Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Bakhmut

Go down

Bakhmut Empty Bakhmut

Indlæg af Thomas Tors Mar 16, 2023 2:30 pm

Hvor meget ammunition russerne/wagnerne har mistet er svært at sige.

Vi véd, at russerne lider under en ammunitionstørke. Det tal, jeg har hørt er, at russerne har måttet nedbringe skydningen til 1/3. Vi ser også, at ukrainerne rykker artilleri længere frem - og trækker sig efter salven er affyret: De er ikke specielt nervøse for russisk kontraild.

Der er mange - mere eller mindre velbegrundede - spekulationer om at opgive Bakhmut. Her har jeg ikke nogen mening.
Én ting er, at russerne bliver slagtet i et stort omfang - jeg tror at de ukrainske tab er mindre end 1 pr. 5-7 fjender. Det betyder ikke at ukrainske tab er småting. Sagen er, at sårede russere som udgangspunkt dør, hvilket ikke er overraskende i lyset af russernes notorisk dårlige faglige tjeneste - herunder sanitet.

Men det lader til, at der er en balance mellem, forsyning til ukrainerne i Bakhmut og russerne, der forsøger at omringe. Det ved vi fordi ukrainerne tygger sig gennem enorme mængder ammunition. Men som sagt andet steds. Produktion af ammunition er et problem, der af Nato er ved at være løst. Man omtaler ikke egne problemer, der ikke er løst.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34594

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum