Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Og de rasler ned

+5
Shintai
klogeaage 35
Thomas
tommyjo
SortKaffe
9 deltagere

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Go down

Og de rasler ned - Page 2 Empty Sv: Og de rasler ned

Indlæg af Thomas Man Nov 28, 2011 3:28 pm

Justice skrev:Ok har ikke helt styr på lige den del. Ejendomsmægleren på den pågældende ejendom kontaktede mig straks da jeg rekvirerede tilstandsrapporten osv. men ak syntes stadig den er for dyr, hvilket jeg skrev til ham. Han syntes sjovt nok jeg havde et pessemistisk syn på boligmarkedet....:0)

Spurgte du ham ikke: Er der grund til andet?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34544

Tilbage til toppen Go down

Indlæg af Shintai Man Nov 28, 2011 3:28 pm

Det skal han næsten sige. Ejendommen kan jo reelt ikke flyttes meget i pris. Enten skal de påføres et dyrt banklån ved salg. Eller også har banken allerede sat mindsteprisen.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Geografisk sted : Islands Brygge

Indlæg af dkguy66 Man Nov 28, 2011 4:04 pm

Tjaaa. Som jeg har skrevet før. De kunne jo starte med at førtidsindfri sine pensioner, og høvle af på den gæld de sidder med. Det vil reducere restgælden, som så lettere vil kunne financieres via banklån.

Der er da ikke noget sjov ved at skulle betale en formue for en lejlighed, man ikke bor i pga skilsmisse.

Nåeee nej, pensionerne er jo nutidens moderne skattely. Endda financieret med skatterabat.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Geografisk sted : Århus

Indlæg af Thomas Man Nov 28, 2011 4:15 pm

dkguy66 skrev:Tjaaa. Som jeg har skrevet før. De kunne jo starte med at førtidsindfri sine pensioner, og høvle af på den gæld de sidder med. Det vil reducere restgælden, som så lettere vil kunne financieres via banklån.

Der er da ikke noget sjov ved at skulle betale en formue for en lejlighed, man ikke bor i pga skilsmisse.

Nåeee nej, pensionerne er jo nutidens moderne skattely. Endda financieret med skatterabat.

Ja en ordning, der er for god til at være sand - den er det nok heller ikke. Specielt ikke i længden.
Thomas
Thomas

Indlæg af Justice Man Nov 28, 2011 4:23 pm

Thomas skrev:
Justice skrev:Ok har ikke helt styr på lige den del. Ejendomsmægleren på den pågældende ejendom kontaktede mig straks da jeg rekvirerede tilstandsrapporten osv. men ak syntes stadig den er for dyr, hvilket jeg skrev til ham. Han syntes sjovt nok jeg havde et pessemistisk syn på boligmarkedet....:0)

Jeg må indrømme der er en omvendt logik ved boligmarkedet. Hvis man mener priserne er for høje og at de bør være lavere så er man pludselig en pessimist. Dvs. man har et optimistisk syn ved at priserne skal stige eller.... en sådan logik ser man vist ikke andre steder. Bilerne bliver mindre værd det ved alle og vi accepterer det. Her hænger det da lidt bedre sammen. Boligerne forfalder men skal åbenbart hele tiden pumpes op. Det vel sagtens fordi man kan belåne skidtet. Det er sgu noget forunderligt at en optimist som mig bliver dømt som det modsatte fordi jeg mener boligpriserne er for høje drunken

Justice

Antal indlæg : 27
Geografisk sted : Herlev

Indlæg af Thomas Man Nov 28, 2011 4:30 pm

Justice skrev:
Thomas skrev:

Jeg må indrømme der er en omvendt logik ved boligmarkedet. Hvis man mener priserne er for høje og at de bør være lavere så er man pludselig en pessimist. Dvs. man har et optimistisk syn ved at priserne skal stige eller.... en sådan logik ser man vist ikke andre steder. Bilerne bliver mindre værd det ved alle og vi accepterer det. Her hænger det da lidt bedre sammen. Boligerne forfalder men skal åbenbart hele tiden pumpes op. Det vel sagtens fordi man kan belåne skidtet. Det er sgu noget forunderligt at en optimist som mig bliver dømt som det modsatte fordi jeg mener boligpriserne er for høje drunken

Den er jo endnu værre end som så:

Man er idiot, hvis man ikke tror på, at boligpriserne kun kan stige, stige og stige.
Man har intet forstået, hvis man ikke er religiøst troende om, at en rente under inflationen er udtryk for gode investeringer.
Man er negativ, hvis man ikke mener, at man skal have flere pædagoger jo færre børn og det er direkte skadeligt med forældre, der blander sig i opdragelsen.
Thomas
Thomas

Indlæg af dkguy66 Man Nov 28, 2011 4:56 pm

Thomas skrev:
dkguy66 skrev:Tjaaa. Som jeg har skrevet før. De kunne jo starte med at førtidsindfri sine pensioner, og høvle af på den gæld de sidder med. Det vil reducere restgælden, som så lettere vil kunne financieres via banklån.

Ja en ordning, der er for god til at være sand - den er det nok heller ikke. Specielt ikke i længden.

Så fik man jo nok mere ud af at førtidsindfri, betale de 60 % afgift, - man har jo sikkert haft topskattefradrag ved indbetaling alligevel, så tabet er minimalt - og så bruge pengene til at høvle af på sin boliggæld.

I stedet for at få ingen rente på sin pension, sparer man da lidt rente og bidrag ved at reducere sin restgæld.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Geografisk sted : Århus

Og de rasler ned - Page 2 Empty Boligmarkedet fik en ordentlig kæberasler i 3. kvartal

Indlæg af klogeaage 35 Man Dec 19, 2011 11:43 am

Kæberasler

Isen smelter hurtigere på Nordpolen end på det danske boligmarked, konstaterer økonom.

Økonomen mente nok :Priserne falder hurtigere end isen smelter på nordpolen ?
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Geografisk sted : Fyn

Indlæg af Plyds Man Dec 19, 2011 12:13 pm

klogeaage 35 skrev:Kæberasler

Isen smelter hurtigere på Nordpolen end på det danske boligmarked, konstaterer økonom.

Markedet er frosset til. Der er ikke ret mange handler, og priserne falder og falder.

Konklusionen er bl.a. at de afdragsfrie lån, er med til at holde boligmarkedet i dybfryseren. Normalt ville der ske en vis optøning, efterhånden som afdrag på gælden gjorde et salg til lavere priser mere spiseligt. Men i den nuværende situation hvor 55% af boligerne er finansieret med afdragsfri lån, sker der ingen nedbringelse af restgælden, og folk bliver der for siddende - om de vil eller ej.

Tilbage er kun de handler der sker på tvang, som følge af dødsfald, skilsmisser osv.

Og det ændrer sig ikke før end andelen af afdragsfri lån falder betydeligt.

Afdragsfri lån burde kun være tilladt for pensionister.
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Indlæg af Thomas Man Dec 19, 2011 2:33 pm

Plyds skrev:
klogeaage 35 skrev:Kæberasler

Markedet er frosset til. Der er ikke ret mange handler, og priserne falder og falder.

Konklusionen er bl.a. at de afdragsfrie lån, er med til at holde boligmarkedet i dybfryseren. Normalt ville der ske en vis optøning, efterhånden som afdrag på gælden gjorde et salg til lavere priser mere spiseligt. Men i den nuværende situation hvor 55% af boligerne er finansieret med afdragsfri lån, sker der ingen nedbringelse af restgælden, og folk bliver der for siddende - om de vil eller ej.

Tilbage er kun de handler der sker på tvang, som følge af dødsfald, skilsmisser osv.

Og det ændrer sig ikke før end andelen af afdragsfri lån falder betydeligt.

Afdragsfri lån burde kun være tilladt for pensionister.

Lad nu være med at gøre afdragsfriheden til hovedsynderen: Der er et helt katalog. Personligt mener jeg at flexlånet er meget værre, for det har destrueret realkreditten.
Thomas
Thomas

Og de rasler ned - Page 2 Empty Og de rasler stadig ned

Indlæg af SortKaffe Ons Feb 01, 2012 1:46 pm

http://epn.dk/privat/bolig/article2680696.ece

Jamen hvordan kunne vi da vide det så mange måneder før "de professionelle" ?

SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Geografisk sted : København

Indlæg af Thomas Ons Feb 01, 2012 1:51 pm

SortKaffe skrev:http://epn.dk/privat/bolig/article2680696.ece

Vi har ikke nogen interesse i at vildlede.
Thomas
Thomas

Indlæg af Thomas Ons Feb 01, 2012 2:13 pm

SortKaffe skrev:http://epn.dk/privat/bolig/article2680696.ece

Nårhh - du mener i denne omgang.
Den første indikation var de numre Danske Bank lavede i juni måned - og at investorerne smed Danske Bank aktier - det viste sig senere, at være ATP og PFA - så kom banningen af mig: Sådan noget gør Danske Bank kun hvis de virkelig er blevet ramt. Som dengang med Ulrikke. Det er en selvstændig indikator - og jeg bruger den som sådan. Det var hen mod midten af juli.
Så kunne man se paniksalg af 5 årige statsobligationer. Begyndelsen af august. Hvorfor skulle Danske Bank være i en kreditklemme?

Jeg er sådan set ikke vred; men jeg kan ikke se nogen grund til at Ulrikke, Straarup & Co. ikke skal sættes til liggravning og minerydning - i nævnte rækkefølge (omvendt er nemlig ikke hensigtsmæssigt).

Så kom cirbs stikprøver, der klart støttede den overordnede fornemmelse. Endog størrelsesordenen var i orden - ikke bare tendensen.

Panikken i november, hvor Nationalbanken udvider belåningsgrundlaget er da en helt klar indikator: Man har jo masser af realkreditobligationer, så hvorfor udvide? Nå jo, det var egne udstedelser.
Hvordan kan man få tanken, at lægge dem som sikkerhed? Jooo, når man er Danske Bank, så tæller man egenkapitalen med adskillige gange, som Moody's fandt ud af.

Thomas
Thomas

Og de rasler ned - Page 2 Empty Se lige DST

Indlæg af Thomas Tors Feb 02, 2012 12:05 pm

Bolig statistik
på side 2 kan man se, at dem med de højeste priser OGSÅ er dem, der er faldet mest.

I fht. 2006 = index 100, så taler vi konsekvent under index 80 i 3. kv 2011. Det er ikke alene banklånet, der står uden sikkerhed: Det er også kreditforeningerne. Den kan ikke bortforklares i årsrapporten.
Thomas
Thomas

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser: