Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Præmisserne i indvandringsdebatten, og lidt om mig og Anders Breivik.

4 deltagere

Go down

Præmisserne i indvandringsdebatten, og lidt om mig og Anders Breivik. Empty Præmisserne i indvandringsdebatten, og lidt om mig og Anders Breivik.

Indlæg af Skyblue Ons Aug 17, 2011 6:05 pm

Så, Anders Breivik's angreb på socialdemokraterne oppe I norge har godt nok fået de gode mennesker op på barikaderne. Man har travlt med at fordømme alt og alle, og alle, og jeg blev udbedt en forklaring på om jeg nu også diskuterede på de samme "præmisser" som "os andre".

Præmisser.
Præmisserne blev ikke nærmere udspecificerede. Men jeg antager at det handler om hvorvidt man er villig til at løse problemerne parlamentarisk og demokratisk, og ikke med vold som Anders Breivik gjorde. Det kan jeg da fuldt ud tilslutte mig. Jeg er også imod vold, og drab med mindre det er oplagt at det redder mig og mine eller mindsker den samlede mængde vold og drab.

Men eh, vi HAR altså ikke samme præmisser. Hverken demokratisk eller parlamentarisk. Folk som er kritiske overfor det multikulturelle samfund, skriver gerne anonymt. Vi trues på livet, hades, kaldes alle mulige skældsord, og får vores indlæg slettet. Vi agerer altså på ingen måde på samme præmisser. Jeg ved ikke om det var det SortKaffe mente med at højne niveauet, men det skal være meget velkomment. Hvis man også ku lære at opføre jer ordenligt så Pia og Nasser Khader ikke behøvede livvagter, ja så ku man tale om at vi nærmer os.

Anders Breivik's handling
Mig og Anders har mange ting til fælles, viste det sig. Vi er begge imod den muslimske indvandring. Vi hader kommunisme. Vi har taget fri fra arbejde for at spille world of warcraft, og vi beundrer begge Japan. Sådan i overskrifter. Dog er jeg ikke katolsk, og jeg hader religion nogenlunde lige så meget som multikulturen og kommunismen. Eller dvs. Jeg hader religion som tvinger mig til at skulle gøre noget. Jeg kan f.eks. godt lide den danske protestantiske kristendom, men ikke kirken som sådan. Jeg er også stor fan af budhisme. Og så er der en masse religioner som jeg ikke ved så meget om, og som jeg ikke kan kommentere på.

Anders angreb, var ikke en gal mands værk. Ej heller det man normalt ville kalde terror. Han gik ikke efter tilfældige uskyldige, men efter de han mente var skyldige. Nemlig statministerien, og socialdemokratiet med Gro Harlem Brundtland i spidsen, som heldig for hende, forlod øen en time tidligere end han ankom. Var de dræbte så skyldige? Næh, de havde ikke gjort nogen noget. Deres eneste fejl var at de støttede det som Anders hadede, nemlig det multikulturelle samfund.

Kollektiv skyld
I Danmark har man travlt med at forfølge alle de som har samme holdninger som mig. Vi er også skyldige pga. tonen og hvad ved jeg. Kollektiv skyld er noget sært noget. Er man skyld i jødeudryddelserne, hvis man er medlem af det nuværende nazi parti? Er man skyldig i mord hvis man er medlem af HA? Man kan i hvertfald ikke være uvidende om de pågældende organisationers handlinger.
Omvendt, så findes der ikke nogen struktureret højrefløj hvor nogen har givet en ordre som jeg forstår det. Jeg er ikke selv medlem af nogen foreninger af nogen art, ej heller nogen politiske. Jeg er den slags person som siger nej til et pizzarabat kort, fordi jeg ikke gider det.

Skulle jeg være medskyldig i hvad Anders gjorde? Det er svært at sige. Jeg tror sådan set nok at tonen kan have været medvirkende til at motivere ham til sine gerninger, MEN så må man fra anden side også tage skylden for "tonen" den anden vej. Der er mange mange overfald på etniske danskere som resulterer i behandlere, medfølelse og penge. Hvis man ønsker det kollektive ansvar, må man selv påtage sig sin del. Det er bare at åbne lokalavisen og ringe rundt og begynde at sige undskyld til ofrene.

Understanding is a 3 edged sword
- There is your side, their side, and the truth.

Efter alt palaveren, er der stort set ingen der har prøvet at forstå Anders Breivik. Hvorfor slog han alle de mennesker ihjel?
Tjae, hvordan skal man prøve at undgå en gentagelse, hvis man ikke forstår hvorfor det skete?

Lad mig prøve at forklare:
Anders mener, som jeg, at multikulturen er et påtvunget onde. Omkostningerne ved indvandringen er enorm, både i penge, kulturtab, men også i vold. Næsten hver dag kan man læse om indvandrere der overfalder etniske danskere med knive, køller og pistoler. Samtidig har mange af dem, især muslimerne, en kultur der virker helt og aldeles inkompatibel med vores, og som på ingen måde gider integreres med os andre.

Så Anders ser sit land langsomt miste alle de ting, som vi faktisk er fælles om at holde af: Vores kultur, vores velfærdsstat, retten til at gå sikkert på gaden, osv. Jeg er enig med ham. 100%.

Og jeg kan godt forstå hvis han vælger at skyde efter de skyldige. Hvor mange døde, og ødelagte liv koster multikulturen ikke hvert år? Og behøver man at klappe af det?

Istedet for at tage de her problemer alvorligt, har man prøvet at dysse dem ned. Det foregår på alle niveauer. Statistikker manipuleres. Nyheder glemmer hudfarve (70% af de som begik røverierne i UK var caribiske kristne, eller pakistanske muslimer). Man grupperer de problematiske indvandrere (muslimer, afrikanere), men de som ikke er det, og kalder det ikke vestlig indvandring. Man nægter at publisere retvisende voldstatistikker. F.eks. forbrydelse per signalement? Man shamer folk. Du er nazist Sky. (nej jeg forsvarer jøder). Du er racist. (Nej, det handler om religion og kultur). Osv. Statministeren stod i folketinget og sagde "stuerene bliver i aldrig". Ja muslimerne er rene flinke mennesker, vi andre er dyr. Tak for den.

Så, Anders har været gennem samme mølle. Multikulturen er ikke en successhistorie. Men i stedet for at rette op på problemerne, har man overfaldet dem som påpegede det. I bedste totalitære stil. Er der noget at sige til at nogen har reageret på det? Man ser ens land gives bort. Ens venner overfaldes. Man tiltales som et dyr, og ens politiske partier svines offentligt i alle aviser mvd.

Kan du forstå det, Cirb? Nej det kan du nok ikke.

Politiken ku godt forstå at nogen muslimer blev så stødte over en tegning at de gik amok og begik drab. Men ikke at man gør det fordi ens land er truet, ens politikere og aviser lyver, og man personligt bliver sammenlignet med dyr? Hvor mange tror i der går amok, fordi nogen laver en grim tegning af Anders Breivik?

Jeg tror og håber at SortKaffe forstod det. Og måske er der også en gryende forståelse blandt politikerne om at det her multikultur ting nok bør gentænkes engang til. Ihvertfald har både Merkel, Sarkosy mfl. været fremme og sige at "multikulturen har slået fejl". No shit Sherlock.

Og folk er sgu trætte af det. Ikke kun mig. 88% (på Spiegel.de mener jeg) i tyskland stemte for at man burde lukke grænserne med det samme, som Danmark gjorde.

Hvis man skal lære en ting af det her, så er det at problemer ikke går væk ved at lukke øjnene for dem. Man gør heller ikke folk mere medgørlige ved at kalde dem nazister eller fjerne deres ytringsfrihed. Hvis man ikke tager problemerne alvorligt, er det her bare begyndelsen. Det er iøvrigt det vi har sagt i lang tid. Det ender i borgerkrig. Den er her sådan set allerede så småt.

Er det så sandheden? Næh ikke nødvendigvis. Det er også derfor jeg ikke slår nogen ihjel. Hvis jeg med sikkerhed vidste at min datter blev tvangskonveret til muslim i et teokratisk styret danmark om 30-40 år, ville jeg tilgengæld ikke have mange skrubler med at bekæmpe dem med alle midler.

Debatformen
Endelig er der nogen "ekstra gode" mennesker, som ønsker at begrænse min personlige ret til at skrive her. Argumentet var vist noget i retning af at jeg ikke havde taget tilstrækkelig afstand fra Anders Breivik. Really? Personligt har jeg aldrig mødt ham, eller været på et forum hvor han skrev. Jeg skriver kun på boligdebatten, og læser nogen gange snaphanen. Det er rigeligt.

Men først og fremmest, så må man forholde sig til det som står i indlæggende. Er det sandt eller falsk? Er det mere sandt eller falsk af at Hitler skrev det? Af at Mao skrev det?

På venstrefløjen har man udnævnt DF til nogen værre nogen. Højreekstremister. Altså det modsatte af os gode mennesker til venstre. For et par måneder siden kom så den islamiske prædikant Philip Bilal. Han prædikede at homoseksuelle skulle slås ihjel og alt det andet sædvanlige islamiske læresætninger. Han var også højreekstremist.?? Der var sågar flere inde på modkraft.dk, der ikke ville demonstrere mod ham, fordi så hjalp man jo DF. Hmm tjae.. hvad er det lige man tror DF er imod?

Folk er så forhippede på at bekæmpe det "onde" og selv være de "gode" at de ikke tænker særligt langt. Ord som ytringsfrihed, lov og ret, gælder kun dem selv.

Hvornår er man et godt menneske
Lad os slutte med en lille leg:

Anders Breivik har slået godt 70 uskyldige mennesker ihjel, med det formål at afskaffe demokratitet og indføre en eller anden form for religiøs katolsk styreform med ham som "krigsminister".

Det har nogen brugt til at ville indføre regler for hvem som må poste her. Så nu har alle chancen. Skriv gerne hvornår i synes man skal forbydes at poste:

.. Men lad mig lige lægge lidt til. Antag nu at Breivik også er skyldig i voldtægt. Og læg pædofili til. Og kvindehandel. Ooog.. glem ikke udryddelsen af alle jøder. Så tror jeg vi har alle tabuer med i det moderne Danmark.

Skal man miste sin ret til at poste hvis :
a) Man er enige i hans politske synspunkter, dog ikke selve aktionen.
b) Man er enige i både det politiske og aktionen.
c) At man synes han er en helt.
d) .. Så man navngiver sin søn efter ham for at mindes det.
e) Man synes han bare er perfekt i alt han gør.

Som jeg forstod det, var der flere der stod af ved a).
Men alle skal have en chance til at stå på igen:
f) Faktisk er Anders sådan en helt at man mener han var sendt fra Gud.

Er det når man dyrker Anders som profet at man ikke længere er "velkommen"?

Heldigvis, kan man nemt være tilhænger af folk der hylder samme idealer som Anders, og sågar få støtte og penge. Man skal bare kalde ham Muhammed.

Han var profet for islam for 800 år siden, og begik alle de nævnte forbrydelser. Bare værre. Pædofæli, kvindehandel, nedslagtninger af civile, jødeforfølgelser, osv.

Man har her til landet inviteret flere hundrede tusinde mennesker, hvis religion fortæller dem at muhammed var det perfekte menneske.
Muhammed er nu det mest populære drengenavn i England.
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1324194/Mohammed-popular-baby-boys-ahead-Jack-Harry.html

Vil alle dem som stemte på a-f forbyde muslimer at skrive herinde, men mindre de afsværger Muhammed, hans politik, metoder og gerninger? Muhammed var det perfekte og gode menneske, jf. islam.

Epilog
Det kan godt være at Cirb ikke forstår det, men det forekommer mig at de ting vi bekæmper og det samfund vi ønsker er nogenlunde det samme. Det ironiske her er at alle de grumheder jeg beskyldes for, er muslimerne skyld i. Bare værre. Men istedet for at indse dette, har man bare affærdiget diskussionen som racisme. Dette har haft mange konsekvenser, en af dem Anders Breiviks handling i Oslo. Jeg håber at man nu istedet for flere småskænderier, kan tage problemerne alvorligt. For det er de.

Og når Pia igen kan gå frit på gaden uden at frygte vold, så er vi på samme præmisser. Men ikke før.



Skyblue

Antal indlæg : 155
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Præmisserne i indvandringsdebatten, og lidt om mig og Anders Breivik. Empty OK. nu vi er ved Anders Breivik.

Indlæg af Praktiske Gris Ons Aug 17, 2011 10:23 pm

Han er 32 år gammel og har således aldrig oplevet et Oslo, som ikke var præget af tørklæder og fuldskæg.

Jeg tror, at mange mener, at modstanderne af multikulturen hovedsageligt er ældre mennesker, som kan huske et Danmark, som i hovedsagen kun var beboet af danskere. De kan ikke rive sig løs fra det tabte paradis, forestiller man sig, og de forstår ikke at værdsætte det nye moderne, farverige og dynamiske multikulturelle Danmark.

Men som nævnt Anders Breivik er ikke gammel, og han er sikkert ikke den eneste af sin generation, som er modstander af multikulturen. Jeg har bidt mærke i de mange beretninger, om hvordan skoleklasser, og dermed de danske drenge, bliver domineret af aggressive anden generations typer.

Han er vokset op uden en far. Jeg anslår at omkring en tredjedel af 16 årige drenge i dag ikke lever sammen med deres biologiske far, så på den måde er han heller ikke usædvanlig.

Uanset hans ugerninger må man indrømme, at han er ret godt organiseret og ikke bange for at tage beslutninger.

Han er ikke specielt udadvendt, men heller ikke dybt indadvendt. I den amerikanske litteratur får man ofte indtryk af, at de anser indadvendthed for en slags psykologisk lidelse; jeg tror, at de kvindelige ledere af mange danske HR-departments også ser sådan på det. Typer, som ikke er meget udadvendte, bliver ofte overset.

Så alt i alt er der sikkert en del mere eller mindre udtalte "Breivikker", som går anonymt omkring.

Nu har hans forsvarer besluttet at påberåbe sig, at han er sindsyg. Det vil alle gerne tro på; for hvis han er sindsyg, er han et enestående tilfælde, som aldrig vil gentage sig. Således vil der ikke være nogen grund til at for politikerne at overveje, om de har spændt buen for højt med hensyn til multikultur og indvandring.

Det er lov i landet at man ikke må dræbe civile, og slet ikke når landet ikke er i krig. Derfor, selvindlysende, bør og skal han straffes hårdt efter loven. Men når dette er sikret, burde en statsledelse overveje, hvorfor det skete og tage skridt til at modvirke sådanne kræfter og spændinger. Det ville være historisk normalt.

Men politikerne synes at handle lige omvendt. De bruger katastrofen til at passivisere deres modstandere og iscenesætte endnu mere tolerance, godhed og multikultur, idet de bruger en slags ad honimen argument. Breivik er modstander af multikulturen og massemorder, derfor andre modstandere af multikulturen må også være potentielle massemordere, eller ihvertfald personer, hvis argumenter og ytringer kan føre til massemord. Derfor må de holde sig baggrunden og lære at udtrykke sig mere dipolmatisk. affraid




Praktiske Gris

Antal indlæg : 20
Join date : 11/08/11

Tilbage til toppen Go down

Præmisserne i indvandringsdebatten, og lidt om mig og Anders Breivik. Empty Sv: Præmisserne i indvandringsdebatten, og lidt om mig og Anders Breivik.

Indlæg af Lars_HH Ons Aug 17, 2011 10:41 pm

Personligt har jeg INTET mod multikultur, jeg bryder mig bare ikke om kriminelle mennesker, også selvom de er fra en anden kulturkreds.
Det er her Politiken/DR segmentet er helt på månen, deres verden er stationær og semi-racistisk (hvide er onde, sorte er undertrykte; mænd er onde, kvinder er undertrykte; Kvinder der har affærer eller unge elskere realiserer dem selv, mænd der gør ditto er gamle grise osv.)

Selvfølgelig er folk der er enige med noget af det som Anders skriver eller nævnt i mandens såkaldte manifest ikke medskyldige. Ligesom Charlies Darwin heller ikke nazist fordi han bliver nævnt i Mein Kampf. Eller Holger K. terrorist, fordi han er enig i 70% af Mohammed Attas kritik af USA inden han fløj ind i WTC.

Tror jeg de fleste vil komme frem til når de besinder sig.

Lars_HH

Antal indlæg : 954
Join date : 30/10/08

Tilbage til toppen Go down

Præmisserne i indvandringsdebatten, og lidt om mig og Anders Breivik. Empty Vore efterkommere vil forbande os, hvis vi ikke er i stand til at skride til handling

Indlæg af Praktiske Gris Lør Aug 20, 2011 10:12 am

Der er intet i vejen med at gifte sig med en prinsesse og triumferende bringe hende med hjem. Jeg har arbejdet sammmen med mange dygtige mennesker og gode venner, som var født i andre lande, men ved skæbnenes lune var havnet i Danmark.

Men den moderne systematiske masseindvandring er en trussel mod vort land. Især indvandringen af muslimer. Det kan gå Danmark og resten af Vesten, som det er gået Kossovo og Libanon, blot for at tage nogle eksempler; hvis vi ikke er i stand til at at tage fat om problemet tilstrækkeligt effektivt.

Om tredive år kan vore fåtallige efterkommere forbande os, fordi vi var sådan nogle handlingslammede feminine typer, som ikke var i stand til at gøre det nødvendige, mens det endnu var muligt.


Sidst rettet af Praktiske Gris Lør Aug 20, 2011 10:22 am, rettet 1 gang (Reason for editing : teksbehandlingsfejl)

Praktiske Gris

Antal indlæg : 20
Join date : 11/08/11

Tilbage til toppen Go down

Præmisserne i indvandringsdebatten, og lidt om mig og Anders Breivik. Empty Sv: Præmisserne i indvandringsdebatten, og lidt om mig og Anders Breivik.

Indlæg af Skyblue Lør Aug 27, 2011 1:39 pm

http://mobil.eb.dk/article.pml;jsessionid=B74EBD2546EB8A98AC60DACF5A107030.uw-portal4?articleid=1608823

Præmisserne i indvandringsdebatten, og lidt om mig og Anders Breivik. Yildiz__valgplakat_697057l

Skyblue

Antal indlæg : 155
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Præmisserne i indvandringsdebatten, og lidt om mig og Anders Breivik. Empty Sv: Præmisserne i indvandringsdebatten, og lidt om mig og Anders Breivik.

Indlæg af xwing99 Lør Aug 27, 2011 2:24 pm

Jeg gider ikke høre mere om Anders Breivig.
xwing99
xwing99

Antal indlæg : 63
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Storkøbenhavn

Tilbage til toppen Go down

Præmisserne i indvandringsdebatten, og lidt om mig og Anders Breivik. Empty Sv: Præmisserne i indvandringsdebatten, og lidt om mig og Anders Breivik.

Indlæg af Praktiske Gris Lør Aug 27, 2011 2:49 pm

xwing99 skrev:Jeg gider ikke høre mere om Anders Breivig.

Ja, der er nok mange som dig, som foretrækker at fortrænge den kolde grusomme virkelighed.

Praktiske Gris

Antal indlæg : 20
Join date : 11/08/11

Tilbage til toppen Go down

Præmisserne i indvandringsdebatten, og lidt om mig og Anders Breivik. Empty Sv: Præmisserne i indvandringsdebatten, og lidt om mig og Anders Breivik.

Indlæg af Skyblue Lør Aug 27, 2011 8:00 pm

xwing99 skrev:Jeg gider ikke høre mere om Anders Breivig.

Det handlede ikke om Anders Breikvig, men om Cirbs opfattelse af verden. Hvem det lige er som er antidemokratiske.

Det er også forsiden af politiken nu. There is no escape.

Haervaerk-mod-valgplakater-demokrati-er-hykleri---hykleri-i-helvedet.

Skyblue

Antal indlæg : 155
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Præmisserne i indvandringsdebatten, og lidt om mig og Anders Breivik. Empty Sv: Præmisserne i indvandringsdebatten, og lidt om mig og Anders Breivik.

Indlæg af Skyblue Lør Aug 27, 2011 11:52 pm

SF'er raser over valg-hærværk

Özlem Cekic er ikke i tvivl om, at det er folk med tilknytning til den islamistiske gruppe Hizb ut-Tahrir, der står bag fjernelsen af de godt 1000 plakater, som 100 frivillige havde sat op.

- De blev pillet ned i nattens løb af folk fra Hizb ut-Tahrir. En af mine kampagnemedarbejdere var vidne til, at mænd med langt skæg og kjortler hev mine plakater ned, siger Özlem Cekic.

Begyndte at råbe og skrige
I sidste uge var SF'eren på gaden på Nørrebro, hvor hun pludselig blev omringet af en større gruppe vrede mænd.

- De begyndte at råbe og skrige, men jeg er jo tidligere psykiatrisk sygeplejerske, så det skræmte mig ikke, forklarer Özlem Cekic.

- Jeg blev og tog debatten, og det har åbenbart provokeret dem så meget, at de nu har pillet mine plakater ned lygtepæl for lygtepæl, konstaterer hun.

Özlem Cekic har nu meldt hærværket til politiet. Men hun har også besluttet at starte en kampagne på Facebook, hvor hun opfordrer etniske minoriteter med muslimsk baggrund til at stemme ved det kommende folketingsvalg.

To andre folketingskandidater med muslimsk baggrund, Yildiz Akdogan (S) og Kamal Qureshi (SF), fik også tidligere skændet deres valgplakater.

Hvad er en 4. generations indvandrer? Tjae. børn af de her gale mennesker måske?

Skyblue

Antal indlæg : 155
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Præmisserne i indvandringsdebatten, og lidt om mig og Anders Breivik. Empty Sv: Præmisserne i indvandringsdebatten, og lidt om mig og Anders Breivik.

Indlæg af Skyblue Lør Aug 27, 2011 11:59 pm

http://jp.dk/indland/indland_politik/article2527703.ece

Andre plakater fik påklasket et klistermærke med en bogstavkode, der ifølge Cekic er en forkortelse for en sygdom, som farver huden hvid.

Skyblue

Antal indlæg : 155
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Præmisserne i indvandringsdebatten, og lidt om mig og Anders Breivik. Empty Sv: Præmisserne i indvandringsdebatten, og lidt om mig og Anders Breivik.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum