Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Kan Thorning blive EU-formand?

2 deltagere

Go down

Kan Thorning blive EU-formand? Empty Kan Thorning blive EU-formand?

Indlæg af Cirb Tirs 10 Jun 2014, 22:49

Ingen aner hvad der forgår, men det skal da ikke holder os tilbage ☺
Facit ligger der vist inden for at par uger 


http://mobil.dr.dk/smartphone/#artikel/nyheder/politik/2014/06/09/130305.htm

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Kan Thorning blive EU-formand? Empty Sv: Kan Thorning blive EU-formand?

Indlæg af Thomas Tirs 10 Jun 2014, 23:04

Cirb skrev:Ingen aner hvad der forgår, men det skal da ikke holder os tilbage ☺
Facit ligger der vist inden for at par uger 


http://mobil.dr.dk/smartphone/#artikel/nyheder/politik/2014/06/09/130305.htm

Mvh
Cirb

Jeg tvivler.

Helle har en anden dagsorden, som hun kæmper for - hun vil da ikke bruge al sin hårdt erhvervede prestige til at blive EU-formand: Det ville sgu blive et nederlag. Hun vil heller ikke fremme Lars Løkke, det er lissom afblokeret. GGGI - hvis det siger nogen noget.
Merkel har mere fornøjelse af hende som dansk statsminister. Juncker skal holdes frem indtil briterne giver sig. Og en parlamentsformand fra et halvt EU-land - tvivler. Det er journalist-analyse.

Jeg tillader mig at tvivle. Så nærmere Grybauskaite; men det tror jeg heller ikke.

Helles anliggende er at redde Socialdemokratiet fra kommunisterne - jeg har sagt det før.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Kan Thorning blive EU-formand? Empty Sv: Kan Thorning blive EU-formand?

Indlæg af Cirb Ons 11 Jun 2014, 08:30

Thomas skrev:
Cirb skrev:Ingen aner hvad der forgår, men det skal da ikke holder os tilbage ☺
Facit ligger der vist inden for at par uger 


http://mobil.dr.dk/smartphone/#artikel/nyheder/politik/2014/06/09/130305.htm

Mvh
Cirb

Jeg tvivler.

Helle har en anden dagsorden, som hun kæmper for - hun vil da ikke bruge al sin hårdt erhvervede prestige til at blive EU-formand: Det ville sgu blive et nederlag. Hun vil heller ikke fremme Lars Løkke, det er lissom afblokeret. GGGI - hvis det siger nogen noget.
Merkel har mere fornøjelse af hende som dansk statsminister. Juncker skal holdes frem indtil briterne giver sig. Og en parlamentsformand fra et halvt EU-land - tvivler. Det er journalist-analyse.

Jeg tillader mig at tvivle. Så nærmere Grybauskaite; men det tror jeg heller ikke.

Helles anliggende er at redde Socialdemokratiet fra kommunisterne - jeg har sagt det før.

En europæisk politiker kan ikke blive amerikansk præsident og tysk kanslerin er kun for tyskere.
EU-formand er "as high as it gets". Med Merkel som mulig undtagelse er der ikke en top-politiker i EU, der siger nej, hvis de får muligheden.
Thorning tager stillingen, hvis tilbuddet kommer. 

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Kan Thorning blive EU-formand? Empty Sv: Kan Thorning blive EU-formand?

Indlæg af Thomas Ons 11 Jun 2014, 11:40

Cirb skrev:
Thomas skrev:
Cirb skrev:Ingen aner hvad der forgår, men det skal da ikke holder os tilbage ☺
Facit ligger der vist inden for at par uger 


http://mobil.dr.dk/smartphone/#artikel/nyheder/politik/2014/06/09/130305.htm

Mvh
Cirb

Jeg tvivler.

Helle har en anden dagsorden, som hun kæmper for - hun vil da ikke bruge al sin hårdt erhvervede prestige til at blive EU-formand: Det ville sgu blive et nederlag. Hun vil heller ikke fremme Lars Løkke, det er lissom afblokeret. GGGI - hvis det siger nogen noget.
Merkel har mere fornøjelse af hende som dansk statsminister. Juncker skal holdes frem indtil briterne giver sig. Og en parlamentsformand fra et halvt EU-land - tvivler. Det er journalist-analyse.

Jeg tillader mig at tvivle. Så nærmere Grybauskaite; men det tror jeg heller ikke.

Helles anliggende er at redde Socialdemokratiet fra kommunisterne - jeg har sagt det før.

En europæisk politiker kan ikke blive amerikansk præsident og tysk kanslerin er kun for tyskere.
EU-formand er "as high as it gets". Med Merkel som mulig undtagelse er der ikke en top-politiker i EU, der siger nej, hvis de får muligheden.
Thorning tager stillingen, hvis tilbuddet kommer. 

Mvh
Cirb
Tvivler, Merkel har mere brug for hende, der hvor hun er.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Kan Thorning blive EU-formand? Empty Sv: Kan Thorning blive EU-formand?

Indlæg af Cirb Ons 11 Jun 2014, 16:53

http://politiken.dk/debat/profiler/petermogensen/ECE2312596/thornings-vilde-comeback-skyldes-et-fravalg-af-lars-loekke/

Mogensen....... skrev:Hendes umiddelbare varme og behagelige gemyt har fået Obama og Cameron m.fl. til at lave selfies sammen med hende, og der er ingen tvivl om, at når Merkel og Cameron skal tænke på en kandidat, som de gerne vil være i stue med under den daglige drift af unionen, vil Thorning-Schmidt med sit sociale gen stå stærkt.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Kan Thorning blive EU-formand? Empty Sv: Kan Thorning blive EU-formand?

Indlæg af Thomas Ons 11 Jun 2014, 17:43

Cirb skrev:http://politiken.dk/debat/profiler/petermogensen/ECE2312596/thornings-vilde-comeback-skyldes-et-fravalg-af-lars-loekke/

Mogensen....... skrev:Hendes umiddelbare varme og behagelige gemyt har fået Obama og Cameron m.fl. til at lave selfies sammen med hende, og der er ingen tvivl om, at når Merkel og Cameron skal tænke på en kandidat, som de gerne vil være i stue med under den daglige drift af unionen, vil Thorning-Schmidt med sit sociale gen stå stærkt.

Mvh
Cirb

Jeg har min tvivl. En Helle som parlamentsformand vil bringe løsninger i fare, som virker rimeligt - uden at tilføre andre problemer en løsning.
Vi skal se på, at det næste større problem for EU er Frankrig - og det er ikke Helles stærke fløj. Det er nok derfor Merkel taler for Juncker.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Kan Thorning blive EU-formand? Empty Sv: Kan Thorning blive EU-formand?

Indlæg af Cirb Søn 15 Jun 2014, 14:34

http://bentwinther.blogs.berlingske.dk/2014/06/14/den-perfekte-kandidat/

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Kan Thorning blive EU-formand? Empty Sv: Kan Thorning blive EU-formand?

Indlæg af Cirb Søn 15 Jun 2014, 14:51

Ret tung konkurrent......
http://www.business.dk/business-magasin/hun-er-kandidat-til-de-helt-tunge-poster

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Kan Thorning blive EU-formand? Empty Sv: Kan Thorning blive EU-formand?

Indlæg af Thomas Søn 15 Jun 2014, 16:01

Cirb skrev:Ret tung konkurrent......
http://www.business.dk/business-magasin/hun-er-kandidat-til-de-helt-tunge-poster

Mvh
Cirb

Vi får se - jeg tvivler.

Nu er Berlingske jo Danske Banks liderlige instrument.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Kan Thorning blive EU-formand? Empty Merkel roser Hellepigen

Indlæg af Thomas Tors 19 Jun 2014, 20:00

Det, de har snakket har egentlig ikke haft så forfærdelig med EU at gøre.

Jeg tror faktisk, at min vurderinger er rigtig:

Hellepigen vil hjælpe Merkel ud af den indenrigspolitiske knibe omkring moderniseringen af infrastrukturen i Nordtyskland - dvs. jernbane og HVDC anlæg, hvilket også vil løsne for fejlinvesteringen i økostrøm - noget af den - penge giver de i hvert fald ikke; men nogen uafhængighed.
Merkel går da ikke ind og banker tyske statsobligationer ud for at finansiere de investeringer.

Det betyder så nok noget flere danske arbejdspladser i forbindelse med de tyske investeringer - nogen skal jo bygge skramlet og Siemens er bestemt ikke i kridthuset - eller de andre tyske entreprenører for den sags skyld.

Jeg tror ikke helt Merkel har troet på, at Hellepigen kunne sno den i sin egen indenrigspolitik; men Helle har læst situationen i Venstre helt rigtigt - det pressepropaganda, det kan man (af erfaring) ikke bruge til noget. Helle véd formentlig temmelig nøje, hvordan Løkke har viklet sig ud af sin privatøkonomiske klemme - med en anelse hjælp. Jeg tror stadig, at Lars Løkke er blevet kunde i Arbejdernes Landsbank. Interne intriger: Det véd Helle noget om - hun véd også, hvem, der vinder.

Nu tror jeg, Merkel har brugt udtrykket "hervorragend" om Helle som statsminister - det er et par hakker højere end strengt nødvendigt. Helle er simpelt hen alt for nyttig for Merkel dér, hvor hun er!
Man har jo afblokeret de danske entreprenører i vidt omfang ved at lade dem gå konkurs, så kan man altid bygge dem op igen. Det vil passe Merkel fremragende, at danske entreprenører kan komme til fadet med referencer på udbygning af dansk infrastruktur - jeg tror reelt, at det den skattelettelsesreserve skal bruges til er nogle små infrastruktur investeringer så entreprenørerne kan få referencer til større opgaver. Der er noget, der kan sættes i gang hurtigere - hvis de kan regne rigtigt på priserne. Lur mig om det ikke bliver strækningen Fredericia-Padborg? Nogen skal jo i Legoland - og flyve. Billund/Skrydstrup som reserve for Hamborg - mon ikke?


Merkel véd alt om at gå over gulvet til oppositionen - hun er i regering med Socialdemokraterne.

Løkke er da helt med på de tanker, fordi det bliver lige til hans vælgere, at væksten kommer - ikke til SF/Enhedslistens torturbødler.

Langt mere relevant i sammenhængen er!

Det spændende er hvem, der bliver runner på de obligationsudstedelser? Danske Bank og Nordea bliver det IKKE. Deutsche Bank heller ikke. Mon det bliver FIH? Det kunne passe, fordi et stort obligationslån skal omsættes til kreditter til små og mellemstore virksomheder i entreprenørbranchen. Men om FIH er med på det nummer? Jeg ved det ikke.

Men om obligationerne kan sælges? MON IKKE. Det vil dels være - til de danske investeringer i DKK og dels til de tyske i EUR. Vi taler ret store beløb - slag på tasken - 5-10 mia. EUR. Udlån, som går bankernes næse forbi, fordi man går direkte til investorerne. Afkastet bliver beskedent; men sikkert. Jeg gætter på 3-4% for 30 årige annuiteter. Er der ikke nok i de danske pensionskasser, så skal jeg lige garantere for, at der er tyske. Der er masser af penge. Det spændende bliver om man vil lave obligationerne til annuiteter og udlånet til serielån. Det ville frigøre kapital løbende i takt med arbejdets fremdrift så den samlede finansiering bliver billigst mulig.
Fremdriften vil være noget ujævn - afhængig af beskæftigelsen, priserne og jongleren med flaskehalse - i projekterne altså.
Der kan jo altid findes en arkæologisk udgravning som skal laves for at tidsplanen kommer til at passe.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Kan Thorning blive EU-formand? Empty Helle har fået alt, hvad hun ville have.

Indlæg af Thomas Tors 19 Jun 2014, 21:26

Det har Merkel også.

Nu har Helle aldrig været en stor taler - men jeg er lidt overrasket over, at hun ikke taler tysk.

Nu er Thomas Larsen i Berlingske en ganske god indikator: Han tager faktisk konsekvent fejl. Han er faktisk så stokstupid, at det intelligensmæssige niveau han udviser er i strid med naturlovene. Derfor kan vi med rimelig sikkerhed konkludere, at han er Danske Banks bugtalerdukke. Det interessante er, at Danske Bank vil have Helle Thorning væk. Det tyder på, at der er flertal for Bankunionen - vel at mærke i den brutalest tænkelige udgave mod Danske Bank.

Jeg tror ikke Helle er interesseret i en EU-toppost for indeværende: Hun har da ikke tænkt sig at sætte sin indflydelse over styr ved at blive EU-komissionsformand eller andet pjat. Hun har snor i Merkel som få - det gider hun da ikke give slip på!

Set fra Merkels synspunkt, så er Helle alt for væsentlig! Den nære forståelse med USA om Østersøen er helt vital for tysk industri. Der skal kontrol med den handelsvej - at Tyskland ikke kan gøre det selv, det er helt klart, så må man jo hyre fremmed hjælp.

Men jo, jeg tror det egentlige var at nu er de store investeringer i Danmark og Tyskland gået på plads - udenom bankerne - derfor har begge parter i den sammenhæng hænderne frie til at knuse banksvinene. Helle har nok holdt sig lidt tilbage, fordi hun ikke har været sikker på om attentatet mod Løkke ville lykkes. Det gjorde det helt klar ikke med det store forlig, hvor Løkke stikker en finger i øjet på Platfoden.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Kan Thorning blive EU-formand? Empty Det búrde standse den diskussion.

Indlæg af Thomas Fre 20 Jun 2014, 01:37

Men det gør det nok ikke.

Alene den omstændighed, at Helle har udslagen hår - det burde få det sløveste banksvin til at smutte i sommerhuset.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Kan Thorning blive EU-formand? Empty Nogle socialdemokrater vil have Thorning væk

Indlæg af Thomas Fre 20 Jun 2014, 05:15

Men læg mærke til hvem det er?

Det er bla. den lort til Orla Hav, der under "Skattesagen" virkelig var fremme i skoene for at stikke en kniv i ryggen på hende. Andre er nulliteter, der heller ikke skal være noget - de skal udrenses ved valget.

De kan ikke lide meldingen om, at hun tager næste valg med - det bliver blodigt blandt krypto-kommunisterne i Socialdemokratiet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Kan Thorning blive EU-formand? Empty Jeg må til stadighed undres over

Indlæg af Thomas Man 23 Jun 2014, 04:06

så primitiv pressen er.

Jeg tror ikke på Helle Thorning på en EU-post. Jeg kan ikke se nogen begrundelse for det!

Jeg kan ikke se hvad Helle Thorning skulle have ud af det!

Som dansk statsminister sidder hun i en nøgleposition: På den ene side et ublandet godt forhold til USA og sikkerhedspolitikken. På den anden side har hun en fremragende position ved med realøkonomien at dække ryggen på Tyskland (Sydeuropa får ikke lov til at trække Tyskland med ned i sumpen) og komme med løsninger til en belastet indenrigspolitik i Tyskland.
På finansområdet har hun hele det tunge artilleri i EU-systemet i ryggen. Der er jo ikke nogen tvivl om, at det danske finanssystem, som det ser ud i dag, skal afvikles. Når det er sådan at kun 6% af det samlede udlån ikke er SIFI, så siger det sig selv, at det kan man ikke tolerere fortsætter.

Den eneste reelle baggrund for pressekampagnen for at fjerne Helle Thorning som dansk statsminister er at kommunisterne og bankerne er klar over, at den står på bøllebank. Det er ønsketænkning fra Danske Banks og Enhedslistens landsforræderes side.

Jeg kan ikke se, hvad Merkel vil have ud af at flytte hende fra dér, hvor hun sidder! Cameron vil have noget ud af det, fordi så kommer der forvirring. Hollande ville måske kunne tro, at det vil hjælpe ham ud af den ubehagelige klemme som Sarkozy bragte ham i med våbenleverancerne til Rusland - men det ville være en illusion. Hollande er som bekendt ikke den skarpeste kniv i skuffen.

Jeg kan ikke se, hvordan det skulle bringe en "borgerlig" regering nærmere - som om det var ønskeligt. Lars Løkke har da klart pointeret, at han så sandelig ikke vil være statsminister på Danske Banks præmisser. Der kan evt. blive tale om en Venstre mindretalsregering; men det ligger ikke i kortene så længe Danske Bank ikke er blevet smadret. En regering vil ikke føre en finanspolitik, der redder bankerne ud af den pengepolitiske tåbelighed bankerne har bragt sig i. Det sker ikke. Platfoden har ikke forstået, at han, Dansk Folkeparti og Liberal Alliance ikke kan fjernstyre Venstre som de selv bliver fjernstyret af deres bankrådgiver.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Kan Thorning blive EU-formand? Empty Langt hen ad vejen enig med Jens Rohde

Indlæg af Thomas Tirs 24 Jun 2014, 11:11

Helle Thorning er faktisk ret dygtig!

Jeg tror bare ikke på en "stor fremtid" for Helle i EU - og jeg kan komme til at tage fejl; men stadigvæk tror jeg ikke på det.
Jeg tror Danmark har større gavn af hende som statsminister. Dermed ikke sagt, at Lars Løkke er/ville være en dårlig statsminister - slet ikke. Specielt efter, at han har afblokeret bankernes indflydelse. Men det skulle være som statsminister i en Venstre mindretalsregering.
Noget andet er, at så dårlig er Løkke heller ikke på de bonede gulve.

Løkke har den - endog meget store - styrke, at han har strategisk tæft. Helle er eminent til at "kringle" tingene igennem, til gensidig fordel - og vel nok mest til dansk fordel; men det er en "handelsomkostning" de andre betaler villigt og med åbne øjne.

Helle har en stil, der skærer direkte til benet her og nu, hvilket er en meget stor fordel, når man færdes med de absolutte sværvægtere som Obama og Merkel. De har ganske enkelt ikke tvivl til alt ævlet! Hvem fanden har tid til Letlands præsident - uanset hvor rigtigt og fornuftigt det end måtte være, hvad han har at sige. At så Litauens Grybauskaite er lidt af samme type som Helle, det er noget andet, som vi kun kan værdsætte i den foreliggende situation.

Helle er en lakdåse og en elendig taler - fair nok! Men det hun kan er hun fantastisk dygtig til! Og jeg mener rigtig dygtig!

Hvem i Helvede kan stå og skrige som en forkælet teenager ad Merkel: "Jeg VIL have en MILLIARD" - og vel at mærke komme styrket ud af det! Putins primitive ondskab bliver endog meget kostbar for Rusland. Berlusconis sleske mafiametoder har kostet Italien dyrt - dog mest skattesvindlerne der. Hollande er ganske enkelt dum - han er en prøvelse for Merkels og Obamas lynhurtige hoveder.
Helle er langt fra genial - men hun er afsindig hurtig i hovedet - ser hun en åbning og en fordel, så hamrer hun igennem - og lader løjtnanterne samle op efter sig.

Helles møde med Merkel handlede slet, slet ikke om EU - IKKE det fjerneste! Det var løsningen af et prekært tysk indenrigspolitisk problem omkring energiforsyning/sikkerhed rodet sammen med med den tyske statspapirsportefølje og dermed pensionskasser. At så Merkel har benyttet lejligheden til at brokke sig over at de danske bilafgifter rammer de tyske fabrikanter og beskæftigelse urimelig hårdt, fair nok! Merkel har en pointe. Hvis vi så kan få ordnet den lille detalje i samme ombæring? Ja, så har vi klemt endnu en overmoden bums ud. Det er praktisk politik.

Det kan godt være, at Helle ikke kan regne - og det kan hun ikke - men hun kan sgu regne den ud!

Tilsvarende med Obama! Danmark kan tilbyde voldsomme besparelser på det amerikanske forsvarsbudget, for næsten ingen penge. Det giver naturligvis et pænt lille gebyr for at trække den prop op af flasken. Tro mig, det kommer de kriminelle indvandrer bander alvorligt til skade.

De ting har da ikke noget med hinanden at gøre? Umiddelbart nej; men det er det vi har politikere til: Nemlig at lave studehandler på en markedsplads af interesser. Danmark har nogle helt legitime interesser, som står lysende klart på prissedlen. De andre har set det og betaler med åbne øjne - og siger bagefter: Tak for handlen.

Helle er meget, meget mere værdifuld for Tyskland, USA - England (?), Norge hvor hun sidder!

Lad være med at undervurdere dansk indflydelse! Den afsindige hast, som landet reagerede med i Libyen og nu her i Østersøen - jeg garanterer for, at der er blevet lagt mærke til den! Den har slået meget af Putins planlægning i Østersøen helt ud af gear! Dermed har Putin fået sig en omkostning, som han bestemt ikke regnede med!
Putin har indkalkuleret sanktionerne - og til dels også smasket på olieprisen. Det gør han med helt åbne øjne! Den han ikke havde set komme var, at meget tyder på, at Finland kommer med i Nato. Finland deltog i Saber Strike 2014 - formentlig som rød styrke. Den havde Putin ikke set, at han skulle være direkte interesseret i at Finland bliver medlem af Nato! Det er ikke desto mindre tilfældet.
Østersøen er tabt for altid! Königsberg er meget værre end tabt! Det er afskåret som pålæg i køledisken - russerne hænger på det og kan ikke gøre noget ved det - de får dæleme lov til at betale for oprydningen - EU og Tyskland betaler ikke én gang til for russernes svinerier.

Det er i sig selv slemt nok. Men med Finland i Nato, så dingler Murmansk mildest talt som et banksvin i sommerhuset. En ting er de skide ubåde, de er såmænd slemme nok i sig selv; men kikker man på baserne, så er de tabt - og med dem er reservedele og værksteder tabt - i et flyvevåben, der har rigelig med problemer i forvejen med at få lortet i luften - en Bear kræver minimum 3km startbane afhængig af temperatur og årstid - ellers 4 km.

Det er selvfølgelig ikke Helles idé, at Finland skal deltage, selvfølgelig ikke. Det er en mulighed, man har arbejdet med i øvelsesforberedelserne de sidste par år - sådan en øvelse er modulært opbygget og kan ekspanderes endog meget voldsomt efter behov.
Men kæreste venner! Danmark har haft 1000 mand som deltagere i Sabre Strike - plus hvad vi har haft i søen og i luften. Meget af det i særdeles kritiske ledende roller - f.eks. Thetis som kommandoskib.

Det er naturligvis ikke uden baggrund, at når esterne står og er ved at skide i bukserne (hvad jeg godt kan forstå), så kommer Hellepigen: "Juhuuu!! Hej, hej! Så kommer vi på søndag - tidligt! Og jeg vil gerne have en spandauer."
Men Helle har en timing og et øje for at udnytte en mulighed maksimalt. 4 F-16 til Ämari - hvad forhindrer egentlig, at de kommer en uge før? Nå! Ikke noget? Se så at få fingeren ud!

Den havde russerne ikke set! Det ved vi fordi de har ligget og rodet og krænket finsk luftrum - hvilket naturligvis resulterede, at de knaldede i fuld brænder og fik jaget en skræk i livet på det russiske opklaringsfly. De har ikke set de fightere før, den ene rokkede med vingerne ved næsen af dem. Nu har Finland så mange landingsbaner de mest perverse steder, at flyene decideret gror på træerne. Danskerne ville de undgå og regner med at liste udenom - og så kommer finnerne med ild i spritånden.

Helle er dygtig - hun kan bruge en briefing, hun ser mulighederne, hun véd hvor meget vand i bassinet hun har.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Kan Thorning blive EU-formand? Empty Sv: Kan Thorning blive EU-formand?

Indlæg af Cirb Tirs 24 Jun 2014, 20:04

http://www.b.dk/politiko/enten-bliver-thorning-ny-raadsformand-eller-ogsaa-gaar-hun-ud-af-rygtestroemmen-so

Det har været åbenlyst herinde ihverfald de sidste 2 år at Thorning er Danmarks bedste statsminister siden Schluter.
Nu er den også ved at sive ind uden for murene.
Tanten risikerer at skulle før kampagne for Thorning om et år Smile

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Kan Thorning blive EU-formand? Empty Sv: Kan Thorning blive EU-formand?

Indlæg af Thomas Ons 25 Jun 2014, 12:19

Cirb skrev:http://www.b.dk/politiko/enten-bliver-thorning-ny-raadsformand-eller-ogsaa-gaar-hun-ud-af-rygtestroemmen-so

Det har været åbenlyst herinde ihverfald de sidste 2 år at Thorning er Danmarks bedste statsminister siden Schluter.
Nu er den også ved at sive ind uden for murene.
Tanten risikerer at skulle før kampagne for Thorning om et år Smile

Mvh
Cirb

Jamen altså: Der er en fejllæsning af situationen, der er så grotesk, at der må være tale om ond vilje.

Der kommer ikke nogen borgerlig regering! Der kommer ikke nogen redning til Danske Bank!

Toppost i EU?

Jeg mindes for længst afdøde professor Gunnar Thorlund-Jepsen, der engang sagde:"Jeg har ikke tænkt mig at sætte min politiske indflydelse over styr ved at blive medlem af Folketinget!"
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Kan Thorning blive EU-formand? Empty Så er alle gået glip af de væsentlige nyhed!

Indlæg af Thomas Lør 28 Jun 2014, 00:13

Det man skal kikke på er, hvem Thorning taler med om "noget konkret".

Det er Grysbauskaite - Litauens præsident.

Mit tip er, at det er den jernbane mellem Tallin og Polen!

Borroso har fortalt balterne: "Pengene er der, vi skal bare have en ansøgning - bare noget, der er skrevet på kanten af avis."
I stedet for er den lokale variation af 3 sogneråd ved at tale et godt projekt i stykker - på spørgsmålet om en sidebane til Vilnius skal med eller ej. Jeg håber sgu Helle kan skære igennem og sige, at den sidebane, den kan hun godt interessere danske pensionskasser i. Euro obligationer med 5% i rente over 30 år med sikker betaling - ikke noget problem. Det er en af de ting, der næppe kan gå galt.

Det skal nok også gå - Grysbauskaite er ikke dum. Hun skal nok kante kysen på snotaberne.

Det et transittrafik, det meste - det er penge lige ned i foret.
Der kommer også en tunnel til Finland - på et tidspunkt - sådan plejer vi at gøre i indre danske farvande, hvilket strækningen mellem Tallin og Helsingfors jo er at regne. Ydre danske farvande er havnen i Skt. Petersborg og fuglebadet ved statuen af Peter den Store.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Kan Thorning blive EU-formand? Empty Reinfeldt og Cameron på samme hold.

Indlæg af Thomas Lør 28 Jun 2014, 13:58

jeg mener at 1/3 af GB's BNP er finanssektor. Sverrig må være noget lignende.

Cameron har formentlig fremmet Helle Thorning - for præcis at holde hende ude fra kritiske poster - kritiske, hvad angår finanssektoren. Helle er solidt blandt bankhaderne - og har ikke nogen intention om at skifte side. I stedet holder hun Merkel venstre side opdækket, hvis de skulle blive bløde i knæene.
Tro mig - banksvin - Helle kommer I til at slå Jer på - ganske gevaldigt. Jeg kan ikke se Venstre fremføre banksvinspropaganda. Platfoden vil prøve; men den med forligsbrud - den er lissom lidt mindre aktuel, fordi: Hvorfor opsige et forlig med et parti, der formentlig glider ud ved næste valg?

Vi har slet, slet ikke set starten på nogen valgkampagne endnu - og jeg har min alvorlige tvivl om, at Platfoed holder til det. Nu får vi se, hvad der sker frem til Folketingets åbning - det er gerne i sommerferien at dybe overvejelser kommer om resultaterne i Folketinget er arbejdsindsatsen og kvalmen værd.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Kan Thorning blive EU-formand? Empty Sv: Kan Thorning blive EU-formand?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum