Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Murere klar til strejke

Go down

Murere klar til strejke Empty Murere klar til strejke

Indlæg af Gorrion Tors Apr 20, 2017 10:12 am

http://www.dr.dk/nyheder/regionale/syd/murere-klar-til-strejke-taenk-paa-boernefamilierne-det-haenger-slet-ikke

Jeg er enig i at denne overenskomst sætter en stor udfordring på bordet for børnefamilier og deres planlægning. Det er også en ret billig måde at arbejdsgiverne opnår en sommer buffer hvor der kan ligge mange ordre til udendørs arbejder.
Personligt kan jeg ikke huske hvornår jeg sidst har haft en arbejdsuge under 42 timer...altså medmindre jeg har haft ferie og derfor slet ikke på arbejde. Men jeg har heller ikke stiftet familie med kone og børn så jeg har jo en enorm frihed, bortsat fra at et hårdt arbejdsliv siden jeg var 17 er begyndt at have gjort skade her og der, selvom jeg i dag "kun" er 45 år.

En ting ved jeg med relativ stor sikkerhed og det er at jeg ikke holder til jeg er 68 år på arbejdsmarkedet.
De sidste 6-8 år af mit "såkaldte senior arbejdsliv" bliver nok med faste samtaler med læger/socialkontor, og andre kloge hoveder der vil prøve at lappe mig sammen eller iværksætte et håbløst ressource-forløb, selvom jeg møder op med rollator og sikkert halvblind.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum