Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Statsministeren glæder sig over, at der pludselig er en milliard mere til folkeskolen.

2 deltagere

Go down

Statsministeren glæder sig over, at der pludselig er en milliard mere til folkeskolen.  Empty Statsministeren glæder sig over, at der pludselig er en milliard mere til folkeskolen.

Indlæg af Gorrion Tors Okt 10, 2013 2:35 pm

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2013/10/10/10121449.htm

Hvordan kan det være man har en underlig fornemmelse af at dette så bare gå hen og bliver en undskyldning for at spare en milliard på folkeskolen.

Altså at donationen ikke bliver nogen forbedring overhovedet, men at pengene blot havner i at redde banker i stedet.


Ja undskyld, men min tillid til politikerne er HELT VÆK!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Statsministeren glæder sig over, at der pludselig er en milliard mere til folkeskolen.  Empty Sv: Statsministeren glæder sig over, at der pludselig er en milliard mere til folkeskolen.

Indlæg af Thomas Tors Okt 10, 2013 3:54 pm

Gorrion skrev:http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2013/10/10/10121449.htm

Hvordan kan det være man har en underlig fornemmelse af at dette så bare gå hen og bliver en undskyldning for at spare en milliard på folkeskolen.

Altså at donationen ikke bliver nogen forbedring overhovedet, men at pengene blot havner i at redde banker i stedet.


Ja undskyld, men min tillid til politikerne er HELT VÆK!
Den lever de nok uden - Din tillid altså. Mere væsentligt er, at politikerne har mistet tilliden til Dig.

Den var nu smart nok!

Fonden ønsker, at pengene skal gå til opkvalificering og efteruddannelse af undervisere og skoleledere.
Der er jo ikke nogen tvivl om, at man skal have udrenset kommunisterne af Folkeskolen. Regioner og kommuner kan ikke så godt øremærke penge til det formål - bl.a. fordi så skulle nogle af de selvsamme kommunister bestemme, at de selv skulle have de penge.

Men når det nu er en gave, så skal man jo være omhyggelig med, at en bliver brugt i donors ånd.

Det bliver derfor nok, som jeg tidligere har været inde på, at der skal forsvinde X-tusinde skolelærere og ledere. Den måde man vil gøre det på er at de kurser og opgradering af kvalifikationer, der skal til - de kan desværre ikke gives til Bondo og hans torturbødler. De vil så - desværre - ikke være kvalificerede til at få den stærkt påkrævede efteruddannelse. Uden opgraderingen - tja, når man så skal træffe det ubehagelige valg om hvem, der kan søge deres egen stilling - ja, så må man jo tage hensyn til de faglige kvalifikationer og ikke fordele bolsjerne efter politisk korrekt farve.

Ganske snu!

Det minder mig om operaen. Dels fik Hr. Møller indstøbt den gamle kommunistrede, som generede udsigten fra hjørnekontoret hver dag, i et solidt lag beton. Københavns kommune slap af med et miljøproblem af de alvorlige: De små uskyldige børn ville jo aldrig få lejlighed til at komme i kontakt med det grise-fy, som værftet have efterladt ved sin alt for sene og udsatte konkurs.
Samtidig sikrede man sig at kommunistiske parasitter ikke fik lov til at lege med rederens penge.

APM har skam ikke noget imod at betale skat -. faktisk slet ikke! Meeeeen; man vil gerne have lidt hånd i hanke med, hvad alle de rare penge går til. Det er i hvert fald ikke noget et kommunistsvin som Bondo og han kumpaner skal bestemme: "Gu' ska' de ej! Det skal VI!"

Der er givetvis en sløjfe mere et eller andet sted, som jeg ikke har fået øje på.
Måske, at det bliver Århus Havn, som hans store skibe kan lægge til i uden, at ubehagelige konkurrenter som Scandline, DFDS m.fl. futter rundt og går i vejen for ærlige mennesker, der tjener penge! Så mon ikke "verdensmarkedet", "rettidig omhu", "kvalitet" og "rationalisering" desværre stiller sig hindrende i vejen for en udbygning af Göteborg og svenskere, der kun er næsvise.

Jeg havde godt nok undret mig over, at man gik væk fra enkeltskruekonceptet i MMM-klassen. Så mon ikke Baltiska Zavod kan lave kvalitet også dér.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34086
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Statsministeren glæder sig over, at der pludselig er en milliard mere til folkeskolen.  Empty Ganske rigtigt

Indlæg af Thomas Tors Okt 10, 2013 4:15 pm

Ak jo, så sødt man kan sige DANMARK!

Hellepigen skrev:- Jeg er meget glad for, at A.P. Møller Fonden med sin store donation yder et bidrag til at udvikle den danske folkeskole.

- Folkeskolen er hele Danmarks skole. Den er af afgørende betydning for de muligheder, som vores børn og unge får senere i livet. Regeringen har derfor med støtte fra et bredt flertal i Folketinget netop aftalt en reform, som vil gøre en god folkeskole bedre.

- A.P. Møller Fondens donation er en god nyhed, som vil styrke den udvikling af folkeskolen, der sker i de kommende år, siger Helle Thorning-Schmidt i en pressemeddelelse.
Mærsk skrev:Ifølge Ane Mærsk Mc-Kinney Uggla, der er formand i fonden, ligger en bedre folkeskole fonden meget på sinde.

- En vellykket skolegang, hvor børnene lærer mest muligt, er helt central både for det enkelte barn og for Danmark som helhed. Børn og unge er Danmarks fremtid, siger hun.
Pragtfuldt billede af en jublende kommunist, der SKAL være lykkelig!

Ifølge Ane Mærsk Mc-Kinney Uggla, der er formand i fonden, ligger en bedre folkeskole fonden meget på sinde.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34086
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Statsministeren glæder sig over, at der pludselig er en milliard mere til folkeskolen.  Empty Sv: Statsministeren glæder sig over, at der pludselig er en milliard mere til folkeskolen.

Indlæg af Gorrion Tors Okt 10, 2013 7:44 pm

Den lever de nok uden - Din tillid altså. Mere væsentligt er, at politikerne har mistet tilliden til Dig
Jamen det er på en måde også det jeg har bedt om, for jeg ER gået en helt anden vej.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Statsministeren glæder sig over, at der pludselig er en milliard mere til folkeskolen.  Empty Sv: Statsministeren glæder sig over, at der pludselig er en milliard mere til folkeskolen.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum