Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Sjælsø giver fortabt.

3 deltagere

Go down

Sjælsø giver fortabt. Empty Sjælsø giver fortabt.

Indlæg af Thomas Ons Aug 07, 2013 11:44 am

Det kunne sådan set ikke overraske.

Men jeg er sådan set mere interesseret i at finde ud af hvilke banker, der står til at ryge med i faldet?

Det undlader man taktfuldt at nævne.

Hvad er forbindelsen med op til 1/3 mia i pengepolitiske udlån til småbanker (formodentlig i det østjyske?)

Er der nogen forbindelse til BRF og deres kommende konkurs?

Svarer dette ikke til at begræde, at den manglende succes på en udstilling af roser - fordi hele byen er udslettet af en atombombe.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sjælsø giver fortabt. Empty Sv: Sjælsø giver fortabt.

Indlæg af klogeaage 35 Ons Aug 07, 2013 6:25 pm

Thomas skrev:Det kunne sådan set ikke overraske.

Men jeg er sådan set mere interesseret i at finde ud af hvilke banker, der står til at ryge med i faldet?

Det undlader man taktfuldt at nævne.

Hvad er forbindelsen med op til 1/3 mia i pengepolitiske udlån til småbanker (formodentlig i det østjyske?)

Er der nogen forbindelse til BRF og deres kommende konkurs?

Svarer dette ikke til at begræde, at den manglende succes på en udstilling af roser - fordi hele byen er udslettet af en atombombe.

Karsten Ree /det danske SG Nord Holding  / Cypriotiske   Cube ejer på nuværende tidspunkt 30 pct. af Sjælsø.


Kilde
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Sjælsø giver fortabt. Empty Sv: Sjælsø giver fortabt.

Indlæg af Thomas Ons Aug 07, 2013 7:45 pm

klogeaage 35 skrev:
Thomas skrev:Det kunne sådan set ikke overraske.

Men jeg er sådan set mere interesseret i at finde ud af hvilke banker, der står til at ryge med i faldet?

Det undlader man taktfuldt at nævne.

Hvad er forbindelsen med op til 1/3 mia i pengepolitiske udlån til småbanker (formodentlig i det østjyske?)

Er der nogen forbindelse til BRF og deres kommende konkurs?

Svarer dette ikke til at begræde, at den manglende succes på en udstilling af roser - fordi hele byen er udslettet af en atombombe.

Karsten Ree /det danske SG Nord Holding  / Cypriotiske   Cube ejer på nuværende tidspunkt 30 pct. af Sjælsø.


Kilde
Godt fundet!

Nå så det er den vej rundt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sjælsø giver fortabt. Empty Sv: Sjælsø giver fortabt.

Indlæg af pibetobak Tors Aug 08, 2013 11:29 am

En måde at finde kreditorerne til Sjælsø er at anvende tinglysning.dk.

Slå op på en af lejlighederne i f.eks. Havneholmen ved Fisketorvet (Post nr.: 1561, Addresse: Havneholmen, 86, 4, th).

Her er ejeren et selskab ved navn P/S HAVNEHOLMEN (c/o Sjælsø), der også står som kreditor, mens HSH Nordbank AG, Luxembourg Branch, står som underpanthaver for 137,5 mio kr.

Såvidt jeg ved er regnskaber for partnerskaber ikke offentligt tilgængelige.

pibetobak

Antal indlæg : 69
Join date : 26/07/13

Tilbage til toppen Go down

Sjælsø giver fortabt. Empty Sv: Sjælsø giver fortabt.

Indlæg af pibetobak Tors Aug 08, 2013 11:36 am

Desuden er der over de sidste 5 år blevet foretaget nogle garanterede aktieemissioner, hvor det vist ikke rigtigt lykkedes at få småinvestorene til at bide på krogen. De banker, der lavede og garanterede emissionerne kan man slå op og finde et eller andet sted.

Jeg kan se at Finansiel Stabilitet er blevet den lykkelige ejer af lidt over 10% af aktierne i Sjælsø. (Der bliver sikkert mulighed for F/S at erhverve endnu flere nu.)

pibetobak

Antal indlæg : 69
Join date : 26/07/13

Tilbage til toppen Go down

Sjælsø giver fortabt. Empty Sv: Sjælsø giver fortabt.

Indlæg af Thomas Tors Aug 08, 2013 2:10 pm

pibetobak skrev:Desuden er der over de sidste 5 år blevet foretaget nogle garanterede aktieemissioner, hvor det vist ikke rigtigt lykkedes at få småinvestorene til at bide på krogen. De banker, der lavede og garanterede emissionerne kan man slå op og finde et eller andet sted.

Jeg kan se at Finansiel Stabilitet er blevet den lykkelige ejer af lidt over 10% af aktierne i Sjælsø. (Der bliver sikkert mulighed for F/S at erhverve endnu flere nu.)
De aktier vil jo ende i F/S efterhånden som bankerne dør.

Jeg kan forestille mig, at der er hentet nogle aktier ved Spar Lollands konkurs - foruden nogle "smukt placerede" ejendomme.
Men det andet jeg kikker efter er, at den igangværende proces med et antal Østjyske banker, hvor ejendomsspekulanter også har lånt penge også vil kunne give en vis konsolidering.
Alene processen med at frem finde belåningsgrundlag for pengepolitiske udlån vil jo give en vis indsigt i porteføljen - egentlig burde der være en særskilt regnskabspost: Aktier holdes til udløb - indenfor et år; men nu hedder det handelsbeholdning.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sjælsø giver fortabt. Empty Sv: Sjælsø giver fortabt.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum