Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Den nye verdens orden i Bibeloversættelserne

2 deltagere

Go down

Den nye verdens orden i Bibeloversættelserne Empty Den nye verdens orden i Bibeloversættelserne

Indlæg af peter777 Tirs Mar 06, 2018 1:10 pm

Jeg ved ikke hvor mange her på forum som er i vanen med at læse Bibelen. Hvis man er det er det ihvertfald en interessant video, hvor man kan se en systematik i at de moderne Bibel oversættelser forsøger at nedtone alvorlige doktriner som Jesus' guddommelighed og ægteskabets ubrydelighed m.v. Det vil måske interessere at "New World Translation" er med på den "moderne" vogn.

Mange biblicister holder sig til "King James Version", som efter min mening ikke er ufejlbarlig, men dog ganske god.

peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Den nye verdens orden i Bibeloversættelserne Empty Sv: Den nye verdens orden i Bibeloversættelserne

Indlæg af Thomas Tirs Mar 06, 2018 2:29 pm

peter777 skrev:Jeg ved ikke hvor mange her på forum som er i vanen med at læse Bibelen. Hvis man er det er det ihvertfald en interessant video, hvor man kan se en systematik i at de moderne Bibel oversættelser forsøger at nedtone alvorlige doktriner som Jesus' guddommelighed og ægteskabets ubrydelighed m.v. Det vil måske interessere at "New World Translation" er med på den "moderne" vogn.

Mange biblicister holder sig til "King James Version", som efter min mening ikke er ufejlbarlig, men dog ganske god.

Biblen har altid stået for mig som dårligt redigeret.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34540

Den nye verdens orden i Bibeloversættelserne Empty Sv: Den nye verdens orden i Bibeloversættelserne

Indlæg af peter777 Tirs Jun 26, 2018 9:50 pm

Thomas skrev:Biblen har altid stået for mig som dårligt redigeret.

Der er nok nogle som ville være uenige med dig her - men ikke dermed sagt, at jeg tror at det ville bekymre dig meget Very Happy
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Geografisk sted : Østerbro

Indlæg af Thomas Tirs Jun 26, 2018 11:18 pm

peter777 skrev:
Thomas skrev:Biblen har altid stået for mig som dårligt redigeret.

Der er nok nogle som ville være uenige med dig her - men ikke dermed sagt, at jeg tror at det ville bekymre dig meget Very Happy

Hmmm.... det har jeg ikke brugt megen tid på.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34540

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum