Den nye verdens orden i Bibeloversættelserne
2 deltagere
Side 1 af 1
Den nye verdens orden i Bibeloversættelserne
Jeg ved ikke hvor mange her på forum som er i vanen med at læse Bibelen. Hvis man er det er det ihvertfald en interessant video, hvor man kan se en systematik i at de moderne Bibel oversættelser forsøger at nedtone alvorlige doktriner som Jesus' guddommelighed og ægteskabets ubrydelighed m.v. Det vil måske interessere at "New World Translation" er med på den "moderne" vogn.
Mange biblicister holder sig til "King James Version", som efter min mening ikke er ufejlbarlig, men dog ganske god.
Mange biblicister holder sig til "King James Version", som efter min mening ikke er ufejlbarlig, men dog ganske god.
peter777- Antal indlæg : 822
Geografisk sted : Østerbro
Sv: Den nye verdens orden i Bibeloversættelserne
peter777 skrev:Jeg ved ikke hvor mange her på forum som er i vanen med at læse Bibelen. Hvis man er det er det ihvertfald en interessant video, hvor man kan se en systematik i at de moderne Bibel oversættelser forsøger at nedtone alvorlige doktriner som Jesus' guddommelighed og ægteskabets ubrydelighed m.v. Det vil måske interessere at "New World Translation" er med på den "moderne" vogn.
Biblen har altid stået for mig som dårligt redigeret.
Thomas- Antal indlæg : 34540
Thomas skrev:Biblen har altid stået for mig som dårligt redigeret.
Der er nok nogle som ville være uenige med dig her - men ikke dermed sagt, at jeg tror at det ville bekymre dig meget
peter777- Antal indlæg : 822
Geografisk sted : Østerbro
peter777 skrev:Thomas skrev:Biblen har altid stået for mig som dårligt redigeret.
Der er nok nogle som ville være uenige med dig her - men ikke dermed sagt, at jeg tror at det ville bekymre dig meget
Hmmm.... det har jeg ikke brugt megen tid på.
Thomas- Antal indlæg : 34540
Lignende emner
» Kina til kamp mod overpriser
» Jyske Banks fuskerier
» Verdens klogeste økonom
» Verdens gælden er uoprettelige
» Verdens sikreste banker.
» Jyske Banks fuskerier
» Verdens klogeste økonom
» Verdens gælden er uoprettelige
» Verdens sikreste banker.
Side 1 af 1