Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Finanskrisen fejrer fem års fødselsdag

3 deltagere

Go down

Finanskrisen fejrer fem års fødselsdag Empty Finanskrisen fejrer fem års fødselsdag

Indlæg af Gorrion Ons Aug 08, 2012 10:27 pm

http://www.business.dk/global/finanskrisen-fejrer-fem-aars-foedselsdag

Jamen hvis det kan gøre dem glade, så kan vi da godt lege at krisen startede den 9 august 2007.

Jeg mener dog stadig....nøjagtig som jeg mente for 5 år siden (den 10 August 2007) at netop den dag, den 10 august 2007 var dagen hvor verden trådte ind i den Største økonomiske krise siden Anden Verdenskrig.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Finanskrisen fejrer fem års fødselsdag Empty Sv: Finanskrisen fejrer fem års fødselsdag

Indlæg af Thomas Tors Aug 09, 2012 3:39 am

Gorrion skrev:http://www.business.dk/global/finanskrisen-fejrer-fem-aars-foedselsdag

Jamen hvis det kan gøre dem glade, så kan vi da godt lege at krisen startede den 9 august 2007.

Jeg mener dog stadig....nøjagtig som jeg mente for 5 år siden (den 10 August 2007) at netop den dag, den 10 august 2007 var dagen hvor verden trådte ind i den Største økonomiske krise siden Anden Verdenskrig.
Hvad var klokken?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Finanskrisen fejrer fem års fødselsdag Empty Sv: Finanskrisen fejrer fem års fødselsdag

Indlæg af doctor Tors Aug 09, 2012 7:44 am

HAHAHAHAHA

Gorrion: Din lille skjelm

endelig har jeg fundet ud af, hvorfor du er så præcis med datoen for finanskrisen begyndelse.

http://en.wikipedia.org/wiki/10_August_(French_Revolution)

On 10 August 1792, during the French Revolution, revolutionary Fédéré militias — with the backing of a new municipal government of Paris that came to be known as the "insurrectionary" Paris Commune and ultimately supported by the National Guard — besieged the Tuileries palace. King Louis XVI and the royal family took shelter with the Legislative Assembly. This proved to be the effective end of the French Bourbon Monarchy (until it was restored in 1814, although the monarchical system of an empire had been introduced ten years earlier). The formal end of the monarchy occurred six weeks later, as one of the first acts of business of the new Convention.

This insurrection and its outcome are most commonly referred to by historians of the Revolution simply as "the 10 August"; other common designations include "the journée of the 10 August" (French: journée du 10 août), "the insurrection of the 10 August", or even "the revolution of the 10 August".

STATEMENT
Ja min del af "familien" flygtede rent faktisk fra rædselsregimet. Question
Og JEG har også denne gang tænk mig at melde mig helt ud af nogen form for voldelig opstand. Det skal klares med lovlige midler. BASTA
EN del af lovene skal bare laves om, og det er de så småt begyndt med. (meget småt , når det kommer til at få implementeret lovene)

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Finanskrisen fejrer fem års fødselsdag Empty Sv: Finanskrisen fejrer fem års fødselsdag

Indlæg af doctor Tors Aug 09, 2012 8:59 am

UHA. Jeg tror jeg fik spillet mine tarokkort rigtigt dårligt.
Jeg må hellere præcisere. Jeg er trods alt endnu ikke blevet så sindsyg, at jeg tror at jeg er kejser Napoleon eller i familie med Kejser Louis d. XVI.

http://en.wikipedia.org/wiki/Louis_XVI_of_France

Bare rolig.
HEHEHEHEHEHE

men somewhere over the rainbow

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Finanskrisen fejrer fem års fødselsdag Empty Sv: Finanskrisen fejrer fem års fødselsdag

Indlæg af Gorrion Tors Aug 09, 2012 10:57 am

Hej Doctor.

Altså hivs du hentyder til den 10 August 1792, under den franske revolution, så har det da intet med den dato jeg valgte at man kunne snakke om den største økonomiske krise siden Anden verdenskrig.

Det kunne meget vel have været den 9 August...eller den 11...men min egen "lille" reserch, og den model jeg bruger for at indregne begivenheder der kan foresage finansielle scenarier var ene og alene udslagsgivende for datoen.
Det skyldes dog ikke mindst hjælp fra et par gode venner i USA, der på det tidspunkt havde udtrykt bekymring om udviklingen i Subprime-lån, og Ponzi effekten heraf, samt cirkuset, og et endnu større makro-økonomisk ponzi sceme i CDS'r.
Sammenholdt ENORM gæld i flere lande, og det faktum at USA allerede i 2007, defacto var gået statsbankerot 1 gang.
Det stod samtidig klokkeklart at flere landes boligpriser ville kollapse!.
Ergo det makroøkonomiske ponzi sceme skulle for alvor til at få realøkonomiske konsekvenser i historiske dimensioner.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Finanskrisen fejrer fem års fødselsdag Empty Sv: Finanskrisen fejrer fem års fødselsdag

Indlæg af Thomas Tors Aug 09, 2012 12:10 pm

doctor skrev:UHA. Jeg tror jeg fik spillet mine tarokkort rigtigt dårligt.
Jeg må hellere præcisere. Jeg er trods alt endnu ikke blevet så sindsyg, at jeg tror at jeg er kejser Napoleon eller i familie med Kejser Louis d. XVI.

http://en.wikipedia.org/wiki/Louis_XVI_of_France

Bare rolig.
HEHEHEHEHEHE

men somewhere over the rainbow

Jeg tror nok det er mere prosaisk: August er det tidspunkt halvårsregnskabet foreligger og budgetteringen for næste år begynder at tage form sammen med detailplanlægningen - her får man de første indikationer af tingene for ALVOR ikke kan hænge sammen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Finanskrisen fejrer fem års fødselsdag Empty Sv: Finanskrisen fejrer fem års fødselsdag

Indlæg af doctor Tors Aug 09, 2012 12:58 pm

Nå - men så pakker jeg mine tarok-kort sammen igen.


doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Finanskrisen fejrer fem års fødselsdag Empty Sv: Finanskrisen fejrer fem års fødselsdag

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum