Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

John Dyrby Paulsen

Go down

John Dyrby Paulsen Empty John Dyrby Paulsen

Indlæg af Thomas Tirs Jan 06, 2015 4:28 pm

Genopstiller ikke.

Jeg kan ikke se, at det er posten som forsvarsordfører, der er i vejen. Den opgave vil gøre ham til en af de mest sikkerhedsundersøgte i Folketinget. Hvis der havde været noget snavs på ham i den forbindelse, så var han blevet fjernet for længe siden.

Det er nok bestyrelsesposten i Nationalbanken.
Der er i hvert fald et sammenfald med en alvorlig situation i finanssektoren - og den er sgu alvorlig! Vi har tilsyneladende at gøre med noget, der involverer både Danske Bank og Nordea. Det er næppe privatøkonomien, for det havde man taget hånd om og fået saneret.
Skide være med Rusland: Den situation har man så meget styr på, som man nu kan have det. Man har fyret generalstaben og stillet op både overfor russerne og terrorister. Jeg tror faktisk ikke det er dér, den ligger for ham.
Han er nok også for ung til at Putin og FSB kan have noget på ham - han er fra 1963, så han har været 26 i 1983: Det er for ungt.

Dyrby Paulsen er heller ikke så våd bag ørerne, at han ikke er kan skelne, hvad man kan og ikke kan slippe af sted med.

Det mest sandsynlige er, at han qua sin bestyrelsespost har fået noget at vide, der kræver handling, som han ikke er begejstret for. Tidspunktet er interessant: Igen - som det ser ud nu, så er der noget helt alvorlig galt - formentlig i samspillet mellem Danske Bank og Nordea. Det har hele tiden ligget og ulmet. Det er formentlig nu blevet kritisk.

Så kritisk, at jeg har svært ved at forestille mig, at Nationalbankdirektøren ikke - meget eksplicit - har gjort medlemmerne af bestyrelsen opmærksom på tingenes tilstand.
Det andet er, at man ser på den måde, de forskellige vrider sig ved de bestyrelsesposter (Lars Løkke for eksempel). Tulletåben har meget omhyggeligt holdt sin EU og Bankunions-bøtte siden folkeafstemningen om Patentdomstolen.

Den forbindelse der kunne tænkes at være med Rusland er at situationen i Rusland og har udløst et kollaps af Nordea og Danske Bank. Den anden variant er, at de dybt kriminelle forhold i Danske Bank (Nordea må grundlæggende være Sverrigs sag), som stråmandshandlerne med Cayman Islands, kursmanipulationen og svindlen med ejendomspriserne.

Der må være noget, der står overfor at briste som en byld!

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34111
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum