Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Mange undgår journalist-medier

4 deltagere

Go down

Mange undgår journalist-medier Empty Mange undgår journalist-medier

Indlæg af klogeaage 35 Tirs Maj 08, 2012 6:07 pm

Mange folk undgår hjemmesider lavet af journalister. Det er et tema, der godt kan kalde på debat.
Samtidig med at ikke-mediernes hjemmesider er topscorer hos brugerne, er nettet generelt placeret nederst, når det handler om tillid til medierne.
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Mange undgår journalist-medier Empty Sv: Mange undgår journalist-medier

Indlæg af Thomas Ons Maj 09, 2012 3:07 am

klogeaage 35 skrev:Mange folk undgår hjemmesider lavet af journalister. Det er et tema, der godt kan kalde på debat.
Samtidig med at ikke-mediernes hjemmesider er topscorer hos brugerne, er nettet generelt placeret nederst, når det handler om tillid til medierne.

Der er ikke nogen tvivl om at nettet kræver en kritisk sans; men nu er nettet ofte citater af medierne.
Problemet er at man har disse PR medarbejdere, der manipulerer medierne. Folk er klar over det - og er trætte af det. Det gør så ikke så meget, når man er klar over det. Problemet er om det filter, der skal være i en generel nyhedsformidling (hvad er væsentligt og hvad er ikke), der er medierne udsat for for mange dagsordener.

Den anden ting er at reportagen i medierne er som oftest ganske god - altså, hvad sker der rent faktisk: Det er analysen, det kniber med.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Mange undgår journalist-medier Empty Sv: Mange undgår journalist-medier

Indlæg af Marovingian Lør Jun 02, 2012 5:00 pm

heldgvis har vi så det her forum til analyserne Smile

Marovingian

Antal indlæg : 633
Join date : 10/08/11
Geografisk sted : Her

Tilbage til toppen Go down

Mange undgår journalist-medier Empty Hørt!

Indlæg af Schopenhauer Lør Jun 02, 2012 5:47 pm

Marovingian skrev:heldgvis har vi så det her forum til analyserne Smile

Nemlig...
Min bror´s arbejde er at placere formuen (kan ikke lige huske titlen) for et større dansk virksomhed ( i c20). Har for mit eget vedkommende absolut ingen relation qua mit arbejde, til de ting der diskuteres på dette forum.
Sagen er så... som altid når vi ses, hvilket desværre ikke er så tit, kommer vores samtale til at dreje sig om krise, huspriser, banker, eurokrise ect. Her sidst (ca 1 md. siden) kom vi - efter et par flasker rødvin - til at tale om Danske Bank, til min store overraskelse var min bror absolut uvidende affraid om hvordan sagerne står i DB, vi er ofte enige i mangt og meget, men han var helt uden for pædagogisk rækkevidde omkring alvoren i DB´s situation.

Well... nu én måned senere, - gider ikke, sende link til ham, ingen grund til at hovere Rolling Eyes han ved NU, hvad læsere af Økonomidebatten har vidst i ???... tja, meget lang tid.
Schopenhauer
Schopenhauer

Antal indlæg : 49
Join date : 29/07/11

Tilbage til toppen Go down

Mange undgår journalist-medier Empty Sv: Mange undgår journalist-medier

Indlæg af Thomas Lør Jun 02, 2012 7:32 pm

Schopenhauer skrev:
Marovingian skrev:heldgvis har vi så det her forum til analyserne Smile

Nemlig...
Min bror´s arbejde er at placere formuen (kan ikke lige huske titlen) for et større dansk virksomhed ( i c20). Har for mit eget vedkommende absolut ingen relation qua mit arbejde, til de ting der diskuteres på dette forum.
Sagen er så... som altid når vi ses, hvilket desværre ikke er så tit, kommer vores samtale til at dreje sig om krise, huspriser, banker, eurokrise ect. Her sidst (ca 1 md. siden) kom vi - efter et par flasker rødvin - til at tale om Danske Bank, til min store overraskelse var min bror absolut uvidende affraid om hvordan sagerne står i DB, vi er ofte enige i mangt og meget, men han var helt uden for pædagogisk rækkevidde omkring alvoren i DB´s situation.

Well... nu én måned senere, - gider ikke, sende link til ham, ingen grund til at hovere Rolling Eyes han ved NU, hvad læsere af Økonomidebatten har vidst i ???... tja, meget lang tid.
Nu er det så ikke mit formål at redde dansk erhvervsliv; men hvis det lykkes at en arbejdsplads eller to undgår at komme i skraldespanden - så Gud fred med det. Wink

Problemet omkring Danske Bank er, som jeg har skrevet før, at på et oprørt hav ligger skibet dybere og dybere gennem de sidste 4-5 år - det går ikke bedre.
Siden nytår må vi så konstatere, at man ikke længere bare tager vand ind; der er en række lystige springvand som et sprinklersystem vendt på hovedet. Overdrevet?
Næppe; man så jo hvor hurtigt man kværnede de 41 mia. som man lånte af ECB/EFSF (garanteret af Onkel Nils) - det lignede en flok bygningsarbejdere ved en pølsevogn, der bare kører hot-dogs ned i en stadig strøm.
Alle officererne er blevet kylet over bord - sammen med rederen - og motormanden står på broen.

Men nej, man kan ikke redde folk fra egen dumhed.

At jeg så nok ville gå i samarbejde, hvis jeg var din bror, med Arbejdernes Landsbank. De er bestemt ikke de skarpeste knive i skuffen; men se bare hvor genierne har kørt os hen!
Ideologi har ikke nogen plads, når det drejer sig om at redde spareskillingerne!

Netop din brors virksomhed er i farezonen, fordi man har formentlig ret store beløb "parkeret" et par dage. Bliver de fanget i en banklukning, så er der kun Finansiel Stabilitets gode vilje, der hindrer dem i at skyde tabet videre til indskyderne. (Rente? Glem det i øjeblikket - det er om at se pengene igen!)
Hidtil har man kunnet begrænse det til, at - nogen - formentlig Nykredit, der spiller moderne har fået lussinger; men intet er givet længere.

Jeg ved godt, hvad jeg ville gøre i hans situation.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Mange undgår journalist-medier Empty Sv: Mange undgår journalist-medier

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum