Hvad fanden troede de tåber at APM bygger Emma og MMM for?
Side 1 af 1
Hvad fanden troede de tåber at APM bygger Emma og MMM for?
Til pynt?
Christian Nieswandt nævner ingen konkrete navne på selskaber, men at de skal findes i containersegmentet, er der ingen tvivl om. Her er det den store joker i 2014 den planlagte P3-alliance med Maersk Line, MSC og CMA CGM, der kan forstærke presset på tyske skibsejere og operatører, hvoraf flere er plaget af høj gæld.
De tre rederier har anslået omkring 900 indchartede skibe i deres samlede flåde, hvoraf ca. 550 er tysk ejede.
Fortæl os lige noget enhver ikke kan regne ud??"Nogle er allerede tæt på insolvens. Om de går konkurs afhænger af en hjælpende hånd fra banker, forretningspartnere eller måske regeringer med en interesse i at støtte nationale selskaber," siger Christian Nieswandt
Så ryger HSH Nordbank. DnB har 250 mia. kr., Nordea har 100 mia. og Danske Bank formentlig 35 mia.Det siger Christian Nieswandt, øverste chef for for HSH Nordbank, der anses som verdens største bank inden for skibsfinansiering, i et interview med Lloyd's List.
Har i set på leveringsterminerne fra Daewoo? Nej, vel? Besynderligt sammenfald.Af Maersk Lines samlede flåde på omkring 600 skibe er de ca. 340 lejede skibe. Reelt kan disse indchartrede skibe leveres tilbage til ejerne i løbet af de næste tre år. Ca. 15 procent inden udgangen af 2013, 25 procent inden udgangen af 2014 og omkring 35 procent inden udgangen af 2015, oplyste Morten H. Engelstoft, Maersk Lines daværende COO og nuværende topchef for Mærsk Gruppens nye og fem forretningsben, til ShippingWatch i oktober:
Thomas- Antal indlæg : 34540
Join date : 27/10/08
Hvorfor chartre, hvis man kan købe meget, meget billigt?
Tørlast - det gør APM p.t. ikke så meget i......
Men kornleverancer til Kina skal nok blive et hit.
Men kornleverancer til Kina skal nok blive et hit.
Thomas- Antal indlæg : 34540
Join date : 27/10/08
Ordrebøger på 23% af total flåde!
Ja for Fanden!
Det er meningen! Den eksisterende flåde skal skrottes!
Det er derfor man bygger nye skibe, der kan sejle med lavere stk. omkostninger.
Kapacitet er der nok af! Man sætter bare farten en anelse op.
Raterne kommer aldrig op igen: Dels skal der aldrig sejles de mængder mere, dels skal olieprisen falde.
Mærsk vil ruinere de andre? Hvornår fatter I det?
Det er meningen! Den eksisterende flåde skal skrottes!
Det er derfor man bygger nye skibe, der kan sejle med lavere stk. omkostninger.
Kapacitet er der nok af! Man sætter bare farten en anelse op.
Raterne kommer aldrig op igen: Dels skal der aldrig sejles de mængder mere, dels skal olieprisen falde.
Mærsk vil ruinere de andre? Hvornår fatter I det?
Thomas- Antal indlæg : 34540
Join date : 27/10/08
Lignende emner
» Emma Mærsk
» Huitfeldt
» Russisk gas.
» Mærsk bygger nye produkttankere.
» Polen bygger type 31 fregatter
» Huitfeldt
» Russisk gas.
» Mærsk bygger nye produkttankere.
» Polen bygger type 31 fregatter
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum