Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Alarmcentral nægtede at sende ambulance: Handicappet lå 45 min. på jorden

4 deltagere

Go down

Alarmcentral nægtede at sende ambulance: Handicappet lå 45 min. på jorden Empty Alarmcentral nægtede at sende ambulance: Handicappet lå 45 min. på jorden

Indlæg af Gorrion Fre Aug 30, 2013 2:32 am

http://roskilde.lokalavisen.dk/alarmcentral-naegtede-at-sende-ambulancehandicappet-laa-45-min.-paa-jorden-/20130830/artikler/708309959/1617

Fuldstændig sygelig "politik" der er indført.
Og så med der ENORME skatter vi betaler.
Jeg har sagt det før, det er tæt ved at der burde være en ambulance til hvert personnummer i kongeriget med alt den skat vi betaler.

Syntes det er lige før politikerne kommer på kant med straffeloven.

§ 249. Den, som uagtsomt tilføjer nogen betydelig skade på legeme eller helbred, straffes med bøde eller fængsel indtil 4 måneder eller under særligt skærpende omstændigheder med fængsel indtil 8 år. »Er forholdet begået i forbindelse med spirituskørsel, overtrædelse af færdselslovens § 54, stk. 1 eller 2, eller særlig hensynsløs kørsel, anses dette som en særlig skærpende omstændighed.

§ 249 er ændret fra d. 01.07.2001 ved lov nr. 433 af 31.05.2000 (afskaffelse af hæftestraffen)
I § 249 er straframmen ændret fra 4 år til 8 år ved § 1 i lov nr. 380 af 06.06.2002 fra d. 07.06.2002.
§ 249 er ændret fra d. 01.04.2004 ved lov nr. 218 af 31.03.2004 ved indføjelse af ordet særligt.
§ 249, 2 pkt. er indsat fra d. 25.06.2005 ved § 1.2 i lov nr. 559 af 24.06.2005
§ 249, 2. pkt. er ændret ved § 2.2 i lov nr. 716 af 25.06.2010 fra d. 01.07.2010. I § 249, 2. pkt., indsættes efter »spiritus­kørsel«: », overtrædelse af færdselslovens § 54, stk. 1 eller 2,«.

§ 250. Den, som hensætter en anden i hjælpeløs tilstand eller forlader en under den pågældendes varetægt stående person i en sådan tilstand, straffes med fængsel indtil 8 år.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Alarmcentral nægtede at sende ambulance: Handicappet lå 45 min. på jorden Empty Sv: Alarmcentral nægtede at sende ambulance: Handicappet lå 45 min. på jorden

Indlæg af Gæst Fre Aug 30, 2013 8:02 am

Gorrion skrev:Og så med der ENORME skatter vi betaler.
Skatterne går jo til alt muligt andet også.

F.eks. alle mulige støttecirkus'er: Forsørgelse af horder af indvandrere fra ikke vestlige lande, som ikke skaber tilsvarende af værdi her / Private solceller på tagene / dyre vindmøller ude på vandet / mystiske forskningspuljer, hvor man genopfinder, hvad andre allerede kan etc. / heldagsfolkeskolen med flere timer af samme ringe indhold, som vi havde i forvejen / relativt tomme motorveje i Jylland / etc.

Så det skal nok passe, at der er for lidt penge. Det ville være mærkeligt andet?

I stedet for at skære hele områder fra (eller reformere dem i bund) så bruger politikerne pt. grønthøstermetoden.

/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Alarmcentral nægtede at sende ambulance: Handicappet lå 45 min. på jorden Empty Sv: Alarmcentral nægtede at sende ambulance: Handicappet lå 45 min. på jorden

Indlæg af doctor Fre Aug 30, 2013 11:00 pm

Ganske udmærket emne du der har taget fat i Gorrion. Og hvad sker der nu når vi får de store supersygehuse og folk får 60 km til skadestuen og de læser sådan en artikel.

Rigtig gættet: De styrter hen og køber et Falck sygetransport abonnement, HVIS DE HAR RÅD:

Jeg synes I skal læse den her artikel:
http://www.b.dk/emne/offentligt-privat-partnerskab 

Falck er ved at komme ind på markedet takket være en ekstrem stor lobbyaktivitet overfor regionspolitikerne. Snart bliver det Falck der driver store dele af det offentlige sundhedsvæsen, hvis vi ikke siger fra.

Og hvem ejer Falck: Lundbeckfonden og Kirkbi (Lego)

http://da.falck.com/omfalck/ejere/pages/default.aspx

Og det er bl.a. noget af det almen praktiserende lægers konflikt handler om, hvis I skulle være i tvivl. ;-)    
Jo de store kapitalfonde  er kommet til kort i investeringer i det private erhvervsliv, så nu tager de en god bid af de offentlige investeringer. Og hvem taber lige på det i længden. :-(

Helt ind i regeringskontorerne er Falck nået via regeringens vækstteam for sundheds- og velfærdsydelser:
http://www.welfaretech.dk/media/850682/2013_01_v_kstteamet_for_sundheds-_og_velf_rdsl_sningers_anbefalinger__jan_2013.pdf 
dette kan få katastrofale følger for de fortrolige helbredssoplysninger, som borgerne giver til egen læge, idet man fra vækstteamets side gerne så, at disse data bliver lettere tilgængelige for industri og kommunerne.  affraid


Sidst rettet af doctor Fre Aug 30, 2013 11:17 pm, rettet i alt 2 gange

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Alarmcentral nægtede at sende ambulance: Handicappet lå 45 min. på jorden Empty Sv: Alarmcentral nægtede at sende ambulance: Handicappet lå 45 min. på jorden

Indlæg af klogeaage 35 Fre Aug 30, 2013 11:14 pm

doctor skrev:Ganske udmærket emne du der har taget fat i Gorrion. Og hvad sker der nu når vi får de store superhuse og folk får 60 km til skadestuen og de læser sådan en artikel.

Rigtig gættet: De styrter hen og køber et Falck sygetransport abonnement, HVIS DE HAR RÅD:

Jeg synes I skal læse den her artikel:
http://www.b.dk/emne/offentligt-privat-partnerskab 

Falck er ved at komme ind på markedet takket være en ekstrem stor lobbyaktivitet overfor regionspolitikerne. Snart bliver det Falck der driver store dele af det offentlige sundhedsvæsen, hvis vi ikke siger fra.

Og hvem ejer Falck: Lundbeckfonden og Kirkbi (Lego)

http://da.falck.com/omfalck/ejere/pages/default.aspx





Og det er bl.a. noget af det almen praktiserende lægers konflikt handler om, hvis I skulle være i tvivl. ;-)    
Jo de store kapitalfonde  er kommet til kort i investeringer i det private erhvervsliv, så nu tager de en god bid af de offentlige investeringer. Og hvem taber lige på det i længden. :-(



Falck er en kapitalfond ejet af Lundbeckfonden og Kirkby

De får recept på egen medicin

også så det klodser

Wink 
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Alarmcentral nægtede at sende ambulance: Handicappet lå 45 min. på jorden Empty Sv: Alarmcentral nægtede at sende ambulance: Handicappet lå 45 min. på jorden

Indlæg af doctor Fre Aug 30, 2013 11:19 pm

in what way?

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Alarmcentral nægtede at sende ambulance: Handicappet lå 45 min. på jorden Empty Konkurrence på alle klasser

Indlæg af klogeaage 35 Fre Aug 30, 2013 11:38 pm

doctor skrev:in what way?
   Nok ikke vejen frem til  hjælp for jer læger  , kun til  orientering om at Falck ikke får noget foræret  ,    Zone-Redningskorpset bærer stadig nag over at være sat ude af spillet i tredserne, nu tilbage med 24 forsikringsselskaber i baghånden
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Alarmcentral nægtede at sende ambulance: Handicappet lå 45 min. på jorden Empty Sv: Alarmcentral nægtede at sende ambulance: Handicappet lå 45 min. på jorden

Indlæg af doctor Lør Aug 31, 2013 12:00 am

Hvor blev Klogeaage35 af:
Prisen pr. person for praktisende læge koster 1350 kr/år. Der er så stor spredning på, hvad de enkelte læger tjener. Det beror på antal patienter, om det er solo- eller enkeltmandspraksis, om de har lejede lokaler eller ejede lokaler, vagtlægekørsel og hvor mange penge de tjener på aktiviteter der ikke har med praksis at gøre. For øvrigt har vi  tabt  200.000 kr/år¨i de sidste 10 år pga gradvist faldende goodwill. Penge der IKKE kommer igen, og som afspejler den risiko vi løber ved at være selvstændige. Det tab figurerer ingen steder i omkostningsundersøgelser. Basketball 

Her ser I så prisen på Falck 2603 kr. for en person for super enkelt person:
http://webshop.falck.dk/privat/hurtighjaelp?gclid=COjf172FprkCFWd7cAodlgIAXw

Klogeaage35: Fortæl mig lige, at de IKKE har snablen godt nede i såvel borgernes som det offentliges kasser.

De kommer til at tjene kassen, hvis de får indført store regionsklinikker ejet og drevet af Falck Health Care, hvor pt har LANGT til lægen og supersygehuse , hvor pt har LANGT til amb. kontroller og skadestue. Hertil kommer en masse afledte effekter af den masterplan de har med at sætte sig på tidl. offentlige områder.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Alarmcentral nægtede at sende ambulance: Handicappet lå 45 min. på jorden Empty Sv: Alarmcentral nægtede at sende ambulance: Handicappet lå 45 min. på jorden

Indlæg af klogeaage 35 Lør Aug 31, 2013 12:11 am

Hov hov kære Doctor Jeg orienterede kun.
Er de lægekliniker i nordjylland ikke kun for en to årig kontrakt og kun af nød,da ingen nye læger ville drive praksis deroppe.



Edit :

Hov igen så først nu at du linkede til Falck s abn side,gider ikke læse deres eller Bilkas reklamebras
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Alarmcentral nægtede at sende ambulance: Handicappet lå 45 min. på jorden Empty Sv: Alarmcentral nægtede at sende ambulance: Handicappet lå 45 min. på jorden

Indlæg af doctor Lør Aug 31, 2013 12:24 am

Nej min velgødede paranoia takket være mit lange forløb her og på Boligdebatten siger mig, at den kapitalfond (Falck) som har midler til at brede sig ud over hele Europa, og som mangler det strategiske kort i primærsektoren nemlig almen praksis, har haft en plan om at udbrede og udkonkurrere almen praksis. Alt sammen udtænkt af venstre regionspolitikere og orkestreret af enkelte S er i samarbejde med Falck. S prøver nu at tilbagevise påstandene. Tror I ikke jeg kender en kapitalfonds inderste tanker. Tror I oprigtigt de ville gide at drive en eller to regionsklinikker i Nordjylland, hvis det ikke var for at afprøve konceptet og udbrede det til et langt større område? Meget kan I kalde mig efter de her 5 år - men naiv det er jeg ikke - det er kun noget jeg fremstår som. Nu ber jeg Fru Kammerherreinde!!!

Skal vi lige tage en sjov You Tube: https://www.youtube.com/watch?v=C5ZNETxPI_w

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Alarmcentral nægtede at sende ambulance: Handicappet lå 45 min. på jorden Empty Sv: Alarmcentral nægtede at sende ambulance: Handicappet lå 45 min. på jorden

Indlæg af doctor Lør Aug 31, 2013 12:58 am

Sjovt nok er flere og flere regionspolitikere i betyrelserne hos pensionsselskaberne.

Og endnu et gæt: Man satser på at børsnotere Falck med pensionsselskaberne som sikre købere.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Alarmcentral nægtede at sende ambulance: Handicappet lå 45 min. på jorden Empty Vi står i en strukturreform på sundhedsområdet.

Indlæg af Thomas Lør Aug 31, 2013 6:04 am

Jeg har prøvet at blande mig lidt uden om mundhuggeriet i den branche siden jeg fik apotekerne ud af middelalderen (det holdt hårdt - og er ikke helt færdig endnu).

Vi har i dag teknologier der får lægepraksis på dr. Hansens tid til at se ud som rent åndemaneri. Det vil naturligvis forandre ikke bare sundhedssystemet - det vil forandre definition af sygdom.
Dels er der ikke ret mange syge tilbage, hvis vi bruger en 1960 definition - dels forekommer ulykker heller ikke. Kæreste venner: Pr. personkilometer så er ulykker på det nærmeste forsvundet. Det er så ikke den virkelighed læger og ambulancefolk ser - for de ser resterne.

Jeg kan ikke overskue hvordan den distributionsstruktur (og det er det vi ud fra et driftsøkonomisk synspunkt taler) kommer til at se ud - netop fordi distributionsstrukturer er så vanvittig ustabile med hensyn til niveauer og fortjeneste. Der skal ingenting til for at lave revolution i en distributionsstruktur. Placeringen af et skilt kan ruinere en købmand f.eks. - bare det står forkert et halvt år.

Der er mange ting, der gør det fuldstændig uoverskueligt:

1) Man er begyndt at få den kvantemekanik, der gav nobelpriser for 50 år siden indarbejdet i hverdagens værktøj.

2) Den organiske kemi står dels ved en skillevej at få ryddet op i sin opfattelse. Man laver ikke længere bare substanser; man laver molekylære reservedele som skal sættes på plads.
At så den uorganiske kemi er langt den mest spændende, det er noget andet. Alene det, at man så småt begynder at interessere sig for de 3/4 af det periodiske system, man hidtil har anset for helt overflødigt. Det er ikke de store tonmængder, der er tale om; men værditilvækstmæssigt - det er noget andet.

Det er faktisk spændende at følge diskussionen mellem en læge og en ambulancemand, fordi det er her vi er inde i hele den økonomiske dynamik: Hvordan splejser vi de to kompetencer mest effektivt sammen? Jeg har bare ikke så klar en opfattelse, at jeg kan melde så forfærdelig meget ind.
Derfor går diskussionen nu mellem folkene, der står med de daglige tilpasningsproblemer - og belært af bankerne - så har de det med at miste overblikket.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34083
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Alarmcentral nægtede at sende ambulance: Handicappet lå 45 min. på jorden Empty Sv: Alarmcentral nægtede at sende ambulance: Handicappet lå 45 min. på jorden

Indlæg af doctor Lør Aug 31, 2013 9:12 am

Thomas: Det er nærmest hylemorsomt , hvis det ikke var så tragisk at læse dine kommentarer til, hvordan sygdom er "afskaffet". Det er faktisk samme indstilling regionspolitikerne har. De mener f.eks. at sgpl. kan overtage lægejob, selvom de aldrig har været bare 1 time i praksis. Det er da fint at du tror det hele drejer sig om ligtorne og hæmorider, men jeg kan betro dig, at der fortsat til 4000 siders sygdomme beskrevet i medicinsk kompendium og og måske 3000 i kirurgisk kompendium for slet ikke at tale om alle de små specialers sygdomme. Nu kunne vi jo så henvise ALLE til hospitalet, som ligger 6o km væk. 90% af kontakterne i almen praksis klares I almen praksis. Hvis bare det at jonglere rundt med hjerte/blodtryksmedicin overlades til ukyndige, så KAN jeg love dig for, at der bliver brug for ambulancetjenesten. Men sov du bare videre, det gjorde du faktisk også dengang JEG påpegede, at subprimekrisen ville brede sig til hele Europa og medføre dyb recession. (maj og juni 2008)Dengang snirklede du også rundt i dine egne små økonomiske hjemlige cirkler.
Det er selvfølgelig ikke et krav at man ser ud over egen næsetip, men det kan være nødvendigt før det går galt.

SIKKE EN GANG VÅS DU FYRER AF THOMAS.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Alarmcentral nægtede at sende ambulance: Handicappet lå 45 min. på jorden Empty Sv: Alarmcentral nægtede at sende ambulance: Handicappet lå 45 min. på jorden

Indlæg af doctor Lør Aug 31, 2013 9:22 am

Men selvfølgelig vi får da aflivet nogle syge patienter, så samfundet KUN består af raske rørige individer der kan løbe 60 km til nærmeste supersygehus. Det giver nogle minder om noget jeg har læst. No  Bortset fra WW2, så var gennemsnitsalderen 35-40 år i middelalderen.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Alarmcentral nægtede at sende ambulance: Handicappet lå 45 min. på jorden Empty Sv: Alarmcentral nægtede at sende ambulance: Handicappet lå 45 min. på jorden

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum