Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Så fik vi navnene på de "udfordrede" banker.

5 deltagere

Go down

Så fik vi navnene på de "udfordrede" banker. Empty Så fik vi navnene på de "udfordrede" banker.

Indlæg af Thomas Man Jun 24, 2013 2:54 pm

Berlingske


Totalbanken, Vestjysk Bank, Danske Andelskassers Bank og Sparekassen Faaborg

Et godt gæt er at:

Pengeinstitutpengepolitisk udlån/ mia. DKK
Totalbanken½-1
Vestjysk Bank1-1½
Danske Andelskassers Bank1
Sparekassen Faaborg0,1

Det er kun et gæt; men det er det vi er henvist til, når man kun fortæller os løgnehistorierne.

Sparekassen Faaborg, fordi de pengepolitiske udlån er faldet med 0,1 - 0,2 mia. hen over weekenden og der ikke har været noget blod på fortovet i Faaborg.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så fik vi navnene på de "udfordrede" banker. Empty Ikke alle de udfordrede

Indlæg af klogeaage 35 Ons Jun 26, 2013 6:17 pm



Solvensen er lav i Salling Bank

http://finans.borsen.dk/artikel/1/260740/finanstilsynet_advarer_solvensen_er_lav_i_salling_bank.html
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Så fik vi navnene på de "udfordrede" banker. Empty Sv: Så fik vi navnene på de "udfordrede" banker.

Indlæg af Thomas Ons Jun 26, 2013 7:08 pm

klogeaage 35 skrev:

Solvensen er lav i Salling Bank

http://finans.borsen.dk/artikel/1/260740/finanstilsynet_advarer_solvensen_er_lav_i_salling_bank.html
Så har jeg gjort Lars Rohde uret - jeg troede han mente, at Østjysk Bank var udfordret - det er den nok ikke - den ER afgået ved døden.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så fik vi navnene på de "udfordrede" banker. Empty Sv: Så fik vi navnene på de "udfordrede" banker.

Indlæg af SimpleMind Ons Jun 26, 2013 8:06 pm

Jeg er langt mere bekymret over det lave antal, der er på listen.

SimpleMind

Antal indlæg : 276
Join date : 15/01/12

Tilbage til toppen Go down

Så fik vi navnene på de "udfordrede" banker. Empty Sv: Så fik vi navnene på de "udfordrede" banker.

Indlæg af Thomas Tors Jun 27, 2013 1:08 am

SimpleMind skrev:Jeg er langt mere bekymret over det lave antal, der er på listen.
Jeg er nu mere bekymret over alle dem, der IKKE har inspektionsrapporter fra Finanstilsynet at offentliggøre!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så fik vi navnene på de "udfordrede" banker. Empty Sv: Så fik vi navnene på de "udfordrede" banker.

Indlæg af SimpleMind Tors Jun 27, 2013 2:45 pm

Thomas skrev:
SimpleMind skrev:Jeg er langt mere bekymret over det lave antal, der er på listen.
Jeg er nu mere bekymret over alle dem, der IKKE har inspektionsrapporter fra Finanstilsynet at offentliggøre!

Det er vist samme side af mønten;)

SimpleMind

Antal indlæg : 276
Join date : 15/01/12

Tilbage til toppen Go down

Så fik vi navnene på de "udfordrede" banker. Empty Sv: Så fik vi navnene på de "udfordrede" banker.

Indlæg af Thomas Tors Jun 27, 2013 4:14 pm

SimpleMind skrev:
Thomas skrev:
SimpleMind skrev:Jeg er langt mere bekymret over det lave antal, der er på listen.
Jeg er nu mere bekymret over alle dem, der IKKE har inspektionsrapporter fra Finanstilsynet at offentliggøre!

Det er vist samme side af mønten;)
Genau!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så fik vi navnene på de "udfordrede" banker. Empty Sv: Så fik vi navnene på de "udfordrede" banker.

Indlæg af Thomas Tirs Jul 09, 2013 8:48 pm

Fra anden tråd:
Jeg tror, det er de to små:

DLR, fordi man har Gemælke i Nationalbankens bestyrelse. Det vil kræve, at man er forbi alle småbankerne - Flemløse Sparekasse mm. Her samler man helt klart op og holder "oven vande". Det kan forklare det forholdsvis store antal. Jeg tror man her vil gå efter en regionalbanksløsning. Det absurde problem er faktisk at bare det at udskyde problemet har faktisk forbedret kreditkvalitetenbetydeligt - indtjeningsevnen er steget meget.

BRF, der nok ikke er stor; men til gengæld så fuldstændig ondsindet psykopatisk, at det direkte giver buler i EU statistikkerne.

Der skal også noget til, så Udkantsdanmark ikke bliver sultet for realkredit.

SIFI'erne angriber man på en anden måde.

Sparekassen Himmerland central i INTERNATIONAL kriminalitet!, Bagmandspolitiet rejser sigtelse!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så fik vi navnene på de "udfordrede" banker. Empty Sv: Så fik vi navnene på de "udfordrede" banker.

Indlæg af Thomas Tirs Jul 09, 2013 8:53 pm

Thomas skrev:Berlingske


Totalbanken, Vestjysk Bank, Danske Andelskassers Bank og Sparekassen Faaborg

Et godt gæt er at:

Pengeinstitutpengepolitisk udlån/ mia. DKK
Totalbanken½-1
Vestjysk Bank1-1½
Danske Andelskassers Bank1
Sparekassen Faaborg0,1

Det er kun et gæt; men det er det vi er henvist til, når man kun fortæller os løgnehistorierne.

Sparekassen Faaborg, fordi de pengepolitiske udlån er faldet med 0,1 - 0,2 mia. hen over weekenden og der ikke har været noget blod på fortovet i Faaborg.

Det passer altså godt med de korte pengepolitiske udlån.

3½ mia. i 6 mdr. smager mere at BRF for mig. Og dét har meget lidt med landbrug at gøre - udover at Ulrikke ikke hæver løn; men får hektarstøtte, for alt den forurenede jord, der er i hovedet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så fik vi navnene på de "udfordrede" banker. Empty Sv: Så fik vi navnene på de "udfordrede" banker.

Indlæg af HenningK Ons Jul 10, 2013 12:15 am

Thomas skrev:Sparekassen Himmerland central i INTERNATIONAL kriminalitet!, Bagmandspolitiet rejser sigtelse!

Vestjysk Bank er nyeste fisk i hyttefadet. I øvrigt en fisk, som allerede gispede efter vejret og havde et til-salg skilt bundet i halen.

Så nu har vi en kæde med kursmanipulation, som rækker op til en top-10 bank:

EBH: 350 ansatte da de gik på røven ->
Sparekassen Himmerland: knapt 300 ansatte ->
Vestjysk Bank: 560 ansatte ->
?

Man kunne vel godt gætte på at statens reelle ejerskab af Vestjysk Bank betyder at Bagmandspolitiet let og uden den store modstand kan krydstjekke informationer, og de har så velsagtens kigget det mest åbentlyse sted og fundet endnu en belastende sag på en af "the usual suspects". Sparekassen Himmerland: "Like shooting fish in a barrel".

Det er vel mest oplagt at farcen om Vestjysk Bank enten ender med et salg. Hvis Vestjysk røg i FS, så ville FS være oppe i Sydbank-størrelse, og det er vel næppe politisk spiseligt?

Lige nu er der jo nok bare en bankboss eller to, der vrider sig ved tanke på konsekvenserne ved at kassen med de rygende pistoler ender i FS. Men er Anders Dam eller Frøsig mon naive nok til at tro at kassen med de rygende pistoler ikke allerede stå i kælderen hos Finanstilsynet?

Vi er jo altså tilbage ved åbenlys kriminalitet begået i 2008 og deromkring, det varer jo nok mindst et par år eller fire før Bagmandspolitiet kommer til sagerne med Cibor-manipulation. Men hva'... Foreløbigt er det jo absolut underholdende!

HenningK

Antal indlæg : 328
Join date : 23/07/11

Tilbage til toppen Go down

Så fik vi navnene på de "udfordrede" banker. Empty Sv: Så fik vi navnene på de "udfordrede" banker.

Indlæg af Thomas Ons Jul 10, 2013 1:07 am

HenningK skrev:
Thomas skrev:Sparekassen Himmerland central i INTERNATIONAL kriminalitet!, Bagmandspolitiet rejser sigtelse!

Vestjysk Bank er nyeste fisk i hyttefadet. I øvrigt en fisk, som allerede gispede efter vejret og havde et til-salg skilt bundet i halen.

Så nu har vi en kæde med kursmanipulation, som rækker op til en top-10 bank:

EBH: 350 ansatte da de gik på røven ->
Sparekassen Himmerland: knapt 300 ansatte ->
Vestjysk Bank: 560 ansatte ->
?
Problemet med at gøre noget ved det er, at skal der nogen rimelighed i straffene, så løber man tør for sanktionsmuligheder overfor Danske Bank - og stadsdyrlægen har nedlagt forbud mod at Straarup & Co. bliver brændt på Kgs. Nytorv til lette operettetoner med offentlig adgang og kaffebord - simpelt hen for uhygiejnisk.


Man kunne vel godt gætte på at statens reelle ejerskab af Vestjysk Bank betyder at Bagmandspolitiet let og uden den store modstand kan krydstjekke informationer, og de har så velsagtens kigget det mest åbenlyse sted og fundet endnu en belastende sag på en af "the usual suspects". Sparekassen Himmerland: "Like shooting fish in a barrel".
Jeg tror den ligger et lidt andet sted. Man skal have et eller andet at strukturere en løsning i det østjyske landbrug omkring. Heraf formentlig undersøgelsen af Djursland Sparekasse. Østjysk Bank har jo lige måttet rette i sidste års regnskab og er som sådan også en katastrofe, der skal have tilført kapital. Det med blot at sammenlægge Øst- og Vestjysk bank er vist ikke nogen god ide - man har blot lavet endnu en SIFI med det.
Eksemplet med Sydbank er jo ualmindelig afskrækkende.
Nordjylland klarer sig vist for tiden med Spar Nord.
Der mangler også en løsning for Fyn. Og én for Sjælland.
Jyske Bank skal man IKKE have mere af!


Det er vel mest oplagt at farcen om Vestjysk Bank enten ender med et salg. Hvis Vestjysk røg i FS, så ville FS være oppe i Sydbank-størrelse, og det er vel næppe politisk spiseligt?
Det har været uspiseligt længe; men problemet med Øst- og Vestjysk Bank er, at de er værdiløse - alene de garantier, de må stille for at kunne slippe af med spekulantejendommene til nedskreven værdi. Finansiel Stabilitet har så det yderligere problem, at der er ikke nogen steder at henvise de restrukturerede kunder til!


Lige nu er der jo nok bare en bankboss eller to, der vrider sig ved tanke på konsekvenserne ved at kassen med de rygende pistoler ender i FS. Men er Anders Dam eller Frøsig mon naive nok til at tro at kassen med de rygende pistoler ikke allerede stå i kælderen hos Finanstilsynet?
Det tror jeg ikke, de er. De er nok med enerverende regelmæssighed udsat for ubehagelige spørgsmål først om det ene og så det andet engagement.


Vi er jo altså tilbage ved åbenlys kriminalitet begået i 2008 og deromkring, det varer jo nok mindst et par år eller fire før Bagmandspolitiet kommer til sagerne med Cibor-manipulation. Men hva'... Foreløbigt er det jo absolut underholdende!
Den grundlæggende fejl er antagelsen om, at noget kan sælges, når en foræring er en overvurderet pris.

CIBOR mm. kommer vi til, for det er et SIFI spørgsmål først og fremmest.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så fik vi navnene på de "udfordrede" banker. Empty Sv: Så fik vi navnene på de "udfordrede" banker.

Indlæg af HenningK Ons Jul 10, 2013 2:17 am

Thomas skrev:Jeg tror den ligger et lidt andet sted. Man skal have et eller andet at strukturere en løsning i det østjyske landbrug omkring.

Du kan ha' en pointe i at manøvren handler om at få hængt Vestjysk Bank ud som værdiløs. Men hvad så? Øst- og vestjysk landbrug - plus Århus Lokalbank og lidt småtteri på Djursland. Det er reelt en ordentlig bid.

Hvis man ikke vil fordele stumperne på eksisterende SIFI-banker (Sydbank, Jyske) og heller ikke forsøge sig med flere fusioner mellem nødlidende banker, hvor er vi så henne?

Handelsbanken er jo også en absurd tanke - det vil være at forære nedskrevne, danske landbrugsudlån til Svensken. Meningen er vel at de skal kløjs i deres egen surstrømning, og ikke mæske sig i dansk bacon.

Ringkjøbing Landbobank er alt for bette. Spar Nord næppe interesseret i det SIFI-stempel, som de får lige i på direktørens mest kødfulde legemsdel hvis de udvider med så meget som et hæve-sænkebord i Kongerslev-filialen.

Plus: Hvordan redder regeringen ansigt og skattekroner - fusionen mellem Århus Lokalbank og Vestjysk skete jo altså på Ole Sohn's vagt.


Sidst rettet af HenningK Ons Jul 10, 2013 2:17 am, rettet 1 gang (Reason for editing : endquote)

HenningK

Antal indlæg : 328
Join date : 23/07/11

Tilbage til toppen Go down

Så fik vi navnene på de "udfordrede" banker. Empty Sv: Så fik vi navnene på de "udfordrede" banker.

Indlæg af Thomas Ons Jul 10, 2013 5:24 am

HenningK skrev:
Thomas skrev:Jeg tror den ligger et lidt andet sted. Man skal have et eller andet at strukturere en løsning i det østjyske landbrug omkring.

Du kan ha' en pointe i at manøvren handler om at få hængt Vestjysk Bank ud som værdiløs. Men hvad så? Øst- og vestjysk landbrug - plus Århus Lokalbank og lidt småtteri på Djursland. Det er reelt en ordentlig bid.

Hvis man ikke vil fordele stumperne på eksisterende SIFI-banker (Sydbank, Jyske) og heller ikke forsøge sig med flere fusioner mellem nødlidende banker, hvor er vi så henne?

Handelsbanken er jo også en absurd tanke - det vil være at forære nedskrevne, danske landbrugsudlån til Svensken. Meningen er vel at de skal kløjs i deres egen surstrømning, og ikke mæske sig i dansk bacon.

Ringkjøbing Landbobank er alt for bette. Spar Nord næppe interesseret i det SIFI-stempel, som de får lige i på direktørens mest kødfulde legemsdel hvis de udvider med så meget som et hæve-sænkebord i Kongerslev-filialen.

Plus: Hvordan redder regeringen ansigt og skattekroner - fusionen mellem Århus Lokalbank og Vestjysk skete jo altså på Ole Sohn's vagt.
Jeg kan ikke se anden løsning end en statsejet bank som får de landbrugslån over - jeg tvivler på at landbrugets organisationer kan rejse nok ansvarlig kapital til at få en bank ud af det.

Men ja, jeg tror det er det, man klør sig i hovedet over lige nu.

Den eneste løsning er vel at oprette en Østjysk Landbrugsbank, der køber de nedskrevne udlån, så "soliditeten" i resten kan komme på plads - indtil nye nedskrivninger skal reducere "egenkapitalen".

Problemet er, at man fik rodet staten ind med ansvarlig kapital.
Der er jo ikke nogen, der har interesse i at skubbe friske penge ind i de fallitboer.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så fik vi navnene på de "udfordrede" banker. Empty Prøv lige at se opgørelsen af de pengepolitisk udlån igen!

Indlæg af Thomas Tors Jul 11, 2013 2:24 am

Sidste side

Jeg har her sat Sparekassen Faaborg på som en forsøgsvis forklaring på nedgangen på 0,3 mia. i pengepolitiske udlån til Danske Bank.

Det er så en af de 4 banker, der er nævnt her som "udfordrede banker".

Jeg tror, der er sket det, at man er gået aktiebeholdningen efter i Faaborg Sparekasse for bankaktier - også dem, der ligger som sikkerhed for udlån.

Der efter aflægger man de banker et sødt lille besøg, hvor man tilsvarende gennemgår deres beholdninger og depoter. Det spor tror jeg så, man følger for at finde ud hvor stor cross-holdingen er.

Læg mærke til, at der er yderligere et udlån på ½ mia., der forsvinder - her har man nok spurgt tilbage i Danske Bank, hvilken sikkerhed der var for det "goooode" udlån - mit gæt: Bankaktier.

Problemet i disse bankfusioner er, at egenkapitalen forsvinder i samme øjeblik man konsoliderer balancerne. Man ombytter aktier i en af de fusionerede banker med aktier i den "nye" bank.
Der er bare det ved det, at når det sker, så kommer man frem til at det hele er egenbeholdning af aktier. Dvs. der ér ikke nogen aktionærer. Det er egne aktier det hele.
Derfor forsøger banker altid at fusionere langt fra hinanden og ikke med konkurrenten i byen, for så finder man ud af, at der ikke kommer en splint mere ud af det.

Problemet er nu, at nu fusionerer man så meget, at man også fusionerer cross-holdingen.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så fik vi navnene på de "udfordrede" banker. Empty Basisbank

Indlæg af Thomas Fre Jul 12, 2013 11:59 am

Finanstilsynet

At indregne et udskudt skatteaktiv uden at kunne fremlægge overbevisende dokumentation for, at banken vil have tilstrækkelig fremtidig indkomst til, at det indregnede udskudte skatteaktiv kan udnyttes.
Manglende nedskrivning af et tilgodehavende sambeskatningsbidrag.

Så er det i Finansiel Stabilitet?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så fik vi navnene på de "udfordrede" banker. Empty Jeg forstår ikke

Indlæg af Thomas Ons Jul 31, 2013 3:36 am

hvordan man som erhvervs- og vækstminister kan tage på FERIE?

Erhvervs- og vækstminister Annette Vilhelmsen (SF) er i øjeblikket på ferie. Hun har derfor ikke haft mulighed for at kommentere , hvordan rederiernes krise påvirker regeringens målsætninger.

Landet stander i våde - om halvdelen af landets finansverden overhovedet er i stand til at betale folks regninger - ja, det er der vist ikke nogen, der har en begrundet formodning om.

Det pudsige er jo, at man formentlig daglig får en likviditetsrapport fra Danske Bank. Vi andre må nøjes med en kalender, hvor der som sædvanligt ved månedsskifter er markeret for overhængende fare for EDB-sammenbrud, spændetrøje og hammertæer.

Mon ikke Vestager og Hellepigen er hevet op af svømmepølen, så det østrogenspækkede kriseberedskab (om det er for at løse eller skabe kriser - det er aldrig helt gået op for mig) skulle være forsynet med dekorative hektiske pletter på kinderne.

Det er vist ikke side Flexlene, at man har haft det ministerium i stærkeste opstilling - dvs. med ministeren meget langt væk.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så fik vi navnene på de "udfordrede" banker. Empty Sv: Så fik vi navnene på de "udfordrede" banker.

Indlæg af Nærigfryns Ons Jul 31, 2013 9:52 am

Pudsigt, at Annette har tid til at kommentere Finanssektorens bedrøveligheder i en artikel publiseret samtidig til samme avis

Nærigfryns

Antal indlæg : 182
Join date : 25/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så fik vi navnene på de "udfordrede" banker. Empty Sv: Så fik vi navnene på de "udfordrede" banker.

Indlæg af Thomas Ons Jul 31, 2013 12:01 pm

Nærigfryns skrev:Pudsigt, at Annette har tid til at kommentere Finanssektorens bedrøveligheder i en artikel publiceret samtidig til samme avis

Tankeoverføring? Wink

Nåhh nej......
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så fik vi navnene på de "udfordrede" banker. Empty Sv: Så fik vi navnene på de "udfordrede" banker.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum