Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Danske Bank Nedgraderet af S&P

+2
tommyjo
Thomas
6 deltagere

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Go down

Danske Bank Nedgraderet af S&P Empty Danske Bank Nedgraderet af S&P

Indlæg af Thomas Ons Maj 30, 2012 11:02 pm

Irish Times
Berlingske

Kreditkarakteren flyttes et enkelt trin ned af stigen til A-/A-2 fra A/A-1.
Det må vist siges at være nådigt sluppet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34540

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank Nedgraderet af S&P Empty Sv: Danske Bank Nedgraderet af S&P

Indlæg af tommyjo Tors Maj 31, 2012 12:19 am

http://epn.dk/brancher/finans/bank/article2791502.ece

Danske Banks rating sat ned - igen

Kreditvurderingsbureauet Moody's har sænket sin rating på tre danske banker.

affraid

tommyjo

Antal indlæg : 377

Danske Bank Nedgraderet af S&P Empty Fra nu af kan ingen Dansk bank låne et bøjet søm til på i går.

Indlæg af Thomas Tors Maj 31, 2012 1:06 am

tommyjo skrev:http://epn.dk/brancher/finans/bank/article2791502.ece

Danske Banks rating sat ned - igen

Kreditvurderingsbureauet Moody's har sænket sin rating på tre danske banker.

affraid

Moody's
JP

Så er der kun nationalisering tilbage - og håbe på, at det kun ser lige så slemt ud som i Spanske Bank.
De kommer aldrig til troværdigt at kunne rekapitalisere eller låne - aldrig igen. Her må Onkel Nils træde i karakter!

Thomas
Thomas

Indlæg af tommyjo Tors Maj 31, 2012 1:23 am

Ja det tror jeg godt, at det kan blive sådan på den lange bane, men jeg tror nu mere vi skal holde øje med rente udviklingen for danske obl. både stat og real før vi kan se om det vil ende sådan, spørgsmålet er vel hvor likviditeten i DK vil søge grønnere gange, såfremt de eksisterer efterhånden
Mon ikke der kan tabes nogle hurtige kurspoint såfremt der vil være galop mod udgangen Shocked

tommyjo

Indlæg af Thomas Tors Maj 31, 2012 1:57 am

tommyjo skrev:Ja det tror jeg godt, at det kan blive sådan på den lange bane, men jeg tror nu mere vi skal holde øje med rente udviklingen for danske obl. både stat og real før vi kan se om det vil ende sådan, spørgsmålet er vel hvor likviditeten i DK vil søge grønnere gange, såfremt de eksisterer efterhånden
Mon ikke der kan tabes nogle hurtige kurspoint såfremt der vil være galop mod udgangen Shocked

Som jeg gør opmærksom på under renter - så er der ingen interbanklikviditet - ikke uden det har passeret Onkel Nils. Det har jo længe været sådan at aktiekursen på DB har været DB, der leger med sig selv.

Du kan se på renten på statsobligationer - de ligger sgu under de tyske - så det er ikke bare flugt mod sikkerhed.
Problemet er bare hvem der køber de statsobligationer: Det er ikke bankerne - de lægger dem til fede renter på indskudsbeviser.

Helle T med knold i nakken - det tyder ikke godt - og har ikke gjort det længe.

Onkel Nils er personligt tavs om negative renter.........
Thomas
Thomas

Danske Bank Nedgraderet af S&P Empty A propos det gamle slogan:

Indlæg af SortKaffe Tors Maj 31, 2012 5:06 am

Danske Bank gør det, de er bedst til: De hyler

http://finanswatch.dk/Finansnyt/Pengeinstitutter/article4706464.ece

Verden forstår os ikke, Moodys forstår os ikke, vi er systemisk vigtige, vi skal nok få støtte....
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Geografisk sted : København

Indlæg af Thomas Tors Maj 31, 2012 9:48 am

SortKaffe skrev:Danske Bank gør det, de er bedst til: De hyler

http://finanswatch.dk/Finansnyt/Pengeinstitutter/article4706464.ece

Verden forstår os ikke, Moodys forstår os ikke, vi er systemisk vigtige, vi skal nok få støtte....

"Danske Bank tager ratingen fra Moody’s til efterretning, men forstår ikke Moody’s meget negative syn på den danske banksektor."
Nej det tro pokker: Danske Bank har til overflod demonstreret, at de ikke fatter en brik af finansiering og bankvæsen.
”Vi har haft en tæt dialog med Moody’s over de seneste måneder. Vi er sikre på, at Moody’s har hørt vores synspunkter, men vi mener ikke, de er reflekteret i den rating, banken har fået."
Hvornår går det op for Danske Bank, at fordi man hører, hvad de siger, så betyder det ikke, at man tror dem over en dørtærskel.
"Danske Bank konstaterer blandt andet, at Moody’s fortsat ser meget negativt på niveauet for systemisk støtte i Danmark. Danske Bank vil imidlertid som systemisk vigtig bank uden tvivl nyde samme opbakning i Danmark som den, de øvrige systemiske banker i Norden vil møde i deres hjemland," lyder det i meddelelsen.
Hvorfor? Det kunne være, der var nogen de havde snakket med?

En nationalisering af Danske Bank kan være tættere på end jeg tror.

Det kunne være at Helle-pigen og Onkel Nils tænker mere i retning af en statsejet bank end en bank ejet stat.

Læg mærke til at Nykredit får TRE hak ned (bank og kridte) - nu gider RD og BRF ikke snakke med Moody's mere, så vi kan nok gætte os til hvilken karakter de ville have fået - højst.

Mon ikke vi taler et kreditforeningshug i første omgang? Læg mærke til at Vestager nu har sagt, at man bestemt er meget opmærksom på den private gæld.
Læg mærke til Vestagers fødder.

En god bokser ser ikke så meget (i defensiven) efter modstanderens hænder - slagene skal gå i paraderne. Det slag, der fælder ser man aldrig. Nej man skal kikke efter benarbejdet: De hårde og afgørende slag trækkes helt nede fra den fjerneste storetå.
Thomas
Thomas

Indlæg af tommyjo Tors Maj 31, 2012 10:23 am

Thomas skrev:
tommyjo skrev:Ja det tror jeg godt, at det kan blive sådan på den lange bane, men jeg tror nu mere vi skal holde øje med rente udviklingen for danske obl. både stat og real før vi kan se om det vil ende sådan, spørgsmålet er vel hvor likviditeten i DK vil søge grønnere gange, såfremt de eksisterer efterhånden

Som jeg gør opmærksom på under renter - så er der ingen interbanklikviditet - ikke uden det har passeret Onkel Nils. Det har jo længe været sådan at aktiekursen på DB har været DB, der leger med sig selv.

Du kan se på renten på statsobligationer - de ligger sgu under de tyske - så det er ikke bare flugt mod sikkerhed.
Problemet er bare hvem der køber de statsobligationer: Det er ikke bankerne - de lægger dem til fede renter på indskudsbeviser.

Jamen det mener jeg underbygger det jeg påstår, kursen er høj da investorerne pt.(aner ikke hvem) propper penge i danske stats og real obl. men nu med de nye ratings vil det være vigtigt at se om kursen falder/ renten stiger på obl. sker dette vil det nok være et signal om et turning point

tommyjo

Indlæg af klogeaage 35 Tors Maj 31, 2012 3:52 pm

Panikken har indfundet sig

gange 2
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Geografisk sted : Fyn

Indlæg af Gorrion Tors Maj 31, 2012 6:10 pm

klogeaage 35 skrev:Panikken har indfundet sig

gange 2

Absolut enig....det er ikke længere blot svedperler på panden der i en efterhånden indlært manøvre bliver tørt af panden.
Nu er der ligefrem tale om at afværge en evt druknedød.
Ligene er allerede førsøgt gennet ud af bagdøren
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449

Indlæg af Thomas Tors Maj 31, 2012 6:22 pm

tommyjo skrev:
Thomas skrev:

Jamen det mener jeg underbygger det jeg påstår, kursen er høj da investorerne pt.(aner ikke hvem) propper penge i danske stats og real obl. men nu med de nye ratings vil det være vigtigt at se om kursen falder/ renten stiger på obl. sker dette vil det nok være et signal om et turning point
Det er så rigtigt nok.
Men det kan ligge langt ud i tiden, for det jeg tror er at indskyderne flytter sig fra Danske Bank over i andre banker - og jeg tror rigtig mange med en løs million er flyttet over i andre banker under grænsen.
Andre flytter penge så snart der kommer overskud på kontoen.
Alle disse kontanter har bare flyttet sig, hvor de ikke kan lånes tilbage til Danske Bank.

Hvor meget der er tale om - jeg aner det ikke; men en rente på nul skal nok skræmme folk væk. Problemet er soliditeten - ikke likviditeten: Nationalbanken giver al den likviditet, det skal være.
Det har Astrup i Berlingske ret i: Det er ikke likviditeten, der er afgørende - det er soliditeten.

Investorerne? Jeg tror det er pensionskasser - hvem køber ellers lange statsobligationer uden rente. Du skal tænke på, at i konverteringerne har de en masse likviditet - likviditet, de ikke kan placere noget steds.

Det er nok nøglen: Man laver en konvertering af fast forrentede annuiteter til dels 3% 30 år; men en del går i flex, som ingen vil købe.
Thomas
Thomas

Indlæg af tommyjo Tors Maj 31, 2012 6:46 pm

@ thomas
klart enig i at der flyttes kontanter

og hvad angår soliditeten giver det vel sig selv med udsigterne for boligmarked. løn etc, kan der ikke tjenes penge så er der heller ingen til tabene og det er vel det der er ved at gå op for visse folk

pudsigt, den tanke faldt også mig ind tidligere i dag, pt tror jeg så de flygter fra aktier så og så går i valuta(DK) og obl.

hvad angår obl. fast kontra flex ved konvertering tja ??

Shocked Suspect
tag Nykredit 3% 01E SDO A 2034 kursen ville ikke højere op selv i et rimelig stærkt faldende aktie marked, men kun et svagt bud indtil videre

Sidst rettet af tommyjo Tors Maj 31, 2012 7:05 pm, rettet i alt 2 gange

tommyjo

Indlæg af Thomas Tors Maj 31, 2012 7:02 pm

Gorrion skrev:

gange 2

Absolut enig....det er ikke længere blot svedperler på panden der i en efterhånden indlært manøvre bliver tørt af panden.

Det, der undrer er, at der er tale om en fremskyndelse på 14 dage af fratræden.
At Harry Potter løber i byen - det undrer ikke - han har imidlertid ikke det store at skulle have sagt - det har han så nok; men ingen gider høre efter!

Jeg er så lidt uenig i, at det er "Same Procedure as EVERY Year".

Dette er en planlagt nedlukning!

1) Vi kan se, at den skal være på plads inden sommerferien:
a) Den 30 juni udløber Nationalbankens løfte om 0,7% i rente.
b) EU formandskabet slutter 30 juni - så får Helle-pigen og Vestager lidt bedre tid.

2) Nu kan jeg ikke huske, hvor meget der er tilbage af konvertible obligationer fra den første statsgaranti - altså den oprindelige statsgaranti; men i forbindelse med 2 kvartals regnskab skal man måske have udryddet egenkapitalen og ruineret aktionærerne.
Statsgarantien træder i kraft og man konverterer obligationerne til egenkapital - tilfører statslige midler som ny egenkapital.

3) Læg mærke til hele forløbet:
a) Først smider man den gamle bestyrelse ud i 2008/09 - de fleste får lov til at gå selv.
b) Så indsætter man Kolding i 2010 og skifter ud.
c) I 2011 kommer Kolding til og han begynder at fjerne den gamle direktion. Straarup fjernes.
d) Nu er man nået så langt med afdelingslederne at de sidste af den gamle direktion skal væk.

4) Der er ikke nogen tvivl om, at der er en samlet ECB/EU plan.
Bankia i Spanien havde forsøgt at trække tiden ud.
I løbet af 2011 laver man det nye vurderingsgrundlag for landbrugsejendomme og boliger. Situationen i Spanien er desværre så eksplosiv, at man ikke kunne udsætte den her. Grækenland kunne ikke vente på ligvognen; med hyrede en taxa fra krematoriet.
Der er tale om en koordineret aktion med Jörg Asmussen ECB (Fælles-Europæiske anliggender) som koordinator.

Der sker noget på samme tid, fordi spekulanterne ikke skal have lov til at more sige.

Konsekvensen af Bankpakke 1 er jo, at man ikke vil lade aktionærerne slippe delvis igennem. Det er skænderiet i Bankia for tiden - Staten ejer 45%.
Thomas
Thomas

Indlæg af Thomas Tors Maj 31, 2012 7:30 pm

tommyjo skrev:@ thomas
klart enig i at der flyttes kontanter

og hvad angår soliditeten giver det vel sig selv med udsigterne for boligmarked. løn etc, kan der ikke tjenes penge så er der heller ingen til tabene og det er vel det der er ved at gå op for visse folk

pudsigt, den tanke faldt også mig ind tidligere i dag, pt tror jeg så de flygter fra aktier så og så går i valuta(DK) og obl.
Så meget ligger der heller ikke i danske aktier - og der er ganske mange udmærkede aktier, som man aldeles ikke vil flytte sig fra.
Hvor skal de flygte hen ellers? Spanske statsobligationer? Græske?
Det bemærkelsesværdige er at renten på de lange statsobligationer rasler ned.

hvad angår obl. fast kontra flex ved konvertering tja ??

Shocked Suspect
tag Nykredit 3% 01E SDO A 2034 kursen ville ikke højere op selv i et rimelig stærkt faldende aktie marked, men kun et svagt bud indtil videre
Thomas
Thomas

Indlæg af tommyjo Tors Maj 31, 2012 7:41 pm

det var aktier generelt(worldwide)
At den lange rente er på vej ned er vel udtryk for at de korte Obl. ikke er attraktive mere
man tilbydes snart gratis rente i 30 år bare du vil afdrage

tommyjo

Indlæg af Gæst Tors Maj 31, 2012 8:49 pm

Thomas skrev:
Gorrion skrev:

gange 2

Det, der undrer er, at der er tale om en fremskyndelse på 14 dage af fratræden.
At Harry Potter løber i byen - det undrer ikke - han har imidlertid ikke det store at skulle have sagt - det har han så nok; men ingen gider høre efter!

Jeg er så lidt uenig i, at det er "Same Procedure as EVERY Year".

Dette er en planlagt nedlukning!

1) Vi kan se, at den skal være på plads inden sommerferien:
a) Den 30 juni udløber Nationalbankens løfte om 0,7% i rente.
b) EU formandskabet slutter 30 juni - så får Helle-pigen og Vestager lidt bedre tid.

2) Nu kan jeg ikke huske, hvor meget der er tilbage af konvertible obligationer fra den første statsgaranti - altså den oprindelige statsgaranti; men i forbindelse med 2 kvartals regnskab skal man måske have udryddet egenkapitalen og ruineret aktionærerne.
Statsgarantien træder i kraft og man konverterer obligationerne til egenkapital - tilfører statslige midler som ny egenkapital.

3) Læg mærke til hele forløbet:
a) Først smider man den gamle bestyrelse ud i 2008/09 - de fleste får lov til at gå selv.
b) Så indsætter man Kolding i 2010 og skifter ud.
c) I 2011 kommer Kolding til og han begynder at fjerne den gamle direktion. Straarup fjernes.
d) Nu er man nået så langt med afdelingslederne at de sidste af den gamle direktion skal væk.

4) Der er ikke nogen tvivl om, at der er en samlet ECB/EU plan.
Bankia i Spanien havde forsøgt at trække tiden ud.
I løbet af 2011 laver man det nye vurderingsgrundlag for landbrugsejendomme og boliger. Situationen i Spanien er desværre så eksplosiv, at man ikke kunne udsætte den her. Grækenland kunne ikke vente på ligvognen; med hyrede en taxa fra krematoriet.
Der er tale om en koordineret aktion med Jörg Asmussen ECB (Fælles-Europæiske anliggender) som koordinator.

Der sker noget på samme tid, fordi spekulanterne ikke skal have lov til at more sige.

Konsekvensen af Bankpakke 1 er jo, at man ikke vil lade aktionærerne slippe delvis igennem. Det er skænderiet i Bankia for tiden - Staten ejer 45%.

Interessant forudsigelse. Skal det forstås sådan at du mener at Danske Bank bliver nationaliseret senest 30/6-12 ?

I så fald er det da en meget konret forudsigelse som vi om en måned kan konstatere om er korrekt eller ej

Gæst
Gæst

Indlæg af Thomas Tors Maj 31, 2012 9:03 pm

tommyjo skrev:det var aktier generelt(worldwide)
At den lange rente er på vej ned er vel udtryk for at de korte Obl. ikke er attraktive mere
man tilbydes snart gratis rente i 30 år bare du vil afdrage

Ja.

Nu skal man lige have klemt skattearbitragen ud af pensionsordningerne.
Thomas
Thomas

Indlæg af Thomas Tors Maj 31, 2012 9:19 pm

Johs skrev:

Interessant forudsigelse. Skal det forstås sådan at du mener at Danske Bank bliver nationaliseret senest 30/6-12 ?

I så fald er det da en meget konret forudsigelse som vi om en måned kan konstatere om er korrekt eller ej

Jeg ved ikke om det bliver en nationalisering eller hvad det bliver - det har man ikke betroet mig - af uransagelige årsager:

Men én ting er sikkert: Med den skideballe Barosso gav flextumperne, så skal der ske ét eller andet. Jeg ved ikke hvad; men den snigende nationalisering som i Bankia, hvor aktionærerne får lov til at svindle lidt videre - udvandes og svindle videre - osv.

Det tror jeg ikke er en løsning man er vanvittig opsat på: Jeg ved godt at I skadedyr i Nykredit ønsker den mulighed; men jeg tror ikke den humoristiske sans strækker så langt.
Jeg er da godt klar over den betydelige crossholding som de stadig mere fusionerede småbanker har med Nykredit - det er efter mit skøn hovedproblemet i Bankia - og de andre Spanske Caixas.

Det er derfor man holder fusionerne så geografisk adskilt som muligt - for at minimere destruktionen af egenkapital i fusionen, hvor crossholding skal elimineres. De vanskeligheder Rajoy er ude i med den specielle type platugler som Du og Nykredit kender så godt, den tror jeg ikke man vil finde sig i herhjemme: Vi har jo faktisk både en Nationalbank og en Regering - en regering, der kan få det nødvendige flertal - for alt andet end redning af inkompente banksvin. Der er jo ikke nogen, der gider høre på hverken Harry Potter eller Anders Samuelsen.

Var det velfortjente 3 hak nedad I fik i Nykredit? Både realkredit og "bank"? Det er rene ord for pengene: Nykredit udviser samme kompetence og hæderlighed som en græsk bank!

Hvad der sker - det ved jeg ikke; men det kan ikke fortsætte sådan med nogen som dig i beskæftigelse med ødelæggende adfærd. Læg mærke til at Danske Bank har fremrykket udsmidningen af to direktører med 14 dage - det må sateme have en grund!
Thomas
Thomas

Indlæg af Gæst Tors Maj 31, 2012 9:46 pm

Thomas skrev:
Johs skrev:

Jeg ved ikke om det bliver en nationalisering eller hvad det bliver - det har man ikke betroet mig - af uransagelige årsager:

Fint, jeg fik da vist i hvert fald et nogenlunde konkret svar om at der vil ske noget med Danske Bank inden 30. juni. Nationalisering eller noget andet som trækker overskrifter (også udenfor forumet). Sådan læser jeg dig hvert fald. Og så en masse ekstra bouns om Nykredit...

Jeg kigger nok forbi om en måneds tid med en lille kommentar Smile

Og får du ret må jeg sige tillykke, men det tvivler jeg på bliver nødvendigt.

Gæst
Gæst

Indlæg af Gorrion Tors Maj 31, 2012 10:25 pm

noget andet som trækker overskrifter (også udenfor forumet)
Der er et UTAL...og jeg mener virkelig et utal, af tråde og fakta debateret her på debatten og den anden debat der engang var på boliga, som efterfølgende er kommet som overskrifter i både aviser og tv dækkende nyheder.
Ikke fordi de er blevet debateret eller faktuelt dokumenteret som konkrete og udiskutable sandfærdige forhold på disse forums....men af den simple grund at det lå, og stadig ligger så tydeligt i kortene.
Når noget i den grad berører samfundet, så undgår det ikke nyhedsdækning....og den samfundskadelige indvirkning som bankerne har, så undgår de ikke overskrifter.
Jeg er enig med Thomas, at Danske Bank er i meget alvorlige problemer, og har været det længe...de er jo defacto allerede reddet en gang (måske flere) af bla den første bankpakke.

Håbløst er det dog at sætte dato på evt indgreb, lovomstøbninger, sågar lovbrud (også på grundloven) i forbindelse med denne krise...at der nu kommer flere kan vi være 100% sikker på. De landsskadelige konsekvenser af en række kriminelle finansielle virksomheder er af sådan størrelse at det ryster nationalstaten.

Jeg vil også tilføje at jeg syntes det er ufatteligt at man rent strafferetsligt ikke har slået HÅRDT ned på ledelserne/bestyrelserne i disse "såkaldte" systemisk vigtige institutioner.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449

Indlæg af Thomas Tors Maj 31, 2012 11:33 pm

Johs skrev:
Thomas skrev:
Johs skrev:

Fint, jeg fik da vist i hvert fald et nogenlunde konkret svar om at der vil ske noget med Danske Bank inden 30. juni. Nationalisering eller noget andet som trækker overskrifter (også udenfor forumet). Sådan læser jeg dig hvert fald. Og så en masse ekstra bouns om Nykredit...

Jeg kigger nok forbi om en måneds tid med en lille kommentar Smile

Og får du ret må jeg sige tillykke, men det tvivler jeg på bliver nødvendigt.
Din mening er mig aldeles uvelkommen: SKADEDYR!
Thomas
Thomas

Indlæg af Thomas Tors Maj 31, 2012 11:51 pm

Gorrion skrev:
noget andet som trækker overskrifter (også udenfor forumet)
Der er et UTAL...og jeg mener virkelig et utal, af tråde og fakta debateret her på debatten og den anden debat der engang var på boliga, som efterfølgende er kommet som overskrifter i både aviser og tv dækkende nyheder.
Ikke fordi de er blevet debateret eller faktuelt dokumenteret som konkrete og udiskutable sandfærdige forhold på disse forums....men af den simple grund at det lå, og stadig ligger så tydeligt i kortene.
Når noget i den grad berører samfundet, så undgår det ikke nyhedsdækning....og den samfundskadelige indvirkning som bankerne har, så undgår de ikke overskrifter.
Jeg er enig med Thomas, at Danske Bank er i meget alvorlige problemer, og har været det længe...de er jo defacto allerede reddet en gang (måske flere) af bla den første bankpakke.
Lad så Danske Bank være - de har fremskyndet afviklingen af to direktionsmedlemmer med fjorten dage - så noget er der sket.
Den sorte hest er Nykredit - hvorfor tror du ellers at de sender psykopaten forbi? Det er i sig selv en indikator: Nykredit plejer at være at være så åndssløve, at de er år efter udviklingen. De aner ikke hvad der foregår.
Problemet er at Nykredit er filtret ind i småbankerne.

Håbløst er det dog at sætte dato på evt indgreb, lovomstøbninger, sågar lovbrud (også på grundloven) i forbindelse med denne krise...at der nu kommer flere kan vi være 100% sikker på. De landsskadelige konsekvenser af en række kriminelle finansielle virksomheder er af sådan størrelse at det ryster nationalstaten.
Normalt har Du ret; men jeg kan ikke lade være med at hefte mig ved den meget klare udtalelse Barosso kom med - der var ikke meget klap på skulderen. Se på Helles hule kinder og indsunkne øjne - jeg tror ikke hun har haft lejlighed til at nyde maden ved de fine middage. Tro mig - jeg under hende alle transportfradragene i disse dage.
Når Onkel Nils for anden gang indenfor en uge nedsætter renten - og truer med mere - så er der sgu noget alvorligt galt. Heller ikke hans rødvin får lov til at "ånde".
Schäuble var decideret hidsig i diskussionen omkring Tobin-skat. Om det bliver Tobin-skat eller noget andet - han var ligeglad bare det skete inden 30 Juni.
Tyskerne kører efter en meget stram tidsplan i øjeblikket - på flere fronter: Merkel har gjort det klart, at HVDC transmissionsnettet SKAL besluttes inden årets udgang: Så kan delstaterne og Bundesrat hyle det de vil. Merkel har lige kylet Röttgen ad helvede til, han stod eller for den transmission - det hjalp så heller ikke på humøret, at han havde det værste valg i Nordrhein-Westphalen for CDU - nogensinde!
Der er nogle atomkraftværker, der skal lukkes.

Jeg vil også tilføje at jeg syntes det er ufatteligt at man rent strafferetsligt ikke har slået HÅRDT ned på ledelserne/bestyrelserne i disse "såkaldte" systemisk vigtige institutioner.
Det tager tid - lidt afhængig af hvor samarbejdsvillige de er.
Thomas
Thomas

Danske Bank Nedgraderet af S&P Empty En gang imellem er det formålstjenligt

Indlæg af Thomas Fre Jun 01, 2012 1:01 am

At kikke over læsebrillerne:

El País

Prøv at se hvad man siger til dem, der løber rundt med lort i bukserne:
Preguntado por si el Gobierno español está haciendo sus deberes en torno al sector financiero, Altafaj ha indicado que por lo menos se están haciendo cosas pues, a pesar de que había "muchas sospechas" sobre algunas entidades, no se habían hecho hasta ahora.
Spurgt om den spanske regering havde gjort som den skulle mht. til finanssektoren, så påpegede Altafaj, at man i det mindste var i færd med at gøre noget; men - på trods af at de havde haft "mange mistanker" hvad angår nogle institutter, så havde man ikke gjort noget indtil nu.

Jeg tror ikke at hverken Helle-pigen eller Onkel Nils vil høre på sådan noget.

Derfor må de være i gang med realkreditten.

Nu beder EU Spanien om en plan for Bankia - mon ikke man har en handlingsplan mht. realkreditten?
Thomas
Thomas

Indlæg af Plyds Fre Jun 01, 2012 1:29 am

Thomas skrev:

Nu beder EU Spanien om en plan for Bankia - mon ikke man har en handlingsplan mht. realkreditten?

Jo mon ikke - det er jo ikke så svært at regne ud, hvornår den skal på bordet. Alle tallene findes jo:
- prisfaldene år for år, og fortsættende p.t. med 10% p.a.
- Mængden af SDO m.fl. som der skal stilles ekstra sikkerheder for i takt med prisfaldene - midler der ikke kan skaffes andre steder end hos staten

Resten er vel ikke andet end udvidet købmandsregning med lidt flere nuller på end sædvanligt.

Men hvordan man vil afskaffe flex og afdragsfri - og der med på sigt få stabiliseret boligmarkedet bliver interessant.

En måde kunne være, at man fremover kun tillader relle kreditforeninger efter gl. mønster / model, så man fremover får en 100% adskillelse mellem banker og kreditforeninger, som vi havde før i tiden.

Det "finansielle supermarked" vist sig jo at være en rendyrket katastrofe. Fast ejendom er for vigtigt til at overlade til banditterne i habitterne (Bankfolk)
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Indlæg af Thomas Fre Jun 01, 2012 12:03 pm

Plyds skrev:
Thomas skrev:

Jo mon ikke - det er jo ikke så svært at regne ud, hvornår den skal på bordet. Alle tallene findes jo:
- prisfaldene år for år, og fortsættende p.t. med 10% p.a.
- Mængden af SDO m.fl. som der skal stilles ekstra sikkerheder for i takt med prisfaldene - midler der ikke kan skaffes andre steder end hos staten

Resten er vel ikke andet end udvidet købmandsregning med lidt flere nuller på end sædvanligt.

Men hvordan man vil afskaffe flex og afdragsfri - og der med på sigt få stabiliseret boligmarkedet bliver interessant.

En måde kunne være, at man fremover kun tillader relle kreditforeninger efter gl. mønster / model, så man fremover får en 100% adskillelse mellem banker og kreditforeninger, som vi havde før i tiden.

Det "finansielle supermarked" vist sig jo at være en rendyrket katastrofe. Fast ejendom er for vigtigt til at overlade til banditterne i habitterne (Bankfolk)

Ja det er den de lige ligger og overvejer - for det kan ikke fortsætte sådan.

Som jeg ser det, så har kridterne fået besked på at redde, hvad de kan af debitorer - det bliver ikke mange.
Thomas
Thomas

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser: