Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Drenge får for lave karakterer

3 deltagere

Go down

Drenge får for lave karakterer Empty Drenge får for lave karakterer

Indlæg af Cirb Fre Okt 09, 2015 8:07 am

http://jyllands-posten.dk/indland/ECE8099899/Drenge-f%C3%A5r-for-lave-karakterer/

Jyllandsposten skrev:Men en kortlægning af 400.000 elevers karakterer i alle fag, som SFI – Det Nationale Forskningscenter for Velfærd – har foretaget, viser, at bl.a. drengene med rette kan føle sig hårdt bedømt af deres lærere.

Deres lærere giver dem systematisk lavere standpunktskarakterer, end eleverne opnår ved afgangsprøverne i 9. klasse, hvor de bedømmes af både deres lærer og en censor, som de ikke kender. Det samme gælder elever med indvandrerbaggrund og elever, hvis forældre ikke har en uddannelse.

Jyllandsposten skrev: Ifølge Anders Bondo Christensen, formand for Danmarks Lærerforening, kan lærerne godt bedømme elever objektivt. Forskellene kan ifølge ham skyldes, at afgangsprøverne bedømmer en snæver faglighed.

Taler for sig selv

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Drenge får for lave karakterer Empty Sv: Drenge får for lave karakterer

Indlæg af Thomas Fre Okt 09, 2015 8:28 am

Cirb skrev:http://jyllands-posten.dk/indland/ECE8099899/Drenge-f%C3%A5r-for-lave-karakterer/

Jyllandsposten skrev:Men en kortlægning af 400.000 elevers karakterer i alle fag, som SFI – Det Nationale Forskningscenter for Velfærd – har foretaget, viser, at bl.a. drengene med rette kan føle sig hårdt bedømt af deres lærere.

Deres lærere giver dem systematisk lavere standpunktskarakterer, end eleverne opnår ved afgangsprøverne i 9. klasse, hvor de bedømmes af både deres lærer og en censor, som de ikke kender. Det samme gælder elever med indvandrerbaggrund og elever, hvis forældre ikke har en uddannelse.  

Jyllandsposten skrev: Ifølge Anders Bondo Christensen, formand for Danmarks Lærerforening, kan lærerne godt bedømme elever objektivt. Forskellene kan ifølge ham skyldes, at afgangsprøverne bedømmer en snæver faglighed.

Taler for sig selv

Mvh
Cirb

Ja, da.....
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34084
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Drenge får for lave karakterer Empty Sv: Drenge får for lave karakterer

Indlæg af doctor Lør Okt 10, 2015 3:03 pm

der er tre ting der giver point

1: at se interesseret ud
2: at lave sine lektier
3: at møde til lektionerne

det er pigerne bedre til end drengene.

Når dertil så kommer, at kvindekønnet har et langt større pleasergen end mandskønnet , så give det sig selv at drengene ikke tillægger disse point nogen større værdi.

Ah det er dejligt at være hunkøn, og så samtidig kunne klage over forskelsbehandling, når de tunge poster senere besættes med mænd med andre kvaliteter.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Drenge får for lave karakterer Empty Sv: Drenge får for lave karakterer

Indlæg af Thomas Lør Okt 10, 2015 7:52 pm

doctor skrev: der er tre ting der giver point

1: at se interesseret ud
2: at lave sine lektier
3: at møde til lektionerne

det er pigerne bedre til end drengene.

Når dertil så kommer, at kvindekønnet har et langt større pleasergen end mandskønnet , så give det sig selv at drengene ikke tillægger disse point nogen større værdi.

Ah det er dejligt at være hunkøn, og så samtidig kunne klage over forskelsbehandling, når de tunge poster senere besættes med mænd med andre kvaliteter.

Du glemte nr. 4: Ikke ydmyge lærere, som er underbegavede tabere.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34084
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Drenge får for lave karakterer Empty Sv: Drenge får for lave karakterer

Indlæg af Gæst Søn Okt 11, 2015 9:25 am

Thomas skrev:Du glemte nr. 4: Ikke ydmyge lærere, som er underbegavede tabere.

Kommer det så fra en mand der sidder alene i en fugtig lejlighed og skriver herinde 24/7/365 cheers

Det er det vist ingen der kan tage seriøst.

PS: Hvornår var det nu at dine 10K/m2 i Kbh bliver virkelighed? TumpeÅge venter stadig - han sidder rent faktisk og trykker F5 hvert 10. minut på dette site mens han afventer dit lovede scenarie så du kunne snart godt komme med en dato lille skat.

PPS TumpeÅge: Jeg ved godt at du læser samtlige indlæg også fra de debattører du påstår er på ignore. Lille fucking taberrøv Razz

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Drenge får for lave karakterer Empty Nu rabler det for banksvinet!

Indlæg af Thomas Søn Okt 11, 2015 2:17 pm

Dø Banksvin, Dø!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34084
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Drenge får for lave karakterer Empty Sv: Drenge får for lave karakterer

Indlæg af Gæst Tirs Okt 13, 2015 8:05 am

10K/m2 i Kbh hvornår Thomas?? Der er stadig mennesker derude der klynger sig til dit håb

http://www.boliga.dk/boligpriser/BoligpriserSearch.aspx?AreaSelection=80001&PropertyTypeSelection=1&DatatypeSelection=0

Priserne skal falde med i omegnen af 2/3 før dine lovede 10K/m2 bliver en realitet.

Så hvornår sker det? Kom med en dato pus

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Drenge får for lave karakterer Empty Sv: Drenge får for lave karakterer

Indlæg af doctor Ons Okt 14, 2015 12:44 pm

Tusind tak for indlægget mpkbh. Det var et strålende eksempel på hvordan drenge laver ballade og forstyrrer i timerne. Man kan så dele dem op i to - nemlig dem der laver ballade bare for at lave ballade og så dem der kommer med store nye spændende indsigter -

Her synes jeg at det er lidt papegøjesnak vi har gang i -

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Drenge får for lave karakterer Empty Sv: Drenge får for lave karakterer

Indlæg af doctor Ons Okt 14, 2015 12:53 pm

Jeg havde hellere set , at du havde beskæftiget dig lidt med ejendomsskattens indvirkning på priserne.

https://www.borger.dk/Sider/Ejendomsvurdering-og-ejendomsskat.aspx



-

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Drenge får for lave karakterer Empty Sv: Drenge får for lave karakterer

Indlæg af Thomas Ons Okt 14, 2015 1:11 pm

doctor skrev:Jeg havde hellere set , at du havde beskæftiget dig lidt med ejendomsskattens indvirkning på priserne.

https://www.borger.dk/Sider/Ejendomsvurdering-og-ejendomsskat.aspx



-
rofl

Lige præcis!

Nu har banksvinene fået manipuleret ejendomspriserne op - ikke at de ejendomme bliver handlet mellem andre end stråmænd - men når nu ejendomsskatten kommer til at følge ejendomsvurderingerne, så bliver omkostningerne for flextumperne så høje, at de går fallit og banksvinene må tage tab.

Det er så passende, at et underbegavet og ondskabsfuldt banksvin må konstatere, at han har fået alt for høje karakterer - regne kan han heller ikke!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34084
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Drenge får for lave karakterer Empty Sv: Drenge får for lave karakterer

Indlæg af Gæst Tors Okt 15, 2015 2:03 pm

doctor skrev:Jeg havde hellere set , at du havde beskæftiget dig lidt med ejendomsskattens indvirkning på priserne.

https://www.borger.dk/Sider/Ejendomsvurdering-og-ejendomsskat.aspx-

Hvad skal vi tale om ud over det som allerede er fakta og har været det i årevis:

1) Ejendomsværdiskatten er låst fast jf. skattestoppet til 2001-niveau
2) Grundskylden vil stige med maksimalt 6,6% i 2016 hvilket i de allerdyreste områder betyder 2-3000 kr. mere årligt

???

Thomas er tydeligvis ikke inde i reglerne eftersom han blander ejendomsskat (grundskyld) sammen med ejendomsvurderinger, men det kan vel ikke overraske nogen.

Er der noget i de tal jeg har præsenteret for dig der muliggør Thomas' lovede 10K/m2 i Kbh synes du?

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Drenge får for lave karakterer Empty Sv: Drenge får for lave karakterer

Indlæg af Gæst Tors Okt 15, 2015 2:15 pm

Og lad os lige se nærmere på det område med de højeste ejendomsskatter nemlig Frederiksberg:

Her findes i alt 1445 parcelhuse, rækkehuse, kædehuse og dobbelthuse (DST tabel BOL101)
På Frederiksberg bor i alt 1872 topledere der gennemsnitligt tjener 1,2 mio kr. årligt (DST tabel INDKF104)

Med andre ord bor der flere topledere med meget høje indkomster på Frederiksberg end der er huse.

Så hvad vil du frem til doktormand?

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Drenge får for lave karakterer Empty En snak med

Indlæg af Thomas Fre Okt 16, 2015 9:51 am

banksvin!

Samme selvmedlidende og hykleriske løgnehistorier.

Som Gacy sagde om banksvin: Det er ikke de døde, man skal bekymre sig om - det er de levende.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34084
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Drenge får for lave karakterer Empty Sv: Drenge får for lave karakterer

Indlæg af Gæst Fre Okt 16, 2015 12:18 pm

Dine lovede 10K/m2 i Kbh Thomas. Hvornår indtræffer det? Kom så med et svar

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Drenge får for lave karakterer Empty Sv: Drenge får for lave karakterer

Indlæg af doctor Fre Okt 16, 2015 5:12 pm

Rolling Eyes Jahhh den logiske konsekvens af det mpkbh oplyser må jo være at topledere bor i små fugtige lejligheder på Frederiksberg. Jeg kan ikke umiddelbart komme på nogen andre forklaringer.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Drenge får for lave karakterer Empty Sv: Drenge får for lave karakterer

Indlæg af Thomas Fre Okt 16, 2015 5:29 pm

doctor skrev:Rolling Eyes Jahhh den logiske konsekvens af det mpkbh oplyser må jo være at topledere bor i små fugtige lejligheder på Frederiksberg. Jeg kan ikke umiddelbart komme på nogen andre forklaringer.

Nu har jeg ikke læst det; men det ene udelukker ikke det andet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34084
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Drenge får for lave karakterer Empty Sv: Drenge får for lave karakterer

Indlæg af Gæst Fre Okt 16, 2015 11:58 pm

doctor skrev:Rolling Eyes Jahhh den logiske konsekvens af det mpkbh oplyser må jo være at topledere bor i små fugtige lejligheder på Frederiksberg. Jeg kan ikke umiddelbart komme på nogen andre forklaringer.

Er det virkelig det bedste du kan komme op med??

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Drenge får for lave karakterer Empty Sv: Drenge får for lave karakterer

Indlæg af doctor Søn Okt 18, 2015 1:39 pm

ja

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Drenge får for lave karakterer Empty Sv: Drenge får for lave karakterer

Indlæg af Gæst Søn Okt 18, 2015 1:43 pm

doctor skrev:ja

Javel ja. Så alle der ikke bor i eget parcelhus på Frederiksberg bor i fugtige lejligheder?

Er du egentlig uddannet læge? Har du egentlig en uddannelse ud over 9. klasse? Det lyder sgisme ikke sådan

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Drenge får for lave karakterer Empty Sv: Drenge får for lave karakterer

Indlæg af doctor Søn Okt 18, 2015 1:44 pm

Idea Very Happy Lad mig lige se. Kan jeg komme på andre muligheder. Idea Så vidt jeg ved er Frederiksberg Slot da endnu ikke lavet om til ejerlejligheder.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Drenge får for lave karakterer Empty Sv: Drenge får for lave karakterer

Indlæg af Thomas Søn Okt 18, 2015 3:41 pm

doctor skrev: Idea Very Happy Lad mig lige se. Kan jeg komme på andre muligheder. Idea  Så vidt jeg ved er Frederiksberg Slot da endnu ikke lavet om til ejerlejligheder.

Nu har jeg ikke gidet læse, hvad idioten skriver; men det kunne tyde på, at det er ham Klinkby - formentlig smidt ud af hæren.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34084
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Drenge får for lave karakterer Empty Sv: Drenge får for lave karakterer

Indlæg af Gæst Man Okt 19, 2015 8:07 am

doctor skrev: Idea Very Happy Lad mig lige se. Kan jeg komme på andre muligheder. Idea  Så vidt jeg ved er Frederiksberg Slot da endnu ikke lavet om til ejerlejligheder.

Fordi de eksisterende ejerlejligheder på Frederiksberg er ubeboelige eller hvad? Men nu bragte du jo selv ejendomsskatten ind i diskussionen så præsentér da gerne din analyse inkl. dokumenterede tal der efterviser den konklusion du drager.

Thomas: Luk røven og hold dig væk. Nu er det de voksne der taler. Du behøver ikke at kommentere samtlige indlæg herinde

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Drenge får for lave karakterer Empty Sv: Drenge får for lave karakterer

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum