlæg af HenningK Tirs Mar 08, 2016 2:57 am

Thomas skrev:Det er hele ideen; man vil af med de gamle idioter, der kun gør skade.

Og så er der så dem, der har andre muligheder...

Jeg forstår godt hvis private firmaer hapser løs i den her situation.

Geodatastyrelsen er så nok det bedste bud på en offentlig IT-success i mange år. Der er ingen gnist af tvivl om at åben adgang til offentlige grunddata er en gevinst for innovationsmiljøet, samfundet og i sidste ende for demokratiet.

Helt gak-gak at sætte det over styr for at føre sogneråds-politik.

Det er fint nok at overveje om offentlige arbejdspladser kan placeres andre steder end Københavnsområdet, men der burde være andre muligheder end tvangsudflytning.

HenningK

Antal indlæg : 328
Join date : 23/07/11

Tilbage til toppen Go down

Udflytning Empty Sv: Udflytning

Indlæg af Thomas Tirs Mar 08, 2016 2:39 pm

HenningK skrev:
Thomas skrev:Det er hele ideen; man vil af med de gamle idioter, der kun gør skade.

Og så er der så dem, der har andre muligheder...

Jeg forstår godt hvis private firmaer hapser løs i den her situation.

Geodatastyrelsen er så nok det bedste bud på en offentlig IT-success i mange år. Der er ingen gnist af tvivl om at åben adgang til offentlige grunddata er en gevinst for innovationsmiljøet, samfundet og i sidste ende for demokratiet.

Helt gak-gak at sætte det over styr for at føre sogneråds-politik.

Det er fint nok at overveje om offentlige arbejdspladser kan placeres andre steder end Københavnsområdet, men der burde være andre muligheder end tvangsudflytning.

Mht. til alternativer til tvangsudflytning:

Der er erfaringsmæssigt ikke nogen alternativer - jeg véd det, jeg har selv været med til at lave det.
Det er også derfor, der skal investeres i nye slagterier! De bestående har en - mildest talt - uheldig kultur blandt medarbejderne. Den er hverken befordrende for produktiviteten eller dyrevelfærden.

Det kan så godt være, at nogle af medarbejderne kan bruges andre steder - helt fint. Det er altså ikke ret mange.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Udflytning Empty De svin skal nok selv sige op!

Indlæg af Thomas Tirs Aug 09, 2016 6:27 pm

[url=812-embedsmaend-har-sagt-op-under-loekkes-store-udflytning]Man fyrer skam ikke embedsmænd.[/url] Men de kan jo til tider selv se fordelen i at forsvinde.

Hos regeringspartiet Venstre mener finansordfører Jacob Jensen ikke, at skrækscenariet er nået med de 812 opsigelser.

»Vi er naturligvis interesseret i, at så mange som muligt flytter med. Men omvendt skader det aldrig nogen organisationer, at der kommer nyt blod til, og at der kommer nye folk til med nye øjne på opgaven,« siger han til Politiken.

Ak nej, det er langt fra nok!
De har jo ikke lavet noget de sidste 30 år - jo.... lidt ulykker, når de under søvnen faldt ned fra kontorstolen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Udflytning Empty Kun 14% af stillingerne besættes med nuværende medarbejdere.

Indlæg af Thomas Tors Okt 20, 2016 12:38 pm

Jeg mangler bare at få at vide, hvor mange stillinger, der er nedlagt i den forbindelse.

Skatteminister Karsten Lauritzen påpeger, at udskiftningen i medarbejdere også kan være en fordel.

- Vi er ikke blinde for, at der er udfordringer. Nogle medarbejdere vil sige op, og nogle har sagt op, siger ministeren på pressemødet.

- Der er stor udskiftning, og det giver risiko for videnstab. Men det kan også ende med, at man får en mere effektiv opgaveløsning, end man har haft tidligere, siger han.

En optælling viser, at der til knap 1100 stillinger har været 21.000 ansøgere.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Udflytning Empty Det overrasker mig ikke

Indlæg af Thomas Søn Okt 30, 2016 2:10 am

at udflytningen bliver billigere end beregnet.

Der er nemlig tale om flextumper, der ikke kan flytte. Det bliver endnu billigere, når man eliminerer de totalt overflødige stillinger. Der er masser, der ikke har lavet et slag de sidste 30 år. Hvordan jeg véd det? Erfaring.

Falder kvaliteten af arbejdet? Nej, da - tværtimod.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Udflytning Empty Overrasker heller ikke!

Indlæg af Thomas Ons Maj 10, 2017 5:45 am

Regeringen vil flytte flere statslige job fra hovedstaden

Der er ikke problemer med at få kvalificerede ansøgere. Når man ikke har lavet noget i 30 år, hvor svært kan det så være at finde nogen, der kan gøre det lige så godt?

Det bliver oven i købet billigere! Der kan sagtens nedlægges stillinger - når man ikke har lavet noget, så skal stillingen da ikke besættes.

Passer helt fint med mine erfaringer.

Man er så til gengæld helt sikker på, at ingen af idioterne flytter med - de er nemlig insolvente flextumper, der ikke kan flytte!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Udflytning Empty Selvfølgelig får Faxe ikke noget!

Indlæg af Thomas Ons Jan 17, 2018 7:49 pm

Det var heller ikke meningen.

Meningen er jo at få fyret idioterne.

Læg mærke til, at miljøfimserne skal så langt væk som muligt.

Dels flytter ingen med, dels kan det klares med langt færre modarbejdere.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Udflytning Empty Vi skal nok få udrenset Skive for DF'ere

Indlæg af Thomas Tors Feb 01, 2018 12:14 pm

Det er bemærkelsesværdigt, at Ib Poulsen med det åndssvage personangreb på Lars Løkke kommer fra Skive.

Til næste valg vil der være kommet noget til trænet i Skive og der kommer værnepligtige - de værnepligtige, det morer - de skal nok få tilbudt nogle stillinger. De er i hvert fald ikke Dansk Folkeparti eller kommunister. Ib Poulsen sidder rimelig yderligt og vil formentlig blive hældt ud ved næste valg.
De fleste af hans stemmer vil nok gå til Socialdemokratiet; men proteststemmerne vil gå tilbage til Venstre.

Jeg tror, det er rigtigt set: Nemlig at tømme for DF'ere valgkreds for valgkreds. Der er ikke mange kommunister i Jylland, så der har Socialdemokratiet en sej tur op ad bakke.

Venstre er altid sårbar overfor protestbevægelser. Det man så gør i Venstre er, at give godterne til dem, der stemmer på Venstre. Så kan socialdemokraterne få resten.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33999
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Udflytning Empty Sv: Udflytning

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum