Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Minister siger nej til Enhedslistens jobgaranti

+2
Justice
Gorrion
6 deltagere

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Go down

Minister siger nej til Enhedslistens jobgaranti Empty Minister siger nej til Enhedslistens jobgaranti

Indlæg af Gorrion Tirs Okt 09, 2012 9:33 am

http://www.b.dk/politiko/minister-siger-nej-til-enhedslistens-jobgaranti

Hvor er socialdemokratiet henne ?!

De er tydelivis ikke klar over hvilken samfunds social deroute de er ved at være ophavsmand for.


Jeg skal da også hermed anvise de tusinder og atter tusinder familier der til Januar står uden indkomster, og må gå fra hus og hjem om at flytte ind på Christiansborg. Husk at medbringe pusleborde!.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Minister siger nej til Enhedslistens jobgaranti Empty Sv: Minister siger nej til Enhedslistens jobgaranti

Indlæg af Gorrion Tirs Okt 09, 2012 9:39 am

Jeg kan ikke lade være med lige at fremhæve denne bemærkning

Man kan ikke være mere solidarisk med nogle arbejdsløse frem for andre

Man skulle da langt hellere have ladet bankerne gå på røven, end at være solidarisk med dem og give dem multi-multi milliard bankpakker og garantier.

Solidariteten skal gælde samfundet.....og banker har med ALT tydelighed bevist at de på ingen måde tjener samfundet...OVERHOVEDET!.

Det gør de tusinder af mennesker der står til at blive sat på gaden tilgengæld!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Minister siger nej til Enhedslistens jobgaranti Empty Sv: Minister siger nej til Enhedslistens jobgaranti

Indlæg af Justice Tirs Okt 09, 2012 12:03 pm

Mon det nu er så mange der "går på røven" og hvad med de samme mennesker hvis dagpengeperiode udløber i morgen eller udløb for 1 år siden?. Det er en underlig debat. Hvis man ikke har formue kan man få bistand, ellers må man bruge af sin "formue" eller tage et vikarjob de mangler hænder påstås det.

Justice

Antal indlæg : 27
Join date : 02/11/11
Age : 52
Geografisk sted : Herlev

Tilbage til toppen Go down

Minister siger nej til Enhedslistens jobgaranti Empty Sv: Minister siger nej til Enhedslistens jobgaranti

Indlæg af Gorrion Tirs Okt 09, 2012 12:28 pm

Det kan ikke være rigtigt at folk der har sparet 400000 op på evt en pensionsopsparing kan risikere at blive beskattet med 60% fordi politikerne får en dagpenge hjerneblødning.
Mange af de der bliver ramt af denne reform er folk der aldrig tidligere har haft brug for en hjælpende hånd fra samfundet....og slet ikke i den helt håbløse situation som det er på arbejdsmarkedet.

Også utroligt hvor meget genlyd det skal give fordi der har været en artikel med et vikar-bureau der mangler 200 "vikarer" som jeg nu nok nærmere vil kalde daglejere. Lige netop dette er slet ikke noget jeg gider at bruge energi på!.

Jeg medgiver dog at har folk været på dagpenge i 4 år, uden at det er lykkedes at få et job....så må de som kan, altså tære af egne værdier først, for sådan har reglerne været i mange år.
Men ikke når man flår maden ud af munden på folk midt i den værste økonomiske og finansielle krise siden 20érne....en krise der med stor sandsynlighed kommer til at vise sig endnu værre, de kommende år.


Sidst rettet af Gorrion Tirs Okt 09, 2012 9:58 pm, rettet 1 gang
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Minister siger nej til Enhedslistens jobgaranti Empty Gorrion du har ikke forstået det!

Indlæg af Thomas Tirs Okt 09, 2012 1:08 pm

Det man skal have klemt ud nu er dem, der har taget flexlån i huset og indbetalt på en pensionsordning (fordi der kan kreditorerne ikke komme efter dem). De skal tvinges til at opsige den pension og betale den skat, de skal.

Så gem lige Din moralske forargelse til Ane Arnth Jensen, som så vidt jeg kan se trak sit "synspunkt" på Berlingske tilbage efter hun fik et fur - af undertegnede.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34092
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Minister siger nej til Enhedslistens jobgaranti Empty Sv: Minister siger nej til Enhedslistens jobgaranti

Indlæg af Justice Ons Okt 10, 2012 11:58 am

Reglerne omkring dagpenge er de samme det er bare perioden der er forkortet. Derfor mener jeg at debatten omkring folk der må gå fra hus og hjem er ligegyldig og ren propaganda. At man ikke er i stand til at opdrive noget job inden for 2 år forekommer urealistisk. Mon ikke en del bruger det første år på at finde jobbet der matcher kvalifikationerne. De som ikke vil nøjes med et job hvor deres kvalifikationer ikke bliver indfriet skal da ikke hvile på dagpengene, men tvinges til at tage et andet job. Om det så er som daglejer/ vikarjob eller kassedame er ligegyldigt. Vi har ikke råd til frådseriet på dagpenge længere og det uanset om man bor i ejer eller lejebolig. Hvis man har købt egen bolig kan man da bare hoppe med på bølgen af afdragsfrihed og så samle flasker til at betale renter.

Justice

Antal indlæg : 27
Join date : 02/11/11
Age : 52
Geografisk sted : Herlev

Tilbage til toppen Go down

Minister siger nej til Enhedslistens jobgaranti Empty Sv: Minister siger nej til Enhedslistens jobgaranti

Indlæg af Gorrion Ons Okt 10, 2012 2:58 pm

Justice skrev:Reglerne omkring dagpenge er de samme det er bare perioden der er forkortet. Derfor mener jeg at debatten omkring folk der må gå fra hus og hjem er ligegyldig og ren propaganda. At man ikke er i stand til at opdrive noget job inden for 2 år forekommer urealistisk. Mon ikke en del bruger det første år på at finde jobbet der matcher kvalifikationerne. De som ikke vil nøjes med et job hvor deres kvalifikationer ikke bliver indfriet skal da ikke hvile på dagpengene, men tvinges til at tage et andet job. Om det så er som daglejer/ vikarjob eller kassedame er ligegyldigt. Vi har ikke råd til frådseriet på dagpenge længere og det uanset om man bor i ejer eller lejebolig. Hvis man har købt egen bolig kan man da bare hoppe med på bølgen af afdragsfrihed og så samle flasker til at betale renter.

Det er lige nøjagtig en bemærkning som denne der fremstiller den idioti og selvophøjethed der får demokratiske samfund til at bryde sammen.

I de nuværende tider er det en almindelighed at folk har søgt 500+ jobs i de sidste 2 år, uden af få et eneste.
Dansk metal har på landsplan kun støvet 9...måske 10 stillinger op ved at kalde på hjælp fra alle deres tillidsmænd til ansættelse 1 januar 2013

Din holdning til daglejere og de løndumpnings ordninger der ofte ligger i sådanne forhold, kan du godt smide af helvede til....medmindre målet er at Danmark skal ende som et gammelt øst-tyskland.

Man har smidt millarder og atter milliarder efter kriminelle finansielle institioner.....JA KRIMINELLE!
Men man kan ikke hjælpe de mennesker der i 99,999% af tilfældende i denne bankskabte historiske krise har fået stjålet deres levebrød fra politikerne, blot fordi de....ja blot fordi de er blevet tilfældig ofre i nedrige politiske samfundsskadelige beslutninger.

Jeg væmmes især over Socialdemokratiet.....ALDRIG havde jeg drømt om at netop DE ville gå så langt!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Minister siger nej til Enhedslistens jobgaranti Empty Sv: Minister siger nej til Enhedslistens jobgaranti

Indlæg af Thomas Ons Okt 10, 2012 3:35 pm

Gorrion skrev:
Justice skrev:Reglerne omkring dagpenge er de samme det er bare perioden der er forkortet. Derfor mener jeg at debatten omkring folk der må gå fra hus og hjem er ligegyldig og ren propaganda. At man ikke er i stand til at opdrive noget job inden for 2 år forekommer urealistisk. Mon ikke en del bruger det første år på at finde jobbet der matcher kvalifikationerne. De som ikke vil nøjes med et job hvor deres kvalifikationer ikke bliver indfriet skal da ikke hvile på dagpengene, men tvinges til at tage et andet job. Om det så er som daglejer/ vikarjob eller kassedame er ligegyldigt. Vi har ikke råd til frådseriet på dagpenge længere og det uanset om man bor i ejer eller lejebolig. Hvis man har købt egen bolig kan man da bare hoppe med på bølgen af afdragsfrihed og så samle flasker til at betale renter.

Det er lige nøjagtig en bemærkning som denne der fremstiller den idioti og selvophøjethed der får demokratiske samfund til at bryde sammen.

I de nuværende tider er det en almindelighed at folk har søgt 500+ jobs i de sidste 2 år, uden af få et eneste.
Dansk metal har på landsplan kun støvet 9...måske 10 stillinger op ved at kalde på hjælp fra alle deres tillidsmænd til ansættelse 1 januar 2013

Din holdning til daglejere og de løndumpnings ordninger der ofte ligger i sådanne forhold, kan du godt smide af helvede til....medmindre målet er at Danmark skal ende som et gammelt øst-tyskland.

Man har smidt millarder og atter milliarder efter kriminelle finansielle institioner.....JA KRIMINELLE!
Men man kan ikke hjælpe de mennesker der i 99,999% af tilfældende i denne bankskabte historiske krise har fået stjålet deres levebrød fra politikerne, blot fordi de....ja blot fordi de er blevet tilfældig ofre i nedrige politiske samfundsskadelige beslutninger.

Jeg væmmes især over Socialdemokratiet.....ALDRIG havde jeg drømt om at netop DE ville gå så langt!

Det er rigtigt at den lille spruthysteriske Johanne har skabt en del problemer.

Det bliver et helvede for kommunerne at fiske de par tusind op som Johanne har skubbet i vandet.

Hun stiller heller ikke ultimative krav: Nogen har haft fat i minimalpersonen og fortalt hende livets kendsgerninger.

Men hvis Du læser nogen af mine indlæg, så er man i gang med at rede trådene ud i finanssektoren - det bliver ikke let; men hvis Du tror noget ansvarligt politisk parti vil lade arbejdspladser blive hevet med ned i lortet af bankerne - så tager Du fejl.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34092
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Minister siger nej til Enhedslistens jobgaranti Empty Sv: Minister siger nej til Enhedslistens jobgaranti

Indlæg af Justice Fre Okt 12, 2012 3:07 pm

Der skal såmænd også direkte konsekvenser ud i befolkningen før de indser at der er noget galt i lille forkælede DK. Det ender sikkert med at alle de mange stakler vil have Fogh/ Lars Løkke tilbage for det gik jo så godt da de styrede butikken ik!. De gearede systemet så vi kunne låne penge til et liv i luksus. Nu er festen slut og alle skal redes af den offentlige maskine, samtidig med at vi vil have skattelettelser og ikke kan forstå hvorfor skoler, sygehuse og andre institutioner ikke får penge og resurser nok. Idioti og selvet hersker det har du ret i Gorrion men det er ikke kun i Bankerne. Glem din hedge imod bankerne, det bliver ikke anderledes, man tillader ikke de går på røven i sidste ende.

De pludseligt opståede 32.000 personer som nu efter nytår går i hundene det er drøn ærgerligt(og nok ikke helt sandt).... men de har været potentielle i 2 år nu. Hvorfor hældes benzin på bålet nu! det er politisk propaganda for enhedslisten, de er fulde af l....! Hvorfor diskuterer de ikke de mange penge vi hver kvartal giver i fradrag til de rige boligejere. Dvs. betaler folk penge for at låne penge. Skattestop på ejendomsværdi osv. Er det rimeligt når skoler og institutionerne ikke kan få det til at hænge sammen mere. Børnenne sendes blankpolerede afsted, med ipads, telefoner, dyrt mærketøj alt hvad de peger på, til gamle nedslidte skoler med 30 elever i hver klasse og hvor sæderne falder af stolenene osv. osv. Jo demokratiet lever men det er kun på danskernes egen matrikel, her skal ikke mangle noget. Men bidrage til fælleskassen slipper vi helst for, det er jo ganske urimeligt ik:0)

Justice

Antal indlæg : 27
Join date : 02/11/11
Age : 52
Geografisk sted : Herlev

Tilbage til toppen Go down

Minister siger nej til Enhedslistens jobgaranti Empty Sv: Minister siger nej til Enhedslistens jobgaranti

Indlæg af Justice Fre Okt 12, 2012 3:32 pm

Nå ja så sender vi jo bare børnene over i dyrt betalte privatskoler for folkeskolen er jo under al kritik. Demokratiet er definitivt ikke eksisterende i DK mere.
Der er ingen som behøver at gå på røven i DK. Hvis man sidder i et stort hus må man sælge det hvis ikke økonomien hænger sammen. Så kan man få en lejebolig et eller andet sted. Hvis man ikke har nogen penge kan man få kontanthjælp. Der er sikkerhedsnet på, hvad mere kan man kræve:0)

Justice

Antal indlæg : 27
Join date : 02/11/11
Age : 52
Geografisk sted : Herlev

Tilbage til toppen Go down

Minister siger nej til Enhedslistens jobgaranti Empty Sv: Minister siger nej til Enhedslistens jobgaranti

Indlæg af Thomas Fre Okt 12, 2012 4:25 pm

Justice skrev:Nå ja så sender vi jo bare børnene over i dyrt betalte privatskoler for folkeskolen er jo under al kritik. Demokratiet er definitivt ikke eksisterende i DK mere.
Der er ingen som behøver at gå på røven i DK. Hvis man sidder i et stort hus må man sælge det hvis ikke økonomien hænger sammen. Så kan man få en lejebolig et eller andet sted. Hvis man ikke har nogen penge kan man få kontanthjælp. Der er sikkerhedsnet på, hvad mere kan man kræve:0)

Jeg tror der er noget helt, helt andet, der ligger bag ved.

Altså de ramte dagpenge modtagere - dem med reelt behov - dem overlader man det til kommunerne at lave ét eller andet for.

Problemet er, at dem, der har stemt personligt på Özlem og Johanne er på Østerbro og Nørrebro.
Mit gæt - og det er et gæt - er at man vil stoppe at indvandrerbanderne via afpresning får disse familier til at sende pengene til terrorbevægelser. Læg mærke til, at man nu skrider ind overfor deres afpresning af værtshusholdere m.fl.
Pengestrømmen til Al-Qaida og PKK skal afbrydes.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34092
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Minister siger nej til Enhedslistens jobgaranti Empty Sv: Minister siger nej til Enhedslistens jobgaranti

Indlæg af doctor Lør Okt 13, 2012 12:36 pm

Gorrion skrev:Det kan ikke være rigtigt at folk der har sparet 400000 op på evt en pensionsopsparing kan risikere at blive beskattet med 60% fordi politikerne får en dagpenge hjerneblødning.
Mange af de der bliver ramt af denne reform er folk der aldrig tidligere har haft brug for en hjælpende hånd fra samfundet....og slet ikke i den helt håbløse situation som det er på arbejdsmarkedet.

Også utroligt hvor meget genlyd det skal give fordi der har været en artikel med et vikar-bureau der mangler 200 "vikarer" som jeg nu nok nærmere vil kalde daglejere. Lige netop dette er slet ikke noget jeg gider at bruge energi på!.

Jeg medgiver dog at har folk været på dagpenge i 4 år, uden at det er lykkedes at få et job....så må de som kan, altså tære af egne værdier først, for sådan har reglerne været i mange år.
Men ikke når man flår maden ud af munden på folk midt i den værste økonomiske og finansielle krise siden 20érne....en krise der med stor sandsynlighed kommer til at vise sig endnu værre, de kommende år.

Jeg skal gerne indrømme, at jeg primært bakkede op om forkortelse af dagpengeperioden.
Det gør jeg imidlertid ikke længere.
Og HVORFOR så det:
Fordi vi ikke længere har den situation, at hvis bare man søger længe nok og GIDER arbejde, så er der også rigeligt med arbejde at få.
Vi kommer til at stå i en situation med langt flere arbejdsløse end i dag.
Det offentlige har allerede haft store fyringsrunder. Rundt om i de små virksomheder kradser krisen også, og man fokuserer nu på omkostningsreduktion i en grad vi ikke har set de sidste 20 år.

Derfor giver jeg Gorrion helt ret. Det er en //hæmorhagia cerebri magnum cum dagpengereform//

At man så lover akut pakker og at hjælpe dem der ikke får en krone i overførselsindkomst af NOGEN ART, det ser vi her det konkrete praktiske eksempel på, når løfterne skal udmøntes i praksis.

http://www.b.dk/politiko/vi-er-jo-ude-i-det-roedeste-vanvid

Det er helt comatøst.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Minister siger nej til Enhedslistens jobgaranti Empty Sv: Minister siger nej til Enhedslistens jobgaranti

Indlæg af Thomas Lør Okt 13, 2012 12:55 pm

doctor skrev:
Gorrion skrev:Det kan ikke være rigtigt at folk der har sparet 400000 op på evt en pensionsopsparing kan risikere at blive beskattet med 60% fordi politikerne får en dagpenge hjerneblødning.
Mange af de der bliver ramt af denne reform er folk der aldrig tidligere har haft brug for en hjælpende hånd fra samfundet....og slet ikke i den helt håbløse situation som det er på arbejdsmarkedet.

Også utroligt hvor meget genlyd det skal give fordi der har været en artikel med et vikar-bureau der mangler 200 "vikarer" som jeg nu nok nærmere vil kalde daglejere. Lige netop dette er slet ikke noget jeg gider at bruge energi på!.

Jeg medgiver dog at har folk været på dagpenge i 4 år, uden at det er lykkedes at få et job....så må de som kan, altså tære af egne værdier først, for sådan har reglerne været i mange år.
Men ikke når man flår maden ud af munden på folk midt i den værste økonomiske og finansielle krise siden 20érne....en krise der med stor sandsynlighed kommer til at vise sig endnu værre, de kommende år.

Jeg skal gerne indrømme, at jeg primært bakkede op om forkortelse af dagpengeperioden.
Det gør jeg imidlertid ikke længere.
Og HVORFOR så det:
Fordi vi ikke længere har den situation, at hvis bare man søger længe nok og GIDER arbejde, så er der også rigeligt med arbejde at få.
Vi kommer til at stå i en situation med langt flere arbejdsløse end i dag.
Det offentlige har allerede haft store fyringsrunder. Rundt om i de små virksomheder kradser krisen også, og man fokuserer nu på omkostningsreduktion i en grad vi ikke har set de sidste 20 år.

Derfor giver jeg Gorrion helt ret. Det er en //hæmorhagia cerebri magnum cum dagpengereform//

At man så lover akut pakker og at hjælpe dem der ikke får en krone i overførselsindkomst af NOGEN ART, det ser vi her det konkrete praktiske eksempel på, når løfterne skal udmøntes i praksis.

http://www.b.dk/politiko/vi-er-jo-ude-i-det-roedeste-vanvid

Det er helt comatøst.
Den gruppe, der skal reddes er til at overse og skal nok blive reddet i land med mere eller mindre symbolske jobs.
Det man ikke vil er at subsidiere kriminelle indvandrerbander for at holde dem fra kriminalitet. Jeg tror man fra politiet er ved at have styr på det problem og deres finansiering af terror.

Der er jo helt klart nogen, der har haft fat i kraven på den spruthysteriske Johanne og fortalt hende nogen af livets realiteter.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34092
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Minister siger nej til Enhedslistens jobgaranti Empty Sv: Minister siger nej til Enhedslistens jobgaranti

Indlæg af Nærigfryns Søn Okt 14, 2012 9:59 am

Jeg har tidligere været meget kritisk overfor forkortelsen af dagpenge perioden. MEN jeg arbejder med kontanthjælp og begynder at se målgruppen der kommer efter at have været fire år på dagpenge.

Det er tydeligt, at udover at den lange periodes mange positive effekter har den også nogle negative. Jeg begynder at se en tendens til at det er i denne gruppe at en række af velfærdsdanmarks værste tendenser dukker op.
En ret selektiv holdning til hvilke job der er værd at kæmpe for og en holdning til at det er systemets skyld at man ikke har det job man føler sig berettiget til.

Kontanthjælp er efterhånden et sted man kun kan skjule sig, hvis man er fuldstændig ligeglad med sin sociale status. (f.eks rockere, hustlere og professionelle klienter)

Dagpenge har været et sted at hænge ud med sin sociale anseelse i behold. MEN fire år er sgu lang tid. Hvis du hænger i systemet så længe er der som regel noget galt (sygdom, snyd eller selverkendelse). Jeg har hørt det estimeret, at op mod 30-40% af den målgruppe der falder ud nu reelt vil være match to. Det er teknisk sprog for at de har så tydelige problematikker at det vil være svært at få dem ansat med offentligt løntilskud.

Det er mange mennesker. Nogle snyder og er ikke blevet konfronteret med det, andre har problemer (alkoholisme, psykisk sygdom eller personlige blinde vinkler der handlingslammer dem). Disse mennesker har ikke fået hjælp fordi de kan gemme sig fire år i systemet.

Reduktion fra fire til to år i en krisetid. Ja det er sgu hårdt! Kombineret med den boligpolitik der har været ført, hvor massepsykosen har lokket folk til at sætte sig så hårdt, at der ikke er plads til de slag som livet kan give gør det bare endnu mere benhårdt.

Men spørgsmålet er om ikke det er et nødvendigt tiltag? Der er ingen politikere der vil ofre taburetten for at tage et sådant indgreb i gode tider?

Nærigfryns

Antal indlæg : 182
Join date : 25/10/08

Tilbage til toppen Go down

Minister siger nej til Enhedslistens jobgaranti Empty Sv: Minister siger nej til Enhedslistens jobgaranti

Indlæg af doctor Søn Okt 14, 2012 10:28 am

Nærigfryns: Det er sikkert rigtigt, sådan som du beskriver kontanthjælpsgruppen.
Imidlertid taler jeg om den gruppe af velfungerende borgere, der har en positiv formue, fordi de har arbejdet hårdt i 20-30 år, og som nu pga kommende massearbejdsløshed får svært ved at finde job. Det er en helt anden og større gruppe, end den vi så i de "fede år".
DE FÅR IKKE KONTANTHJÆLP, FORDI DE HAR POSITIV FORMUE, OG DE KAN HVERKEN FÅ JOB ELLER DAGPENGE.
Men Ok lad os nu se, om vi nærmer os procentsatser med arbejdsløshed som i Sydeuropa. Jeg er IKKE optimist desangående.

Til Thomas: Ja din løsning lyder meget smart, og det er helt sikkert et stort problem, som vi meget gerne vil komme "til livs".

Problemet er bare, at det bryder med alle gode regler for en demokratisk retsstat uden korruption.

Det er stor tillid, du udviser over for de offentlige ansatte, der skal påtage sig den opgave, at udvælge de heldige. Mon lidt under bordet kunne hjælpe på sagsbehandlingen? Og hvordan vil ansatte racister behandle borgerne, når det er helt op til dem selv og ikke lovgivningen at udpege tabere og vindere.


doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Minister siger nej til Enhedslistens jobgaranti Empty Sv: Minister siger nej til Enhedslistens jobgaranti

Indlæg af Hugaffen Søn Okt 14, 2012 12:03 pm

doctor skrev:Nærigfryns: Det er sikkert rigtigt, sådan som du beskriver kontanthjælpsgruppen.
Imidlertid taler jeg om den gruppe af velfungerende borgere, der har en positiv formue, fordi de har arbejdet hårdt i 20-30 år, og som nu pga kommende massearbejdsløshed får svært ved at finde job. Det er en helt anden og større gruppe, end den vi så i de "fede år".
DE FÅR IKKE KONTANTHJÆLP, FORDI DE HAR POSITIV FORMUE, OG DE KAN HVERKEN FÅ JOB ELLER DAGPENGE.
Men Ok lad os nu se, om vi nærmer os procentsatser med arbejdsløshed som i Sydeuropa. Jeg er IKKE optimist desangående.

Til Thomas: Ja din løsning lyder meget smart, og det er helt sikkert et stort problem, som vi meget gerne vil komme "til livs".

Problemet er bare, at det bryder med alle gode regler for en demokratisk retsstat uden korruption.

Det er stor tillid, du udviser over for de offentlige ansatte, der skal påtage sig den opgave, at udvælge de heldige. Mon lidt under bordet kunne hjælpe på sagsbehandlingen? Og hvordan vil ansatte racister behandle borgerne, når det er helt op til dem selv og ikke lovgivningen at udpege tabere og vindere.


Det er ikke min pligt at pleje din formue - hvilket du tydeligvis mener, at det er.
Hugaffen
Hugaffen

Antal indlæg : 105
Join date : 04/08/11
Geografisk sted : Københavns Vestegn

Tilbage til toppen Go down

Minister siger nej til Enhedslistens jobgaranti Empty Sv: Minister siger nej til Enhedslistens jobgaranti

Indlæg af Thomas Søn Okt 14, 2012 12:39 pm

doctor skrev:Nærigfryns: Det er sikkert rigtigt, sådan som du beskriver kontanthjælpsgruppen.
Imidlertid taler jeg om den gruppe af velfungerende borgere, der har en positiv formue, fordi de har arbejdet hårdt i 20-30 år, og som nu pga kommende massearbejdsløshed får svært ved at finde job. Det er en helt anden og større gruppe, end den vi så i de "fede år".
DE FÅR IKKE KONTANTHJÆLP, FORDI DE HAR POSITIV FORMUE, OG DE KAN HVERKEN FÅ JOB ELLER DAGPENGE.
Men Ok lad os nu se, om vi nærmer os procentsatser med arbejdsløshed som i Sydeuropa. Jeg er IKKE optimist desangående.

Til Thomas: Ja din løsning lyder meget smart, og det er helt sikkert et stort problem, som vi meget gerne vil komme "til livs".

Problemet er bare, at det bryder med alle gode regler for en demokratisk retsstat uden korruption.

Det er stor tillid, du udviser over for de offentlige ansatte, der skal påtage sig den opgave, at udvælge de heldige. Mon lidt under bordet kunne hjælpe på sagsbehandlingen? Og hvordan vil ansatte racister behandle borgerne, når det er helt op til dem selv og ikke lovgivningen at udpege tabere og vindere.

Det er lige det, der er problemet: Man vil ikke fortsat have terrorbevægelser og narkokriminelle på finansloven.

Så er kommunerne jo ikke helt uden virkemidler.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34092
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Minister siger nej til Enhedslistens jobgaranti Empty Sv: Minister siger nej til Enhedslistens jobgaranti

Indlæg af doctor Søn Okt 14, 2012 7:39 pm

Hugaffen skrev:
Det er ikke min pligt at pleje din formue - hvilket du tydeligvis mener, at det er.

Det er da et synspunkt

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Minister siger nej til Enhedslistens jobgaranti Empty Sv: Minister siger nej til Enhedslistens jobgaranti

Indlæg af Nærigfryns Man Okt 15, 2012 12:57 am

Nu var det gruppen af dagpengemodtagere der overgår til kontanthjælp som jeg beskrev.

Dem der risikerer, at blive klemt er sådan set dem der BÅDE har opsparing OG ikke kan finde et arbejde i løbet af to år. På en gennemsnitlig dag i Danmark besættes der lidt over 1600 stillinger om dagen, så jobmarkedet er langtfra så dødt som boligmarkedet Wink

Der er forfærdeligt for dem der bliver ramt, ingen tvivl om det. Mit indspark er bare, fire år er lang tid, måske FOR lang tid?

Nærigfryns

Antal indlæg : 182
Join date : 25/10/08

Tilbage til toppen Go down

Minister siger nej til Enhedslistens jobgaranti Empty Kvindeligt Triumvirat

Indlæg af doctor Man Okt 15, 2012 7:25 am

Tilbage fra drømmeland:
Der gives fortsat ikke ved dørene på Marienborg

http://www.b.dk/politiko/thorning-kraever-troskab-af-vilhelmsen

Hvis Vilhelmsen følte sig flyvende efter lørdagens jordskredssejr over Astrid Krag, så blev hun hurtigt hevet ned på jorden af Helle Thorning-Schmidt og finansminister Bjarne Corydon (S). Punkt for punkt, hvor Annette Vilhelmsen har udfordret regeringsgrundlaget under den fem uger lange formandsvalgkamp i SF, blev hun afkrævet svar på sine holdninger. Det gjaldt bl.a. Vilhelmsens ønsker om en konjunkturafhængig dagpengeperiode, et opgør med de nuværende regnemodeller i Finansministeriet og en anerkendelse af Palæstina som selvstændig stat. Udmeldinger, som har vakt dyb bekymring hos statsministeren, og som hun kun er parat til at acceptere ét svar på. Nemlig, at Vilhelmsen slår en streg over de udmeldinger, og at hun dropper sine planer om, at »udfordre« regeringsgrundlaget, erfarer Berlingske.



doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Minister siger nej til Enhedslistens jobgaranti Empty Sv: Minister siger nej til Enhedslistens jobgaranti

Indlæg af Thomas Man Okt 15, 2012 8:50 am

doctor skrev:Tilbage fra drømmeland:
Der gives fortsat ikke ved dørene på Marienborg

http://www.b.dk/politiko/thorning-kraever-troskab-af-vilhelmsen

Hvis Vilhelmsen følte sig flyvende efter lørdagens jordskredssejr over Astrid Krag, så blev hun hurtigt hevet ned på jorden af Helle Thorning-Schmidt og finansminister Bjarne Corydon (S). Punkt for punkt, hvor Annette Vilhelmsen har udfordret regeringsgrundlaget under den fem uger lange formandsvalgkamp i SF, blev hun afkrævet svar på sine holdninger. Det gjaldt bl.a. Vilhelmsens ønsker om en konjunkturafhængig dagpengeperiode, et opgør med de nuværende regnemodeller i Finansministeriet og en anerkendelse af Palæstina som selvstændig stat. Udmeldinger, som har vakt dyb bekymring hos statsministeren, og som hun kun er parat til at acceptere ét svar på. Nemlig, at Vilhelmsen slår en streg over de udmeldinger, og at hun dropper sine planer om, at »udfordre« regeringsgrundlaget, erfarer Berlingske.


Ja hun er jo torskedum. Det burde hun have vidst.

For kan SF ikke lide lugten i regeringen, så kan de bare forlade den. Der er nye folk i spidsen for SF, og Socialdemokraterne og de Radikale skylder dem ingenting, lyder deres ræsonnement.

Sagen er jo, at S og R har brug for SF, som man har brug for hæmorider.

»Jeg forventer ikke, at der bliver ændret på regeringsgrundlaget. Vi er i en fase i SF lige nu, hvor vi har tærret en smule på vores partnere i regeringen. Det betyder ikke, at man skal lægge sig fladt ned. Men det er nok tid til at være lidt ydmyge, smøge ærmerne op og lave nogle politiske resultater,« siger Emilie Turunen, europaparlamentariker og medlem af landsledelsen.
Jo.

Idioterne havde da ikke troet at socialdemokrater lige pludselig tolererer kommunister?

S + R har jo ålet Venstre og Konservative for at tolerere Pia Kjærsgaard.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34092
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Minister siger nej til Enhedslistens jobgaranti Empty Sv: Minister siger nej til Enhedslistens jobgaranti

Indlæg af Justice Man Okt 15, 2012 9:30 am

Det er jeg meget enig i.

Kender et par stykker som har gået lidt over et år på dagpenge, taget diverse kurser og aldrig søgt jobs under kvalifikationer. De lavtlønnede jobs trækker ikke nok. Så hellere vente og få dagpenge imens..... Der vil helt sikkert være ofre, men slet ikke i så stor grad som propaganda politikerne og fagforeningerne puster det op til. En stor pose penge er nødsaget til at tage det job de før ikke ville have. Nu er der så pludselig lidt flere om budet jocolor .En holdningsændring er også efter min mening nødvendig hvis dk skal komme igennem krisen, hvis ikke det er for sent Sleep



Nærigfryns skrev:Nu var det gruppen af dagpengemodtagere der overgår til kontanthjælp som jeg beskrev.

Dem der risikerer, at blive klemt er sådan set dem der BÅDE har opsparing OG ikke kan finde et arbejde i løbet af to år. På en gennemsnitlig dag i Danmark besættes der lidt over 1600 stillinger om dagen, så jobmarkedet er langtfra så dødt som boligmarkedet Wink

Der er forfærdeligt for dem der bliver ramt, ingen tvivl om det. Mit indspark er bare, fire år er lang tid, måske FOR lang tid?

Justice

Antal indlæg : 27
Join date : 02/11/11
Age : 52
Geografisk sted : Herlev

Tilbage til toppen Go down

Minister siger nej til Enhedslistens jobgaranti Empty Lille spruthysteriske Johanne har stadig ikke forstået noget!

Indlæg af Thomas Søn Nov 11, 2012 7:30 pm

De kan jo ikke bruges til noget.

Hans Engell har aldrig set noget lignende? Nøøøø; men det gør det jo ikke mindre fuldt forventeligt; men det gør det jo ikke mindre forudsigeligt, når man har kredse, der er valgt af kriminelle bander.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34092
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Minister siger nej til Enhedslistens jobgaranti Empty Dagpengebortfald rammer indvandrere på Vestegnen

Indlæg af Thomas Ons Dec 12, 2012 8:35 am

Det var det, jeg sagde.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34092
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Minister siger nej til Enhedslistens jobgaranti Empty Sv: Minister siger nej til Enhedslistens jobgaranti

Indlæg af doctor Ons Dec 12, 2012 1:50 pm

Har bemærket det:

http://www.ugebreveta4.dk/2012/201250/Onsdag/Indvandrere_rammes_haardest_af_nye_dagpengeregler.aspx

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Minister siger nej til Enhedslistens jobgaranti Empty Sv: Minister siger nej til Enhedslistens jobgaranti

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum