Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Danske Bank på salgsturne?

Go down

Danske Bank på salgsturne? Empty Danske Bank på salgsturne?

Indlæg af Thomas Ons Maj 07, 2014 9:22 pm

Nu er Jens Chr. Hansen nok det mest uhæderlige og upålidelige.

Men det kan faktisk godt være, at han har ret!

Det handler ikke om, hvad Danske Bank vil; men hvad de er tvunget til!

En ting er sikkert! Danske Banks tab i Norge og Sverrig får de aldrig hverken den norske eller svenske stat til at betale fire forskellige valutaer (incl. EUR), der bliver forsvaret gør det altså lige lovlig svært at lave normalt underslæb. Tanken om at skaffe sig en spekulationsgevinst i valuta kan meget hurtigt give bagslag, når en centralbank reagerer.

De svenske og norske banktilsyn vil naturligvis være stærkt opsatte på at suge de penge ud af Dansk Bank, som de kan - jeg tror Nordea i øjeblikket får kærligheden at føle i Danmark.

Der er således en vis ræson i at bytte taber med taber . jeg tror nu ikke, der kommer så meget ud af det, fordi der vil være tale om nedskrevne fordringer med garanti på resten - og stole på Nordea?
Hver bank vil naturligvis forsøge at forbedre sit resultat - helst på andres bekostning. Det vil medføre at debitorerne kan få en fornuftig ordning - i det omfang, man kan tvære tabet af på sælger.

Spørgsmålet er imidlertid om man ikke er tvunget - altså, som jeg så tit har skrevet: Nordea og Danske Bank smider hinanden ud af hhv. Danmark og svensk besat Danmark.
Problemet med at trække sig ud af Irland - som har været meget kostbart - også mere end nødvendigt - har været, at køberne havde ikke noget at bytte med.
Danske Bank kan f.eks. ikke stille ret meget op med en overtagen forretningsejendom i Dublin - her havde det været interessant at lave et mageskifte, hvis nogen havde en platugleejendom i København på hånden.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34541

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum