Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Hvorfor nye regler

2 deltagere

Go down

Hvorfor nye regler Empty Hvorfor nye regler

Indlæg af Merkur Ons Dec 12, 2012 10:19 pm

Hvad er den egentlige grund til, efter jeres vurdering, til de nye regler for kapitalpension som træder I kraft I 2013 .

Som det sikkert er de fleste bekendt, ophører kapitalpension I sin nuværende form, og overgår til alderespension. Denne overgang involverer en gulerod for kapitalpansionsejerne, idet de kan fremrykke beskatningen til 2013 og få en skatterabat på godt 2,7 procent, som for langt de fleste vil være en rigtig god forretning.

Her kommer jeg så til at tænke på, hvad den egentlige grund er til at man laver disse nye regler?

Jeg tænker umiddelbart;

1) det fremrykkede skatteprovenue skal dække et hul I statskassen (men hvilket??) evt som thomas hævder, at det er til at rekapitalisere realkreditten – og dermed redde/lukke den.

2) Man ønsker at tvinge den store gruppe (45-55 årige) over I andre produkter (ratepension og livrente) på deres arbejdsgiveradministrede pension. Formålet herved er, at denne gruppe ikke kan hæve store beløb I offentlige pension mv. til den tid, da netop ratepension og livrente, imodsætning til kapitalpensionen, modregnes I disse ydelser

3) Nogle andre bud?

Merkur

Antal indlæg : 330

Tilbage til toppen Go down

Hvorfor nye regler Empty Sv: Hvorfor nye regler

Indlæg af Thomas Ons Dec 12, 2012 10:55 pm

Merkur skrev:Hvad er den egentlige grund til, efter jeres vurdering, til de nye regler for kapitalpension som træder I kraft I 2013 .

Som det sikkert er de fleste bekendt, ophører kapitalpension I sin nuværende form, og overgår til alderspension. Denne overgang involverer en gulerod for kapitalpensionsejerne, idet de kan fremrykke beskatningen til 2013 og få en skatterabat på godt 2,7 procent, som for langt de fleste vil være en rigtig god forretning.

Her kommer jeg så til at tænke på, hvad den egentlige grund er til at man laver disse nye regler?

Jeg tænker umiddelbart;

1) det fremrykkede skatteprovenue skal dække et hul I statskassen (men hvilket??) evt som thomas hævder, at det er til at rekapitalisere realkreditten – og dermed redde/lukke den.

2) Man ønsker at tvinge den store gruppe (45-55 årige) over I andre produkter (ratepension og livrente) på deres arbejdsgiveradministrede pension. Formålet herved er, at denne gruppe ikke kan hæve store beløb I offentlige pension mv. til den tid, da netop ratepension og livrente, i modsætning til kapitalpensionen, modregnes I disse ydelser

3) Nogle andre bud?

Jeg tror 2) er et meget godt bud!

Men hovedhensigten tror jeg er, at man vil have folk til at betale afdrag på deres gæld i banken. Det er sådan her og nu: Altså har man lån i banken, skal det betales ned.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34541

Indlæg af Thomas Ons Dec 12, 2012 11:11 pm

.....

Sidst rettet af Thomas Ons Dec 12, 2012 11:13 pm, rettet 1 gang (Reason for editing : dobbelt post)
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34541

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum