Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Tysk strøm

Go down

Tysk strøm Empty Tysk strøm

Indlæg af Thomas Søn Jan 13, 2013 4:57 pm

Mere kul el

gratis eksport

Som jeg har antydet før, så er problemet med øko-idioter, at det medfører styringproblemer i aller højeste grad. Der er dels tale om netværks udbygning, dels er der tale om en særdeles kompliceret afregningmatrice.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tysk strøm Empty Regulering

Indlæg af Thomas Tirs Apr 02, 2013 4:09 am

FAZ

Som jeg har påpeget så tit, så vil en HVDC udbygning i Danmark - specielt Jylland - fortrinsvis være med henblik på at forbinde økotumpernes vindenergi til de norske vandkraftværker, der kan regulere strømmængden og opfange svingninger i strømgenereringen.
Ein Gleichstromkabel mit einer Kapazität von 1400 Megawatt soll ab 2018 norwegische Wasserspeicher und das deutsche Stromnetz verbinden.

Det er egentlig ikke kWt; kW, det kommer an på.
„Sie sind höchstens in der Lage, ein Vierzigstel der täglich benötigten Energie zu speichern“, hat Gerd Balzer, emeritierter Professor der TU Darmstadt,

Pumpspeicherkraftwerke gelten mit einem Wirkungsgrad von 80 Prozent als die mit Abstand effizientesten Speicher, zumindest, wenn es darum geht, Strom kurzzeitig, für wenige Stunden zu speichern. In Deutschland sind mehr 30 solcher Anlagen in Betrieb.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum