Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Tag legetøjet fra de store drenge

3 deltagere

Go down

Tag legetøjet fra de store drenge Empty Tag legetøjet fra de store drenge

Indlæg af klogeaage 35 Lør Feb 18, 2012 12:07 am

Søværnets Operative Kommando har hele den infrastruktur, der skal til. Det vil være langt billigere og klogere at bruge dem.
(Modificeret af trådstarter)


Godt brølt Kirsten Lee
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Tag legetøjet fra de store drenge Empty Sv: Tag legetøjet fra de store drenge

Indlæg af Shintai Lør Feb 18, 2012 12:29 am

Lægehelikopteren er jo også ren joke. Det er mest af alt sådan en illusion til udkantsdanmark med deres tabte sygehuse.

Den kan ikke flyve når det er mørkt, den kan ikke flyve i dårligt vejr osv. Kort sagt kan den end ikke flyve halvdelen af tiden.

Søværnet har allerede regulære helikopter flyvninger mellem Bornholm og København.

Jeg fatter ikke hvordan det nogensinde blev en selvstændig organisation.

Vi skal jo heller ikke langt tilbage:
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/01/24/203351.htm

Lægehelikopter kunne ikke flyve. Teknisk problem. (Og man har jo kun1 modsat søværnet.)

http://www.bt.dk/danmark/dyr-laegehelikopter-maa-droppe-hver-anden-tur

Kulde og mørke. Uha uha. Nu bor vi altså i Danmark og ikke på solkysten i Spanien.

Og som om det ikke var nok med kulde og mørke.

http://www.dagensmedicin.dk/nyheder/lagehelikopter-kan-ikke-flyve-i-regn-og-tage/

Regn og tåge. Så skal det jo næsten være en skyfri klar himmel om sommeren før skidtet virker.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Tag legetøjet fra de store drenge Empty Sv: Tag legetøjet fra de store drenge

Indlæg af Thomas Lør Feb 18, 2012 12:37 am

klogeaage 35 skrev:Søværnets Operative Kommando har hele den infrastruktur, der skal til. Det vil være langt billigere og klogere at bruge dem.
(Modificeret af trådstarter)


Godt brølt Kirsten Lee

Jeg gik så i sin tid ind for en integreret søredningstjeneste fra Finske Bugt til Bremerhafen. Simpelt hen for at kunne dække området og have den fornødne kapacitet til større ulykker - Estonia f.eks.

Det skal nok blive til noget hen ad vejen.

Hvad mere væsentlig er, at Flyvevåbnet har materiellet i forvejen og uddannede personel. Jeg mener de har 17 besætninger - der kan skaffes meget redningsarbejde med en helikopter mere og et par besætninger.

Tanken med at få 14 helikoptere til afløsning af 8 SeaKing er imidlertid at man kan - uden flere besætninger - at man kan holde et let kompani i luften - dvs. egentlig en luftmobilitet til en let BTN.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34111
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tag legetøjet fra de store drenge Empty Nordlyset

Indlæg af klogeaage 35 Lør Feb 18, 2012 1:31 am

Min ven lægen klukker over vores ambitiøse tiltag:
Jeres infrastruktur latterliggør små helikoptere, SOK skal self indsættes på de små/mindre øer
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Tag legetøjet fra de store drenge Empty Sv: Tag legetøjet fra de store drenge

Indlæg af Thomas Lør Feb 18, 2012 2:47 am

klogeaage 35 skrev:Min ven lægen klukker over vores ambitiøse tiltag:
Jeres infrastruktur latterliggør små helikoptere, SOK skal self indsættes på de små/mindre øer

Det er så et af de steder, jeg er helt for en statslig centralisering. Det private initiativ med Niels-Oles ambulance cykel - kæreste venner.

Redningstjeneste vil aldrig blive en forretning. Selv offentlig slendrian kan ikke opveje de stordriftsfordele, der er ved ordentlig uddannet personel og døgnberedskab. Det er noget vi må betale for i skat.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34111
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tag legetøjet fra de store drenge Empty Sv: Tag legetøjet fra de store drenge

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum