Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Vi bliver rigere men køber mindre benzin: Gorrion...har liiiige ét spørgsmål

2 deltagere

Go down

Vi bliver rigere men køber mindre benzin: Gorrion...har liiiige ét spørgsmål Empty Vi bliver rigere men køber mindre benzin: Gorrion...har liiiige ét spørgsmål

Indlæg af Gorrion Man Okt 27, 2014 11:56 am

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2014/10/26/202258.htm

Det er da en god nyhed at vi bruger mindre benzin....men salget af de billige og langt kørende små biler er jo også gået markant op...det er samtidig også det som de fleste kun har råd til.

Men hvem er det der bliver rigere? der har jeg lige brug for lidt hjælp....for det er absolut ikke de gennemsnits borgere jeg møder til dagligt på arbejdet.

Jeg har dog haft en kunde i sommers i Nordsjælland der skulle have lavet en del arbejder på sit store hus....der blev ikke spurgt til prisen, det skulle bare laves i de bedste materialer!.....Jeg indrømmer at folk som ham vejer tungt...og måske også tungere end før på vægtskålen....men jeg kan ved gud ikke se at den gennemsnitslige dansker er blevet rigere....tværtimod.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Vi bliver rigere men køber mindre benzin: Gorrion...har liiiige ét spørgsmål Empty Men hvem er det der bliver rigere?

Indlæg af Thomas Man Okt 27, 2014 12:42 pm

Gorrion skrev:http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2014/10/26/202258.htm

Det er da en god nyhed at vi bruger mindre benzin....men salget af de billige og langt kørende små biler er jo også gået markant op...det er samtidig også det som de fleste kun har råd til.

Men hvem er det der bliver rigere? der har jeg lige brug for lidt hjælp....for det er absolut ikke de gennemsnits borgere jeg møder til dagligt på arbejdet.

Jeg har dog haft en kunde i sommers i Nordsjælland der skulle have lavet en del arbejder på sit store hus....der blev ikke spurgt til prisen, det skulle bare laves i de bedste materialer!.....Jeg indrømmer at folk som ham vejer tungt...og måske også tungere end før på vægtskålen....men jeg kan ved gud ikke se at den gennemsnitslige dansker er blevet rigere....tværtimod.

Spørgsmålet er godt! Er man blevet rigere, fordi man har manipuleret den fiktive pris på ejerlejligheden op? Det kan da være lige meget, hvor meget gæld man har, når man end ikke i sin vildeste fantasi kunne drømme om at betale alligevel.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum