Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Hov, Cayman spøger igen med konsekvenser.

4 deltagere

Go down

Hov, Cayman spøger igen med konsekvenser. Empty Hov, Cayman spøger igen med konsekvenser.

Indlæg af guldimund Tors Nov 20, 2014 5:15 pm

Der er ingen interesse for korte real obligationer

http://jyllands-posten.dk/ECE7223570/Skuffende-fleksauktion-kommer-bag-p%C3%A5-realkreditinstitutterne/
guldimund
guldimund

Antal indlæg : 297
Join date : 07/08/11

Tilbage til toppen Go down

Hov, Cayman spøger igen med konsekvenser. Empty Sv: Hov, Cayman spøger igen med konsekvenser.

Indlæg af Pluto Tors Nov 20, 2014 5:25 pm

Nej de er kun overtegnet 1.5 gang og renten er steget 0.1%

Endelig falder det hele sammen. For mennesker med hjerne er det interessante ved det her at vi nu kommer til at kende effekten af Basel iii efter mange års ventetid. Det ligner det bliver i 0.1-0.25% området. Dette forudsagde jeg allerede for et år siden ville blive prisen.

Pluto

Antal indlæg : 398
Join date : 07/02/14

Tilbage til toppen Go down

Hov, Cayman spøger igen med konsekvenser. Empty Lige præcis.

Indlæg af Thomas Tors Nov 20, 2014 5:57 pm

guldimund skrev:Der er ingen interesse for korte real obligationer

http://jyllands-posten.dk/ECE7223570/Skuffende-fleksauktion-kommer-bag-p%C3%A5-realkreditinstitutterne/

En anden forklaring er, at institutterne er blevet underlagt nogle nye regler, de såkaldte LCV-krav, der betyder at der er grænser for, hvor mange af ens egne obligationer, man må eje.
»Nogle af auktionerne er gået ret dårligt. Det virker, som om Realkredit Danmark er hårdest ramt af, at dens ejer Danske Bank ikke kan købe så mange obligationer længere,« siger Erik Bech.

Selvfølgelig! Danske Bank skal jo ud og låne pengene til at låne sig selv.
Det kan de sådan set også godt; men det koster!

Hvorfor kan banksvinene ikke låne pengene mere?
Fordi der er andre ting, der giver et højere risikofri afkast!

Hvorfor holder FED inde med sit opkøbsprogram?
Fordi, der er købere nok til amerikanske statsobligationer - masser.
I kan bare se: USD er steget 10% på 4mdr. og da der også er korte papirer i det, så bliver de udtrukket og skal genplaceres. Så kan man som investor sidde helt roligt og vente på, at pengene kommer. Når det kommer, så kan man tage telefonen og snakke med investeringsbanken om de aktier, der var for dyre for 3 mdr. siden - se nu har tingene ændret sig!

At det så er valutaen, der har givet sig: Det er man som investor da ligeglad med!

Det man ikke sætter pengene i er Danske Bank aktier eller flexlort!

»En del af rentestigningen skyldes, at det generelle renteniveau steg en smule. Den effekt kan dog ikke forklare det hele, eftersom vi kunne registrere en spændudvidelse til andre sammenlignelige renter som f.eks. Cita-renten.«

Nej, da!! Det er da fordi de penge Danske Bank skal låne for at låne sig selv pengene til at købe flexlort - de er blevet dyrere! Sådan er det jo, når man investerer i tab!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34107
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hov, Cayman spøger igen med konsekvenser. Empty Nu er det så minimalt

Indlæg af Thomas Tors Nov 20, 2014 6:06 pm

hvad de 100 mia. DKK betyder for USD!

Det er 20 mia. USD - småpenge i den sammenhæng; men har er danske investorer - mildt sagt - ikke alene, så EUR/DKK har kunnet holdes. Der er en lille bitte, bitte smule; men ikke noget, der ikke kan kontrolleres.

Men på sigt, så går det galt! Hvis ikke der kommer nogle interessante papirer - dvs. fast forrentede realkreditannuiteter. Hvorfor: Fordi der er da ikke nogen, der vil låne Danske Bank penge til at finansiere deres tabte fordringer!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34107
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hov, Cayman spøger igen med konsekvenser. Empty I kan selv se,

Indlæg af Thomas Tors Nov 20, 2014 6:27 pm

det er begyndt at gå den anden vej med GBP!

Under stærke valutafluktuationer på 2-3% indenfor en uge, så strømmer pengene tilbage til Indien - se på INR.
Nu følger INR EUR'en: For et års tid siden raslede INR ned med 15% nu kommer de penge tilbage igen - bare med en forbedret pris.

Det har ikke en skid at gøre med, at det går bedre i Indien - det gør det nemlig ikke! Det er fordi værdierne af de indiske aktier er nedskrevet ifht. de passive investeringer i GBP.

Det er noget tilsvarende, der er i begreb med at ske herhjemme.

Der var forholdsvis mange, der ville låne flextumper og - navnlig - Danske Bank penge til at finansiere deres rådne udlån: De ventede da bare på at Indien krøb til korset og nedskrev valutaen.
Om Danske Bank holder til at pengene strømmer tilbage til ordentlige papirer - det er sgu mere end tvivlsomt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34107
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hov, Cayman spøger igen med konsekvenser. Empty Sv: Hov, Cayman spøger igen med konsekvenser.

Indlæg af Pluto Tors Nov 20, 2014 6:48 pm

Få nu ikke jern på fortidligt. Det har vi desværre bevidnet alt for ofte allerede. Og flexlånene er stadig langt langt det billigste.

Pluto

Antal indlæg : 398
Join date : 07/02/14

Tilbage til toppen Go down

Hov, Cayman spøger igen med konsekvenser. Empty Dø Banksvin

Indlæg af Thomas Tors Nov 20, 2014 7:32 pm

Dø! Jeg er ligeglad hvordan - bare det bliver snart, langtrukkent og smertefuldt - specielt smertefuldt. Hæng Dig i sommerhuset!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34107
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hov, Cayman spøger igen med konsekvenser. Empty Sv: Hov, Cayman spøger igen med konsekvenser.

Indlæg af Pluto Tors Nov 20, 2014 7:38 pm

Thomas skrev:Dø! Jeg er ligeglad hvordan - bare det bliver snart, langtrukkent og smertefuldt - specielt smertefuldt. Hæng Dig i sommerhuset!

Du skulle skamme dig.

Pluto

Antal indlæg : 398
Join date : 07/02/14

Tilbage til toppen Go down

Hov, Cayman spøger igen med konsekvenser. Empty Jeg mente bare

Indlæg af Thomas Tors Nov 20, 2014 7:42 pm

sådan i al uskyldighed, at nu er det snart weekend, så er lejligheden til at hænge op i sommerhuset jo prima!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34107
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hov, Cayman spøger igen med konsekvenser. Empty Sv: Hov, Cayman spøger igen med konsekvenser.

Indlæg af havok Tors Nov 20, 2014 9:14 pm

Du må da være det mest usympatiske møgsvin på den her klode, du hælder møgspande på møgspande ud over alle der tillader sig at have en anden mening end dig. Det er ret tydeligt at du er en ensom bitter indebrændt stodder.
Det er aldeles udelukket at andre mennesker kan holde dit selskab ud.

Dig gad jeg fanme godt møde face to face, jeg ville ikke engang krænge din røv op over hovedet på dig, næ jeg ville lægge dig over mine knæ og gennemprygle din røv som det uartige barn du er Twisted Evil

havok

Antal indlæg : 4
Join date : 03/10/13

Tilbage til toppen Go down

Hov, Cayman spøger igen med konsekvenser. Empty Sv: Hov, Cayman spøger igen med konsekvenser.

Indlæg af Thomas Tors Nov 20, 2014 10:01 pm

havok skrev:Du må da være det mest usympatiske møgsvin på den her klode, du hælder møgspande på møgspande ud over alle der tillader sig at have en anden mening end dig. Det er ret tydeligt at du er en ensom bitter indebrændt stodder.
Det er aldeles udelukket at andre mennesker kan holde dit selskab ud.

Dig gad jeg fanme godt møde face to face, jeg ville ikke engang krænge din røv op over hovedet på dig, næ jeg ville lægge dig over mine knæ og gennemprygle din røv som det uartige barn du er Twisted Evil

tja, hvis Du regner Dig selv som en del af den menneskelige race, så .....

Men den fejl begår jeg ikke!

Men det er ikke desto mindre afslørende for den situation banksvinene er i i øjeblikket. Håbløs! Så kreper Du bare: Ingen savner et banksvin!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34107
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hov, Cayman spøger igen med konsekvenser. Empty Sv: Hov, Cayman spøger igen med konsekvenser.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum