Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Byggeriet kan ikke genkende jubelmeldingerne

5 deltagere

Go down

Byggeriet kan ikke genkende jubelmeldingerne Empty Byggeriet kan ikke genkende jubelmeldingerne

Indlæg af Thomas Fre Apr 11, 2014 7:07 am

Hvis det havde været rigtigt med de ejendomsprisstigninger, så var der blevet igangsat byggeri.

Branchen har været ude i en oprydning, så priserne skulle være til at tale med.

Hvis ejendomspriserne - specielt ejerlejligheder i København - havde en reel baggrund frem for parkeringsaftaler (vel først og fremmest hos BRF), så ville man have sat mere byggeri i gang. Det gør man så ikke, når en snoldet gang blæsevejr kan give optimisme - så er det nok ikke fordi der er for meget at lave.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Byggeriet kan ikke genkende jubelmeldingerne Empty Sv: Byggeriet kan ikke genkende jubelmeldingerne

Indlæg af Gæst Fre Apr 11, 2014 8:22 am

Mon ikke at det kniber lidt med billige, ledige byggegrunde på Vesterbro, Østerbro, Hellerup etc.?

Hvis du ser på, hvad en ældre, attraktiv 3-vørelses på ca. 80 m2 koster på Vesterbro, så vil du hurtigt komme frem til, at man simpelthen ikke kan bygge noget tilsvarende attraktivt samme sted for de 2,5 til 3,0 mio., som sådan noget koster i dag.

/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Byggeriet kan ikke genkende jubelmeldingerne Empty Sv: Byggeriet kan ikke genkende jubelmeldingerne

Indlæg af Thomas Fre Apr 11, 2014 9:36 am

BamsesFar skrev:Mon ikke at det kniber lidt med billige, ledige byggegrunde på Vesterbro, Østerbro, Hellerup etc.?

Hvis du ser på, hvad en ældre, attraktiv 3-vørelses på ca. 80 m2 koster på Vesterbro, så vil du hurtigt komme frem til, at man simpelthen ikke kan bygge noget tilsvarende attraktivt samme sted for de 2,5 til 3,0 mio., som sådan noget koster i dag.

/BF
Lige præcis.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Byggeriet kan ikke genkende jubelmeldingerne Empty Sv: Byggeriet kan ikke genkende jubelmeldingerne

Indlæg af Pluto Fre Apr 11, 2014 1:21 pm

Thomas skrev:Hvis det havde været rigtigt med de ejendomsprisstigninger, så var der blevet igangsat byggeri.

Branchen har været ude i en oprydning, så priserne skulle være til at tale med.

Hvis ejendomspriserne - specielt ejerlejligheder i København - havde en reel baggrund frem for parkeringsaftaler (vel først og fremmest hos BRF), så ville man have sat mere byggeri i gang. Det gør man så ikke, når en snoldet gang blæsevejr kan give optimisme - så er det nok ikke fordi der er for meget at lave.

Og beviserne for de parkeringsaftaler? Stadig kun i dit eget fantasiunivers?

Pluto

Antal indlæg : 398
Join date : 07/02/14

Tilbage til toppen Go down

Byggeriet kan ikke genkende jubelmeldingerne Empty Sv: Byggeriet kan ikke genkende jubelmeldingerne

Indlæg af Thomas Fre Apr 11, 2014 9:08 pm

Pluto skrev:
Thomas skrev:Hvis det havde været rigtigt med de ejendomsprisstigninger, så var der blevet igangsat byggeri.

Branchen har været ude i en oprydning, så priserne skulle være til at tale med.

Hvis ejendomspriserne - specielt ejerlejligheder i København - havde en reel baggrund frem for parkeringsaftaler (vel først og fremmest hos BRF), så ville man have sat mere byggeri i gang. Det gør man så ikke, når en snoldet gang blæsevejr kan give optimisme - så er det nok ikke fordi der er for meget at lave.

Og beviserne for de parkeringsaftaler? Stadig kun i dit eget fantasiunivers?

Bare rolig Banksvin! Det er ikke sådan det går galt for Dig.
Nej, nu begynder Jyske Bank at plukke de - ganske få - kunder, der kan og vil betale. Enkelte flextumper i f.eks. de større provinsbyer bliver lavet til fast forrentede annuiteter i BRF og deres banklån overtages af Jyske Bank. De andre: De insolvente flextumper, de bliver i BRF og BRFBank - de går da konkurs i det tempo, deres afdragsfrihed udløber.

Så, jeg synes stadigvæk, at det var en god idé om Du tog i sommerhuset her i weekenden og dinglede.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Byggeriet kan ikke genkende jubelmeldingerne Empty Samme billede som i Danmark.,

Indlæg af Thomas Lør Apr 12, 2014 3:19 am

Der, hvor bankerne er på røven, stiger priserne.

Når prisen stiger, så er det fordi folk ikke kan sælge, fordi de er fallit - og banken er fallit!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Byggeriet kan ikke genkende jubelmeldingerne Empty Sv: Byggeriet kan ikke genkende jubelmeldingerne

Indlæg af Pluto Lør Apr 12, 2014 10:05 am

Thomas skrev:
Pluto skrev:
Thomas skrev:Hvis det havde været rigtigt med de ejendomsprisstigninger, så var der blevet igangsat byggeri.

Branchen har været ude i en oprydning, så priserne skulle være til at tale med.

Hvis ejendomspriserne - specielt ejerlejligheder i København - havde en reel baggrund frem for parkeringsaftaler (vel først og fremmest hos BRF), så ville man have sat mere byggeri i gang. Det gør man så ikke, når en snoldet gang blæsevejr kan give optimisme - så er det nok ikke fordi der er for meget at lave.

Og beviserne for de parkeringsaftaler? Stadig kun i dit eget fantasiunivers?

Bare rolig Banksvin! Det er ikke sådan det går galt for Dig.
Nej, nu begynder Jyske Bank at plukke de - ganske få - kunder, der kan og vil betale. Enkelte flextumper i f.eks. de større provinsbyer bliver lavet til fast forrentede annuiteter i BRF og deres banklån overtages af Jyske Bank. De andre: De insolvente flextumper, de bliver i BRF og BRFBank - de går da konkurs i det tempo, deres afdragsfrihed udløber.

Så, jeg synes stadigvæk, at det var en god idé om Du tog i sommerhuset her i weekenden og dinglede.

Jeg tolker dit flabede svar som at du ikke har bevis for en skid af al det lort du lukker ud!

Thomas =  geek 

Pluto

Antal indlæg : 398
Join date : 07/02/14

Tilbage til toppen Go down

Byggeriet kan ikke genkende jubelmeldingerne Empty Sv: Byggeriet kan ikke genkende jubelmeldingerne

Indlæg af Thomas Lør Apr 12, 2014 10:59 am

[quote="Pluto"].....


'Jeg er da ligeglad med, hvad Du tror: Du skal jo alligevel i sommerhuset og dingle!

Men Dit skriveri kunne være et tegn på, at man snakker med folk som Dig - eller rettere efterforsker Dig.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Byggeriet kan ikke genkende jubelmeldingerne Empty Sv: Byggeriet kan ikke genkende jubelmeldingerne

Indlæg af Thomas Lør Apr 12, 2014 11:41 am

Thomas skrev:
Pluto skrev:.....


'Jeg er da ligeglad med, hvad Du tror: Du skal jo alligevel i sommerhuset og dingle!

Men Dit skriveri kunne være et tegn på, at man snakker med folk som Dig - eller rettere efterforsker Dig.

Det skulle måske ikke være i denne anledning?

Man snakker åbenbart meget med banksvin i denne påske - gad vide hvor mange der skal tur på broen for at prøve badevandet på hovedet - Der er højt ned mellem Sjælland og Fyn.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Byggeriet kan ikke genkende jubelmeldingerne Empty Sv: Byggeriet kan ikke genkende jubelmeldingerne

Indlæg af donkstar Man Apr 14, 2014 8:54 am

Nu rabler det da fuldstændig, DumbAss.. Rolling Eyes

donkstar

Antal indlæg : 74
Join date : 08/12/11

Tilbage til toppen Go down

Byggeriet kan ikke genkende jubelmeldingerne Empty Sv: Byggeriet kan ikke genkende jubelmeldingerne

Indlæg af Thomas Man Apr 14, 2014 10:41 am

donkstar skrev:Nu rabler det da fuldstændig, DumbAss.. Rolling Eyes

Overhovedet ikke!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Byggeriet kan ikke genkende jubelmeldingerne Empty Sv: Byggeriet kan ikke genkende jubelmeldingerne

Indlæg af Thomas Man Apr 14, 2014 11:51 am

Thomas skrev:
donkstar skrev:Nu rabler det da fuldstændig, DumbAss.. Rolling Eyes

Overhovedet ikke!

Kontorer konverteres til lejligheder i København

125-300 ekstra lejelejligheder om året på interessante adresser - det får naturligvis prisen på ejerlejligheder til at stige???? DumbAss!

Det er nok prisen på ejerlejligheder, der ikke har det fjerneste med udbud og efterspørgsel at gøre; men mere om kridten går i gulvet i dag eller i morgen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Byggeriet kan ikke genkende jubelmeldingerne Empty Sv: Byggeriet kan ikke genkende jubelmeldingerne

Indlæg af donkstar Man Apr 14, 2014 10:58 pm

Når jeg skriver at det rabler for dig, er det dit sprogbrug (dingle i sommerhus) og din måde at kortslutte debatten på. Jeg har holdt meget af at læse dine indlæg gennem årene forskellige steder, men må sige at dine angreb til tider er helt ude i hampen. Hvorfor ikke tage en saglig debat på argumenter. Tonen er blevet så skinger at man bliver urolig for om kæden er knækket for dig. - og nu skal jeg sikkert have hug for at sige dig imod. Men pyt, hvis debatten skal køre på dette lave niveau kan jeg godt undvære den..

donkstar

Antal indlæg : 74
Join date : 08/12/11

Tilbage til toppen Go down

Byggeriet kan ikke genkende jubelmeldingerne Empty Sv: Byggeriet kan ikke genkende jubelmeldingerne

Indlæg af Thomas Man Apr 14, 2014 11:27 pm

donkstar skrev:Når jeg skriver at det rabler for dig, er det dit sprogbrug (dingle i sommerhus) og din måde at kortslutte debatten på. Jeg har holdt meget af at læse dine indlæg gennem årene forskellige steder, men må sige at dine angreb til tider er helt ude i hampen. Hvorfor ikke tage en saglig debat på argumenter. Tonen er blevet så skinger at man bliver urolig for om kæden er knækket for dig. - og nu skal jeg sikkert have hug for at sige dig imod. Men pyt, hvis debatten skal køre på dette lave niveau kan jeg godt undvære den..

Du brokker Dig over det kunstneriske indtryk?
Sagen er jo, at de bankfolk har intet lært - tværtimod fortsætter de med at ødelægge landet!
Deres bortforklaringer om, "at jeg har skam ikke gjort noget galt!" er utålelige. Det er som at høre på gamle nazister, der længes tilbage til en glorværdig fortid.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Byggeriet kan ikke genkende jubelmeldingerne Empty Sv: Byggeriet kan ikke genkende jubelmeldingerne

Indlæg af Jomsviking Lør Apr 19, 2014 12:44 pm

Der er ingen tvivl om at der er omsætning og stigende (dog fra et lavt punkt) priser på (privat)ejerlejlighedersmarkedet i københavn. Det er dumt at mene noget andet.

Om det er bæredygtigt ved jeg ikke. I hvilket omfang disse stigninger forplanter sig til omegenskomunernes villaer ved jeg heller ikke, men har mine tvivl.

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Byggeriet kan ikke genkende jubelmeldingerne Empty Sv: Byggeriet kan ikke genkende jubelmeldingerne

Indlæg af Thomas Lør Apr 19, 2014 1:27 pm

Jomsviking skrev:Der er ingen tvivl om at der er omsætning og stigende (dog fra et lavt punkt) priser på (privat)ejerlejlighedersmarkedet i københavn. Det er dumt at mene noget andet.

Om det er bæredygtigt ved jeg ikke. I hvilket omfang disse stigninger forplanter sig til omegenskomunernes villaer ved jeg heller ikke, men har mine tvivl.

Det er jo ikke til at udtale sig om, for der sker ét eller andet på realkreditten - alene det, at BRF er gået samme med Jyske Bank. BRF véd vi med rimelig sikkerhed har et ret så stort lager af parkeringsaftaler - og de er koncentreret i København.

Det med at lade som om, at der er et boligmarked i konventionel forstand - specielt på ejerlejligheder - i København er rent eventyrdigtning. Der er en del platugleejendomme, med "ejerlejligheder", der formentlig flytter fra den ene platugle med flere eller færre lejere i.

Du kan jo se på Danmarks statistik hvilket kaos realkreditstatistikken er i. De aner end ikke hvilken kasse, hvad hører til hvor! Så bare hold op med det!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Byggeriet kan ikke genkende jubelmeldingerne Empty Sv: Byggeriet kan ikke genkende jubelmeldingerne

Indlæg af Jomsviking Søn Apr 20, 2014 10:08 am

Thomas

Det er konstaterbart at der sælges og købes ejerlejligheder i større omfang i københavn af ganske almindelige mennesker. Det kan ikke benægtes.

At der så sandsynligvis OGSÅ er et sekment af stor-falenter hvor man skubber lejligheds-KOMPLEKSER rundt mellem hinanden og banker for at udskyde falitten, skal ikke undre mig.

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Byggeriet kan ikke genkende jubelmeldingerne Empty Sv: Byggeriet kan ikke genkende jubelmeldingerne

Indlæg af Thomas Søn Apr 20, 2014 10:57 am

Jomsviking skrev:Thomas

Det er konstaterbart at der sælges og købes ejerlejligheder i større omfang i københavn af ganske almindelige mennesker. Det kan ikke benægtes.

At der så sandsynligvis OGSÅ er et sekment af stor-falenter hvor man skubber lejligheds-KOMPLEKSER rundt mellem hinanden og banker for at udskyde falitten, skal ikke undre mig.

Enig - den sidste idiot er ikke født endnu!

Udgangspunktet var, at byggeriet ikke kan genkende jubelmeldingerne, dernæst ser vi at kontorlejemål bliver ombygget til boligformål, dernæst at det - så vidt jeg ved - absolut ikke er umuligt at få en udmærket almennyttig lejlighed i København - efter forholdsvis kort tid til en ganske favorabel leje (om det så har ændret sig, det har vi ikke fået opdateret af Crumar).

Alt i alt: Ævlet om de stigende ejendomspriser i København hænger ikke sammen! Når der så samtidig er ganske stærke interesser for at skabe et løgnagtigt billede af situationen, så er det nok mere end sandsynligt, at der er tale om banksvin, der svindler!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Byggeriet kan ikke genkende jubelmeldingerne Empty Sv: Byggeriet kan ikke genkende jubelmeldingerne

Indlæg af Cirb Man Apr 21, 2014 11:41 am

Men nogen tror vist jublemeldingerne....

http://www.boliga.dk/indeks#ChartSpline

Ikke at det gør nogen forskel. 

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Byggeriet kan ikke genkende jubelmeldingerne Empty Sv: Byggeriet kan ikke genkende jubelmeldingerne

Indlæg af Thomas Man Apr 21, 2014 11:58 am

Cirb skrev:Men nogen tror vist jublemeldingerne....

http://www.boliga.dk/indeks#ChartSpline

Ikke at det gør nogen forskel. 

Mvh
Cirb
80.000 til salg - tallet er ikke til at drive derover inden næste depressive anfald ryster banken.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Byggeriet kan ikke genkende jubelmeldingerne Empty Sv: Byggeriet kan ikke genkende jubelmeldingerne

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum