Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Så er det jernbanenettet...

+5
SortKaffe
dkguy66
Marovingian
Thomas
Cirb
9 deltagere

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Go down

Så er det jernbanenettet... Empty Så er det jernbanenettet...

Indlæg af Cirb Fre Mar 01, 2013 2:41 pm

http://jyllands-posten.dk/politik/article5227810.ece

Tjaa, damen kommer formentlig kun til at sidde de 4 år, men hun er i færd med at efterlade sig det største aftryk siden.... Ja, hvor langt skal vi egentlig tilbage ?

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Så er det jernbanenettet... Empty Sv: Så er det jernbanenettet...

Indlæg af Thomas Fre Mar 01, 2013 3:01 pm

Cirb skrev:http://jyllands-posten.dk/politik/article5227810.ece

Tjaa, damen kommer formentlig kun til at sidde de 4 år, men hun er i færd med at efterlade sig det største aftryk siden.... Ja, hvor langt skal vi egentlig tilbage ?

Mvh
Cirb
Nå den havde Du heller ikke fanget?

Altså fidusen er:

1. Transittrafikken gennem Danmark mellem Sverrig og Tyskland skal over på godstog i Sverrig og aflæsses i Tyskland - ren og skær transit uden færgevrøvl - uden omkostninger og med dansk fragtandel.

2. Passagertrafikken skal (VEST terminere i Hamborg ØST Berlin) - Så er der slet ikke brug for SAS.
Hvis der er 3 timer til Ålborg og 3 timer til Berlin - så kan man fint bruge Kastrup i stedet for Berlin til international trafik.

Alt sammen penge lige ned i foret.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så er det jernbanenettet... Empty Sv: Så er det jernbanenettet...

Indlæg af Marovingian Fre Mar 01, 2013 4:28 pm

Det er jo nærmest en fordel hun ligger så dårligt i meningsmålingerne --- hun behøver ikke tænke genvalg anyways, så hun kan bare køre løs... hun tager jo samtlige konflikter der har ligget i mange mange år

lige som lærernes overenskomstforhandlinger nu. Hun er sådan VAR DER NOGET !!!! KIGGER DU PÅ MIG ???? HAR DU ET PROBLEM ??!! til alle lol

Marovingian

Antal indlæg : 633
Join date : 10/08/11
Geografisk sted : Her

Tilbage til toppen Go down

Så er det jernbanenettet... Empty Sv: Så er det jernbanenettet...

Indlæg af Cirb Fre Mar 01, 2013 7:15 pm

Thomas skrev:
2. Passagertrafikken skal (VEST terminere i Hamborg ØST Berlin) - Så er der slet ikke brug for SAS.

http://jyllands-posten.dk/indland/trafik/article5228231.ece

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Så er det jernbanenettet... Empty Sv: Så er det jernbanenettet...

Indlæg af Thomas Fre Mar 01, 2013 8:51 pm

Marovingian skrev:Det er jo nærmest en fordel hun ligger så dårligt i meningsmålingerne --- hun behøver ikke tænke genvalg anyways, så hun kan bare køre løs... hun tager jo samtlige konflikter der har ligget i mange mange år

lige som lærernes overenskomstforhandlinger nu. Hun er sådan VAR DER NOGET !!!! KIGGER DU PÅ MIG ???? HAR DU ET PROBLEM ??!! til alle lol

Helt klart: Det er Helle i en nøddeskal! Hun skylder ikke nogen noget!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så er det jernbanenettet... Empty Sv: Så er det jernbanenettet...

Indlæg af dkguy66 Fre Mar 01, 2013 9:34 pm

Nu har jeg selv tidligere undret mig over, man ikke færdiggjorde elektrificeringen nordpå, da man var igang i slutningen af 90'erne ( 1990'). Men stoppede i Fredericia.
Men egentlig er jeg faktisk blevet en smule bekymret over, om det er det rigtige at gøre.

Har man fulgt de sidste 6 mdr's løbende nyheder om jernbanen, er det faktisk ret så mange stop vi har oplevet pga nedrevet køreledninger. Og det gælder både S-togene, regionaltogene på Sjælland, og togene over Fyn til Fredericia. Mens dieseltogene fra Aalborg til Kbh. ikke har været berørt af sådanne problemer.

Så spørgsmålet er jo, om det egentlig er fornuftigt at gøre hele jernbanenettet afhængig af el, og køreledninger, der jo ved svigt lammer hele jernbanen, og ikke kun et enkelt tog.

Køreledninger, der svigter, og standser al trafik, virker jo på samme måde, som når en lufthavn er lukket af strømsvigt, tåge eller arbejdsnedlæggelse. Alt går i stå, og i pressen og på Borgen, går alt og alle i panik.

Så spørgsmålet er vel egentlig, om det ud fra et trafikmæssigt synspunkt, med målet at skabe en så "sikker" og stabil afvikling af trafikken, er fornuftigt at overgå til fuld elektrificering.

Er der iøvrigt nogen af alle I kloge ingeniørere, der kan svare på, om man kunne drive togene på andre former for brændstof end diesel ? Ville man kunne drive dem på gas ? Eller hvad med batterier, der evt oplades mens togene holder på stationer ? Særligt når vi tænker 30 år frem i tiden, jvf. planen.

Men bortset fra det, så er nyhederne jo igen igen fyldt af ekstrem spin.

http://politiken.dk/politik/ECE1911677/direktoer-om-togfond-den-vil-skabe-32000-nye-job/

Der vil komme et hav af nye job som følge af investeringer i den kollektive trafik, som regeringen har afsat 27,5 milliarder kroner til i en såkaldt togfond.

Et hurtigt skøn fra vores side er, at aftalen vil skabe 32.000 job.
Ifølge beregningerne deler arbejdspladserne sig i to grupper. Der skal ansættes 14.000 medarbejdere i anlægsbranchen og derudover omkring 18.000 personer i de erhverv, der leverer materialer eller laver projektering.

En hurtig beregning viser at hvert job koster 860.000 kr. at skabe. Hertil kommer at de 14.000 job i anlægsbranchen jo ikke er faste stillinger, men som udgangspunkt tidsbegrænsede job. Og en stor del af de 18.000 job i underleverandørgruppen må også formodes at være anlægsafhængige. Og derfor er det reelt at foretage en beregning af pris pr. job. Hvor mange job, der så tildeles udenlandske entreprenørere, og hvor stor en del af underleverandørene der ligger i udlandet, kan man jo heller ikke svare på. Men at tro at alle job kommer til at ligge i DK, og på danske hænder, er vist naivt. Det vil EU reglerne om bla. udbud forhindre.

Så det kan virkelig gå hen og blive nogle meget dyre job.

Et andet problem er også, at den planlagte udbygning ikke tilgodeser udkantsdanmark, men udelukkende vil forøge flytningen fra land til by.

Et helt andet punkt er at denne plan inddirekte lægger låg på ønsket om en Kattegat bro. For med en plan der skal strække sig til 2043 - og guderne skal vide at så kan den ændres, droppes og beskæres 1000 gange, med skiftende regeringers behov for andre prioriteringer - så virker det ikke ligefrem som om man har overvejet at en Kattegatbro en dag kunne være et aktiv.

Personligt så jeg nok hellere at man evt. tænkte lidt ud af boksen, og specielt ud af boksen mht København.
Her i Østjylland/Djursland, kan man tage et tog fra Århus til Grenå. Køretiden er lige så lang som turen fra Århus til Odense, eller fra Århus til Aalborg. På trods af at afstanden til de 2 store byer er væsentlig længere end til Grenå.
Hvad mere er, på vej til Grenå ligger faktisk Århus Lufthavn, og hvorfor ikke tænke en jernbaneføring ind omkring denne ?
Eller hvad med Billund Lufthavn ? Hvad med en direkte jernbane dertil ?

Så spørgsmålet er vel, om denne plan er gennemtænkt, er omkostningen pr. job for høj i forhold til den ekstra nytteværdi, denne plan har, i forhold til andre projekter ?


dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Så er det jernbanenettet... Empty Sv: Så er det jernbanenettet...

Indlæg af dkguy66 Fre Mar 01, 2013 9:41 pm

Og handler det om en bedre og hurtigere forbindelse imellem de store byer i DK, var det måske bedre at se på nogle af de supertog baner man har bygget i andre lande.

I stedet for at skulle udføre en masse jord og skinnearbejde i naturen, kunne man jo overveje et hurtigtog ala i Shanghai, op på betonstolper og følge motorvejen,

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Så er det jernbanenettet... Empty Sv: Så er det jernbanenettet...

Indlæg af Thomas Fre Mar 01, 2013 10:11 pm

Der er nok en grund til:

a) At man har sat en af de mest driftssikre i socialdemokratiet til at være Trafikminister – han har set flere svinestreger end de fleste.

b) Skandalerne ruller ind over DSB som de gør. Der skal renses i bund. Tro mig oppositionen vil IKKE gøre knuder her.

c) De investeringer er over rimelig mange år; men et eller andet skal vi bruge al den rådne vindkraft til – og tro mig: Diesellokomotiver bruger MERE olie pr. sæde end en bil gør!

Der er store argumenter for:

SAS!

1) Danmark vil ALDRIG igen finde sig i at blive afpresset af Sverrig som det skete i SAS sagen. Statsministeren var 100% klar til at lade SAS gå konkurs – hellere det end at give efter (igen) for den svenske statsbank Nordea’s afpresning.

2) Vi vil ikke igen finde os i at blive kørt rundt i manegen af svenskerne, som DSB er blevet.

3) Danmark har lige så meget brug for indenrigsflyvning (med de tider, der nævnes), som Lars Løkke har for stilletter. Hvad angår passagerer har Danmark ikke jernbane, de har sporvogne.

Transit gods.

Hvis Sverrig og Tyskland tror, at vi fortsat vil udbygge moterveje for at transitlastbiler laver elefantvæddeløb – så tager de godt nok fejl!

En ting er, at vejsliddet stiger med kvadratet på akseltrykket: Har en personbil et tryk på 1 ton og en lastbil har 10 tons, så slider en lastbil 100 gange mere på vejen end en personbil.

En anden ting er at motorveje er mildest talt kostbare, så hvis vi kan få transit vognene væk, så slipper vi for motorvejsudbygninger og skidt og møj.

En tredje ting er, at vi får ikke en dyt for det bøvl vi har med transit lastbilerne; men transittrafik på bane giver kroner pr. ton kilometer.
Omkostningerne ved terminalerne – det er IKKE vores problem – Sverrig og Tyskland har bare at betale ved kasse 1.

Så jo, jeg har meget svært ved at indvende noget mod den idé.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så er det jernbanenettet... Empty Sv: Så er det jernbanenettet...

Indlæg af SortKaffe Fre Mar 01, 2013 10:36 pm

Thomas skrev:
Marovingian skrev:Det er jo nærmest en fordel hun ligger så dårligt i meningsmålingerne --- hun behøver ikke tænke genvalg anyways, så hun kan bare køre løs... hun tager jo samtlige konflikter der har ligget i mange mange år

lige som lærernes overenskomstforhandlinger nu. Hun er sådan VAR DER NOGET !!!! KIGGER DU PÅ MIG ???? HAR DU ET PROBLEM ??!! til alle lol

Helt klart: Det er Helle i en nøddeskal! Hun skylder ikke nogen noget!

Nu skal jeg jo ikke gøre nogen hemmelighed ud af, at jeg rent faktisk stemte socialdemokratisk ved sidste valg. For første gang nogen sinde. For egentlig er jeg jo konservativ, meen forskellige forhold gjorde at jeg ikke lige helt følte mig til at stemme som jeg plejede. Behøver jeg at nævne Betjentsen, Overforbrugsministeren, Ferieministeren ect ?

Har jeg så fortrudt ?

Ingenlunde.

Jeg har fået en dansk udgave af Hartz 4. Flot, det havde jeg ikke forventet.

Jeg får nu fremtidssikrede investeringer i jernbane infrastrukturen. Flot, det havde jeg ikke forventet.

Jeg får en lavere selskabsskat. Flot, det havde jeg ikke forventet.

Det kniber lidt med min forventning om at få finanssektoren låst fast i en spændetrøje. men det er vidst mest de Radigale den er gal med. Mit indtryk er at Helle rent faktisk gør hvad hun kan.


Måske stemmer jeg også på liste A ved næste valg.

De "blå" skal godt nok tage sig sammen hvis jeg ikke skal være fristet igen
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : København

Tilbage til toppen Go down

Så er det jernbanenettet... Empty Sv: Så er det jernbanenettet...

Indlæg af dkguy66 Fre Mar 01, 2013 11:09 pm

SortKaffe skrev:
Thomas skrev:
Marovingian skrev:Det er jo nærmest en fordel hun ligger så dårligt i meningsmålingerne --- hun behøver ikke tænke genvalg anyways, så hun kan bare køre løs... hun tager jo samtlige konflikter der har ligget i mange mange år

lige som lærernes overenskomstforhandlinger nu. Hun er sådan VAR DER NOGET !!!! KIGGER DU PÅ MIG ???? HAR DU ET PROBLEM ??!! til alle lol

Helt klart: Det er Helle i en nøddeskal! Hun skylder ikke nogen noget!

Nu skal jeg jo ikke gøre nogen hemmelighed ud af, at jeg rent faktisk stemte socialdemokratisk ved sidste valg. For første gang nogen sinde. For egentlig er jeg jo konservativ, meen forskellige forhold gjorde at jeg ikke lige helt følte mig til at stemme som jeg plejede. Behøver jeg at nævne Betjentsen, Overforbrugsministeren, Ferieministeren ect ?

Har jeg så fortrudt ?

Ingenlunde.

Jeg har fået en dansk udgave af Hartz 4. Flot, det havde jeg ikke forventet.

Jeg får nu fremtidssikrede investeringer i jernbane infrastrukturen. Flot, det havde jeg ikke forventet.

Jeg får en lavere selskabsskat. Flot, det havde jeg ikke forventet.

Det kniber lidt med min forventning om at få finanssektoren låst fast i en spændetrøje. men det er vidst mest de Radigale den er gal med. Mit indtryk er at Helle rent faktisk gør hvad hun kan.


Måske stemmer jeg også på liste A ved næste valg.

De "blå" skal godt nok tage sig sammen hvis jeg ikke skal være fristet igen

Synes nu lige du skal slå koldt vand i blodet, og afvente, om dette ender på samme måde som alle de andre løfter. Det er mange år ud i fremtiden man taler om. Og der skal jo ikke mange idioter (DJØF'ere) til for at lave sådan en skitse. Og det vil ikke være første gang at store fine planer ender som en miniudgave af det oprindelige, når det kommer til stykket. Eller hvad med alle de fine penge man vil bruge ? hvad nu hvis provenuet er sat lige rigelig højt ?

Beklager men jeg har sku set for mange af sådanne planer ende i ingenting, enten pga udviklingen - og så er det jo fint nok - eller pga andre prioriteter, eller manglende økonomi.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Så er det jernbanenettet... Empty Sv: Så er det jernbanenettet...

Indlæg af Smedegade Fre Mar 01, 2013 11:15 pm

Helle siger at toget er til glæde for os alle. Nå. Dem som bor i de fire nævnte byer kan muligvis have nogle indbyggere som synes det er er godt at spare et kvarters transporttid.

Egoistisk set ville jeg foretrække at fjerne vejskatten på Storebælt. Den bro er vel efterhånden betalt, så her taler vi ikke 27 mia.

Toget er ganske enkelt for dyrt - jeg tager bilen, når jeg skal til København. Tog er afslappende, men det er eneste fordel. Det er ikke anvendeligt selvom man bor langs banen, hvis det alligevel ikke stopper.

Og for dem der skal Aalborg-København er en flybillet vel billigere (medmindre man er ung eller på mimrekort)

Smedegade

Antal indlæg : 84
Join date : 25/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så er det jernbanenettet... Empty Sv: Så er det jernbanenettet...

Indlæg af Thomas Fre Mar 01, 2013 11:32 pm

Cirb skrev:
Thomas skrev:
2. Passagertrafikken skal (VEST terminere i Hamborg ØST Berlin) - Så er der slet ikke brug for SAS.

http://jyllands-posten.dk/indland/trafik/article5228231.ece

Mvh
Cirb

Ja - men hvad skal jyder også i København? Eller Fynboer for den sags skyld? Vi har problemer nok med at holde Skåningene i deres del af landet.

Hvad har København, som Århus ikke har?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så er det jernbanenettet... Empty Sv: Så er det jernbanenettet...

Indlæg af SortKaffe Fre Mar 01, 2013 11:40 pm

DK: det væsentlige er at regering forsøger. Det forsømte den tidligere at gøre
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : København

Tilbage til toppen Go down

Så er det jernbanenettet... Empty Sv: Så er det jernbanenettet...

Indlæg af SortKaffe Fre Mar 01, 2013 11:41 pm

Thomas skrev:
Cirb skrev:
Thomas skrev:
2. Passagertrafikken skal (VEST terminere i Hamborg ØST Berlin) - Så er der slet ikke brug for SAS.

http://jyllands-posten.dk/indland/trafik/article5228231.ece

Mvh
Cirb

Ja - men hvad skal jyder også i København? Eller Fynboer for den sags skyld? Vi har problemer nok med at holde Skåningene i deres del af landet.

Hvad har København, som Århus ikke har?

Rundetårn og Amalienborg, f.eks
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : København

Tilbage til toppen Go down

Så er det jernbanenettet... Empty Sv: Så er det jernbanenettet...

Indlæg af Thomas Fre Mar 01, 2013 11:57 pm

SortKaffe skrev:
Thomas skrev:
Cirb skrev:
Thomas skrev:
2. Passagertrafikken skal (VEST terminere i Hamborg ØST Berlin) - Så er der slet ikke brug for SAS.

http://jyllands-posten.dk/indland/trafik/article5228231.ece

Mvh
Cirb

Ja - men hvad skal jyder også i København? Eller Fynboer for den sags skyld? Vi har problemer nok med at holde Skåningene i deres del af landet.

Hvad har København, som Århus ikke har?

Rundetårn og Amalienborg, f.eks
Der er masser af kornsiloer - og Koldinghus venter kun på den rette mægler.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så er det jernbanenettet... Empty Sv: Så er det jernbanenettet...

Indlæg af Thomas Fre Mar 01, 2013 11:59 pm

SortKaffe skrev:DK: det væsentlige er at regering forsøger. Det forsømte den tidligere at gøre
Pointen er, at jernbanen IKKE er en erstatning for gummihjul - hverken personbiler eller lastbiler.

Det er en erstatning af fly. Regeringen vil IKKE én gang til lade sig røvrende af svenskerne.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så er det jernbanenettet... Empty Sv: Så er det jernbanenettet...

Indlæg af doctor Lør Mar 02, 2013 12:42 am

For fanden da, hvor jeg elsker jyderne:

Vi skal altså huske at standse togene, så passagerne kan komme af og på Søren Peschardt (S), 1. viceborgmester i Vejle

http://jyllands-posten.dk/politik/article5228181.ece

Et elitært kjøbenhavnerprojekt, som går ud fra at alle bor 5 min gang fra the main station i de 4 store byer, hvor man ikke engang kan komme til at parkere en trehjulet cykel pga pladsmangel.

Det er transporten til og fra hovedlinjerne der er problemet i Danmark. Det er det der stjæler tid, og så skal der være mange afgange. DET betyder noget.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Så er det jernbanenettet... Empty Sv: Så er det jernbanenettet...

Indlæg af Jomsviking Lør Mar 02, 2013 12:46 am

Thomas skrev:
Cirb skrev:
Thomas skrev:
2. Passagertrafikken skal (VEST terminere i Hamborg ØST Berlin) - Så er der slet ikke brug for SAS.

http://jyllands-posten.dk/indland/trafik/article5228231.ece

Mvh
Cirb

Ja - men hvad skal jyder også i København? Eller Fynboer for den sags skyld? Vi har problemer nok med at holde Skåningene i deres del af landet.

Hvad har København, som Århus ikke har?

Pigerne er f.eks. mere fikse end køerne på marken (og lettere at forstå).

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Så er det jernbanenettet... Empty Sv: Så er det jernbanenettet...

Indlæg af doctor Lør Mar 02, 2013 12:55 am

Til gengæld er deres mælkeproduktion sat i stå - - - pig

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Så er det jernbanenettet... Empty Sv: Så er det jernbanenettet...

Indlæg af Jomsviking Lør Mar 02, 2013 1:30 am

doctor skrev:Til gengæld er deres mælkeproduktion sat i stå - - - pig

Ja, det er jo kødkvæg.

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Så er det jernbanenettet... Empty Sv: Så er det jernbanenettet...

Indlæg af doctor Lør Mar 02, 2013 2:01 am

1-0

Laughing Laughing cheers

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Så er det jernbanenettet... Empty Sv: Så er det jernbanenettet...

Indlæg af Smedegade Lør Mar 02, 2013 5:56 am

doctor skrev:For fanden da, hvor jeg elsker jyderne:

Vi skal altså huske at standse togene, så passagerne kan komme af og på Søren Peschardt (S), 1. viceborgmester i Vejle

http://jyllands-posten.dk/politik/article5228181.ece

Et elitært kjøbenhavnerprojekt, som går ud fra at alle bor 5 min gang fra the main station i de 4 store byer, hvor man ikke engang kan komme til at parkere en trehjulet cykel pga pladsmangel.

Det er transporten til og fra hovedlinjerne der er problemet i Danmark. Det er det der stjæler tid, og så skal der være mange afgange. DET betyder noget.

Enig - det projekt er ikke for danskerne. Det er for Københavnere.

Smedegade

Antal indlæg : 84
Join date : 25/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så er det jernbanenettet... Empty Sv: Så er det jernbanenettet...

Indlæg af dkguy66 Lør Mar 02, 2013 9:16 am

doctor skrev:For fanden da, hvor jeg elsker jyderne:

Vi skal altså huske at standse togene, så passagerne kan komme af og på Søren Peschardt (S), 1. viceborgmester i Vejle

http://jyllands-posten.dk/politik/article5228181.ece

Et elitært kjøbenhavnerprojekt, som går ud fra at alle bor 5 min gang fra the main station i de 4 store byer, hvor man ikke engang kan komme til at parkere en trehjulet cykel pga pladsmangel.

Det er transporten til og fra hovedlinjerne der er problemet i Danmark. Det er det der stjæler tid, og så skal der være mange afgange. DET betyder noget.

HAHA så sandt så sandt doctor. Hørte her til morgen Helle T i tv2 news, tale om "at nu bliver det hurtigt at komme til OD, AAR og AAL, " IKKE ET ORD OM KBH. Så jeg sad virkelig og tænkte, at det er så tydeligt at dette er et kbh projekt, - som jeg skrev før, en god DJØF skitse - der glemmer at tænke ud af boksen ( eller ud over Valby Bakke ) og igen kapper "udkantsdanmark" af udviklingen.

Konklusionen må igen være, at bor du udenfor de store byer - og nu indskrænker man de store byer fra 6-8 til de 4 største - så kan du ikke klare dig uden bil. Og denne plan ændrer ikke på dette.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Så er det jernbanenettet... Empty Sv: Så er det jernbanenettet...

Indlæg af Gæst Lør Mar 02, 2013 9:40 am

dkguy66 skrev:
doctor skrev:For fanden da, hvor jeg elsker jyderne:

Vi skal altså huske at standse togene, så passagerne kan komme af og på Søren Peschardt (S), 1. viceborgmester i Vejle

http://jyllands-posten.dk/politik/article5228181.ece

Et elitært kjøbenhavnerprojekt, som går ud fra at alle bor 5 min gang fra the main station i de 4 store byer, hvor man ikke engang kan komme til at parkere en trehjulet cykel pga pladsmangel.

Det er transporten til og fra hovedlinjerne der er problemet i Danmark. Det er det der stjæler tid, og så skal der være mange afgange. DET betyder noget.

HAHA så sandt så sandt doctor. Hørte her til morgen Helle T i tv2 news, tale om "at nu bliver det hurtigt at komme til OD, AAR og AAL, " IKKE ET ORD OM KBH. Så jeg sad virkelig og tænkte, at det er så tydeligt at dette er et kbh projekt, - som jeg skrev før, en god DJØF skitse - der glemmer at tænke ud af boksen ( eller ud over Valby Bakke ) og igen kapper "udkantsdanmark" af udviklingen.

Konklusionen må igen være, at bor du udenfor de store byer - og nu indskrænker man de store byer fra 6-8 til de 4 største - så kan du ikke klare dig uden bil. Og denne plan ændrer ikke på dette.

Elektricificering af hele jernbanen er smart mht. at slippe af med de gamle dieselsøer fra 50'erne, som pt. trækker, og skaffe mere elektrisk belastning, som kan aftage kommende grøn strøm.

Derudover er vi vist alle sammen enige om, at urbanisering er kommet for at blive? Dvs. ultimativt Øresundsregionen og Storhamborg.

Jeg tror, at tiden med kæmpe villakvarterer fra Gedser til Skagen er forbi. Det er en anakronisme baseret på et forureningsparadigme, som simpelthen er forbi. De næste generationer vil bo tættere i lejligheder eller rækkehuse i gennemtænkte (radielt opbygget omkring en fjerntogstation evt. i flere niveauer: lyntog, S-tog, sporvogn) byer med flere sporvogne og stort set ingen privatbilisme.

Det er det, som vi ser begyndelsen på nu. De her tog skal erstatte indenrigsflyvning.

/BF


Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Så er det jernbanenettet... Empty Sv: Så er det jernbanenettet...

Indlæg af Thomas Lør Mar 02, 2013 9:47 am

doctor skrev:For fanden da, hvor jeg elsker jyderne:

Vi skal altså huske at standse togene, så passagerne kan komme af og på Søren Peschardt (S), 1. viceborgmester i Vejle

http://jyllands-posten.dk/politik/article5228181.ece

Et elitært kjøbenhavnerprojekt, som går ud fra at alle bor 5 min gang fra the main station i de 4 store byer, hvor man ikke engang kan komme til at parkere en trehjulet cykel pga pladsmangel.

Det er transporten til og fra hovedlinjerne der er problemet i Danmark. Det er det der stjæler tid, og så skal der være mange afgange. DET betyder noget.
Vrøvl.

Hvis det er smartere at køre i bil til og fra stationen?? Hvis trafikken er til det, hvorfor så ikke lokaltog?

Jeg for står ikke indvendingen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så er det jernbanenettet... Empty Sv: Så er det jernbanenettet...

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum