Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Godt vi har flex og afdragsfrihed...

3 deltagere

Go down

Godt vi har flex og afdragsfrihed... Empty Godt vi har flex og afdragsfrihed...

Indlæg af RealTrouble Ons Feb 27, 2013 4:13 pm

Tænk hvordan det ville være gået, hvis ikke det var fordi vi havde flex og afdragsfrihed...vor herre bevares!

Næsten gratis at låne http://epn.dk/privat/bolig/finans/article5223457.ece

RealTrouble

Antal indlæg : 35
Join date : 23/02/13

Tilbage til toppen Go down

Godt vi har flex og afdragsfrihed... Empty Sv: Godt vi har flex og afdragsfrihed...

Indlæg af Thomas Ons Feb 27, 2013 4:20 pm

RealTrouble skrev:Tænk hvordan det ville være gået, hvis ikke det var fordi vi havde flex og afdragsfrihed...vor herre bevares!

Næsten gratis at låne http://epn.dk/privat/bolig/finans/article5223457.ece
Det er der ikke noget mærkeligt i - de skal indlåses i bankerne, for nu skal kridterne nok til at have hugget.

Nu er flex og afdragsfrihed mere en ÅRSAG til miseren end et noget, at juble over. Men OK, du er ny her.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Godt vi har flex og afdragsfrihed... Empty Sv: Godt vi har flex og afdragsfrihed...

Indlæg af RealTrouble Ons Feb 27, 2013 4:34 pm

Jeg er helt med...jeg korser mig netop over, at de til stadighed prøver at slippe afsted med en argumentation om, at vi skal sætte pris på flex lån og afdragsfrihed.

RealTrouble

Antal indlæg : 35
Join date : 23/02/13

Tilbage til toppen Go down

Godt vi har flex og afdragsfrihed... Empty Ja, dejligt med flex

Indlæg af wh Ons Feb 27, 2013 4:44 pm

Kigger lige på min seneste BS-oversigt for mit F5-lån der ligger fast indtil 2018:

Ydelse: 17.151 kr.
Heraf udgør afdraget 11.543 kr. svarende til 67% af ydelsen.

Ja, det er godt nok dejligt med flex Smile

wh

Antal indlæg : 414
Join date : 29/08/12

Tilbage til toppen Go down

Godt vi har flex og afdragsfrihed... Empty Sv: Godt vi har flex og afdragsfrihed...

Indlæg af Thomas Ons Feb 27, 2013 5:35 pm

RealTrouble skrev:Jeg er helt med...jeg korser mig netop over, at de til stadighed prøver at slippe afsted med en argumentation om, at vi skal sætte pris på flex lån og afdragsfrihed.

Fint nok! Så behøver vi ikke begynde helt med Adam og Eva.

Afdragsfri flex kunnet have været en god idé - f.eks. til velkonsoliderede virksomheder hvor en høj sikkerhed kunne have bidraget til en lavere rente for erhvervslivet - og uden den idelige trussel om lukning af kreditten.

Det er imidlertid udelukket fremover, fordi de katastrofale spor vil virke afskrækkende.

Det vil sige at erhvervslivet fremover er henvist til anden og mere omstændelig proces med en kreditvurdering i forhold til konkrete investeringer - med en anden afviklingsprofil, så man ikke kan lade den ene anskaffelse afløse den anden. Dyrere for gode virksomheder og finansielt destabiliserende.

Den anden konsekvens er, at bankerne vil ophøre med at have en rolle i erhvervsudlån - udover banale kassekreditter. Bankerne har til overflod vist, at de ikke magter - og kan ikke bringes til at magte (og navnlig agte) en banal kreditvurdering. Kasse kreditter vil som sådan fremover være en afgjort undtagelse.
Men efter at bankerne har begået selvmord, så kan man ikke stole på banker som et system. Man bliver derfor nød til at opbygge et system, hvor man ikke har brug for banker til andet end banal betalingsformidling.

Det væsentlige i Vækstpakken - som ikke én har set - er punkt 11, der omtaler erhvervsobligationer. Der er tilsyneladende 2 former: Dels en konvertering af erhvervsudlån til obligationer i de bestående banker, dels et nyt "dyr" - uafhængig af banker til ydelse af nye lån.

Det er givet, at bankerne fremover vil blive frataget rentemanipulationsmuligheden i f.eks. CIBOR, fordi renten vil blive fastsat gennem kursfastsættelse på børsnoterede korte obligationer - vel typisk 5 år op op til 10 år.

Vi må også se i øjnene at driftskreditter fremover i høj grad vil være leverandør og kunde kreditter - det er så uheldigt, fordi det lægger en kreditvurdering i virksomheder uden finansiel ekspertise - hvilket så ikke er den store ændring idet bankerne har bevist, at det har de så sandelig heller ikke.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Godt vi har flex og afdragsfrihed... Empty Sv: Godt vi har flex og afdragsfrihed...

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum