Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

SM-2 missiler om bord på Niels Iuel.

Go down

SM-2 missiler om bord på Niels Iuel. Empty SM-2 missiler om bord på Niels Iuel.

Indlæg af Thomas Ons Maj 04, 2022 3:17 am

Som jeg så ofte har gjort opmærksom på:

Luftforsvaret af Danmark begynder i Finske og Botniske Bugter.

Det politiske er nok:

  1. Det er muligvis ét af de tiltag, som Stoltenberg mumlede om, da han sagde, at i tilfælde af en ansøgning om medlemskab af Nato fra Finland og Sverrig, så ville man "finde muligheder" for at dække mod russiske provokationer i indtil man kunne få den endelige godkendelse fra de 30 nationer i Nato.
    Det er skam ikke for at forsvare Sverrig og Finland (gnæk, gnæk). Det er dansk luftrum, der skal forsvares!
    At det så også forsvarer Svensk, Finsk og Estisk luftrum - tja.... det er der ikke noget at gøre ved. Beklageligt; men....
  2. Typisk kommer det også op til afstemningen om udvidet EU forsvarssamarbejde - og man har fået landsforræderen, krigsforbryderen og skolelæreren Nazi-Marie Krarup til at blamere sig så eklatant fra Folketingets talerstol.
    Jeg har egentlig aldrig troet på, at vi kunne få hende dømt og henrettet til stor moro for Folket. Men jeg har kaldt hende Nazi-Marie gennem lang tid, fordi jeg ville have Putin & Co. til at formodede at hun var en forræder mod dem og var mere en sten i skoen på russerne end en hjælp for Putlers onde planer. Med den eklatante skolelærer-stupiditet Nazi-Marie udviser, så er det en mulighed, at Putin finder ud af, at hun hellere må holde op med at trække vejret - permanent.
  3. Det næste bliver, at von der Leyen får kantet kysen på de tyske værfter, så bl.a. Lürssen finder ud af at komme med et ordentligt tilbud på flere Huitfeldt'er.
  4. Jeg tror så også, at timingen er væsentlig:
    a) Finsk ansøgning om Nato-medlemskab.
    b) Dansk luftforsvar (officielt Nato-luftforsvar) udstrakt hele vest-grænsen af Rusland.
    c) Putins fejring af sejren i 2. verdenskrig. Dette vil seriøst "pisse på Putins parade!"
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

SM-2 missiler om bord på Niels Iuel. Empty Så er det første SM-2 missil affyret

Indlæg af Thomas Tors Maj 05, 2022 12:59 pm

Nu mangler vi bare flere Huitfeldt'er.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

SM-2 missiler om bord på Niels Iuel. Empty Prisen for SM2 - IIIa

Indlæg af Thomas Tors Maj 05, 2022 2:34 pm

Pris: 152 mio USD.

Jeg har en mistanke om, at de er blevet dækket af i amerikanske statsobligationer til 6 1/4 DKK/USD - dvs. ca. 950 mio. kr. (i runde tal: 1 mia. USD). Hvad har taget dem så lang tid?
Tjo... man skulle lige have Trump ud af det Hvide Hus. Dernæst skulle man have landsforræderen Nazi-Marie Krarup ud af forsvarsudvalget i 2018 - vi véd jo, at hun er Putins lille skolelærerluder. En rigtig feltmadras.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

SM-2 missiler om bord på Niels Iuel. Empty Sv: SM-2 missiler om bord på Niels Iuel.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum