Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Nedskudt/havareret drone.

Go down

Nedskudt/havareret drone. Empty Nedskudt/havareret drone.

Indlæg af Thomas Tors Mar 16, 2023 3:01 pm

Den er svær at bortforklare.

Problemet er, hvad svaret bliver. Det bliver med al sandsynlighed IKKE militært; men der er andre måder. Man kunne f.eks. lade Ukraine bruge den længere rækkende ammunition.
Jeg ser også den danske sprængning af Nord Stream som et svar på mange russiske provokationer. Russerne véd godt, hvem der har gjort det - og de véd at det aldrig vil blive indrømmet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Nedskudt/havareret drone. Empty Amerikansk skib har skudt russisk jager ned.

Indlæg af Thomas Lør Mar 18, 2023 2:59 pm

I Sortehavet.

Hmm.... det lader til, at Tyrkiet anlægger sin sædvanlige "elastiske" udlægning af Montreaux-konventionen.
Hmm... officielt er USA formentlig inde i Sortehavet på en bjergnings-operation, hvilket næppe i sig selv er en militær operation. Det spændende er, at den bjergningsoperation kommer til at tage meget lang tid - inden den bliver opgivet. Gætværk fra min side.

Men det er som om, man begynder at fornemme, hvad der er sagt bag de lukkede døre.

Selve hændelsen, hvis den er citeret korrekt - og hvis den har fundet sted:
Nedskydning af det russiske fly er fuldt retfærdiggjort gennem Ruslands kollision med propellen på dronen. Efter den hændelse, må chef og besætning på det amerikanske skib gå ud fra, at de var under beskydning, hvorfor ilden naturligvis besvares.

Det er også noget, der har gjort Erdogan blød i knæene med henblik på en permanent amerikansk tilstædeværelse i Sortehavet. Desuden er Tyrkiets modstand mod det finske medlemskab af Nato ophævet: Stoltenberg har lige sagt, at det afgørende er ikke, at Sverrig og Finland optages i Nato præcis samtidigt.

Det bliver nok som jeg har sagt længe: Sverrig kommer til at vente, fordi Tyrkiet har ret i, at svenskere er nogle terroristiske svin. Derfor kommer Finland først ind og Sverrig må få styr på deres kriminelle banker.
Ikke fordi det er specielt genialt sagt; men fordi, når jeg kan se det, så kan andre nok også - med nogen forsinkelse - de fleste er langsomme i optrækket.
Hmmm.... mon ikke vi ser et yderligere fald i den svenske Rubel?
Mette Frederiksen er ikke dårlig, for nu kommer Danske Bank til at betale - dvs. flextumperne i Nordsjælland.

Men man kan altid stole på, at russerne vil gøre noget torskedumt. De er som skolelærere: Selvsikre og overbevist om, at deres stupiditet er et validt argument.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum