Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Den dansk/norks/hollandske svære kampgruppe af brigade størrelse.

Go down

Den dansk/norks/hollandske svære kampgruppe af brigade størrelse. Empty Den dansk/norks/hollandske svære kampgruppe af brigade størrelse.

Indlæg af Thomas Søn Jul 30, 2017 5:14 pm

Jeg vil gætte helt vildt på, at der er aftalt en oplagring ved Narvik.

Man vil så have 2 muligheder:


  • Sende med toget fra Narvik til Luleå. Her tror jeg, at svenskerne er kommet så meget i knæ, at det ikke vil være noget problem. Man kan have en roro-færge oplagt begge steder - dem er der masser af og de koster ikke noget videre.
  • Eller indskibe i Narvik, hvis man skal til det nordlige Polen.


Dermed kommer man uden om problemet, som Königsberg kunne tænkes at være.
Om Mattis har set muligheden? MON ikke!
Det er derfor han har været så vild med den norske arktiske bataljon: Den kan flyttes til Estland uden de store problemer. Der skal måske en ekstra Knud Rasmussen-klasse til; men ikke noget, der koster de store penge.
Prøv at spørge Mattis, hvad han synes om at få en ekstra isfri havn i Narvik med jernbaneforbindelse og terminalfaciliteter i begge ender?
Tænk bare på, hvilken mulighed det er, at kunne fremføre en tung division - uden at belaste vej-/jernbanenettet i Central-Europa.

Det med at lande svært norsk panser i Litauen? Tja... det lader ikke til at være det store problem - ikke som den vandpantomime, USMarines opførte!
Det forklarer unægteligt, hvorfor Mike Pence har haft møde med politikerne i de Baltiske Lande.

Sende amerikansk personel til Narvik? Bodø ligger 200 km derfra. Har fatter hørt om den indretning, der hedder busser? Ja, altså.... kun hvis han har et religiøst forhold til IKKE at ville anvende Evenes lufthavn?

Alt det schludder med, at man ikke kan forstærke de Baltiske Lande! Hvis nu han tog vattet ud af ørerne, så skal jeg fortælle ham, hvordan han skal gøre. Jeg vil æde min gamle hat på, at Norge har depotfaciliteter til en ekstra brigade - inde i klipperne, dem kan Mattis godt låne.

Jeg gætter på, at det er en nyhedsbombe, som man venter på at sprænge i fjæset på Putin: Jeg har set Berlingskes leder, der fuldstændig hiver tæppet væk under Marie Krarups platfødder. Hun skal nok være artig! Hvis ikke? Så bliver hendes landsforræderi hældt ned af brættet. Nu er de indledende knæbøjninger lavet. Alternativt vil der være skiblejlighed til en anden Europæisk havn - for to brigader - af svært panser vel at mærke.
Hvis vi kan skaffe folkene, så er der tale om en årlig udgift for Danmarks vedkommede på ½ mia. kr. Det er ikke overvældende. Materiellet har vi - og det er det samme Norge, Danmark og Holland har.

Genforsyning? Hvad pokker taler Du? Det er en malmbane! Den kan tage, alt det, man lige gider. Jeg tror også man skal hæfte sig ved de beskyttede lastbiler, man indkøber i Sverrig. En svensker har ikke rynker i panden: Det er stregkoden til kasseapparatet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum