B-52H Stratofortress.
Side 2 af 2
Side 2 af 2 • 1, 2
Bekræftelse
Thomas skrev:Thomas skrev:Den ligger ikke så langt fra Rota.
Det giver mening i forbindelse med det arktiske topmøde:
USA vil aldrig gå ind for en løsning, hvis der ikke - i påkomne tilfælde - var en reserve. Morón er så også bedre til minering - hvor belejligt/ubelejligt i Middelhavet - i tilfælde af.....
Jeg har før nævnt kombinationen af den Nordlige og den Sydlige luftrute over Atlanten.
Man planlægger ikke strategier, hvis man ikke har reserver - hvis aberne nu skulle skifte mening, eller der er en vulkan, der er utidig.
Aprospos vulkaner - på Island.
Dvs. minelægning i Middelhavet og Østersøen.
Fra Forsvarets hjemmeside.
Sidst på eftermiddagen passerede flyene Danmark i cirka ti kilometers højde – det ene fly fløj ned igennem Jylland fra nord mod syd og det andet fløj over Bornholm. Undervejs blev de eskorteret af danske F-16 på ruten igennem Østersøen og over Bornholm.
De langtrækkende amerikanske bombefly kom fra den spanske base Morón, hvor de aktuelt er udstationerede som en del af den amerikanske tilstedeværelse i Europa.
Da der også var græske fly i luften. Og der over dansk luftrum tilsynelandende var 2 fly, så må der nok have været yderligere nogle over det Græske Øhav og formentlig ind i Sortehavet.
Beskeden er til at forstå - burde være det - hvis russerne så meget som vrikker med en lillefinger, så kan vi minere alle havne russerne har - samtidigt!
Thomas- Antal indlæg : 34398
Join date : 27/10/08
Endnu en bekræftigelse.
Thomas skrev:Thomas skrev:Thomas skrev:Den ligger ikke så langt fra Rota.
Det giver mening i forbindelse med det arktiske topmøde:
USA vil aldrig gå ind for en løsning, hvis der ikke - i påkomne tilfælde - var en reserve. Morón er så også bedre til minering - hvor belejligt/ubelejligt i Middelhavet - i tilfælde af.....
Jeg har før nævnt kombinationen af den Nordlige og den Sydlige luftrute over Atlanten.
Man planlægger ikke strategier, hvis man ikke har reserver - hvis aberne nu skulle skifte mening, eller der er en vulkan, der er utidig.
Aprospos vulkaner - på Island.
Dvs. minelægning i Middelhavet og Østersøen.
Fra Forsvarets hjemmeside.Sidst på eftermiddagen passerede flyene Danmark i cirka ti kilometers højde – det ene fly fløj ned igennem Jylland fra nord mod syd og det andet fløj over Bornholm. Undervejs blev de eskorteret af danske F-16 på ruten igennem Østersøen og over Bornholm.
De langtrækkende amerikanske bombefly kom fra den spanske base Morón, hvor de aktuelt er udstationerede som en del af den amerikanske tilstedeværelse i Europa.
Da der også var græske fly i luften. Og der over dansk luftrum tilsynelandende var 2 fly, så må der nok have været yderligere nogle over det Græske Øhav og formentlig ind i Sortehavet.
Beskeden er til at forstå - burde være det - hvis russerne så meget som vrikker med en lillefinger, så kan vi minere alle havne russerne har - samtidigt!
Der VAR tale om 4 B-52H.
Thomas- Antal indlæg : 34398
Join date : 27/10/08
B-52 over Østersøen?
Hollandsk, dansk og svensk escorte!
Thomas- Antal indlæg : 34398
Join date : 27/10/08
Hammerhead
Her indikerer man kraftigt, at B-52 opgave er minering.
Thomas- Antal indlæg : 34398
Join date : 27/10/08
Dér kom det i klartekst!
B-52 er minelæggere.
Derfor får Taiwan flere F-16. Hvis Kina ser en flok B-52 (evt. opererende fra Australien), så vil de smide hvad de har ind for at plaffe dem ned - ganske uanset om men er i krig eller ej.
Det er også tror jeg også på Taifun til Danmark. Den er godt nok ikke amerikansk; men den er i produktion. Derfor tror jeg også, at man vil beholde F-16 også. Lad os sige det sådan: Penge er ikke noget problem.
Derfor skal der også bruges minimum 3 Huitfeldt'er til og jeg tror også på Laxen, Makrellen og Støren med SeaSparrow missiler i en sammenhængende kæde med Flyvefisk i Libau, Riga og på Øsel. Ganske enkelt fordi de ikke stikker særlig dybt.
Nå, vi får se?
Vi skal tage i betragtning, at samtidig er Huitfeldt'er optaget i Nordatlanten.
Vi skal også tage i betragtning at Litauen har 4 flyvefisk.
Derfor får Taiwan flere F-16. Hvis Kina ser en flok B-52 (evt. opererende fra Australien), så vil de smide hvad de har ind for at plaffe dem ned - ganske uanset om men er i krig eller ej.
Det er også tror jeg også på Taifun til Danmark. Den er godt nok ikke amerikansk; men den er i produktion. Derfor tror jeg også, at man vil beholde F-16 også. Lad os sige det sådan: Penge er ikke noget problem.
Derfor skal der også bruges minimum 3 Huitfeldt'er til og jeg tror også på Laxen, Makrellen og Støren med SeaSparrow missiler i en sammenhængende kæde med Flyvefisk i Libau, Riga og på Øsel. Ganske enkelt fordi de ikke stikker særlig dybt.
Nå, vi får se?
Vi skal tage i betragtning, at samtidig er Huitfeldt'er optaget i Nordatlanten.
Vi skal også tage i betragtning at Litauen har 4 flyvefisk.
Thomas- Antal indlæg : 34398
Join date : 27/10/08
Nogle russere har en meget kort hukommelse.
Jeg har kolporteret oplysning om B-52 flyvninger over Estland for et par år siden.
Det næste problem er, at Russiske bombere har krænket dansk luftrum (eller næsten) så man har F-16 på Bornholm.
Det næste problem er, at Russiske bombere har krænket dansk luftrum (eller næsten) så man har F-16 på Bornholm.
Thomas- Antal indlæg : 34398
Join date : 27/10/08
BR725 = F130 valgt som ny motor til B-52
Det har taget sin tid.
F130 har 15% lavere specifikt brændselsforbrug. Hvilket groft kan oversættes til 18,3% længere rækkevidde. Det skulle give en kampradius fra 7600 sømil til 9000 sømil. Da jordens omkreds er 40000 km, så taler vi om, at B-52 har global rækkevidde.
De øvrige parametre lader til at være uændrede.
Jeg tror, at begrundelsen er simpelt hen, at man til B-52 missioner kan undgå at skulle tanke på Guam (selvfølgelig afhængig af lasten og om den er ophængt udvendigt); men nok så væsentligt, er nok: Man kan spare lufttankere - hvilket som udgangspunkt er en behagelighed: At lufttanke en B-52 er ikke særligt morsomt. Det kan gøres; meeeen.....
Det er ikke så meget Alanten, der er begrænsningen - det er Stillehavet.
Timingen er jo nok så meget drevet af de gule skævøjede. Man kan minere de kinesiske havne - uden at skulle spørge nogen. Opbygningen af luftbaserne i Stillehavet er ikke til B-52: Den er til mere taktiske fly. Nu formoder jeg så, at man ikke venter til 2025, fordi kritiske missioner kan opprioriteres - her tænker jeg klart på minering af kinesiske farvande. Den ret lange indfasning vil ikke stille sig hindrende i vejen, fordi de opgaver, der ligger i Atlanten kan snildt klares med TF33 motorerne. Det har gennem nogle år været sådan, at man kan minere Rusland tilbage til middelalderen.
Det er svært at se, hvorfor man ellers skulle have trukket den beslutning så meget i halen ellers.
F130 har 15% lavere specifikt brændselsforbrug. Hvilket groft kan oversættes til 18,3% længere rækkevidde. Det skulle give en kampradius fra 7600 sømil til 9000 sømil. Da jordens omkreds er 40000 km, så taler vi om, at B-52 har global rækkevidde.
De øvrige parametre lader til at være uændrede.
Jeg tror, at begrundelsen er simpelt hen, at man til B-52 missioner kan undgå at skulle tanke på Guam (selvfølgelig afhængig af lasten og om den er ophængt udvendigt); men nok så væsentligt, er nok: Man kan spare lufttankere - hvilket som udgangspunkt er en behagelighed: At lufttanke en B-52 er ikke særligt morsomt. Det kan gøres; meeeen.....
Det er ikke så meget Alanten, der er begrænsningen - det er Stillehavet.
Timingen er jo nok så meget drevet af de gule skævøjede. Man kan minere de kinesiske havne - uden at skulle spørge nogen. Opbygningen af luftbaserne i Stillehavet er ikke til B-52: Den er til mere taktiske fly. Nu formoder jeg så, at man ikke venter til 2025, fordi kritiske missioner kan opprioriteres - her tænker jeg klart på minering af kinesiske farvande. Den ret lange indfasning vil ikke stille sig hindrende i vejen, fordi de opgaver, der ligger i Atlanten kan snildt klares med TF33 motorerne. Det har gennem nogle år været sådan, at man kan minere Rusland tilbage til middelalderen.
Det er svært at se, hvorfor man ellers skulle have trukket den beslutning så meget i halen ellers.
Thomas- Antal indlæg : 34398
Join date : 27/10/08
Til Australien
Til minering? - Formentlig.
Eksplosionen er ikke overraskende. Et assurancesvig, der blev lidt for voldsom? Muligvis.
Véd kineserne ikke det? Hvis de ikke regner med muligheden, så er de dummere end jeg tror.
Eksplosionen er ikke overraskende. Et assurancesvig, der blev lidt for voldsom? Muligvis.
Véd kineserne ikke det? Hvis de ikke regner med muligheden, så er de dummere end jeg tror.
Thomas- Antal indlæg : 34398
Join date : 27/10/08
B-52 med F130 motorer
Thomas skrev:Thomas skrev:Den ligger ikke så langt fra Rota.
Det giver mening i forbindelse med det arktiske topmøde:
USA vil aldrig gå ind for en løsning, hvis der ikke - i påkomne tilfælde - var en reserve. Morón er så også bedre til minering - hvor belejligt/ubelejligt i Middelhavet - i tilfælde af.....
Jeg har før nævnt kombinationen af den Nordlige og den Sydlige luftrute over Atlanten.
Man planlægger ikke strategier, hvis man ikke har reserver - hvis aberne nu skulle skifte mening, eller der er en vulkan, der er utidig.
Aprospos vulkaner - på Island.
Dvs. minelægning i Middelhavet og Østersøen.
At denne video kommer - netop nu?
Tilfældigt? Tvivler!
Wikipedia skrev:B-52 and maritime operations
The B-52 can be highly effective for ocean surveillance, and can assist the Navy in anti-ship and mine-laying operations. For example, a pair of B-52s, in two hours, can monitor 140,000 square miles (364,000 square kilometers) of ocean surface. During the 2018 Baltops exercise B-52s conducted mine-laying missions off the coasts of Sweden, simulating a counter-amphibious invasion mission in the Baltic.
In the 1970s, the US Navy worried that combined attack from Soviet bombers, submarines and warships could overwhelm its defenses and sink its aircraft carriers. After the Falklands War, US planners feared the damage that could be created by 200-mile-range missiles carried by Backfire bombers and 250-mile-range missiles carried by Soviet surface ships. New US Navy's maritime strategy in early 1980s called for aggressive use of carriers and surface action groups against the Soviet navy. To help protect the carrier battle groups, some B-52G were modified to fire Harpoon anti-ship missiles. These bombers were based at Guam and Maine from the later 1970s in order to support both the Atlantic and Pacific fleets. In case of war B-52s would coordinate with tanker support and surveillance by AWACS and Navy planes. B-52Gs could strike Soviet navy targets on the flanks of the US carrier battle groups, leaving them free to concentrate on offensive strikes against Soviet surface combatants. Mines laid down by B-52s could establish mine fields in significant enemy choke points (mainly Kurile islands and GIUK). These minefields would force the Soviet fleet to disperse, making individual ships more vulnerable to Harpoon attacks.
From the 1980s B-52Hs were modified to use Harpoons in addition to a wide range of cruise missiles, laser- and satellite-guided bombs and unguided munitions. B-52 bomber crews honed sea-skimming flight profiles that would allow them to penetrate stiff enemy defenses and attack Soviet ships.
Recent expansion and modernization of China's navy has caused the USAF to re-implement strategies for finding and attacking ships. Recently,[when?] the B-52 fleet has been certified to use Quickstrike family of naval mines using JDAM-ER guided wing kits. This weapon will give the ability to lay down minefields over wide areas, in a single pass, with extreme accuracy, and all while standing-off at over 40 miles away. Besides this, with a view to enhance B-52 maritime patrol and strike performance, an AN/ASQ-236 Dragon's Eye underwing pod, has also been certified for use by B-52H bombers. Dragon's Eye contains an advanced electronically-scanned array radar that will allow B-52s to quickly scan vast Pacific Ocean areas, so finding and sinking enemy ships will be easier for them. This radar will complement the Litening infrared targeting pod already used by B-52s for inspecting ships.
Sagen er, at den mere økonomiske motor vil tillade B-52 at operere uden lufttankere.
Farvandsovervågningen er formentlig årsagen til, at B-52 er på Guam.
Thomas- Antal indlæg : 34398
Join date : 27/10/08
Der er noget, de har misforstået.
Nøhh... problemet for de russiske ubåde er:
De kan ikke komme tilbage til deres base - ikke gennem minefelter, som ikke var der for en time siden.
De kan ikke komme tilbage til deres base - ikke gennem minefelter, som ikke var der for en time siden.
Thomas- Antal indlæg : 34398
Join date : 27/10/08
Det er forklaringen på
Hvorfor B-52 stadig flyver - efter alle de år.
Der er så mange muligheder for at lande. Her er man så heldig, at der er en storm, man kan lande/starte op imod. Understellet kan drejes, så næsen altid peger op i vinden.
RAF Fairford (51°41'N, 1°47'30"V) har én bane; men den er 10.000'. Fidusen er, at der er MASSER af landingsstel - også fra skrottede B-52.
Det er som den klassiske C-130 Hercules - vits: Den Århusianske pilot lander og bremser som en afsindig - og siger bagefter: "Naaaj, hvor var den landingsbane KORT; men hold da kæft, hvor var den BRED!"
Læg mærke til, at den var på øvelsesflyvning over SVERRIG!
Der er så mange muligheder for at lande. Her er man så heldig, at der er en storm, man kan lande/starte op imod. Understellet kan drejes, så næsen altid peger op i vinden.
RAF Fairford (51°41'N, 1°47'30"V) har én bane; men den er 10.000'. Fidusen er, at der er MASSER af landingsstel - også fra skrottede B-52.
Det er som den klassiske C-130 Hercules - vits: Den Århusianske pilot lander og bremser som en afsindig - og siger bagefter: "Naaaj, hvor var den landingsbane KORT; men hold da kæft, hvor var den BRED!"
Læg mærke til, at den var på øvelsesflyvning over SVERRIG!
Thomas- Antal indlæg : 34398
Join date : 27/10/08
B-52 på besøg i England.
De skal jo ikke atom-bombe: De skal lægge miner.
Hvis altså Putin kommer med flere "geniale" idéer.
Hvis altså Putin kommer med flere "geniale" idéer.
Thomas- Antal indlæg : 34398
Join date : 27/10/08
Stratofortress i Barentshavet?
Det er såmænd klart nok.
Hvis jeg var russisk admiral, så ville jeg være seriøst nervøs ved, at der eventuelt kunne være lagt miner - så ubådene ikke kan returnere.
Er der lagt miner? Hmm... aner det ikke, men det gør Putin heller ikke.
Hvis jeg var russisk admiral, så ville jeg være seriøst nervøs ved, at der eventuelt kunne være lagt miner - så ubådene ikke kan returnere.
Er der lagt miner? Hmm... aner det ikke, men det gør Putin heller ikke.
Thomas- Antal indlæg : 34398
Join date : 27/10/08
En 15 timer lang mission
Rent bortset fra:
Så tror jeg ikke på, at øvelsen ikke var en, man piller op af hatten.
- At det viser en glidende eskorte af jagerfly flyvende langs en front.
- Viser, at man kan minelægge i Østersøen eller Middelhavet efter behag.
Så tror jeg ikke på, at øvelsen ikke var en, man piller op af hatten.
Thomas- Antal indlæg : 34398
Join date : 27/10/08
Lige nu:
https://www.youtube.com/watch?v=5c_SzSvFZ1w
Det er et spørgsmål om minelægning?
Det er et spørgsmål om minelægning?
Thomas- Antal indlæg : 34398
Join date : 27/10/08
Stratofortress ved Tromsø
Spørgsmålet er om nogle russiske ubåde forsøger at luske sig i havn i Archangelsk?
Thomas- Antal indlæg : 34398
Join date : 27/10/08
B-52 Stratofortress i lav højde i Østersøen.
Skal nok ses i sammenhæng med den pågående øvelse med dansk, hollandsk, tysk og britisk fregat/destroyer.
Ingen tvivl om, at det er minelægning: En demonstration af, at man kan minere Østersøen og specielt Finske Bugt og russerne vil end ikke opdage det før B-52 er væk igen.
Det væsentlige er, at det minefelt vil være bevogtet, så det ikke kan ryddes.
Russerne kan lige så godt trække sig fra Königsberg - først som sidst - ikke at de gør det; men det er den sædvanlige russiske stupiditet, der nu koster dem hæren i Ukraine, flåden overalt og oliemarkedet. Da USA er netto-eksportør af olie, så kan USA fortsætte blokaden så længe det skal være.
Nu snakker man også med håndklædehovederne i Saudi og får nok en fredsslutning med Israel (sammenfaldende interesser i at nakke Iran). Nu får vi se?
Ingen tvivl om, at det er minelægning: En demonstration af, at man kan minere Østersøen og specielt Finske Bugt og russerne vil end ikke opdage det før B-52 er væk igen.
Det væsentlige er, at det minefelt vil være bevogtet, så det ikke kan ryddes.
Russerne kan lige så godt trække sig fra Königsberg - først som sidst - ikke at de gør det; men det er den sædvanlige russiske stupiditet, der nu koster dem hæren i Ukraine, flåden overalt og oliemarkedet. Da USA er netto-eksportør af olie, så kan USA fortsætte blokaden så længe det skal være.
Nu snakker man også med håndklædehovederne i Saudi og får nok en fredsslutning med Israel (sammenfaldende interesser i at nakke Iran). Nu får vi se?
Thomas- Antal indlæg : 34398
Join date : 27/10/08
Lidt Youtube bla. bla. bla.
Pointen er:
Minering af finske bugt. Kan medføre atomvåben - eller har gjort det - det ved vi godt; men det er formentlig irrelevant.
Læg mærke til afstanden fra Rusland: 140 km og som sådan udenfor det russiske luftforsvar i lav højde.
Man skal også lægge mærke til:
Problemet med et minefeldt er, at det skal bevogtets - eller bliver det strøget.
Minering af finske bugt. Kan medføre atomvåben - eller har gjort det - det ved vi godt; men det er formentlig irrelevant.
Læg mærke til afstanden fra Rusland: 140 km og som sådan udenfor det russiske luftforsvar i lav højde.
Man skal også lægge mærke til:
Wikipedia skrev:
- Estonia
Estonian Land Forces: On 15 July 2022, United States approved the sale of six systems to Estonia as part of package estimated at $500 million,[114] with a contract signed in December 2022.
- Latvia
Latvian Land Forces: On 12 October 2022, Latvian Ministry of Defense announced that the country will acquire six systems.- Lithuania
Lithuanian Land Forces: On 9 November 2022, the US State Department approved the sale of 8 systems and over 800 missiles, including the ATACMS, and the contract was signed in December 2022.
Problemet med et minefeldt er, at det skal bevogtets - eller bliver det strøget.
Thomas- Antal indlæg : 34398
Join date : 27/10/08
B-52J
Så er der skrevet kontrakt på Rolls-Royce F130 motorer til B-52J
En B-52 er principielt en flyvende brændstof tank. Skal man have længere rækkevidde, så må man øge virkningsgraden på motorerne.
Opgaven er principielt at minere ethvert farvand i Sydøst Asien - uden at skulle rode med lufttankere, der er både kostbare og klodsede. Det vil USA kunne gøre fremover: Det er den kinesiske flåde, der er i sigtekornet. Det efter, at Nordatlanten har buret den russiske flåde inde. Det er hele styrken af B-52, der forudses opdateret.
En B-52 er principielt en flyvende brændstof tank. Skal man have længere rækkevidde, så må man øge virkningsgraden på motorerne.
Opgaven er principielt at minere ethvert farvand i Sydøst Asien - uden at skulle rode med lufttankere, der er både kostbare og klodsede. Det vil USA kunne gøre fremover: Det er den kinesiske flåde, der er i sigtekornet. Det efter, at Nordatlanten har buret den russiske flåde inde. Det er hele styrken af B-52, der forudses opdateret.
Thomas- Antal indlæg : 34398
Join date : 27/10/08
En illustration af,
Thomas skrev:Så er der skrevet kontrakt på Rolls-Royce F130 motorer til B-52J
En B-52 er principielt en flyvende brændstof tank. Skal man have længere rækkevidde, så må man øge virkningsgraden på motorerne.
Opgaven er principielt at minere ethvert farvand i Sydøst Asien - uden at skulle rode med lufttankere, der er både kostbare og klodsede. Det vil USA kunne gøre fremover: Det er den kinesiske flåde, der er i sigtekornet. Det efter, at Nordatlanten har buret den russiske flåde inde. Det er hele styrken af B-52, der forudses opdateret.
hvad jeg mener:
- Jeg tæller 8 lastbiler og jeg tror, at der er 6 missiler på hver lastbil, så der er nok til 8 fly (med reduceret last, så rækkevidden er længere.
- Så vidt, jeg kan se er det AGM-86, som er flyvevåbnets pendant til Tomahawk.
- En diskret påmindelse til Iran og Rusland, at man har evnen til at slå til - uden at snakke om det først. Denne video er tydeligt én, man ønsker at russerne skal se.
- Man fortæller russerne, at de tåbelige trusler Putler ynder at slynge om sig, at de er ikke alene tåbelige; men også i dårlig smag og taktløse.
- Specielt når ens luftforsvar så tydeligt er fuldt af huller.
Thomas- Antal indlæg : 34398
Join date : 27/10/08
På øvelse med B-52
Der er jo næppe plads til tvivl om, at det var en minelægningsøvelse.
Det interessante er, at det så klart er minelægning, USAF øver her. Den tur til Barentshavet - videre til Østersøen - landing i Rumænien.
Det er Hvidehavet. Østersøen og Middelhavet.
Den interessante oplysning er her, at der fulgte 3 K-135 med den. Dvs. Russerne kan aldrig være sikre på, hvor en B-52J vil minere. Pointen er, at med konverteringen til F-130 motoren, så vil den forbedrede brændselsøkonomi betyde, at mineringsoperationen har råd til omveje. Det er nok så meget besparelsen i tanker kapacitet, der driver investeringen økonomisk. Dernæst bliver der frigjort KC-135 til andre fly/opgaver. Det er her Keflavik og Sdr. Strøm er væsentlige. Det betyder at jagerfly kan deployere direkte fra USA. Uden ekstra omkostninger og flaskehalse.
Det interessante er, at det så klart er minelægning, USAF øver her. Den tur til Barentshavet - videre til Østersøen - landing i Rumænien.
Det er Hvidehavet. Østersøen og Middelhavet.
Den interessante oplysning er her, at der fulgte 3 K-135 med den. Dvs. Russerne kan aldrig være sikre på, hvor en B-52J vil minere. Pointen er, at med konverteringen til F-130 motoren, så vil den forbedrede brændselsøkonomi betyde, at mineringsoperationen har råd til omveje. Det er nok så meget besparelsen i tanker kapacitet, der driver investeringen økonomisk. Dernæst bliver der frigjort KC-135 til andre fly/opgaver. Det er her Keflavik og Sdr. Strøm er væsentlige. Det betyder at jagerfly kan deployere direkte fra USA. Uden ekstra omkostninger og flaskehalse.
Thomas- Antal indlæg : 34398
Join date : 27/10/08
Russerne sender 3 droner mod Rumænien.
Thomas skrev:Der er jo næppe plads til tvivl om, at det var en minelægningsøvelse.
Det interessante er, at det så klart er minelægning, USAF øver her. Den tur til Barentshavet - videre til Østersøen - landing i Rumænien.
Det er Hvidehavet. Østersøen og Middelhavet.
Den interessante oplysning er her, at der fulgte 3 K-135 med den. Dvs. Russerne kan aldrig være sikre på, hvor en B-52J vil minere. Pointen er, at med konverteringen til F-130 motoren, så vil den forbedrede brændselsøkonomi betyde, at mineringsoperationen har råd til omveje. Det er nok så meget besparelsen i tanker kapacitet, der driver investeringen økonomisk. Dernæst bliver der frigjort KC-135 til andre fly/opgaver. Det er her Keflavik og Sdr. Strøm er væsentlige. Det betyder at jagerfly kan deployere direkte fra USA. Uden ekstra omkostninger og flaskehalse.
Som skrevet andet steds:
Well, the 3 drones hitting Romania.... I think they are probably more connected to the very recent B-52 flight of 2 B-52 Flying from USA to the Barents Sea (North of Norway) - further to the Baltic Sea - before landing in Romania. Those B-52 were accompanied by KC-135 tankers.
Now B-52 was in its origin a strategic bomber and in the H model JT-3D engines had a range of 14.000 km. The updated B-52J with Rolls-Royce F-130 engines have about a 7% better specific fuel consumption. It does not sound a lot, but as the weight loss is taken as a logarithm the range for an aircraft that is basically just one big fuel tank it is divided by the specific fuel consumption. 7% improved fuel economy goes a hell of a long way to improve range.
Now the main trick here is for the B-52J to dispense with airial refuelling - which is a huge saving. Now we are not talking nuclear bombs, but something much worse: Minelaying of the russian ports simultaneously BEFORE a shooting war starts - meaning that the Russian submarines will not be able to put to sea. Thus eliminating the threat against the USA of submarine ICBM's.
This is a test flight, as the calculus is not simple depending on a lot of assumptions (such as the optimum angle of attack etc. in the yoyo of high level and low level flight). As the B-52J is not yet operative some of the flight patterns can be tried out with B-52 H topped up by KC-135.
Now the russians are generally stupid; but not THAT stupid.
Nu er beregningen af rækkevidde for så lang og indviklet en mission LANGT FRA enkel. En ting er matematikken i beregningerne, som kan klares med matematik 2 på universitetet. Hvad der er mere vanskeligt er alle de antagelser, der er indbygget i konstanter of underliggende funktioner. Funktioner, der hver især bygger på en lang række antagelser etc.
F. eks. Kan det brændstofmæssigt svare sig at minere i Barentshavet først, fordi man skal ned i lav højde for at lægge "æggene" - og derefter kravle tilbage op i tynd luft. Hvor meget betyder den tættere luft i polare områder i praksis når man skal op af stolen igen?
Det er den slags operative detaljer skal man have en opfattelse af inden man begynder detailplanlægningen på taktisk niveau. At B-52 opererer med den begyndende lydmur, der udvikles forskelligt i forskellige højder. Det er noget af det, man kan afprøve med tilnærmelse allerede på indeværende tidspunkt. Mest for at udelukke nogle af de mere "originale" ideer. Andre viser sig at være ganske udmærkede.
Vi taler om at lukke alle de russiske havne på en formiddag - Vladivostok inkusiv. Kina er ikke det store problem, fordi de kommer ikke gennem Malacca strædet og overlever ikke turen syd om Australien.
Med den rækkevidde kan selv små forbedringer på et område have enorm betydning.
En B-52H har en maksimal start vægt på 221 tons. En tomvægt på 83 tons og en maksimal brændselsvægt på 140 tons og en maksimal våbenvægt på 32 tons. Nu bliver:
Tomvægt + max brændsel + våbenvægt = (83 + 140 + 32) tons = 255 tons >> max startvægt 221 tons. Derfor kan man ikke gøre alt på én gang.
Det, jeg hæfter mig ved er, at man fjerner nogle af de gamle systemer, der ikke længere er tidssvarende, så man er i gang med en generel afflæskning - også.
Thomas- Antal indlæg : 34398
Join date : 27/10/08
Så fik vi et tal for den forøgede rækkevidde.
45%, skal nok passe.
Hvis den skal ned og hente tankeren, så flyver den ikke optimalt.
Dernæst, så kan den anvende flyvepladser med større last - dvs. mere fuel.
7.600 sømil for (B-52H) plus 45% 11.000 sømil. Nu er jorden i omkreds 40.000 km = 21.600 km. Det betyder at hjemrejsen kan lige så godt fortsætte i en "jordomsejling" og lande på samme base, som de startede fra - uden at skulle besvare dumme spørgsmål under vejs.
F130 har faktisk en MINDRE bypass ratio end TF33. Formentlig for at kunne passe på gondolen. Fidusen er, at skidtet skal aldrig fjernes fra vingen, så alt vedligehold bliver ikke så lidt lettere.
Hvis den skal ned og hente tankeren, så flyver den ikke optimalt.
Dernæst, så kan den anvende flyvepladser med større last - dvs. mere fuel.
7.600 sømil for (B-52H) plus 45% 11.000 sømil. Nu er jorden i omkreds 40.000 km = 21.600 km. Det betyder at hjemrejsen kan lige så godt fortsætte i en "jordomsejling" og lande på samme base, som de startede fra - uden at skulle besvare dumme spørgsmål under vejs.
F130 har faktisk en MINDRE bypass ratio end TF33. Formentlig for at kunne passe på gondolen. Fidusen er, at skidtet skal aldrig fjernes fra vingen, så alt vedligehold bliver ikke så lidt lettere.
Thomas- Antal indlæg : 34398
Join date : 27/10/08
Side 2 af 2 • 1, 2
Side 2 af 2
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
|
|