Tomme butikker
+6
Plyds
doctor
moniulven
Storebror
Thomas
SortKaffe
10 deltagere
Side 3 af 3
Side 3 af 3 • 1, 2, 3
Sv: Tomme butikker
Storebror skrev:Ingen tvivl om at de fleste der overforbrugte var grådige - og de gjorde det frivilligt. Derfor bærer de også en del af skylden for at det er gået som det er gået.
I 00'erne var det praktisk talt en dyd ikke at tænke sig om. Det værste er at politikkerne stadig appellere til denne dyriske adfærd.
Man skal dog stadig huske at bankerne, pressen og politikkerne er - eller i hvert fald burde være - de professionelle. Det betyder at de har en forøget ansvar.
Åh jo - vi husker dem alle - alle friværdibaronerne: De kommer også til at betale.
Politikerne - hmmm - det her kommer nok til at koste det Konservative Folkeparti livet.
Bankerne, nej det sker ikke - det bliver for omfattende.
Pressen - mon ikke du tillægger dem for stor vægt.
Thomas- Antal indlæg : 34544
måske burde man indføre en uddannelse til politiker. Det er faktisk et af de eneste områder i samfundet, hvor man stadig kan komme igennem på sit glatte ansigt.
peter777- Antal indlæg : 822
Geografisk sted : Østerbro
Jeg mangler at se at uddannelse gør hverken fra eller til.peter777 skrev:måske burde man indføre en uddannelse til politiker. Det er faktisk et af de eneste områder i samfundet, hvor man stadig kan komme igennem på sit glatte ansigt.
Jo, men så er dumhed ihvertfald ikke en undskyldning.Thomas skrev:Jeg mangler at se at uddannelse gør hverken fra eller til.peter777 skrev:måske burde man indføre en uddannelse til politiker. Det er faktisk et af de eneste områder i samfundet, hvor man stadig kan komme igennem på sit glatte ansigt.
peter777- Antal indlæg : 822
Geografisk sted : Østerbro
I Dansk Folkeparti er det et KRAV!peter777 skrev:Jo, men så er dumhed ihvertfald ikke en undskyldning.Thomas skrev:Jeg mangler at se at uddannelse gør hverken fra eller til.peter777 skrev:måske burde man indføre en uddannelse til politiker. Det er faktisk et af de eneste områder i samfundet, hvor man stadig kan komme igennem på sit glatte ansigt.
Mere om de tomme butikker (Byer slukker for julelyset):
http://epn.dk/brancher/detail/article4925582.ece
Jeg kan ikke helt se hvem der ellers skulle betale. Hvis det giver mening for butikken/-erne, dvs. hvis det lokker kunderne til og giver en meromsætning, så kan det jo betale sig i et eller andet omfang. Måske skal indtjeningen for dem der stiller lysene til rådighed og sætter lysene op bare ned.
"Når lokalerne står tomme, har vi ikke nogen at sende regningen til. Så skal byrden fordeles mellem dem, der er tilbage, og det er ikke rimeligt," siger [Helle Sørensen fra Viborg Handel].
Jeg kan ikke helt se hvem der ellers skulle betale. Hvis det giver mening for butikken/-erne, dvs. hvis det lokker kunderne til og giver en meromsætning, så kan det jo betale sig i et eller andet omfang. Måske skal indtjeningen for dem der stiller lysene til rådighed og sætter lysene op bare ned.
Storebror skrev:Mere om de tomme butikker (Byer slukker for julelyset):
"Når lokalerne står tomme, har vi ikke nogen at sende regningen til. Så skal byrden fordeles mellem dem, der er tilbage, og det er ikke rimeligt," siger [Helle Sørensen fra Viborg Handel].
Herligt. Så slipper vi for noget af det julehysteri.
SortKaffe- Antal indlæg : 1105
Geografisk sted : København
SortKaffe skrev:Storebror skrev:Mere om de tomme butikker (Byer slukker for julelyset):
Herligt. Så slipper vi for noget af det julehysteri.
Jeg har også altid ment, at Skt. Hans bål er meget bedre at riste bankfolk over end adventskranse...... det tager en helvedes tid inden de bliver møre.
peter777 skrev:måske burde man indføre en uddannelse til politiker. Det er faktisk et af de eneste områder i samfundet, hvor man stadig kan komme igennem på sit glatte ansigt.
Kineserne har brugt meritokratier i nogle tusinde år. Det har sine fordele fremfor de rene diktaturer, men forfalder fortsat til kleptokrati meget hurtigt, hvorefter man står med problemet med at skulle rydde op i et selvsupplerende system.
Selvom det ikke er perfekt er demokratiet stadig som styreform alt andet overlegent om ikke andet så fordi det giver rimelig fredelig måde at få effektueret jævnlige system skifter på.
Det betyder ikke at man ikke kan forestille sig andre muligheder. Nogle har feks foreslået et stokastisk meritokrati, jeg tror dog ikke det ville gå. Manglende oplevet legitimitet ville hurtigt sende det videre til voldlige system skifter, når tiderne fordrede ubehagelige beslutninger....
Mvh
Cirb
Geografisk sted : Aarhus
Københavnere sparer, af skinbarlig nød ,på julen
Flex og afdragsfrit ramte Københavnske insolventer ?
"Det har betydning for gavebudgettet, om man er i en familie med børn"
Fødekæden nye boligkøbere er næsten totalt udryddet.
Enkelte barnløse par bliver afsunget køb af bolig,inden det er ovre,af den farlige besnærende fede dame thsv.
Enkelte barnløse par bliver afsunget køb af bolig,inden det er ovre,af den farlige besnærende fede dame thsv.
klogeaage 35- Antal indlæg : 2555
Geografisk sted : Fyn
Plyds skrev:@ Storebror - du kunne lige så godt have skrevet: "Mange undlod at tænke sig om".
Helt og aldeles endda - den slags sker sjælden "ustraffet" - så nu melder konsekvenserne sig naturligvis.
Det er enkelt at forlede folk. Du skal blot appelere til deres grådighed. Som den amerikanske timeshare konge - de lokkede kunder ind til salgsmøder med gratis gaver.
Så vidste de, at kun de grådige kom, og de var nemme at sælge til, uanset om de havde penge eller ej.
Samme teknik brugte de danske banker og deres underliggende kreditforeninger.
Så det er mestendels de grådige der er hoppet på limpinden - derfor har jeg sjældent ondt af dem.
Det er værre end som så!
Stupid grådighed er den måde, man bliver forfremmet på - jo dummere, jo bedre.
Alle dem, der kendte deres begrænsning forbliver i bunden af pyramiden. Problemet er, at banksvindlerne og narrehattene IKKE ender deres dage i en jagtulykke eller fængsel - det er jo så synd for dem!
Jeg så den godt - og krummede tæer over de ynkelige vridninger Nordea roder sig ind i for at undlade alt andet end den rigtige forklaring:klogeaage 35 skrev:Flex og afdragsfrit ramte Københavnske insolventer ?
Flextumperne med familie og studerende i forældrekøbslejligheder har IKKE råd!
Side 3 af 3 • 1, 2, 3
Lignende emner
» Tomme lommer
» Selvfølgelig står kontorlejemålene tomme.
» Flere tomme boliger opføres
» Så skal tomme huse og ditto hoveder
» Selvfølgelig står kontorlejemålene tomme.
» Flere tomme boliger opføres
» Så skal tomme huse og ditto hoveder
Side 3 af 3
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum