Sjælsø giver fortabt.
3 deltagere
Side 1 af 1
Sjælsø giver fortabt.
Det kunne sådan set ikke overraske.
Men jeg er sådan set mere interesseret i at finde ud af hvilke banker, der står til at ryge med i faldet?
Det undlader man taktfuldt at nævne.
Hvad er forbindelsen med op til 1/3 mia i pengepolitiske udlån til småbanker (formodentlig i det østjyske?)
Er der nogen forbindelse til BRF og deres kommende konkurs?
Svarer dette ikke til at begræde, at den manglende succes på en udstilling af roser - fordi hele byen er udslettet af en atombombe.
Men jeg er sådan set mere interesseret i at finde ud af hvilke banker, der står til at ryge med i faldet?
Hvad er forbindelsen med op til 1/3 mia i pengepolitiske udlån til småbanker (formodentlig i det østjyske?)
Svarer dette ikke til at begræde, at den manglende succes på en udstilling af roser - fordi hele byen er udslettet af en atombombe.
Thomas- Antal indlæg : 34540
Sv: Sjælsø giver fortabt.
Thomas skrev:Det kunne sådan set ikke overraske.
Karsten Ree /det danske SG Nord Holding / Cypriotiske Cube ejer på nuværende tidspunkt 30 pct. af Sjælsø.
Kilde
klogeaage 35- Antal indlæg : 2555
Geografisk sted : Fyn
Godt fundet!klogeaage 35 skrev:Thomas skrev:Det kunne sådan set ikke overraske.
Karsten Ree /det danske SG Nord Holding / Cypriotiske Cube ejer på nuværende tidspunkt 30 pct. af Sjælsø.
Kilde
Nå så det er den vej rundt.
En måde at finde kreditorerne til Sjælsø er at anvende tinglysning.dk.
Slå op på en af lejlighederne i f.eks. Havneholmen ved Fisketorvet (Post nr.: 1561, Addresse: Havneholmen, 86, 4, th).
Her er ejeren et selskab ved navn P/S HAVNEHOLMEN (c/o Sjælsø), der også står som kreditor, mens HSH Nordbank AG, Luxembourg Branch, står som underpanthaver for 137,5 mio kr.
Såvidt jeg ved er regnskaber for partnerskaber ikke offentligt tilgængelige.
Slå op på en af lejlighederne i f.eks. Havneholmen ved Fisketorvet (Post nr.: 1561, Addresse: Havneholmen, 86, 4, th).
Her er ejeren et selskab ved navn P/S HAVNEHOLMEN (c/o Sjælsø), der også står som kreditor, mens HSH Nordbank AG, Luxembourg Branch, står som underpanthaver for 137,5 mio kr.
Såvidt jeg ved er regnskaber for partnerskaber ikke offentligt tilgængelige.
pibetobak- Antal indlæg : 69
Desuden er der over de sidste 5 år blevet foretaget nogle garanterede aktieemissioner, hvor det vist ikke rigtigt lykkedes at få småinvestorene til at bide på krogen. De banker, der lavede og garanterede emissionerne kan man slå op og finde et eller andet sted.
Jeg kan se at Finansiel Stabilitet er blevet den lykkelige ejer af lidt over 10% af aktierne i Sjælsø. (Der bliver sikkert mulighed for F/S at erhverve endnu flere nu.)
Jeg kan se at Finansiel Stabilitet er blevet den lykkelige ejer af lidt over 10% af aktierne i Sjælsø. (Der bliver sikkert mulighed for F/S at erhverve endnu flere nu.)
pibetobak- Antal indlæg : 69
De aktier vil jo ende i F/S efterhånden som bankerne dør.pibetobak skrev:Desuden er der over de sidste 5 år blevet foretaget nogle garanterede aktieemissioner, hvor det vist ikke rigtigt lykkedes at få småinvestorene til at bide på krogen. De banker, der lavede og garanterede emissionerne kan man slå op og finde et eller andet sted.
Jeg kan forestille mig, at der er hentet nogle aktier ved Spar Lollands konkurs - foruden nogle "smukt placerede" ejendomme.
Men det andet jeg kikker efter er, at den igangværende proces med et antal Østjyske banker, hvor ejendomsspekulanter også har lånt penge også vil kunne give en vis konsolidering.
Alene processen med at frem finde belåningsgrundlag for pengepolitiske udlån vil jo give en vis indsigt i porteføljen - egentlig burde der være en særskilt regnskabspost: Aktier holdes til udløb - indenfor et år; men nu hedder det handelsbeholdning.
Lignende emner
» Sjælsø
» Sjælsø sælger boligejendom i Ørestad Syd for 150 mio. kr.
» Sjælsø Gruppen skal refinansiere milliardgæld
» Arbejdsudbud og lønniveau har noget med hinanden at gøre.
» Vestager giver
» Sjælsø sælger boligejendom i Ørestad Syd for 150 mio. kr.
» Sjælsø Gruppen skal refinansiere milliardgæld
» Arbejdsudbud og lønniveau har noget med hinanden at gøre.
» Vestager giver
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum